MEGOLDVA * - zentyal 3.4.7 alatt egyik percről a másikra megőrült dns szolgáltatás helyreállítása , hogyan?

Fórumok

Sziasztok!

Adott egy Zentyal 3.4.7 linuxot futtató szerver , amin egyik percről a másikra megfőtt a dns szolgáltatás , ez alatt azt értem , hogy csak ip cím alapján érhető el a szerver , hostname alapján , ahogy eddig lehetett a "mail.cegnev.hu" formában nem tudom elérni a szervert!

A hálózat úgy épül fel , hogy a digitől kapunk egy üzleti előfizetésen alapuló internet vonalat , fix - publikus ip címmel!
Ez a fix - publikus ip cím fel van véve egy szolgáltatónál , aki a cég weboldalát szolgáltatja , így amikor én a digitől megkapom az internetvonalat , akkor a kapott íp cím , már eleve rendelkezik egy hosztnévvel is - vagyis szerintem ez így van , de javítsatok ki ha tévedek!

A zentyal szerverünkön virtuális levelezőtartományként fut a cegnev.hu tartomány.
Levelezni tudunk belső hálózaton , és néha beeseik 1-2 levél is kivülről , de pl.: a zentyal webadmin felületét nem tudom , csak ip cím alapján elérni , és a mail sem megy kívülről csak ip cím alapján , de az is csak egyoldalúan , vagyis csak küldeni tudok "stabilan" fogadni már nem!:S

Zentyal 3.4.7-et frissítettem 3.4.8-ra , és már reboot is volt!
A logban nem látok semmi különöset , amikor küldök akkor kimennek a levelek , gmailnel irja neha , hogy network unreachable , de nagyon lassan elküldi oda is a levelet neha:S

Amikor viszont probaltam a zentyalban egy config backupot vissztölteni , az alabbi hibaüzenetet kaptam a beallitasok mentese utan:

Néhány modul hibát jelzett a változtatások mentésekor. További információk a naplókban találhatók itt: /var/log/zentyal/

The following modules failed while saving their changes, their state is unknown: network dns firewall The following modules failed while saving their changes, their state is unknown: network dns firewall at The following modules failed while saving their changes, their state is unknown: network dns firewall at /usr/share/perl5/EBox/GlobalImpl.pm line 735 EBox::GlobalImpl::saveAllModules('EBox::GlobalImpl=HASH(0x2479938)', 'progress', 'EBox::ProgressIndicator=HASH(0x6c6698)') called at /usr/share/perl5/EBox/Global.pm line 95 EBox::Global::AUTOLOAD('EBox::Global=HASH(0x24a3850)', 'progress', 'EBox::ProgressIndicator=HASH(0x6c6698)') called at /usr/share/zentyal/global-action line 32 eval {...} at /usr/share/zentyal/global-action line 30

Valakinek van esetleg ötlete , hogy mire utalhat ez a hibaüzenet , vagy , hogy egyaltalan a hiba a zentyalban van , vagy esetleg a diginel , vagy a hosztnevet szolgaltato cegnel lehet?

Előre is köszönöm a segítséget mindenkitől!

*****************************************
UPDATE:

A Probléma megoldódott , a domain szolgáltatónknál , akinél a cég weboldala is fut , domain regisztrátor váltás volt , és az új szolgáltatónál "elfelejtették" felvenni a zentyal serverünk ip címét a rendszerbe.

Hihetetlen , hogy mennyit lehet szívni mások "leszarom" stílusa miatt néha...:S

Hozzászólások

Azt nem nézted, hogy a " /usr/share/zentyal/global-action" 32. sorában mi is van konkrétan.?

HALLELUJA...

God bless you, Captain Hindsight..