Steam kézi konzol

 ( jevgenyij | 2015. november 18., szerda - 21:18 )

Egyes gyártók fantáziája úgy tűnik határtalan a Steam Machinenel kapcsolatban.
Smach Z néven egy új kézi konzol készül, PSVita méreténél valamivel nagyobb méretben, Steam Controller elemeit integrálva. 2016-os megjelenéséig még van idő véglegesíteni a konfigurációt.
Nagy kérdés az akkuidő egy pc belsőre épített kézi konzolnál.
http://boilingsteam.com/smach-zero-call-it-smach-z-for-short/
https://www.youtube.com/watch?v=Icza5uLXFHI

Update: http://boilingsteam.com/more-about-the-smach-z-portable-steam-machine/
HUP cikk a kickstarter kapmányról

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Sok sikert neki, de azért azon elgondolkozhattak volna, hogy a hasonló cuccoknak leáldozott, nem véletlenül nem gyártják már a PSP vonalat, a nintendo 3ds vonal se tipikusan sikeres mostanában, bár tény, hogy jobban bírta mint a ps.
A helyzet az, hogy ez tuti bukó, mert a hordozható "gamer" cuccok piacán a telefon, de főleg a tablet megy mostanában (sajnos).

Mondjuk ennek ellenére lehet jó lenne, meghát vannak szent őrültek.

kicsit félig off topic:
Zx Spectrum portable készítés:

https://www.youtube.com/watch?v=6GcwcyL9LgM
https://www.youtube.com/watch?v=UTBZHjzwdQQ
https://www.youtube.com/watch?v=GA8isV5rijA

és a 2.0:

https://www.youtube.com/watch?v=Kyvn1Le7aiU
https://www.youtube.com/watch?v=q0ie3kzlQ8U

Nintendo 3ds miért ne lenne sikeres? Ez a Nintendo legsikeresebb kézikonzolja. Amikor megjelent valóban nem fogyott jól, pár héten belül észbe kapott a Nintendo, hozzácsomagolt 20 játékot és vitték mint a cukrot. Több mint 50 milliót adtak el belőle eddig. A konkurens Sony a PS Vitaból csak 4 milliót.
A többmilliárdos Android piachoz képest talán nem tűnik soknak a Nintendo 3ds 50 milliója, kézikonzol piacon időarányosan sikeresebb mint bármelyik korábbi. Európában kevésbé veszik, de Japánban nagyon jól fogy, Amerikában. Illetve a távol-kelet többi országában is népszerű.

jappánt vegyük ki a játékból, az egy másik történet, ott még olyan dolog is nagyon népszerű, amiről mi nem is hallottunk.

a többire meg azt tudom mondani, hogy nem azt mondtam, hogy nem volt sikeres. bár a 2ds-hez képest azért csökkenő a tendencia, de azt mondtam, hogy mostanra az is "befulladt". Nem véletlen, hogy nintendo is elkezdett nyitni a mobilos piac felé. Mondjuk remélem a nintendo az új konzoljával ismét villantani fog, mert az egyik legszimpatikusabb szereplő a konzol piacon (pár trollkodását leszámítva pl youtube gate, meg azért van ott még pár gond, pl az online profilok és egyebek körül is, de mindezekkel együtt a legszimpatikusabb )

Mármint Nintendo DS ha az előző generációra gondoltál. A 2DS az a mostani 3DS olcsósított fapadosabb változata.
Az eddigi 54,4 (worldwide) eladásból 19,25 millió Japán, 17,9 millió Észak-Amerika, 15,9 millió a világ többi része. És még ennek is nagyobbik része a távol-kelet többi országa és csak egy töredéke Európa. Szóval Amerikában is népszerű a Nintendo, nemcsak Japánban.

Ezt az 54,4 millió eladást szűk 3 év 9 hónap alatt érte el a 3DS. Az előző, sikeresnek elkönyvelt DS generációból 10 év alatt adtak el 154 milliót. Időarányosan sem áll rosszul a 3DS, bár valóban kissé jobban fogyott az előző generáció de az eltérés nem jelentős.
Ha hozzávesszük, hogy időközben gigantikusra nőtt az okos-telefonok forgalma, a rajtuk elérhető hatalmas játékkínálat komoly konkurenciája a kézikonzoloknak, akkor kalapot kell emelni a Nintendo előtt.
Amennyire megőrizték pozíciójukat kézikonzolon, annyira nem megy most a Nintendonak a Wii U. Bár a rossz sajtója ellenére ha csak az eladási adatokat nézem, a Wii U nem áll rosszabbul mint az Xbox One.

úgy értem, hogy nézd meg milyen és mennyi játék várható rá. konvergál a nagy 0 felé (ok 1-2 cím még jön, de gyk semmi). Ez igaz mind a Wii U-ra és a 3ds-re. Így értem a baj van dolgot. Valószínű ennek oka, hogy jön az új konzol, ami egyben "asztali" és "kézi" konzol lesz, márha lehet hinni a pletykáknak.

Ezt az új steam-es kézikonzol ötletet érdemes lenne megvizsgálni úgy, hogy mi a trend a kézikonzolokkal, ami bizonytalan, valamint a játékkínálat oldaláról. Szerintem ez a másik oldal se triviális. mivel egy jóval kisebb kijelzőről beszélünk, nem biztos, hogy azon játékok amik jók nagyban az jó lesz kicsiben is. Van még számos kérdés, hogy a steam UI-ja mennyire lesz használható kis kijelzőn, meg még biztos van sok érdekes kérdés. Annyi a kérdőjel, annyi problémát kell megoldani, hogy kérdéses mi lesz a vége, persze nem eleve bukó a dolog, én pl pár játékot leszámítva nem szeretem a mobilos játékokat, örülnék egy olyan cuccnak, amivel játszhatok sok jó játékkal, amit megszoktam "asztali" gépen, de tuti, hogy nem rendelném elő, hanem minimum megvárnám mi lesz vele.

A Nintendo Fusion Terminal+DS-re gondolsz?
Az a neve ellenére nem fogja lecserélni a 3DS-t. A végleges neve még egyébként is változhat. A ma Fusion DS néven ismert kézibigyó része egy hagyományos kontrollerre hasonlít a közepén érintőképernyővel. Ez nem fogja lecserélni a 3DS-t. Belseje egy mai okos-telefonéhoz hasonló, fogyasztásban sem veszi fel a versenyt a 3DS-sel és csak egy képernyője van.
A Wii U vásárlók okkal lesznek zabosak, hacsak nem csinál a Nintendo ingyenes vagy nagyon kedvezményes csereakciót. Legalább a kompatibilitással nem lesz baj, mert marad PowerPC de már hozza a konkurencia szintjét teljesítményben.
A 3DS is lehet kap utódot, az általános megújulás jegyében de az egy másik, eddigi Nintendo hagyományoknak megfelelő kézi konzol lesz 4DS néven.

Számokban nem áll rosszul 3DS.
652 játék készült eddig 3DS-re. Az előző DS-re 2077 játék van.
Ez persze porszem sincs az Android vagy iPhone milliós játékszámához. De ez ugyanúgy igaz az előző DS-re, a Sony akkor még sikeres PSP játékszámára, sőt a nagy konzolokra is.

Érdekes, hogy a sajtóban kudarcként elkönyvelt Wii U játékokból ma
570 van. Xbox One-ra csak 272 játék van és exkluzív címekkel is jobban áll a Nintendo. Mégsem kárognak annyit az Xbox One-on mint Wii U-n. Lehet, hogy jobbak a sajtókapcsolatai a Microsoftnak mint a Nintendonak. : )
A Nintendo biztosan elégedetlen a Wii U-val. Már nem kétséges, hogy nem várják ki a konzolgeneráció szokásos idejét és idő előtt jönni fog az utód.

Nem tudom, hogy egyre gondolunk, én konkrétan arról beszélek, hogy a wii u utóda egy hibrid megoldás lesz (a pletykák szerint).

A wii u koncepcióját "szúrták" el. Valahogy, bizonyos mértékig meglepő módon, az jött ki, hogy a sony féle koncepció a helyes, van egy bika géped, valami normális kontrollerrel. Kb Xbox-al is ezt nézte be az MS (kinect), de míg a nintendonál ez úgy volt megcsinálva, hogy nem lehetett rajta változtatni, addig az MS software frissítéssel (felszabadította a kinectnek fentartott magot, és csomagolta kinect nélkül is az xbox one-t, valamint most kihozta az elit kontrollert. Személy szerint ezért nekem jobban bejön az Xbox 1TB, elit kontrolleres verziója, mint a ps4. Legalábbis nálam az MS tudott fordítani.

Azok a pletykák elvileg nintendonál, hogy kihoznak egy xbox one szintű konzolt, lesz egy "dock" szerűség, valamint egy hordozható rész, többet nem nagyon lehet tudni (márha igaz). Szerintem mindenképpen érdekes lesz, bár az is igaz, hogy lehet nem azt venném.
De még a gamer pc-n is el lehet gondolkozni, mondjuk ami engem érdekelne, az horribilis összegbe kerül, és jelen pillanatban csak 2db játék van amivel játszanék (legalábbis látatlanban így gondolom), Ez a két játék a Project Cars, Elite. Mindezt VR-al. ami bőven megdobja az árcetlit, mert olyan pc ami ehhez kell, kormányal, meg valami jobbfajta saitek joy-al, bőven elhagyja a fél misit, annyit meg nekem nem ér meg. :)

http://www.redgamingtech.com/nintendo-fusion-terminal-fusion-ds-rumor-analysis/
http://www.theguardian.com/technology/2015/mar/17/nintendo-new-gaming-hardware-platform-codenamed-nx
Nem mindegy mikor kerül piacra. A visszafele kompatibilitás itt lesz a legkisebb probléma ha minden marad a tervek szerint. A Nintendonál pont fordított a helyzet mint a konkurenseinél. GameCube-ig meg lehetne oldani a kompatibilitást technikai problémák nélkül. Mesterségesen húznak egy vonalat általában az előző generációnál. Ha ideje korán jön ki a új Nintendo konzol akkor szvsz érdemes lesz megtartani Wii U mellett a Wii kompatibilitást is. Wii-vel voltak igazán sikeresek és volt sok máig népszerű címük.

Érdekes, hogy a Nintendo 64 volt a legelső 64 bites játékkonzol. PC-n még álom sem volt a 64 bit. Utána viszont az összes későbbi Nintendo konzol 32 bites PowerPC alapokra épült, a Wii U-t is beleértve.

A Sony jól járt a konzervatív szemlélettel. PS4 nem spórolt ram modulokon ha már osztoznak a cpu és gpu magok a központi memórián. DDR5 miatt egyértelmű a PS4 előnye a DDR3-mas Xbox One-nal szemben. Továbbá az AMD APU és 8GB DDR5 ram PS4-en teljesen a játékok rendelkezésére áll. Háttérfolyamatokra beépítettek egy külön arm gépet saját rammal. Microsoft mindent szoftverből akart megoldani. Ezért az Xbox One 8GB eleve lassabb DDR3 ramjából csak 5GB érhető el a játékoknak. Virtualizálva fut egy lecsupaszított Windows háttérfolyamatokra, mellette az Xbox rendszere. És még a Kinect is kapott két cpu magot, amit hamar egyre redukált a Microsoft. Most legalább ezt is felszabadította. De a DDR3 és a virtualizált Windows miatt továbbra is lemaradásban lesz az Xbox One a PS4-gyel szemben.

A nintendo visszafele kompatibilitása kétségtelen, az hatalmas piros pont.

A ps4 vs xbox one kérdésében technikailag maximálisan igazad van. Viszont egy másik szempontból viszont az xbox az új kontrollere mindent visz. Ha azt vesszük, hogy egy átlag játék jön mind a kettő konzolra (pár címet leszámítva, ez lehet sellpoint is egyébként). Ezek a játékok nagyon nem térhetnek el egymástól, mert abból világbotrány lenne. Tehát, ha azt vesszük, hogy van valamilyen doboz a tv alatt, amire kb ugyanazok a játékok jönnek, amik kb ugyanaz a minőség, akkor az dönt melyiken jobb játszani. Ebben eléggé nagy szerepe van a kontrollernek. Ez mondjuk mindjárt nem igaz, ha a haveroknak ps4-e van. Szerintem konzolt úgy kell venni, hogy mi van a haveroknak, a multi miatt, meg játék cserélgetés, meg ilyenek. Nem akarok pálcát törni egyik felett se.

Konzolgeneráció váltásnál pont nem lehet tudni, kinek milyen gépe lesz. Steamen az a jó, hogy az egy folyamatos platform, generációváltásos törések nélkül.
Kontrollerek között miért az Xbox one gamepadet találod a legjobbnak? Az egy elég konzervatív frissítés a korábbihoz képest. Még a PS4 kontrollere is több újítást hozott. A Nintendo pedig már túl nagyot. Az a tabletes valami szvsz vastagon benne van a Wii U harmatos piaci szereplésében.
A Steames PC itt is elég nagy helyzeti előnyben van. Az Xbox és Playstation kontrollere egyaránt használható PC-n. Az előző és a mostani generáció is. Kormányból, joystickből is nagyobb a választék és ezek minőségi darabok mellett is olcsóbbak PC-re. PS4-re, Xbox-ra az ilyen extra prémium kontrollerek keményen túlárazottak.
A Steam Controller pedig egy plusz. Lehet szeretni, lehet utálni, de nem kötelező használni. Csak egy plusz lehetőség. A nagyon egérközpontú játékokra szvsz még mindig a legjobb fotel-megoldás.

https://www.youtube.com/watch?v=JQ4oz8Y1Z8Q
Ha megnézed ezt a videót azért látszik, hogy csak eltér a Fallout4 a különböző platformokon. A PC előnye szembetűnő, pedig még nem telt el sok idő az 8. generációs konzolok megjelenése óta.

na én itt fejeztem be...

Már PSP-t is meghaladó méret.

PSP képernyőmérete a mai mobilok mellett már nevetségesen kicsinek tűnne. Még a Vita is csak középkategóriával állítható párhuzamba.


Normális HUP-ot használok!