Téli gumik is bénítják a forgalmat!

 ( Hevi | 2013. január 14., hétfő - 16:31 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

- A téli gumi csak a gumisok pénztárcájának jó!
- Nyárival ugyanúgy lehet közlekedni, csak óvatosabban kell menni!
- Évente csak pár havas nap van, azt kibírom nyárival is!
- Aki tud vezetni, az nyári gumival is tud!
- A 7 fokos szabály hülyeség, tapad a nyári is.
- A gumi tesztek csak reklámok, engem nem paliznak be.
- 40 éve sem volt külön téli gumi...
- Öregapám 80 évig volt kamionos, sosem használt téli gumit, én sem fogok..

Na ezért vannak a dugók.
Mert, ha azt mondanád, hogy legfeljebb mikor havazik otthagyom, de ez így egyszerűen nem igaz.

Azt hittem a végén a "Öregapám 80 évig volt kamionos" résznél már mindenki érteni fogja, hogy irónia, de úgy látom mégiscsak kellett volna egy szmájli a végére :)

Kellett volna. :) Az ilyen nyari gumis csosznyakolokba szoktam belefagyasztani a szart, amikor harminccal szotyognek es lehet menni egyebkent hetven korul is,kulonbozo trukkokkel. Genyo vagyok.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Akkor bocsi. :)

Érdekes vélemény.
Viszont a téli gumit nem a hóra/jégre találták ki, hanem a hideg aszfaltra (7 fokos szabály, de bizonyára rád a fizika törvényei sem vonatkoznak, ha ezt nem tudod elfogadni).
Esetleg B kategória normális autósiskolában megismétel, vagy ha már B-nél nem okítják minimum vagy semmilyen szinten, akkor a C és D kategóriához tartozó, régen "Biztonságos üzemeltetés" címen futott képzést javasolnám abszolválni.
A 7 fokos szabály nem hülyeség, viszont tény: téli szezonban nagyobb óvatossággal kell(ene) vezetni.
40 éve pedig négyévszakos gumik voltak, az akkori átlagosan legnagyobb 60 km/h sebességnél vélhetőleg alkalmazható is volt, továbbá annak idején _képeztek_ gépjárművezetőket, most csak bohóckodás folyik (most = 2000-től napjainkig).
Nagyapád teherautójára darabonként kb vagy minimum 200ezer Ft a téligumi, plusz a 24 tonna teherbíró képesség alapján nem 600 kilós autóval szambázik, r-go nehezebben csúszik meg. Sokkal másabbak a nagy teherautók úthoz, hóhoz és jéghez viszonyulásai, mint a személyautóké.

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

Azt hittem a végén a "Öregapám 80 évig volt kamionos" résznél már mindenki érteni fogja, hogy irónia, de úgy látom mégiscsak kellett volna egy szmájli a végére :)

Értettem én, csak nem tartom lehetetlennek.

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

bthomykanak multkor 10-bol 10 ember mondta meg, hogy talan az megse ugy van, ahogy o gondolta, aztan megis meglepodott, hogy felkerult a hupmeme-re. Van meg kerdes? :)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Részemről 1 deka sincs.
Viszont a hupmeme-re felkerülés és a "nem úgy van ahogy én gondolom" két különböző tészta.
Ezek szerint wowbagger virtualizálás ügyében felmerült problémája esetében, amikor hrgy több infót kért, akkor az megint az a kategória, hogy többek szerint hrgy-nek nincs igaza, amikor több infót kér, szóval már mehet is a hupmeme-re...
Vagy amikor egyik hupper buzizza a másikat, az meg vissza, akkor abban is jól olvasható a többség nem egyetértése, ezért a két egymást buzizó már mehet is a gabulapra...
Csak hogy megértsd mire gondolok: gabu egy-egy poszt permalinkjét osztja oda, nem az egész topikot, mint hivatkozást. Ezek után minek olvassak az idézett poszt alatti bejegyzéseket is? Ezt a logikát követve értelmetlen és felesleges.

Tisztelettel...

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

- Csak városba közlekedem, ott meg úgyis felsózzák!

Ezen röhögtem a legnagyobbat eddig...
Bp. IV. Ker. lazán bokáig (Vagy még tovább) érő hó van, de kotró egy deka se. Majd ha elolvadt, jönnek a kotrók is... Az előző nagy havazásnál is így volt.

--
openSUSE 12.2 x86_64

Te se akarod, hogy a kotrók elakadjanak a nagy hóban, ugye? Akkor meg? :)
(bocs, késő van)
___
Arany János: Grammatika versben

Há' végülis még azokat is kerülgetni kéne...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Vagy közös erővel tolni.

Ááááhhh... Azt a BKV buszokkal szokták az utasok...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Összeszedted trey véleményét a téligumiról :)
--
HUPbeszolas FF extension

- amíg nem kötelező, addig nem hordom

Ezt sokan gondolták másik gumis témában is, majd az STD centrumban kötöttek ki. Itt "csak" az árokba vagy a temetőbe lehet kerülni vele.

Hát azért én vezettem nyári és téli gumival is 0 fok körüli aszfalton, a téli határozottan jobban tartotta az utat, és egyszer sem csúsztam meg, nyárival egy kicsit néha "úszott" a kocsi. Impulzívan vezetek.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Europer országokban a havazás kezdetekor megindulnak autópályát puccantani, 3.5 méter széles tolólapokkal, irányonként 2-3 autóval, egymás után cirka 40-50 méter különbséggel.
Nálunk ezzel szemben 1995 óta dívik az "amíg esik, nem lehet takarítani" történet.
Ahol a nyerges elakad, ott a személyautó se megy tovább, kivétel terepjáró kategória.
A cikk szerzője (akármik a hírek) megint nem rendelkezik álápvető ismeretekkel a témáról.

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

"Europer országokban a havazás kezdetekor megindulnak autópályát puccantani, ..."

... és ezzel együtt mégis kötelező a téli gumi.

Egyébként meg youtube keresés: "snow autobahn". Ott sem tudnak mindig mindent időben letakarítani. De nálunk tényleg vicces az állandó "hirtelen jött a hó" kifogás.

De hát hirtelen jött.. Tegnap még gatyába lehetett napozni a tetőn, mamegmá hav van...

Mint fentebb írtam, felénk akkor jelentek meg kotorni, mikor már elolvadt. 3 nappal a havazás után...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Ja, es az OMSZ is hazudott, csak 3 centit igert!!!44negy Kozben az idokeptol kezdve minden egyes oldal 20 cm havazast josolgatott. Hat ilyen ez az allami snowbiznisz.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

"Europer országokban a havazás kezdetekor megindulnak autópályát puccantani, 3.5 méter széles tolólapokkal, irányonként 2-3 autóval, egymás után cirka 40-50 méter különbséggel."

Ezek szerint még nem jártál europer országokban.


Ha ismered a Slackware-t, ismered a Linuxot. | Hülyének lenni jog, nem kötelesség!

Dehogy jártam. 1 éven át csak ilyen nagy baráti szocjalista országokban mint Belgium, Hollandia, Luxemburg, Dánia, Francia, Német, Ausztria, Olasz.
A fejlettebb Cseh, Szlovák, Szlovén területekre csak rövid időre léptem be.

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

Hát nem tudom.Volt szerencsém barangolni UK - Magyaroszág távon egyszer-kétszer és biza volt hogy az autópályán a pihenőben kellet töltenem egy délután+éjszaka+reggel triót (~18 órát) mert nem (egyáltalán nem láttunk kotrót) takarították a pályát (A8) és a rendőrség lezárta.
Az UK-ban majd minden télen -legalábbis észak Angliában- elfogy/kevés a homok ezért csak az autópályákat takarítják.


Ha ismered a Slackware-t, ismered a Linuxot. | Hülyének lenni jog, nem kötelesség!

Annyi igazság van a dologban, hogy jégen, lefagyott ónos esőn tök mindegy, hogy téli vagy nyári a gumi.
\o\ |o| /o/

Egyáltalán nem mindegy, mivel a téli guminak más az összetétele, jobban "tapad" jégen.
--
HUPbeszolas FF extension

Hasonlóakat produkáltam szilveszterkor Dobogókőn :) Tükörjég, menni még csak-csak lehetett rajta, de a ház az pont egy utca közepén volt, és mindkét vége felé emelkedett :) Nagyszerű volt másnap elindulni.

Mondjuk tanultam is valami újat, nevezetesen, hogy téli gumival se jó ötlet nyitott difi-s kocsival "egyik kerék havon (hátha megtapad), másik a jégen-t játszani"... Persze utólag belegondolva tök logikus, hogy nem mozdul így a kocsi semerre, hiszen azért van a differenciálmű, hogy ne függjenek egymástól a féltengelyek...

Kamionon nincs téli gumi, megrakott kocsival nem is kell, olyanok a menettulajdonságai. Ellenben ezek a kamionok emelkedőn akadtak el. Vázolom: van egy emelkedő, ha a kamion 100-al vág neki, akkor a végére lehet, hogy belassul valamennyire, de fel tud menni. Viszont ha egy mazsola 60-al cirkál előtte a nyári gumiján, és a kamionos mehet át a belsőbe (előzési tilalom fyi), akkor lassítania kell. Márpedig ha egy ekkora monstrum elveszti a lendületét, ilyen úton az életben nem jut fel a hegyre. (forrás: kamion sofőr)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Ááá, a gumi le van szarva, igazából nem is az tartja úton a járművet.

Én ezt egy kamionostól hallottam, hogy kifejezett téli gumi kamionokra nincs. Ettől még tévedhetek persze. De azt készséggel elhiszem, hogy gumi ide vagy oda, ha egy ekkora monstrum csúszós emelkedőn megáll, az el nem indul, míg fel nem sózták alatta. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Google pillanatok alatt kidobott találatokat kamion téligumira, például (örülni fognak az ingyenreklámnak ;)):
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumi/talalat/_____Teherauto_teligumi.html
http://www.legolcsobbgumi.eu/hu/pneumatiky.php?druh=4

"ha egy ekkora monstrum csúszós emelkedőn megáll, az el nem indul, míg fel nem sózták alatta. :)"

Troll on: a sofőr vigyen magával pár zsák sót. :)

"HÁ' MÁ'" Hogy a francba ne indulna el?... csak épp nem felfele, hanem lefele.. de akkor is megy :))

--
openSUSE 12.2 x86_64