DOCSIS -hoz ért valaki?

 ( dash | 2011. november 1., kedd - 23:39 )

A kábelszolgáltatóm hetek (hónapok) óta vacakol. Egy ideje levelezgetek velük, fejlesztéseket ígérnek, remélik hogy megoldódik a probléma....

Nagyon unom hogy rendszeresen nem érem el az internetet. (Modem magától újraindul, a gép nem kap IP-t DHCP-n a szolgáltatótól, vagy épp nem indul újra a modem, csak nyűglődik...)

Szóval a Thomson TCM 470 kábelmodem naplója tele van ilyenekkel:

http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1318863754881.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1318882864385.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1319534583532.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1319992270782.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1319995339515.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320083670288.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320136907664.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320172279309.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320173069964.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320173458552.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320174035672.png
http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Event%20Log_1320174751713.png

Lehet-e tudni ebből hogy a modem a hibás, vagy esetleg a hálózat, vagy a modem másik végén lévő szolgáltatói eszköz sz@rakodik?

Amit megfigyeltem, hogy a Missing BP Configuration Setting TLV bejegyzéseknél azonnal megszűnik kifelé a hálózat.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hali!

Tudnád inzultálni egy kicsit ezt a dropbox-os linket? Nem vagyok egy DOCSIS szakértő, de láttam már néhány logot...

Udv:
Feri

Szerk: miközben írtam megjöttek a Yoo linkek :-)

Ebből nehéz lenne megmondani mi a probléma... itt csak azt látni, hogy nem valósul meg a kommunikáció. Ez lehet rossz hálózat, kábelmodem de akár szolgáltató oldali hiba is.

???

inzultál

lat. 1. Nyilvános helyen tettlegesen bántalmaz 2. sérteget, megtámad, bántalmaz

Egyszerre szerkesztettük. :)

Igen: inzultál...

nyilvános helyen vagyunk, arra gondoltam pofozgasd még egy kicsit :-D

Udv:
Feri

Az hogy nem kap Baseline Privacy beallitast, az valoszinuleg nem oka, hanem kovetkezmenye annak hogy a eszkoz nem tud kommunikalni.

Esetleg tudnál feltenni olyan képet amin látszanak a jelszintek/jelzajviszony? Szerintem inkább valami RF probléma lesz, bár ezt viszont látnia kellene a szolgáltatónak (MER, CW értékek).

Most ilyen:

http://dl.dropbox.com/u/3715374/Thomson%20Cable%20Modem%20Technical%20Details%20Status_1320250089614.png

Most éppen működik.

Felőlem, ha nem bírják a szolgáltató eszközei a 80/25 Mbit/s [10/4] helyett lehetne jóval kevesebb is, de az stabilan és folyamatos rendelkezésre állással. Persze itt arról beszélek, hogy akkor az összes előfizetőnek találjon ki ez a kicsi szolgáltató új csomagokat, és akkor -szerintem- mindenki jobban járna. E-mailben ígérgetik hogy cserélik, fejlesztik az eszközeiket...

Invitelt pedig nem kívánom vissza.

Ezek a jelszintek teljesen jók, persze ezt mindig folyamatában kellene látni, mert bármitől lehet ingadozás, ami miatt leszakad a kábelmodem.

hasonlot én egy router bekötéssel oldottam meg.

--
Unom a szitázását,irodai melót keresek nettó 180 K-tól,iroasztalal,csinos titkárnők közelében... / Hejesirásom köztársosági elnök támogatásával jött létre.
De keresek helyeseniró billentüzetet ís akár.

Ez hogyan oldja meg hogy ne induljon a modem újra?

ah,ezt nem olvastam
majd kifejtem este. A modem ujra indulást 9.lunk az alacsony jelszint okozta, hibás eszköz egy elosztó a ház elött kimérve cserélve és jó lett.
--
Unom a szitázását,irodai melót keresek nettó 180 K-tól,iroasztalal,csinos titkárnők közelében... / Hejesirásom köztársosági elnök támogatásával jött létre.
De keresek helyeseniró billentüzetet ís akár.

Elvileg, létezik vonali erősítő a kábelekhez - nem esküszöm meg rá (nem találkoztam a kábel TV dokumentációjával) - de az internet szerintem "alapsávon" jön azaz 0 ... 100 MHz - valami széles sávú erősítő? Persze csak próbára, mert nem lehet olcsó mulatság.

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Egyszerű erősítő nem jó mert a modem visszafelé is kommunikál. A modem a cmts irányába a 85MHz alatti frekvenciákat használja a cmts a modem felé pedig a kábeltv sávban ad. Mivel lekérdezhető a cmts-ből illetve a provisioning rendszerekből a modem állapota, ezért a szolgáltatónak tisztában kell(ene) lennie hogy milyen rf paraméterek vannak a modemen. Illetve ha sokszor újraindul annak nyoma van a szolgáltató dhcp/tftp szerverén.

A legszuperebb, mikor az előfizető ilyen remek eszközökkel tákolja a hálózatot, és jobbnál jobb hibákat generál vele. :)

Csak próbálkozik. De ha az elejét nézed a szolgáltató viszont csak hiteget és ígérget. Az utóbbi időkben a szolgáltatóknál a szakmai színvonal és a kiszolgálási képesség is olyan mértékben esett, hogy itt-ott a tűrhetetlenség határát súrolja. Viszont a verseny korlátozva van - vannak területek ahol akár 5 szolgáltató is működik, és vannak területek ahol egy sem (és ez nem vidéki tapasztalat, itt Budapesten is van ilyen).
Lehet, hogy "kisközösségi" szolgáltatókat kellene létrehozni, itt Magyarországon, ahol a legtávolabbi pontok is ck. 1000 km?

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Egyértelmű, viszont sajnos az előfizető ilyen esetben képtelen egy elbaszott szolgáltatói hálózatot saját erejéből jobbá tenni.

Eltelt 1 év. Az utóbbi két hétben megint előjött ugyanaz a probléma. Egy darabig van net, aztán dob egy hátast a kábelmodem hol 10 percre, hol fél órára. Szeretném csinálni a dolgomat, de így nem lehet...

Nem érdekel hogy a többi előfizető mit csinál.

Gyűjtögetem a screenshotokat, aztán megint írok nekik...

Valószínűleg a hálózat egy kalap .... Laza csatlakozás, és a hideg meleg váltakozásra old, vagy befolyó víz az osztóban, valószínűleg szépen szikrázik. Te nem tehetsz semmit.

Nekem voltak hasonló furcsa dolgok és csak a koax kábel egyik része volt szar. Kijöttek, megnézték a kábelt valami teszterrel, látszott, hogy szar, cserélték, onnantól tökéletes lett. Nálam a tünet inkább az volt, hogy néha belassult, egy-egy furcsa szakadás volt, de huzamosabb kiesés nem.

Szolgáltató mit mond? Gondolom, hozzájuk is bejelentetted a hibát... Mindenképp méricskélni kéne (kábelt, jelszinteket), és utána fognak tudni megoldást adni a problémára.

A tavalyi nyomor oka az volt, hogy egyre csak kötötték be az új ügyfeleket, de a hálózatot nem fejlesztették. 6 hétig írogatták azt hogy eszközöket cserélnek. Utána jó lett.

Nem tavaly, hanem most...

Rámértek a hálózatra, és azt mondták, hogy a modem nem vett figyelembe bizonyos csatornákat. Hoztak egy új modemet (Cisco). Meglátjuk hogy jobb lesz-e.

Az Event Log(ami nem sokat ér) oldalon kívül a Main és Diagnostics részről is csinálj screenshotot rendes működésnél és szakadásnál, majd töltsd fel. Az ideális az lenne, ha csinálnál egy scriptet ami 15 másodpercenként letölti a Main és Diagnostics oldalakat abból lehetne látni, hogy ingadozik-e a downstream SNR vagy az upstream adási szint (Return path táblázat power oszlop). Nagy mértékű ingadozás esetén csatlakozási probléma van.

Nálam a tavasszal volt hasonló gond. Szakadozott a kapcsolat, akár percenként többször is. Szomszédnál a digitális tv fagyizott szorgalmasan (nálam az nincs).
Vagy egy hónapig telefonálgattam az ügyfélszolgálatra szinte naponta. Többször is kint voltak javítani, míg végül pár utcányira tőlem, néhány villanykaró köznyi kábelt és az oszlopokon levő eszközöket is cseréltek. Na azóta hibátlan. Nálam T van.

Nálunk valaha egy korrodált, kontakthibás koax csatlakozó okozta a hibát az oszlop tetején. Mondjuk én rájöttem, hogy a szélben lengedező kábel és a netről leszakadás közt korreláció mutatkozik, így tudtam segíteni ezzel az infóval a T-s fickónak. Kicserélte, meg is mutatta, mennyire szét volt rohadva a régi csatlakozó. Azóta hiba nélkül megy az egész.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

<off> az "Desics" és a párom vezetékneve, de nem mernék rá megesküdni hogy értek is hozzá :D </off>
sub...

if(you == understand.this){
          get.a.girlfriend;
}

helyesebben:
if(you.understand(this)) {
you.add(new GirlFriend());
}

3 betus a szolgaltod? es nem upc?

--
FBK

5 betűs és J betűvel kezdődik :)

A UPC-nél hasonló problémával küzdök én is egy EPC2203-as modemmel. 2 hónapja néha van, de inkább nincs internet és telefon. Ráakasztottak néhány plusz előfizetőt a sz@r hálózatukra. Éppen ma tettem fel az üsz-nek a kérdést hogy lesz -e valami előrelépés az ügyben vagy sem? Úgy néz ki váltani kell, de alternatíva a belvárosban csak a T, azt meg nagyon nem szeretnék. Az sem megoldás, hogy mobillal osztom mindíg a netet, közben a UPC is be van drótozva. :(

Azt hiszem, rossz a megközelítésed. Nem érdeklődni kell, hogy lesz-e változás, hanem ha hiba van, be kell jelenteni. Akkor szépen kimennek, és megkeresik, hogy hol a hiba.
Két titok van: A upc-s telefonos emberkét partnerként kell kezelni (mert ugyanolyan it-s, mint te, és ráadásul eléggé jó rálátása van a modemre, és a hálózati értékekre) míg a kiérkező embert nem kell partnerként kezelni, egyetlen szavát sem szabad elhinni. (Mivel külsős vállalkozó, teljesítménybérrel. Ha aláírod a munkalapot, hogy "most jó", akkor az neki bőven elég. Akkor is, ha semmi érdemlegeset sem csinált. )
Ennyire egyszerű. Komolyan. :)

--
"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."

Hát ha nem jelentettem volna be már sokadszor, és nem jött volna ki valaki sokadszor akkor még el is hinném. A multkor is a technikus csak pisálni jött, aztán nézegetett valamit aztán meg elment, mert magától megjavult...
Viszont én egy elfoglalt ember vagyok, nincs sem időm sem kedvem akár csak a modemmel foglalkozni. Azért fizetek, hogy működjön, és nem azért hogy hibát keressek. Az hogy ki kinek alvállakozója nem érdekel. Telefonon lógni félórákat már nem vagyok hajlandó, úgyhogy sokadik alkalommal írásban jelentem be a hibát. Most tartunk 6 hónap alatt a >100. bejelentésnél, 2. hónapja minden nap megy bejelentés. Van hogy napi kettő: reggel meg este. Hivatalosan még nem érkezett egyre sem válasz, csak annyi hogy rögzítették, meg hogy kompenzálni fognak... Na de könyörgöm, a gyerekek e-mailben kommunikálnak a tanárokkal, én meg interneten nézem a jegyeiket. Az albérlőmnél is UPC van ugyan abban a körzetben, ő meg rendszergazda aztán még dolgozni sem tud. Hát persze hogy anyázik.

Az igen. Ebben az esetben targytalan az elöző megjegyzésem.

--
"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."

Mint vill. mérnök és botcsinálta it-és azt nyugodtan kijelenthetem, hogy a "nem detektálható hibát" nem lehet javítani :(
A továbbiakban feltételezem, hogy a belső (a modem mögötti) hálózat rendben van - nincs rossz kábel vagy eszköz.
Ahhoz, hogy ilyen véletlenszerűen jelentkező hibákat ki lehessen szűrni folyamatos monitoring kellene. Ehhez viszont, mint "erős" felhasználó kellene a TCP/IP útvonal pontos ismeretével - hol szakad meg a kapcsolat. Még a traceroute sem nyújt eléggé részletes adatot :(

OFF:
Ha én kerülnék ilyen szituációba, valahogy megpróbálnék meggyőződni arról, hogy megfelelő-e a jelszint, illetve mit történik vele ha megszakad a kapcsolat. Szerencsémre van egy olyan barátom aki rendelkezik erre alkalmas műszerrel, ha kellene itt is tudná hagyni, néhány napra (egy kiküldött szervizes nem - teljesen mindegy, hogy külsős vagy sem). Valahogy be kell határolni a hiba forrását. Nálam, lakásban előfordult, hogy egy kisebb felújítás során a fehér vízbázisú falfestékbe, Chloroxot kevertek, hogy a dohányzásból eredő barnaságot eltüntessék/elfedjék - az eredmény az volt, hogy a több koax csatlakozó korrodált, így nem érintkezett. A dolog pikantériájához tartozik, hogy ez 3-4 héttel a felújítás befejezése után jelentkezett a hiba!

Esetleg a műszert, ki lehet váltani a modem információs felületén megjelenített jelszinttel - de én ebben annyira nem bízom, mint egy műszerben, ez inkább csak tájékoztató jellegű.

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Minden esetben 300+ előfizetőt érint a hiba, minden esetben központi hiba van. Ezt ők mondják, és amikor javítják ők értesítenek. A logokban DHCP kiszolgáló hiba van, de tovább nem áskálódtam, az egész modem állapotot elküldtem nekik levélben. Döntsék el ők, mi a hiba. Az ormotlan szekrényükre nagybetükkel ráírták, hogy a UPC tulajdona, és büntetőfelelősség stb. Ha UPC alkalmazott lennék, megcsinálnám...

Fogyasztóvédelmi felügyelet?

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Minek? Attól senkinek sem lesz jobb.

Mindenképpen, valahogy úgy kell hivatalossá tenni, hogy fájjon! Nekem, közvetlenül nincs ilyen tapasztalatom, eddig mindig elfogadható időn belül megoldódott - egy napos kiesésem sosem volt. Eddigi tapasztalataim az volt, hogy a legjobb, legmegbízhatóbb szolgáltató a UPC.
Két helyen üzemelünk vele. A piaci magatartása árak/csomagok és egyebek megkérdőjelezhető, de ha most neki is minden méter kábele után adóznia kell a dolog nem lesz ilyen jó :(

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Azt mondják, mostanra kicserélték a teljes alhálózatot, erősítőket, és mindent. Nem tudják miért de a hálózat ahogy ők mondják "bezajosodott". Most várjuk a fejleményeket, bőszen teszteli minden előfizetőjük a rendszert.

Nálam is hasonló volt a szitu. Ha ígérgetnek, ne hidd el nekik, hogy kompenzálni fognak. Ha mégis, valószínűleg akkor sem az előírt mértékben. Ha nem teszik a hozzáállásuk (lásd ÁSZF), nyugodtan jelentsd fel őket az nmhh-nál. Én is ezt tettem és az ASZF-ben előírt kötbért meg is ítélte az nmhh.

Hali!

Mint a külsős vállalkozó alkalmazottja: Köszönöm a bizalmat.

Annyit tennék hozzá: a külsős technikus csak abban az esetben végez berendezés cserét amennyiben az általad megrendelt szolgáltatás megkívánja. A hibajavítást pont a saját embereivel oldja meg. Nem egyszer fordult már elő, hogy a UPC munkatársával egy időben érkeztem a megadott címre. Én cseréltem a pl a médiaboxot DVR-re, Ő pedig a modemet mert az előfizető hibát jelentett. Mostanában tipikus eset, hogy felhívod őket hibát jelenteni és ezzel egy időben tesznek új ajánlatot is. Ha pl a 25-30 Mbit-es neteden jelentesz hibát, de közben rábeszélnek az 50-re akkor már a hibalapot fel sem nagyon veszik, mert amikor kimegyek modemcserére mindenképpen meg kell csinálnom ha éppen sz*r a jelszint, mert utána a UPC visszaszámláz az alvállalkozónak ha nem az előírt értékek között hagyom ott. Ez legfőképp akkor szívás ha a modem valamikor 5-8 éve lett kirakva és akkor még mások voltak az előírások... most kimegyek egy 10-15 perces modem cserére és 2 óra alatt végzek, mert át kell szerelni a fél családi házat :-(

Abban viszont egyetértek, hogy addig baxtatni őket amíg ki nem javítják a hibát.

Üdv:
Feri

Akárhogy is, egyszerűbb kicserélni a modemet, és kijelenteni, hogy "most megy". Amúgy, rúgasd seggbe azt, aki nem vesz fel hibajegyet, ha a előfizető hibával megy be.
Őszintén szólva, pont amiatt az átszerelés miatt érdemes 50-es netre áttérni. Újabb docsis, meg minden.
Ez persze azt, akinek össze kell raknia, nem vigasztalja. De hát, mindent az ügyfelekért, nem? ^_^

kb hat hete szenvedek,hogy dns em nincs net nem, megy torrent fullon.modem ujrainditassal 15-50 percig van netem...
router is modem is csere,jelszint jo.
meguntam 30 perceket varni a telefon uf.re.
sokat fizetek: 66 analog csatorna,10/1 net, telefon 7532 ft.
kozben a hulye szobeli szerodassel zargatnak es elmagyarazzak ha kapok digitalisan 34 csatornat ugyanazzal a nettel 6600 ert mennyivel jobban jarok....
de a digi szerzodes megkotve jonnek beszerelni...
--
Tényleg melot keresek... aki lát szolhatna.
nem értek semmihez és sokat akarok keresni.
/most a szitázok,de infos munkát keresek egyetemi tanulmányok mellé.. /