Sysadmin munkák hatékony kiosztása

 ( m.informatikus | 2016. december 12., hétfő - 21:00 )

Sziasztok!

Adott egy csapat ami sysadmin (only remote) related munkaköröket lát el.

Hogyan lehetne a legjobban kiosztani a munkákat amik hibajegyekből, levelezésből, change-ekből (kisebb-nagyobb módosítás, tervezést igényel) állnak?

Nem manager vagyok, csak érdekelne a téma, máshol hogy oldják meg, hátha lesz valakinek egy valóságban alkalmazható megoldása.

Külön ember legyen, aki kiosztja a melókat?

Vagy mindenki látja a queuet és maga assignol magának? Ki viszi a felelősséget, ha 1 feladat túlfut amiatt h. senki se veszi magára?

Köszi.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nálunk az a megoldás fut, hogy van egy (vagy két) ember aki figyeli a bejövő feladatokat
és mindaz mellett hogy meg is old belőle, a bonyolultabb melókat kiosztja a mérnököknek.
Kvázi leosztja a melókat hogy ne fusson túl egy feladat se.

Erről látatlanban csak általánosságokat lehet mondani.
Sok kérdést kell(ene) tisztázni, mire értelmes javaslatot lehet(ne) tenni.

Üdv,
Marci

Előzô cégnél a ticketing felvette a jegyet és baszogatta a csoportot hogy van jegy. A mérnök felvette a rá vonatkozót, ha a profilja volt. Onnan már a mérnököt nyaggatta ha még sla sértés előtt.

Ennyire magyartalanul írni... már szinte fájt olvasni !

Leginkább az adott embereken múlik:
- pl el tudnék képzelni olyan társaságot, ahol ha nekik kéne kivenni a jegyeket, ülnének a babérjaikon amíg ki nem derül, hogy senki se csinál semmit.
- meg olyat is, ahol ez teljesen jól működik, mindenki csinálja amihez ért és még egymás között a "terhelés elosztás"t is megoldják :)
De ez humán faktor, azért az adott emberekkel érdemes a rendszert kialakítani, ismerve azt, hogy milyen fokú bürökráciarendszer rájuk kényszerítése szükséges. ill. milyen szintű kell legyen a naplózottság/követhetőség.
---
https://goo.gl/muWzKz (digitalocean)

Kanban módszertannak nézz utána.
--
Gábriel Ákos
http://ixenit.com

+1

+1
Mi is azt hasznaljuk es jol mukodik.
Mondjuk, a feladatok fontossaga emelkedik (van, aminek naponta, van, aminek havonta) es van egy fontossagi sorrend, ami alapjan huzd be vegre.
A feleves feladatok nem neznek ki tul jol...

--
http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

+1

1: válassz egy jól használható ticketing rendszert
2: határozz meg egy (és szigorúan csak egy!) belépési pontot, ahol feladatot fogadtok
3: a belépési ponton okos, de nem feltétlenül szakképzett ember üljön, aki tudja ki mihez ért hátul, és mindig tudja ki mit csinál éppen

A 3. pont embere fogja leosztani a feladatokat.
Ez jól működhet kis (max 10-15fő) csapatnál, akik most kezdik a munkát.
Idővel, és mérettel arányosan úgyis változik.

Amit _nem_ engedhetsz meg:
- az ügyfél igénye közvetlenül a mérnökhöz fusson be így: ügyfél mérnöknek: "szevasz, megcsinálnád ezt nekem gyorsba, mert nagyon SOS! Köszi."
- ticket nélküli munkavégzés

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."