Garancia: Mennyi a "jóváírás"?

 ( dash | 2014. február 3., hétfő - 18:32 )

Tegyük fel, hogy van egy termék, ami nem javítható. Tegyük azt is fel, hogy pontosan ugyanolyan új példányt nem tudnak adni helyette. Majd arra az igényemre, hogy akkor kérem vissza a termék teljes vételárát a faszi a garancián _nagyjából_ a következőt mondta: "az úgy van hogy a beszállító értékbecsli(!) hogy _neki_ mennyit ért a _hibás_ termék". Most tapsikolnom kellene, hogy a beszállító a kiskereskedésen keresztül hajlandó tőlem visszavásárolni(!) a szarjukat?

Jelenleg annyit írtam alá, hogy a terméket átvették garanciális ügyintézésre (se nem szavatosság, se nem jótállás, hátha ez is számít).
További részleteket lehet hogy írok majd később.

Jelenleg az érdekel, hogy egyáltalán jól ismerem-e a jogaimat.

A termék egy ~6000HUF értékű Kingston pendrive, ami eredeti csomagolásában, számlával, garancialevéllel lett visszavéve a vásárlás helyére. A dolog "műsor" része (ami el fog maradni) helyett annyit szeretnék helyretenni hogy vásároljak-e még ezen a helyen a jövőben bármit is, vagy hagyjam meg nekik a szarrágást. Várom az objektív véleményeket a lényegre való koncentrálással (a háttéreseményekről, arról hogy valójában ki és mennyire jár/járhat jól/rosszul könyvet lehetne írni).

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Tudtommal nincs ilyen becslés meg szutykolódás. Garanciális időben cserél, vagy pénzt ad, vagy fogyasztóvédelem. Neked a beszállítóhoz semmi közöd, vele nem vagy jogviszonyban. Ne is jöjjön ezzel a kisker.

Ugyan van, hogy a jogi nyelvet nem szoktam érteni, de itt szerintem elég egyértelműen le van írva: http://tamop.ofe.hu/inet/osszefogas/hu/modul/hasznos/jotall_szav.html

Keress rá a "vételár" szóra, többször is említik.

Pl:
Az első felajánlott cserét még el kell fogadni, ha azonban a kicserélt készülék is meghibásodik, nem érdemes tovább kísérletezni, mert nagy az esélye annak, hogy szériahibával van dolgunk. Ilyenkor célszerű elállni a szerződéstől, tehát visszakövetelni a vételárat.

Akkor is el kell fogadni a cserét, ha az nem pont ugyanolyan termék mint ami tönkrement?

Ugyanis a G3-as pendrive helyett jelenleg az alábbi típusok kaphatók az illető helyen ebben a méretben (8GiB):

http://www.kingston.com/datasheets/dt101g2_us.pdf
http://www.kingston.com/datasheets/dtse9h_us.pdf
http://www.kingston.com/datasheets/dtge9_us.pdf

, így attól tartok hogy valami ótvar szart akarnának rámsózni ha belemennék a cserébe.

Az első g2-es tehát "nem felel meg a specifikációnak". (Mert azt mondták, hogy a beszállító olyat ad_na_ ami megfelel a "specifikációnak". Szerintük.) A másik kettőnél meg csak hab a tortán hogy a Kingston is csak a méretét említi a marketingen kívül.

------------------------------------------------------------------------------
Gitify your life.

Szeretném hinni, hogy csere = ugyanolyan. Különben nem csere, hanem valami más. Nem specifikáció kérdése.

Hol vettél 6 ezerért 8 gigást ? amikor nézelődtem, alig 3 ezer volt egy 8G-s kingston datatravel pendrive.
Privátban megírhatnád melyik bolt ez, nehogy véletlen náluk vásároljak...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Iponban (nem ott dolgozom) volt garis 16G RAM. Behalt harmadjára is, olyan már nem volt, azon az áron vásárolhattam le, amennyi a számlán volt (mmint a 2 évesen).

Én samsung plazma tv-vel jártam így, 1(+2) év gari volt rá, harmadik évben, a gari lejárta előtt 1 héttel megadta magát. Felhívtam őket, kijöttek, elvitték. Két hét múlva hívtak hogy sajnálják, de nem tudják javítani, a csere alkatrész meg az USA-ban van raktáron csak, az meg nem fog ideérni 3 héten belül, így ha gondolom, nem kell megvárni, visszaadják a vételárat. Szóval 3 évvel később, gari lejárta előtt 1 héttel visszakaptam a pénzem és vehettem egy sokkal szebb/nagyobb/okosabb tv-t;)


// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Ha nem tudnak 100%-ban azonos típusút adni, akkor a teljes vásárláskori bruttó ár visszajár és pont. Minden ettől eltérő megoldás csak rajtad múlik. Sok kereskedő szereti azt mondani, hogy akkor levásárolhatod az árát, de erre nem kötelezhet!

Én ajánlottam fel nekik, hogy úgyis mostanában, a tönkrement pendrivetól függetlenül akarok venni egy KINGSTON DataTraveler R30 16GB DTR30/16GB -t, náluk hagyom a pénzem, és a különbözetet a régi számlán szereplő összeghez képest ráfizetem. De erre is az értékbecsléles szöveget mondták. :(

------------------------------------------------------------------------------
Gitify your life.

Atomot nekik.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

lol. Pedig az egy elég olcsó és gyors stick, igaz, elég sok fail van belőle. Biztos rád gondoltak ;)

Most nem találok forrást, de ahogy előttem írták, kötelességük visszaadni a pénzt, ha nem tudnak olyat adni. Ilyen értékbecslésről eddig még nem is hallottam, ez valami új próbálkozás lehet, saját találmány :D És ki becsli föl? Idióták... Ráadásul a csere alkatrészre, ebben az esetben a pendrivera ugyebár újraindul a garancia, ha tudnák cserélni...

Tudtommal hibás termék garanciális időn belül ha nem javítható, akkor legalább ugyanolyan tudású termékre cseréli vagy jobbra ( ilyenkor a fogyasztót védi a törvény, nem károsítható meg a fogasztó ), amennyiben a termék nem cserélhető újra, abban az esetben felajánlható termék akkori vételárának az összege. Normális cégeknél sokszor egyszerűbb ha levásárolhatod a vételárat.

Szóval csúnyán csőbe akarnak húzni, ne hagyd magad. Elvből vidd végig a dolgot. Olvass utána a pontos törvényeknek és jogi szabályozásoknak, majd ennek ismeretében menj be a boltba legközelebb és határozottan hivatkozz a törvényekre és jogszabályokra. Ha ellenkeznek kérj panaszkönyvet és jelentsd be,hogy fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulsz, ha nem törvényesen jársz el. Ha szerencséd van csúnyán megvágják a boltot. Sajnos nem zárják be. Külföldön nem sok esélye lenne...

Ha azonos termékre cserélni nem tudják, és te nem kívánod levásárolni, kötelesek vissza adni a számlán szereplő összeget.

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

+1 Mindenképpen Te jársz jól! Garanciaidőn belül durván estek az árak. Vagy ad egy ugyanolyan, vagy jobb terméket (ha az drágább, mint amennyit Te fizettél érte, akkor a különbözetet - az akkori és a mostani ár között - kifizettetheti, de semmi többet), vagy - ha az Neked nem felel meg, mert esetleg megrendült a bizalmad a kereskedőben és/vagy a termékben, akkor visszakérheted a vételárat még akkor is, ha ugyanolyat ad helyette. Ez utóbbira akkor van lehetőséged, ha garanciaidő belül már 2. vagy 3. alkalommal fordul elő ugyanaz a hiba - azt, hogy hányadik alkalom pontosan nem tudom, de rémlik egy ilyen kitétel.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Ez a durva ár esés az 2-3 évvel ezelötti memória árakra nem túl érvényes. Most horror drága. :)

Akkor vigyázz a RAM-odra, mert ha cserés lenne, akkor a kereskedő mosolyogva visszafizeti az árát, és levásárolhatod :D
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Volt már rá példa HDD nél, hogy azt mondták nincs olyan, de levásárolhatom, vagy visszaadják az árát. :D

Ballagj be a kinyomtatott jogszabállyal, ha kekeckednek akkor nyugodtan mond meg, hogy a jogszabály a te oldaladon áll és a következő lépésed az lesz, hogy az iratok birtokában közjegyzői fizetésmeghagyással inkasszózzák tőlük a pendrive árát meg az eljárás költségét.
Ha igazán súlyosan hülye és fel akar szállni a szopórollerre akkor éljen kifogással és akkor a negyed órás bírói meghallgatás eljárási költségét is fizetheti majd.

Azt hittem az ilyen dolgok csak a mistralos/bluefishes időkben fordultak elő, de lehet csak nekem van szerencsém a boltokkal.

Hálisten első kézből én is rég láttam ilyet, de hallomásból azért van ilyen. Még az edigitalnál is volt Dell laptop esetén botrányos 20. szervízbe járkálás új laptopnál. Én már biztos, hogy a D.A.S segítségével panaszkodtam volna valahol máshol, mint a szervíz.