Bankkártya vagy kápé?

Nesze neked digitális jövő. Fizetnék bankkártyával, no bonus. CIB mindenfajta kártyaszolgáltatása áll. Igen, a kp felvétel is.
Mire elhinném hogy bízhatok benne, pofára ejt. Kp rulez.

Hozzászólások

Alapvetően kártya, de mindig van nálam valamennyi kp.
Otthon meg egy kicsit több, és nem csak forintban.
--
ne terelj

bónusz? wtf bónusz? Vigyél magaddal egy SuperShop kártyát! lesz bónusz.

Vigyél magaddal kp-t, lesz bónusz? :D Jah lesz, Fizethetsz kpval, elrakhatod az aprót, stb.

Bár az azért az nem derült ki a bejegyzésből, hogy mi a bajod? :)

Mit takar a no bonusz, meg a C.B mindenfajta szolgáltatása???

thx.
Sem egy email, sem egy sms erről. Ez majdnem olyan mint amikor a nyílt pályázatot a hivatal faliújságjára tűzik persze lehetőleg zárás után.
De oké, ezek szerint publikus volt, én vagyok a vak.
Lehet öregszem de amikor change-eket csináltam ügyfeleket érintő rendszereken, azt a lehető legkevesebb ügyfelet érintő időszakra volt szokás tervezni. Pl hajnali 2-4 közé,ebbe meg este 8-kor tenyereltem.

Nem tudjátok nincs ezeknél rss? Nincs kedvem a weboldalt körbe-szkriptelni hírekért a jövőben

Köszi a linket. Én is megszívtam, semmi kp nem volt se nálam, se otthon. Nem volt létfontosságú szerencsére, csak ciki volt visszaadni a termékeket a boltban, hogy akkor ezeket most mégse kérném, bocsi. Erre a hírlevélre most feliratkoztam.
Akik SMS-t is kaptak külön kérték a banktól, hogy küldjék? Mert visszanéztem kb 1 hónapra visszamenőleg, nekem nem jött ilyen SMS, pedig örülnék neki.

    ...
    - De Mr. Dent, a tervek az elmúlt kilenc hónapban rendelkezésére álltak a helyi tervezõirodában!
    - Ó, hogyne! Én is egyenesen odamentem, hogy megnézzem õket, mihelyst hallottam a dologról, tehát tegnap délután. Maguk aztán nem erõlködtek valami nagyon, hogy felhívják rájuk a figyelmet, ugye? Úgy értem, hogy például szóltak volna valakinek, vagy ilyesmi.
    - De hiszen a tervek ki voltak állítva.
    - Ki voltak állítva? Éppenséggel a pincébe kellett lemennem, hogy megtaláljam õket.
    - Ott van a kiállítási részleg.
    - Zseblámpával.
    - Talán leszakadt a villanyvezeték.
    - Meg a lépcsõ.
    - Nézze, végül is megtalálta a feljegyzést, nem?
    - Ó, hogyne - felelte Arthur -, megtaláltam. Egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekén volt kiállítva, az ajtón a következõ felirattal: Vigyázz! A leopárd harap!

Douglas Adams, Galaxis Útikalaut Stopposoknak - részlet

"Az atombombát és a C vitamint is a Magyarok találták fel...
Mindkettőből elég, napi 500 mg. - by Bödőcs Tibor"

Nem szoktam kp-t magamnál hordani, viszont van több kártyám több banktól.

Ha az egyikkel baj lenne, egy másikkal még próbát tehetnék.

Ha valahol az egész kártya infrastruktúra nem működik, akkor azért bajban vagyok, ilyenkor egy kevés kp-t szoktam felvenni valami közeli helyen.

Ha a világ végére mennék, ahol nincs ATM se, indulás előtt azért vennék fel kp-t.

"Ha valahol az egész kártya infrastruktúra nem működik, akkor azért bajban vagyok, ilyenkor egy kevés kp-t szoktam felvenni valami közeli helyen."

Ez arra emlekeztet engem , hogyha tudom hogy elesek akkor elotte leulok. Kifejtened, hogyan veszel fel kp-t hogyha nem mukodik a kartyas rendszer?

csak kartya, de mindig van nalam nehany ezres, ha gaz lenne..

Tegnapra jósolták a leállást, valami nem sikerült, a betéti CIB kártyát én sem tudtam használni. A hitelkártyájuk viszont zavartalanul üzemelt :-) De mivel meghirdették, és tudjuk, hogy a meghirdetett IT fejlesztések soha nem fejeződnek be időben (vagy később éreztetik a hatásukat), kivételesen vettem ki kp-t ATM-ből a hétvégén. De nem rulez. Kártya rulez.

btw, kellemetlen az az érzés, amikor a pályán tankolás után lehúzzák a kártyát és "pip" nem jó ... pipp... nem jó....

Azt nincs nálad annyi kp hogy kifizesd amit már beletankoltál. De szerencsére a harmadik "PIP" jó lett :)

Ha a 3. "PIP" sem lett volna jó, na az egy érdekes kérdés lett volna az M7 benzinkút mellett :) Lehet még mindig ott árulnám a kv-t :)

Nekem az OMV kutnal levo nagykepernyos csak chipet meg nfct tudo kartyaolvaso rendszeresen nem mukodik. (magnescsik leolvaso nincs rajta. wtf?)

Igy az omv kutakat kerulom.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mondjuk jo elore szoltak sms-ben, e-mail-ben...

Kp. Kess. A bankkartya az ordog talalmanya. Nem erzed a penz sulyat jobban vasarolsz.

------------------------
Jézus reset téged

üdv!
nem akarom a bankot védeni, de én erről a karbantartásról e-mailt sőt még smst is kaptam. külön öröm számomra, hogy végre követik a kor szellemét és a kártyákat paypass képessé teszik!

Sőt még a mobilos alkalmazás is szólt erről, hogy leállás lesz.
Amúgy meg a cím félrevezető.

--
ingatlanturista.hu,
ingatlanturista.blog.hu /érdekes kísérlet ház eladásra,vicces ingalanos történetek, többit az oldalon./
Frissités: eladtunk, weboldal hasznositáson még gondolkozom.

Semmilyen csatornán nem értek el, és mint feljebb látszik nem én vagyok az egyetlen.

A mobilos alkalmazás pedig khm. Jelenleg fizikai tokenem van,így bármely eszközről így tudok belépni hogy a 2.faktor független. A mobilapp ezzel nem műk, sőt vissza kellett volna adnom mert az app veszi át a szerepét. Kösz, a biztonságot nem cserélem kényelemre.

A cím kicsit félrevezető, elismerem, de nem akartam főcímben anyázni amíg ki nem derül hogy csak engem hagytak sötétben vagy ekkora a malőr

+1 nekem sem szóltak, nem is tudtam kártyával fizetni tegnap.
Mivel online akartam fizetni, így annyit tettem, hogy vártam egy napot, ma már ment. Viszont telefonon nemigen voltak elérhetőek, így feladtam.
Azért én egy kicsit feltünőbb helyre is el tudnám képzelni a tájékoztatást, pl a honlapjukon a nyitólapra kitenni, hogy kedves ügyfeleink, technikai okok miatt a kártyás fizetés nem lehetséges.
Az ember rögtön tudná, hogy mivan.

Én is CIB-es vagyok 15 éve legalább és nekem sem jeleztek, sem SMS-ben, sem emailben, pedig minden hülyeség (bocs, befektetési, biztosítási ajánlat, tudomisén) miatt elérnek amúgy. Írta valaki, hogy érintőssé válnak a változtatás miatt a kártyák, ehhez képest most kaptam új kártyát és még sima chipest küldtek, szóval 2-3 évig paypass/paywave még biztosan nem játszik.

A topicindító felvetéshez egy sztori: egyszer egy benzinkútnál jártam meg, hogy nem fogadta el a kártyámat a rendszer, szerencsére éppen ki tudtam a nálam lévő kp-ből fizetni a tele tankot, de amúgy nem szoktam annyi pénzt magamnál tartani. Azóta a kocsiban mindig ott lapul egy tanknyi benzin árának megfelelő bankjegy...

nekem jött mail előtte pár nappal és sms is 14.-én
Jövőre jár le a kártyám, de kértem kedden cserét az újra cib24-en, ott azt mondták, hogy ha beaktiváltam az újat, arra kiszámlázzák az éves kártya díját, de ha a régit leadom valamelyik fiókban, akkor arra vissza adják időarányosan a hátra lévő éves díjat.
És kb. 2 hét az új kártya, de ez majd kiderül ha már megjött.

Egy jóelőre bejelentett/megcsúszott karbantartás miatt picsogsz? Get over it...

Alapvetően mindenhol kártyát használok, átláthatóbb, követhető, nem "folyik" el a pénz. Van tartalék kártya is (épp a CIB-nél), de mindig legyen annyi kp az embernél, hogy szükség esetén jó eséllyel el tudja vele érni valamelyik szomszédos állam határát.

ez ugye nem dombornyomott kártya?

Kártya, amíg van rajta pénz, aztán kp. Meg persze a nagy összeg is kp: kertész, kertibútor, autó, stb.
Kp-ból pedig mindig van nálam 19e Ft, apróra váltva, mert csomó helyen nem megy a kártya: cukrászda, kis pékség, stb.
Kp-ban jobb/könnyebb borravalót adni, nekem...

Mindíg leszóljuk az OTP-t, mi? :-)

Ps: az OTP-nál pl van kártyával fizetek bónusz. Illetve bizonyos helyeken kedvezmény és/vagy pénzvisszatérítés.

Én kártyával fizetek a legtöbb helyen - amiről nem kell, hogy bárki más tudjon (vagy nem tudom elektronikusan) oda marad a KP.

Ahol csak lehet, bankkártya.
Netes vásárlásnál PayPal, számlák kiegyenlítésére online bankkártyás fizetés.

OTP-s kártya kell, nem mindenféle szirszar. Nem értem, miért ,,lázadnak" sokan az OTP ellen. Működik, nem dől be, mint holmi kis takszöv, nem megy ki az országból, tök jó a netbankja, mindenhol van fiók meg automata is, ha szükség volna rá, normálisan állnak hozzád, ha van valami. Mi kell még?
Leszarom, hogy lehúznak havi 300 Ft-tal. Cserébe minden működik frankón.

Nem tudom. Jómagam mindig OTP-s voltam. Nem emlékszem, hogy valaha is szívtam volna. Egyetlen eset sem jut eszembe.
A SmartBank app-pal kapcsolatban volt annyi concern, hogy tavasszal letiltották a működését rootolt eszközökön (minden eszközöm rootolt).
Egy kis okossággal persze ezt meg lehetett oldani.

Én el tudom képzelni, hogy én voltam a béna, de nem tudtam megoldatni velük azt, hogy a vásárlásaimról ne 4 munkanap múlva kapjak SMS-t valamint hogy a lemondott és tényleg ki NEM küldött számlalevélért NE vonjanak le postázási költséget. És ezek csak azok, amik a búcsúhoz adták meg a végső lökést. Érdekes módon más bankok ezt számlanyitástól tudták. Nincsenek nagy elvárásaim, de azért ha egy szolgáltatást nem kérek és ezért nem is nyújtják számomra, legalább a pénzt se szedjék be érte.
(Ja, valami elszigetelt eset, mert családban egyik ilyen se fordult elő más OTP-s ügyfeleknél, de ez engem nem vigasztal :))
Az már csak hab a tortán, hogy az ügyintéző nő gyakorlatilag röhögött mikor megszüntettem a számlám, hogy úgyis visszamegyek, meg a CIB meg fog szűnni, mit gondolok... hát nagyon nem szűnt meg.

Ilyen gondjaim nekem nem voltak.
SMS-t már régóta nem kérek, mert meguntam, hogy a pénztárnál mindig pittyeg a telefonom. Úgyis ránézek netbankban a számlatörténetre rendszeresen.
Amíg be volt állítva az SMS, addig szinte azonnal, már a pénztárnál megérkezett.

Ami talán felróható nekik, hogy a netbank 2nd factor autentikációja SMS-es, ami tudva levően insecure. Mondjuk az új SmartBank-ban már nincs ez, csak ha webről lépsz be.

Van pár kollégám, akik rendkívűl vehemensen pártolták mindig az AXA-t (anti-OTP szabadságharcosok valamiért, amiről fent is írtam).
Nagyot röhögtem, amikor megkapták a levelet, hogy OTP-sek lettek, mert az OTP megvette az AXA-t! :D

2 sms részszolgáltatás van, a családban is volt, akinek valamiért csak a "számlakontroll" lett bekapcsolva, ami ugye mindenről küld sms-t, a kártyát nem érintő tranzakciókról is, de persze csak a könyveléskor... Lehettek béna ügyintézők, vagy elcseszett a betanításuk, mert első ránézésre azt mondták, hogy be van kapcsolva az "sms szolgáltatás", jól kellene működnie, meg ez a szolgáltatás a megfelelő, mert ez mindenről küld.
Na aztán idővel rájöttünk, hogy a "kártyakontroll" részszolgáltatás viszont nem volt bekapcsolva, orvosoltuk (netbankban egyszerűen megtehető), és onnan kezdve azonnal jött az sms a kártyás dolgokról is. És természetesen ez kihat a másik részszolgáltatásra, hiszen könyveléskor nem jön még egy sms ugyanarról.

Ez volt a legnagyobb problémám velük, de töretlenül OTP párti vagyok azóta is. Az ügyintézőkben itt sem (és máshol sem) lehet megbízni, ha nem rutin dolgokról van szó, felkészülten és olvasottan érdemes ügyet intézni és amit csak lehet online. Minden hónap végén átnézem a kivonatot, volt már párszor gond az elmúlt 17 évben, de egy email után mindig korrigálták és amennyire tapasztaltam globálisan, mert soha nem ismétlődtek ezek. Persze vannak, akiknek a havi átnézés kényelmetlen, és más bank vakságukkal kompatibilisebben tudja lehúzni őket, de ma itthon azt a luxust, hogy simán minden rendben van a banki ügyekkel, csak nagyon minimális használati szokások mellett tudom elképzelni.
Voltak más bankoknál szimpatikus, úttörő megoldások, voltak olcsóbbnak látszó csomagok, de az igényeimhez legközelebb álló megoldás mindig az OTP-nél jött ki legolcsóbbra. És nem, nincs az igényeim között a sok ATM és bankfiók, hanem sokkal inkább a használható, modern és kényelmes megoldások.

Akár ez is lehet az SMS-es sztori hátterében. Viszont a számlakivonat biztosan nem jött meg és tényleg levonták a postázási költséget minden hónapban.
CIB-nél nem érzem magam lehúzva. Spec. csomagban vagyok, 0 Ft éves költségem van rendszeres kártyahasználat mellett (se kártyadíj, se számlavezetés, se SMS díj, se semmi).

Valamikor szívesen átmentem volna egy ilyen speciális csomagba, de jelenleg kicsit komplexebb a banki életem: devizaszámla, virtuális kártya, hitelkártya, SZÉP kártya, lakástakarékok, lakáshitel, egészségpénztár. Minden egy helyen, jó áron. Félre ne értsd, hátam közepére kívánom ezt a sok szolgáltatást, de sajnos így optimális :D
Emailben/levélben panaszkodtál a levont díj miatt? Mert real-time kommunikációban frusztráltak és nem a valódi megoldást találják meg vagy még a problémát se fogják fel, de ez sem OTP sajátosság.

+1

És épp ma vezették be végre az nfc-s fizetést a simple-ben, végre nem kell hozzá sim kártyát cserélni, meg mobilszolgáltatóhoz kötődni, nfc-s android kell hozzá, meg egy akármilyen otp-s kártya, még paypassosnak se kell legyen, bár náluk már évek óta csak az van úgy tudom.

Szóval én sem értem a sok nyafogást, messze a versenytársak előtt járnak technikailag, akár webbank, virtuális bankkártya, mindig az elsők vagy elsők között voltak és elég jó minőségben.

Annak idején (még a Postabankos időkben) minden fizetést előbb az OTP-hez utaltak, aki aztán tovább utalta az ember választott bankjának. Csak éppen 2-3 napot ült rajta az OTP. Még ma is sok online vásárlás az OTP rendszerén keresztül megy. OTP, Posta, Telekom minden rendszerben kiváltságos volt. Emlékszünk még, hogy milyen nehéz volt lebontani a Matáv monopóliumát? Talán következő lesz a Posta, de az OTP soha.

Melyik párhuzamos valóságban működik a netbankjuk? Az egész OTP a lehúzásra épít. Mióta a HSBC-nél (UK) vagyok, azóta végképp így látom. Csak pár dolog, ami eszembe jut, mint különbség:
Használhatatlanul lassú weboldal.
Pénzt kérnek a készpénzfelvételért. A HSBC nem és a Link jelű ATM-ek, ha más bankok üzemeltetik is, nem húznak le.
Havidíjat kérnek, hogy náluk tartsam a pénzem.
Pénzt kérnek a netbank szolgáltatásért. Mintha az valami roppant költséges dolog lenne, szegényeknek meg ez lenne a legfontosabb bevételi forrása.
SMS-ben jön megerősítő kód, ami ráadásul enyhén feláras. Ahelyett, hogy adnának a népnek egy filléres célhardvert.

Annó 2008. február 25-én Kispesten elloptak némi rézkábelt. Akkor majdnem az összes banknál állt a kártyaelfogadás kb. 1 napra, mert a GIRO kábeleket is érintette.

Amíg nem lesz offline bankkártya, addig célszerű magadnál tartani értelmes összegű kp-t.

Ahol lehet bankkártya, de mindig van nálam ésszerű volumenben kápé. IRL debit kártya, webshopokhoz külön netes kártya, minden számla/kártya terhelés/jóváírás tranzakcióról sms.

A CIB a kártyás szituációról többször szólt. Emailt is küldtek, és a java appletes internet banki kliens progijukban is figyelmeztettek, rögtön sikeres azonosítás után a nyitóképernyőn az üzenetek közt (okostelós progijukat nem ismerem).

online limites bankkártya, nem kell külön virtuális kártyával baszakodni , kp kocsmába kell de már ott is haladnak a korral :)

Valószínűleg azért, mert olyan kis árréssel dolgoznak itthon, hogy a bank 4% jutaléka elvinné. Van ahol ennyivel magasabbak az árak és ha kp-vel fizet valaki, akkor annyi kedvezményt kap. Az eredmény ugyanaz, mintha a kártya jutalékot pluszban kéne fizetni, de ugye jogilag meg van csűrve, hogy ne köthessenek bele, mint ahogy a csekkes fizetéshez képest kedvezményes az elektronikus fizetés. Nem szabad itthon felárassá tenni egyik fizetési megoldást sem, ellenben lehet adni kedvezményt rá. Hülye jogászok.

Olcsóbb egy ipari parkban, koszos raktár mélyén bérelni egy szobát a cuccoknak. Vagy épp a dizájnos weblap mögött egy panellakás van valamelyik gettóban.

Ezzel szemben az üzlethelyiség általában frekventáltabb helyen kell legyen, ahol marha drága a bérleti díj. Külön fizetni kell érte még adókat is. Na meg valakinek ott kell lenni nyitvatartási idő alatt, hogy ha betéved valaki, akkor kiszolgálják. Persze nem árt némi raktárkészletet is tartani a nagykerből rendelés mellett, mert a boltban általában azonnal is venni szeretnének ezt-azt.

Gondolom nem ugyanannak a boltnak az üzleti és netes áráról van szó.

Ezt már én is észrevettem. Vagy nem. A webes felületen ott volt, hogy „online ár” a kinézett termék mellett. Felette egy kicsit nagyobb összeg, áthúzva. A gyanútlan nézelődő azt hihette, hogy az a bolti ár, annak ellenére, hogy az nem volt odaírva. Mivel éppen az egyik MM felé vezetett az utam, így benéztem a boltba is. A boltban is az „online árként” hirdetett összegért lehetett megvenni.

Az a 4% az marha sok - szerintem keressenek másik bankot :-P Ahol a kp. és a kártyás árak eltérnek, azt az elfogadóhelyet szépen írásban jelezni kell a kártyatársaságnak és a bankodnak, meg célszerűen a fogyasztóvédelem felé is - egy idő (elég rövid idő...) után nem lesz gondjuk a kártyaelfogadással...

ez magyarország, rablógazdálkodás van.
http://24.hu/fn/uzleti-tippek/2016/05/20/kartyahivo-lett-a-kormany-de-a…

Mondjuk itt 1,5 és 2,9 százalék között írják, de nem túl áttekinthető és nem lepne meg, ha további adó jellegű tranzakciós díj is terhelné az üzleti számlát utánuk.
Gondolom az sem véletlen, hogy kisebb boltokban nem lehet kisebb összeget kártyával.

De, ahogy írtam, abba nem szólhat bele se a bank se a fogyvéd, hogy mire ad kedvezményt a cég. Az eredmény ugyanaz, de legalább a látszat megvan.

Havi szinten 25-35 alkalommal paypassolok, kb ennek tizede a kpvel fizetések száma. Ha leállna egy fél napra, nem érdekelne, hiszen volt már ilyen. 1 egész nap azért már zavarna...
Kp-ból 5k-nál nagyobb mennyiséget egyszerűen nem szeretek magammal vinni: elhagyom, ellopják... sosem volt ilyen, de számomra kényelmetlen érzés 10ezrekkel járkálni. Amolyan sosem tudni.

Nem hordok magamnál kp-t. Zavar hogy ellopható, fizikailag megsérülhet, eltűnhet. Ha tudom hogy aznap elmaradt, kp-only helyre megyek akkor viszek reggel nagyjából annyit amennyi kell. Ehhez hozzátartozik hogy a lakás és a munkahely az utóbbi ~5 évben max fél órára volt egymástól.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

A kártya is ellopható és eltűnhet, s mire észreveszed (bár elegendő a kártya két oldalának lefényképezése, s akkor a kártya nem tűnik ellopásra sem) már lenullázták. Úgy tudom, hogy a vásárlás végrehajtásához minden információ a kártyán található. Persze, küldenek egy SMS-t, de az már nem sokat segít, mivel nem megerősítő SMS, csak egy értesítő, hogy kártyás vásárlás történt. Plusz úgy tudom, hogy egy bizonyos összeg alatt mikor boltban vásárolsz, a PIN kód beütése sem szükséges (gondolom ezt be lehet állítani, de nagyon sok embert láttam úgy kártyával vásárolni, hogy be sem ütötte a PIN kódot). Legyél szíves javíts ki, ha tévedek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_identification

Érdekes, Hungary-t nem látom a listán. :D

https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=sv&ie=UTF8&prev=_t&ru…

Ilyen miért nincs nálunk? :O

Véletlenül kimaradt a kommentedből az a bekezdés, amiben leírod, hogy mi történik, miután jelentetted a lopást, pedig úgy lenne kerek a történet.

> Electronic_identification
> Ilyen miért nincs nálunk? :O

Ezt meg válaszra sem méltatnám.
szerk: Illetve annyiban talán mégis, hogy a bankoknál kéne reklamálni, hogy miért nem fogadják el az amúgy itthon is létező megoldást.

paypassal tudnak vásárolni 5000 ftig pin kód nélkül.
online tudnak vele vásárolni az elöl és hátul látható infókkal, valóban.
de mind a kettőt a napi vásárlási limitig tudják csak megtenni. ez defaulton általában 50.000 ft, de banktól függ és mást is beállithatsz.

ha elveszted vagy ellopják akkor hivod a bankod és letiltod.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows

Két bank kártyáját hordom, meg általában pár ezret, de azt se mindig. Mivel nem tankolok, gyakorlatilag csak az éhen/szomjan halást elkerülő vásárlások illetve az éjszakai taxizások az olyan esetek, ahol zavarna, hogy "akkor nem kérem"-et kellene mondani, ezekre meg a pár ezer jellemzően elég.

Igen?

Én azt hittem, arról, hogy normál helyzetben mit hord magánál az ember.

Akkor az összes fentebbi kommentem semmis. Ha tudjuk, hogy nem fog működni a terminál, akkor viszek magammal kp-t.

Amit fent írtam, hogy normális esetben hónapokon át nincs a tárcámban semennyi kp, az arra vonatkozik, amikor nem tudjuk előre, hogy valahol nem működik a terminál. Szóval a hétköznapi életre.

Elnézést, nem vettem észre, hogy más a kontextus.

Most lehet nagyon elbeszélünk egymás mellett, én azért hordok kp-t, ha esetleg nem működne a terminál. Alapból nem megyek kp only helyre, kivétel a kocsmák, illetve ha szülőkhöz megyek vidékre, ott sokkal kevesebb helyen van terminál. Taxit meg telefonon szoktam rendelni, olyan társaságtól, ahol minden kocsiban van.

Ha nem működik a terminál akkor nem vehet fel utast. Sajnos ez a tipikus magyar lehúzás, direkt nem működik hogy készpénzzel kelljen fizetni. Több alkalommal is előfordult velem is, annak ellenére hogy dipécsernek direkt kiemeltem bankkártyával fogok fizetni, az utazás végén a taxis benyögi hogy sajnos pont lemerült meg nem működik. Mondtam neki ok, akkor ingyen utaztam, erre valahogy csak megjavult az a fránya terminál.

> Mondtam neki ok, akkor ingyen utaztam, erre valahogy csak megjavult az a fránya terminál.

és hányszor, de hányszor jártam már így...

egy időben rászoktam arra, hogy simple-ből foglalok taxit, mert akkor nem kell baszakodni a végén a fizetéssel. jó ötletnek tűnt, csak feltűnően lassan sikerült szabad autót találniuk, pedig elég nagy a cég (simple = főtaxi). egyszer egy taxis simán bemondta, hogy azért, mert a sofőrök sorban rejectelik a simple-ös kéréseket, merthogy azt be kell vallani

ha rajtam múlna, akkor az a pár ezer közmunkás nem a gyepet igazgatná, hanem adóellenőrt képeznék az összesből

A taxisokat en is ruhellem :) de a szam amit irtal erosen hibas, raadasul ferdites is mert eddig nagyon nem ennyi volt a KATA hanem a fele.
Szoval eddig 6 millio volt a KATA eves limitje ami csak havi 500e, de ha nem vagy Afa mentes akkor ez a szam meg lentebb ment mert beletartozott a limitbe az Afa is.
Most felemeltek 12 milliora / ev, ami havi 1 milla es nem 1.2 mint amit irtal, de alanyi Afa mentes csak evi 8 millioig lehetsz, utana kotelezo vagy Afa korosnek lenni ami valtozatlanul beleszamit a 12 millios kvotaba.
Mondjuk mindezek nem mentik fel a taxisokat, csak a pontositas kedveert irtam le.

Bakker, valóban elszabtam. Most havi 1 misi, ahogy írod. És igen, 2013-2016 között átlag havi 500k volt, nem tudom mikori volt a tapasztalat az előzmény kommentben.
Viszont az áfa sosem tartozott bele, a nettó részre vonatkozik a limit. Nekik egyébként megérheti akkor is áfakörösnek lenni, ha nem lépnék túl az alanyi adómentes limitjét (az is 6m/év volt és 8m/év lett, ahogy írtad), mivel áfakörösként az üzemanyag áfáját vissza tudták igényelni. A kata és az áfakörösség egymástól független dolog, az üzemanyagot nem költségelheti el katásként az átalány miatt. De áfakörösként az áfát a költségeiről visszaigényelheti. Az iparűzésinél is van és volt 8M határ az ottani éves átalány 50k-hoz, afelett a nettó 80%-ának 2%-át kell, ha jól emlékszem.

Azt nem tudom, hogy miért jobb katásnak lenniük, valami evás fajta helyett, de biztos kimatekozták, hogy talán a kocsi amortizációját és az üzemanyag árát kedvezőtlenebb lehet leírni, mint amit a katávan spórolnak. A kata főleg szellemi munkához ideális, ahol általában kevés költségelhető dolog van. Az éves kata keretet túllépve jön be a felette lévő részre 40% adó és, hogy automatikusan áfakörössé válik attól kezdve és 2 évig nem is léphet mentesbe büntetésből.

disclaimer: a kommentem nem minősül jogi/adóügyi tanácsadásnak, a kockázatok és mellékhatások tekintetében mindenki kérdezze a könyvelőjét :)

nem számit bele az áfa

Lehetsz alanyi mentes is, és nem áfás számlát állítasz ki, így nincs 27%, ami beleszámítson :)

De ha áfás számlát ad, akkor ugyebár áfa-bevallást is kell készíteni (ami alapján befizeti állambácsinak az áfát), amiben nyilván a neki fizetett és az általa fizetett áfát beleírja, azaz szépen vissza is igényelhetne áfát. Ahogy azbest írta fentebb: "kata és az áfakörösség egymástól független dolog"

Van külön alanyi adómentes (AAM), meg tárgyi adómemtes (TAM) sőt még áfa körön kívüli (AKK) és mentes az adó alól (MAA) besorolás is. Végeredményben ugyan úgy nem fizetsz áfát, mégis mindegyik mást jelent. Fő az egyszerű és egyértelmű szabályozás! :-D

A szál szempontjából csak az AAM érdekes.

Először is: az üzemanyag áfája nem olyan egyszerű áfa-szempontból, hogy levonom és kész (ld. itt).
Másrészt ha áfás lesz, akkor ugyebár ő is áfás számlát fog adni, aminek az áfáját a "vevő" szintén nem állíthatja szembe a saját számláinak áfájával.
Harmadrészt az egyszeri utas azt fogja látni, hogy 27%-kal többet kell fizetni az egyiknél, mint a másiknál. Az utas aztán nyilván nem a +27%-ost választja.

KATA vs. EVA: ha áfamentes KATA-s vagy, akkor évi 12 misi bevételig mentes vagy mindennemű befizetéstől, csak a havi 50ezret kell fizetned. Számítsd ki, hogy az 50ezer forint közteher mennyi bruttó fizetés közterhével (szja, nyugdíj-, egészségbiztosítási-, nyugdíjjárulék, szocho) egyezik meg. Ha esetleg lusta vagy számolni: itt van egy példaszámítás. Illetve EVA esetén a bevételed 37%-át kellene fizetned. Szerény számításaim szerint kb. 135ezer forint 37%-a 50ezer forint. Ha havonta nagyobb a bevételed, mint 135ezer, akkor az 50ezer forinton már túl is léptél, és rögtön jobb a KATA. Nem tudom, hogy egy taxis éves bevétele mennyi, de nem gondolnám, hogy a 12 milliót (évi 1 millió) túllépi.

/Persze itt feltételeztem, hogy (majdnem) mindenről rendesen ad számlát :)/

Na ez az üzemanyagos dolog egy érdekes adalék. Tudja az állam, hogy tarsa meg a jól fejhető területet.

Természetesen a nem tételes adózásnál az elszámolható költségek mértékétől is függ, hogy az éri-e meg jobban. Autó amortizáció, üzemanyag. Katánál viszont ezt benyeli. Valamit valamiért.
Ahol nem lehet költségelni, ott alacsonyabb az adó aránya, ha ki tudja használni a keretet. Ahol meg "mindent" céges költségként számolhat el, ott magasabb adóról indul, hogy maradjon is utána befizetnivaló.

Szerintem rosszul mondtam, mert úgy látom, nem az jött le, amit mondani akartam.
Ha költségelő vállalkozó vagy ("teljes állásban", tehát nem heti 36 óra mellett), akkor a minimálbért (vagy garantált bérminimumot) és járulékait mindenféleképpen ki kell fizetned. Nyilván a nettó bér a tied lesz, viszont az SZJA, járulékok, szocho megy állambácsinak.
Persze ezeket az értékeket elszámolod költségnek, ami a fizetendő társasági adót fogja csökkenteni - de ki kell fizetned!
Ezért akartam azt kiszámol(tat)ni, hogy a KATA-féle 50k mennyi bruttó bér járulékainak felel meg - és a bért mindenféleképpen ki kell fizetned magadnak (ill. a közterheket befizetni), különben magyarázkodhatsz, hogy miből élsz.
Azaz: ha főállású vállalkozó vagy, nagyon sok esetben jobban jársz a KATA-val, mintha elkezdenéd a számlákat gyűjtögetni, könyvelőt foglalkoztatni.

Általában nincs nálam kápé, ahol nem tudok bankkártyával fizetni, oda nem megyek. Szerencsére már csak kevés ilyen hely van, a zöldségesemnél, kávéautómatában, munkahelyi büfében és a taxiban is tudok már kártyával fizetni.

Lekopogom, még nem volt olyan gondom, hogy nem működött a kártyás rendszer, és emiatt hoppon maradtam. Szerintem sokkal nagyobb az esélye, hogy kicsúszik a pénz a zsebedből, és emiatt nem tudsz mivel fizetni, mint az, hogy pont akkor áll le a bank rendszere, amikor fizetnél valahol.

A kártyás vásárlás ingyen van, számla nélkül nem élhet ma az ember, szóval nincs semmi ész érv a kp használata mellett. Max. kisvárosban/faluban, bár már ott is vannak terminálok.

Én is a kártya használatát preferálom. De:

- Több mint 40 éve használok készpénzt. Még egyszer sem csúszott ki a zsebemből.

- Valamivel több mint 20 éve használok kártyát. „Már” két alkalommal előfordult, hogy nem működött a kártyás fizetés. Az egyik esetben volt nálam elegendő készpénz. A másik esetben már a bejáratnál állt egy jóember, és minden belépőnek elregélte, hogy csak annyit vásároljon, amennyi készpénze van, mert nem működik a kártyás fizetés.

Tudom, hogy ez a néhány eset nem tekinthető reprezentatív mintának, de az én esetemben az esélyek másként vannak.

Aki csak kártyával jár, és használja a modern fizetési megoldásokat (PayPass, NFC-s és QR-kódos fizetés stb.), annak csak az OTP jöhet szóba. A negatív tapasztalatok valószínűleg azért vannak, mert a többi banknál nincsenek felkészülve arra, hogy valaki mindig mindenhol csak kártyát akarjon használni. Egyszerűen gagyik a technikai megoldásaik.

„A negatív tapasztalatok valószínűleg azért vannak, mert a többi banknál nincsenek felkészülve arra, hogy valaki mindig mindenhol csak kártyát akarjon használni. Egyszerűen gagyik a technikai megoldásaik.”

Erről írhatnál még. Például, ha egy boltban nem működik a kártyás fizetés, akkor mindegy hogy melyik bank kártyájával akarok fizetni. Másrészt, ha minden harmadik vásárlást készpénzzel végzek, akkor már nem mondható az, hogy mindenhol csak a kártyámat használom. Tehát ilyenkor nem lehet ilyen gondom? Honnan tudja azt a POS, vagy az ATM, hogy két kártyahasználat között fizettem-e készpénzzel?

BKK automata békásmegyer. napokig nem fogadott el KP-t csak bankkártyát mindhárom automata. Emberek meg ott álldogáltak előttük értelmetlen arccal, egymás útán próbálkozva hogy akkor most mi van.
"Honnan tudja azt a POS, vagy az ATM, hogy két kártyahasználat között fizettem-e készpénzzel?" sehonnan, azt csak te tudod.

„a többi banknál nincsenek felkészülve arra, hogy valaki mindig mindenhol csak kártyát akarjon használni.”

vs.

„"Honnan tudja azt a POS, vagy az ATM, hogy két kártyahasználat között fizettem-e készpénzzel?" sehonnan, azt csak te tudod.”

Zavart érzek az erőben. :-)

„BKK automata békásmegyer. napokig nem fogadott el KP-t csak bankkártyát mindhárom automata.”

Mi köze ennek ahhoz, hogy melyik banktól van kártyám?

A CIB valamit nagyon elkavart ma (is). Reggel Tescóban fizettem -- volna -- dombornyomott kártyával. A kártya lehúzása után rögtön megjött az SMS, hogy levonták a pénzt, de a pénztárosnál a terminál teljesen befagyott. Némi tanakodás után mondták, hogy jó, látják az SMS-t, menjek isten hírével. Pár utcasarok múlva jött egy másik SMS a banktól, hogy törölték a levonást. Visszamentem a Tescóba, mutattam, hogy mi van, aztán készpénzzel fizettem. Utána szintén a Tescóban egy ATM-ből pótoltam az elköltött összeget (mert ilyen helyzetekre tartok kb. 19K-t magamnál), és azzal nem volt semmi gond. Jó, örvendek, hogy lehet majd végre paypassos kártyát igényelni, de egy kicsit sokáig bénázgatnak a kártyás fizetéssel, úgy tűnik.

Két dolgot nem értek:

1) ha folyamatosan megy a panasz, hogy a Cib így nem működik, úgy nem működik, akkor miért nem váltotok?

2) nektek csak egy kártyátok van? Az én tárcámban 4 hitelkártya* és 1 debit kártya van, 5 különböző banktól.
Ha az egyik bank rendszere összefosná magát, akkor fizetnék egy másik kártyával és kész.

*: ebből kettőt használok rendszeresen, Amexet általában, egy Mastercardot oda, ahol az Amexet nem fogadják el.
Plusz van még két tartalék, egy Visa egy Mastercard, mindkettő kis hitelkerettel. Ezeket szinte sosem használom.

Úgy ítélem, hogy kb. a helyek 40%-án.

A legtöbb szupermarketben igen, de nem mindenhol. A legtöbb étteremben, gyorsétteremben igen, de nem mindenhol. A legtöbb benzinkúton igen, de nem mindenhol. A legtöbb kis helyen inkább nem. Szállodákban, autóbérlésnél szinte mindenhol.

Én pont így jártam, amikor Ankarában dolgoztam.

Volt egy céges Amex, ami csak szobadísznek volt jó. Még a szállodát is a saját hitelkártyámmal kellett fizetnem.

Országtól nagyon függ. Pár éve Brazíliában pl. a Visa olyan szerződést kötött a boltokkal, hogy kizárólag az ő kártyáit fogadják el. Így nem hogy Amex, de Mastercard se működött szinte sehol.

Nekem a hitelkártya használathoz kapcsolódó visszatérítés kb. július-augusztusra fedezi az éves banki költségeket (SMS díj, éves kártyadíjak). Ha egy másik banknál is lenne bankszámlám, akkor ott már nem lenne annyi havi rendszeres befizetésem, ami a kedvezményes számlacsomaghoz elég lenne. Illetve akkor sem tudnék többet költeni a hitelkártyával, így az új bankszámlának az éves költsége már biztosan nem térülne meg. Amikor néztem néhány éve, akkor éves szinten minimum 10-15 eFt kiadást jelentett minden újabb bankszámla. Plusz négy bank -> 40-60 eFt.

Ha jól rémlik, akkor Te nem Magyarországon élsz, így tippem szerint teljesen más banki költségekkel és kártyadíjakkal kell számolnod, mint az itthon élőknek.

Igazad van, nem szántam rá energiát, hogy tökéletesen pontosan fogalmazzak egy fórumposztban, de nagyon jól értetted, hogy mire gondolok. Magyarországon mindig is az OTP volt az, aki elsőként vezette be az új technológiai megoldásokat, a többiek meg csak követik, több-kevesebb sikerrel. Elég csak a netbankokat és a mobil appokat megnézni, kifejezetten szar mindegyik az OTP-hez képest, pl. a CIB netbankja szerintem nemcsak egy pénzügyi szolgáltatótól vállalhatatlan, de még pistike blogjaként is az lenne. Ezzel nem azt mondom, hogy mindenkinek OTP-snek kellene lennie és mindenkinek az a legjobb választás, de szerintem aki szereti kihasználni az új technológiákat, rendszeresen fizet online, mobillal, PayPassal, QR-rel, és sokat jár külföldön, készpénzt alig használ, annak egyértelmű választás az OTP.

Vitatkoznék. Évekig CIB-es voltam, nekem kifejezetten tetszett a netbankjuk. Érthető volt, logikus felépítésű. 3 éve OTP-s vagyok. Nem állítom, hogy az OTP netbankja rossz volna, de sokkal kevésbé tetszik, mint a CIB-é.
Mondjuk a CIB netbankjában ami problémás, hogy JAVA alapú. Kíváncsi volnék arra, hogy a felhasználók hogyan használják most, amikor se a Firefox, se a Chrom nem támogatja a Java használatát...
Ami még nem tetszik az OTP-ben, hogy saját számlák között nincs azonnali átvezetés. Ingyen tudok átutalni, de az utalás kizárólag banki nyitvatartási időben teljesül. Ez a CIB-nél tökéletesen jól működött.

A Java-alapú netbank az nem kicsit problémás, hanem konkrétan olyan, mintha nem lenne. Az érthető, logikus felépítés pedig abból adódik, hogy rettenetesen fapados, a 2000-es évek eleji állapotot tükrözi. Ja meg ugye az SSL... oké, persze bejelentkezés után már van, de azért egy pénzintézménynél ez már alap kéne, hogy legyen.

A saját számlák közötti átvezetés tényleg rosszul van megoldva az OTP-nél, szerencsére 2 (?) év múlva már közel azonnal fog teljesülni minden átutalás bankon kívül is, hétvégén is 0-24.

Hm, láttam már egy pár netbankot, és szerintem a cib-é messze a legjobbak között volt áttekinthetőségben is, és abban is, hogy szinte mindent el lehet ott intézni online. Abban is gyorsak voltak, hogy bevezették a key generator-os azonosítást az SMS-ek meg nyomtatott TAN-ok helyett.
Az csak hab a tortán, hogy a kehes (saját) és otp-s (családi) személyes ügyintézési tapasztalatok alapján azokhoz a bankokhoz eleve nem mennék (kehes, saját tapasztalat: bemegyek átvenni az új kártyámat a lejárt helyett, napközben, a bankfiók üres, csak aktát tologatnak, számot húzok, több mint negyed óra múlva hívnak -> menjen oda az, akinek az ideje nem ér semmit).

Ha nem zavar, hogy lekövethetőbbek a vásárlásaid, néha nem működik, maga a fizetés is pénzbe kerül és az érintős kártya adatait egy mezei mobiltelefonnal is el lehet lopni, akkor jobb a bankkártya. (A kártyás fizetés ingyen van, de a kereskedő %-os jutalékot fizet és beépíti az árakba azt is, illetve a bankok a tranzakciós illetéket beépítik a számlavezetési díjba, persze ráhagyással)

> Ha nem zavar, hogy lekövethetőbbek a vásárlásaid
Nem.

> néha nem működik
Néha nem tudnak visszaadni KP-ból.

> érintős kártya adatait egy mezei mobiltelefonnal is el lehet lopni
A KP-t ugyanolyan könnyű ellopni / elhagyni, ráadásul mindkét esetben biztosan buktad a pénzed. A kártyalopás elég kellemetlen szituáció, de jó eséllyel visszakapod a pénzed előbb vagy utóbb.

> A kártyás fizetés ingyen van, de a kereskedő %-os jutalékot fizet és beépíti az árakba azt is, illetve a bankok a tranzakciós illetéket beépítik a számlavezetési díjba, persze ráhagyással
A KP-s fizetés ingyen van, de a kereskedő X összeget fizet a biztonságos szállításért, tárolásért stb, és beépíti az árakba ezt is. Ja, és úgyis mindenképp kifizeted, mert neked mint vevőnek nem kerülhet többe a kártyás vásárlás.

Mivel nincs külön kártyás és kp-s ár, ez nekem mindegy. Ellenben 2-5% visszatérítést kapok, így megéri kártyázni. Legalább nem fintorognak, hogy nem adok aprót. Készpénz amúgy a boltnak is többe kerül, csak az nincs feketén-fehéren leírva egy számlára, hogy fél órát számolta le műszak végén a pénztáros a kasszát, este meg a tulaj mehet a kp-ért, reggel viheti a bankba, ezért ez kisebb boltokban sokszor nem is tudatosul bennük.

Bár megszűnne a készpénz. Sokkal jobb világ lenne. Az illegális tevékenységek nagy része megszűnne készpénz nélkül (illegális kereskedelem, zsebbe fizetés adó nélkül stb.): https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/2002/03/rogoff.htm

És akkor ott van még a pénzhamisítás, ami a gazdaságot rombolja; a lopás; a pénznyomtatás- és verés felfoghatatlan mértékű költségei; a betegségek terjesztése stb.

A dánoknál, norvégoknál, briteknél és még pár fejlett országban már nagyobb arányú az elektronikus fizetés, mint a kp. Talán a dánok járnak legelőrébb valami 85% körüli aránnyal. Előbb-utóbb valószínűleg el fog tűnni a készpénz, reménykedjünk, hogy előbb, mint utóbb.

paypass-al mindent szinte. erste-s vagyok, nekem 3000 felett 100pénz visszajár.
nem is néznek rám hülyén a boltosok amikor kérem hogy bontsuk már szét 2-3 pakkra!:D

En is igy jartam. A hetvegen a kartyas rendszert mokoltak igy nar van visa pass kartyajuk is.

Mindig van nalam kp ilyen esetekre.

A kerdesre a valasz. Kp. Nagyon kp. Az ingyen birtokolhatom, jutalek nelkul elkolthetem, a zsebemnek nincs havidijja. Igaz, evente egy tarcat elhasznalok vagyis a kartyadijat ne szamoljuk.

Igen, mert nincs arra megoldás, hogy ne legyen költsége a kártyádnak. Irónia. (American Express stb.) Sok helyen meg még kedvezmény is van, ha kártyával fizetsz, pl. vonatjegy, ital/étel automaták.

Összességében a kártyás- és elektronikus fizetéssel van kevesebb járulékos költség.

2 hete voltunk ház felújítás kapcsán egy rakat csempét és járólapot venni, adtam oda a kártyám előleg fizetésre (rendelni kellett) , erre mondják hogy nem jó a terminál, asszony rám néz, mennyi pénz van nálad? 3000ft...
végül a kért előleg 60% át fizettük ki kp ben. Tegnap megjött minden, hívtak telefonon, kérdeztem a kártyás fizetést, természetesen még mindig nem jó. Mehettem pénzt kivenni atm ből, ami persze plusz költség.
Hónapok óta rossz a terminál, nem 10000Ft-okat hagy ott senki, érthetetlen a dolog. A termék minőségéről majd burkolás után tudok nyilatkozni.

+ mert költséges a fenttartása. Tapétákat áruló boltban történt, hogy ott is volt terminál majd egy évvel később mikor ismét mentünk, már nem. Kérdeztük miért? Tulaj hölgy mondja, hogy egyszerűen nem éri meg, olyan költség vonzata van.
Boltban sem hiába néznek rád csúnyán, ha egy kiló kenyeret kártyával fizetsz.

Évek óta kp-val fizetek, de nincsenek visszaadással járó gondjaim. Nagyobb címletek mellett kisebbek is vannak (így van összesen talán 5 db! papírpénz nálam). Ha csak nagy címletem marad, legközelebb azzal fizetek egy nagyobb boltban, ahol szó nélkül kezelik. Az elmúlt évekből nem tudom tudnék-e 1 esetet mondani, amikor a pénztárgép mindkét oldalán megszorultunk volna. Semmi kényelmetlenséget nem okoz. Még annyit sem, mint a kártyásoknak a rossz vagy hiánycikkes terminál. Szerintem frusztrálva is lennék, ha kizárólag egy kártyára és a mögötte lévő rendszerre kellene bíznom magam.

Első körben sarkon fordul, és otthagy a 3.14...ába. A végszámlát meg amikor rákérdeztél, hogy kártáyval megy-e, akkro annyit kellett volna mondanod, hogy akkor átutalásos számlát állítsanak ki, és utalod a különbözetet.
Egyébként a kártyatársaság felé megérne egy jelzést, hogy x elfogadóhelyen hónapok óta nem lehet kártyával fizetni, mert arra hivatkoznak, hogy rossz a terminál. (A terminál hibáját záros határidőn belül be kell jelentenie az elfogadóhelynek a szerződés szerint...)

Bankszámlám sincs, és ezért nincs bankkártyám sem.
Egyelőre nem okozott problémát, mindig meg tudtuk oldani valahogy.

A havi fizudat miért hordanád magadnál?
Nálam van pár ezer Ft, ha kiürül, dobok bele egy tizest és viszlát. Ha tudatosan olyan dolgot megyek venni, többet dobok bele. Ennyi.

Nagyobb összeget még bankkártyával lehívható számlán sem érdemes tárolni, hanem alszámlára tenni.

Kedves CIB, ma is megszívattál. Feliratkoztam a hírleveledre, próbáltalak hívni, megnéztem a weboldalad, beléptem a netbankba, de sehol nem kaptam infót arról hogy megint döglött a bankkártya rendszered mind fizetésre, mind kp felvételre.

Bye.

Ez akkor kellemetlen, ha egy fincsi vacsorát eltöltesz az asszonnyal egy kellemes vendéglőben és már mennétek...időhöz vagytok kötve és a gép nem megy. Na ilyenkor mit csinál az ember?
Kicsit olyan érzésem van, mint a papírmentes iroda. Elektronikusan dolgozunk, de a biztonság kedvéért minden kinyomtatunk (főleg pénzügyi osztály), mert az a biztos.
Na ja. Legyen nálad kártya, de kellően vastag brifkó is :)

Ezt nem igazan ertem.

Mielott kisargultak volna a taxik es nem lett volna kotelezo, hogy legyen mindenhol mukodo kartyas fizetesi lehetoseg, azelott ott is sok volt a "nem mukodik" dolog. De mivel mindig mindenrol szamlat/nyugtat kerek, igy tobbszor jartam ugy regen taxival is, hogy szo szerint ki lettem zavarva a taxibol, mert kozoltem, hogy csak szamla elleneben fogok fizetni.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Nem szoktam elore szolni, hogy kartyaval akarok fizetni. Ha ott van a matrica az ablakon, akkor feltetelezem, hogy megy. Ezek utan a szamlat is kerek es csak kartyam van, sokszor volt vita targya, hogy ezt elore kellett volna jeleznem, vagy akkor ertem se jott volna...

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

a) papír van, ceruza van, mehet a feljelentés
b) elsétálsz a helyszínről fizetés nélkül, az asszonynak valószínűleg amúgy is imponálni fog, hogy nem vagy egy tutyimutyi akit bárki átverhet
c) tetszettek volna már a bejáratnál szólni, hogy nem jó a terminál, akkor ugye más lenne az approach

azzal már nem is borzolnám az idegeket, hogy kb öt éve nem volt nálam külföldön helyi valuta, soha nem volt olyan, hogy ne lett volna megoldás

+1

Most jöttem haza egy hét Franciaországból. Csak azért vett fel az asszony ATM-ből valami 5 vagy 10 eurót, hogy tudjunk a szupermarket bevásárlókocsijába 1 eurós érmét tenni.

Ugyanúgy nem volt nálam ott se kp, ahogy itthon sincs se bankjegy se érme a tárcámban.
(Bár itt néha van olyan parkoló, ahol fizetni kéne és a kártyát nem fogadják el, szóval előfordul 1-2 havonta, hogy egy kis kp-t fel kell vennem valahol emiatt).

++
... ha 30 percre elm1 a villany, vagy a bolti kártyaterminál alatt a szolgáltató nem szolgáltat internetet, esetleg firmware frissítés miatt csehszovákul beszél, és euróban kéri a zsötont //merhát ótvarszorszigúni köll mindent mer úgyóccsóóó//, vagy a banki rendszer fossa össze magát petyuskától, mindenki besokkol, és néz mint hal a szatyorban ...
... hát drága drúgjaim, jól át vagyunk mi b@$zva ... ilyenkor csak a jó öreg dzsonikess, a suhogó KP lehet a mi +mentőnk, nem kell hozzá villany, elég a gyertyafény is ...
no jóccakát ...
:):):)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Cáfolnám, helyi boltban amikor nincs áram, vásárolni sem lehet, mert az egész rendszerük árammal működik, gondolom valami raktár program is futhat rajta, vonalkód olvasó, szóval ha nincs áram nem csak kártyával, de készpénzzel sem tudok fizetni.

Éttermekben is akkus terminált hoz a fizetőpincér, de mobilnet pl. vagy van, vagy nincs. Volt már, hogy határszéli étteremben matekozott 3 percet a terminál, mire sikerült adatcserézni. Nyilván városban normális lefedettség mellett nincs ezzel gond, de kinn a semmi közepén simán előfordulhat, hogy még a GPRS (nemhogy EDGE) is akadozik.

Ha a terminál vezetéken kommunikál és épp nincs alatta villany, akkor ez van. (Bár sok helyen láttam olyat, hogy a pénztárgép és a banki terminál mellett volt egy 350-es APC szünetmentes.)

A mobilnetes pénztárgépnek meg annyi előnye emlékeim szerint van a mobilnetes kártyaolvasóval szemben, hogy a pénztárgép nem csak egy szolgáltatóhoz tud feljelentkezni, hanem valami roaming megoldás miatt akármelyikhez, amelyik az adott ponton elérhető.

A pénztárgépek ugye a "negyedik" mobilszolgáltatóra (MVM) lettek tendereztetve - aztán az nem jött be, így muszáj volt olcsó és működő megoldást találni. (külföldi SIM)
Mivel a fenti lehetőséget (értsd kevés adatmennyiség, folyamatos online állapot, bármely szolgáltatón) már mindenkinek adott, akár a POS szolgáltatók is tehetnének bele ilyen SIM kártyát. (mármint külföldit)

Ezzel kapcsolatban volt egy kellemes "csalódásom" mostanában. Voltunk barátokkal Orfűn fesztiválon, már az összes kp-t elittuk (fesztiválra nem viszek magammal sokat), mindenhol ki volt rakva a paypass olvasó. Nosza előkaptam a MasterCard-ot, csippantok, semmi, csippantok megint, semmi, a harmadik után azt mondta a kiszolgáló, hogy hagyjam a fenébe. Kb. 2500 Ft-os kört odaadta ingyen. Nekik nyilván nem volt bukás az a pár korsó sör.

... és jövőre online kapcsolat nélkül számlát sem tudnak a kereskedők kiállítani ... nem adhat el semmit, te + nem vehetsz tőle semmit, mégha susuog is a kabátzsebben valami ... b@$zottnagyot fejlődtünk ... legfejjebb a kocsmában kapsz fröccsöt addig hitelre, amíg újrabootol //vagy nem// a nagy IT infrastruktúra ...
:):):)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Ha olyan a szerződésed mindent lehet, a biztonsági megoldások sajnos bizonyos szempontból inkább csak eyecandyk a kártyarendszeren.

Amerikában a legtöbb helyen még mindig mágnescsíkoznak csak elvétve fordul elő csipkártya olvasó, a PayPasst meg hírből sem ismerik**. És ha nem lenne elég könnyen lelopható a mágnescsík magában, ráadásul a dedikált terminál sem elvárás, mindenféle vacakban húzgálják, az androidos tabletre ragasztott kártyaolvasó-app kombótól elkezdve a Mekis terminál oldaláig minden van. És ha esetleg nem működne, a pincér ránézésre beírja a kártyaszámodat a "pénztárgépbe" (még a lejárat sem kell neki) és ez elég is hozzá hogy megterheljenek.

Na most Európában persze viszonylag jó a bankkártya-rendszer technikailag. Amíg viszont ezek a kártyák kompatibilisek az amerikai elfogadóhelyekkel ...

** Egy starbucksban sikerült vásárolnom PayPassal, ott valamiért "standard" elfogadó terminál volt. Az eladó srác vagy jó öt percig nézegette a sikeres fizetés feliratot a nyomtatott cetlin, mielőtt tovább engedett. De reptéren is jártam úgy, hogy a standard bankkártya leolvasó alját leragasztották ducktappel. A leolvasó lehúzás után persze - ahogy a szabvány elvárja - kiírja hogy használjak chipet. Az eladók nagyon ragaszkodtak a ducktapehez, úgyhogy végül a békesség érdekében készpénzzel fizettem.

Ez nem bankkártya vs kápé probléma, hanem CIB vs bank probléma.

[x] bankkartya

KP is van nalam mindig, de csak muszajbol.

Csak bankkártya. Tök jó és gyors végre ez a paypass rendszer, bár kicsit aggaszt, hogy semmilyen auth-t nem igényel 5000 HUF alatt.
Várom, hogy az Erste számlával is lehessen mobilról fizetni, ott legalább ott az ujjlenyomatom...

Alavetően jó... de tegnap este a boltban előttem fizető hölgy lehet másképp vélekedik.
Előbb paypassal akart fizetni, de visszautasította a rendszer.
Másodjára hagyományos kártyázással, akkor a pénztáros valami nem létező ügyfél hibaüzenetet kapott.
Szóval maradt az, hogy hazaszaladt készpénzért.

Tudom, van aki 3-4 különböző kártyát és számlát tart fenn... de talán nem ez a tipikus. Jó, ha van kp is valamennyi.

Kp mindig ha tehetem, 2 kártyán 50-50 körüli összeg szükség esetére, nem tartok bankban pénzt.

Otthon 1-2 milla hogy legyen ha kell. Ezen felül ami bejön az adott hónapban (kata-s vállalkozó vagyok) azt beteszem lakáskassza / egészségpénztár / magánynyugdíj vagy bármi másba ami értelmesnek tűnik. Ha van mondjuk 1 millád a bankban amire rövid távon biztos nincs szükséged ott csücsültetni a legkevésbé jövedelmező befektetés.

(Igen ha csak ül a bankban a pénzed és nem csinálsz vele semmit az is befektetés, mivel odaadtad valaki másnak a pénzedet)

Igen, kamatozik. 0.2% körül mozog egy ideje. Messzire megyünk vele :) A kamatból származó nyereségre rájön még többféle adónem, amit kifizetés előtt levon a bank. Így aztán tényleg csak max. annyit ér, mint egy pénzkazetta, hogy külön lásd a megtakarításodat.