A láthatatlan játékkonzol

 ( Cseresznye | 2011. augusztus 24., szerda - 23:26 )

"Óriási ötlet, kár hogy fizikailag lehetetlen a megvalósítása – ez volt a szakma nagyjából egységes reakciója az Onlive nevű rendszer első bemutatójára a 2009-es GDC játékfejlesztői konferencián."

Tovább

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

hát ööö. ööö. ööööööööö.
Bevallom őszintén, annó 2 évvel ezelőtt én voltam az, aki a lehető legjobban fikázta a koncepciót, számolgatván a latency-t, ami adódik a kontrollerből, a netből, a túloldalról, a gépem oldaláról, a ki/be tömörködéssel járó idővel, stb.
De ez, mondjuk úgy, mellbe vágott teljesen.
Próbáltam FPS-t, aminél ugyan előjött a latency problémája, de tudván hogy UK szerverekről van szó, illetve hogy <3 UPC <3 netem van, egyáltalán nem volt szörnyű. A meglepetés az első arcade szimulátornál jött, ahol mindezen problémák egyáltalán nem voltak már zavaróak.
röviden, mert mély döbbenetből fakad: le a kalappal, működik

Engem is mellbe vágott, 10/2-es UPC-vel szinte latency nélkül játszottam olyan játékokkal, amiről a 4 éves low-end laptopomon nem is álmodhattam volna.
Franc fog ezek után konzolokat venni.

az első hírek után sokan hitetlenkedtek, mégis úgy látszik működőképes lesz.
érdekes most újra olvasni az első hup OnLive cikk kommentjeit.

Ilyen állat már pedig nincs.

"To play on the OnLive Game Service, please visit this page again on one of the following platforms: Windows 7 or Vista (32 or 64-bit) or XP SP3 (32-bit), Mac OS X 10.5.8 or later."

wine elvileg viszi, pletykak vannak arrol (allas hirdetes alapjan), hogy lesz Linux cliens.


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Akkor aztán eljön a linux desktop éve :D , mert minden fut inygenes oprendszeren.
Az otthoni felhasználók 90%-a meg úgy is csak facebook-ra és játékra használja a win-t. A maradék 10% meg homework-öl.
ChromeOS kliens lesz? nyiahahahaha

Az egyik jó barátom (ex-kollega) ezen dolgozik :) Nem gyenge a szerver park mögötte, ők Francia országban tesztelik mostanság... (TV-s verzió)

Ha véletlenül Közép-Európai tesztre is készülnek, én szívesen vállalom az ezzel járó macerát :)

Kb. 6 évvel ezelőtt pont ez az ötletem támadt, de akkor kispályás voltam ilyesmibe belefogni. Örülök hogy kiforrott belőle valami, én biztos használnám.

én telnet tetris-t csináltam, az elv ugyanaz, de nah:D

ha lenne most egy licenced :D

sosem hittem a szoftver licenszekben, de ez megérte volna így utólag:)

Én akkor sem hiszem el, hogy működik, ha kipróbáltam és tényleg :-)

Kíváncsi vagyok, hogy a user szám növekedése milyen hatással lesz rá, illetve, hogy a konzol gyártok mikor kezdik perelni. :)

akkor próbáld ki, ennyire egyszerű:)

Gondolom (egyelőre) angol ip kell hozzá?

Ény Győr mellől tudtam használni. Egész jó, késés sem nagyon van, ahhoz képest, hogy milyen távol fut a jááték.

Kösz, akkor ma éjjel kipróbálom. Bár az 5M/0.5M netem gyanús, hogy kevés lesz.

No, végül most került rá sor. Hát nem rossz, bár az látszik, hogy a netem (amúgy t-s kábel) kevés neki (még azt is kiírta, hogy high latency connection). 1080p-s monitoromon 720p-re vette a felbontást (erre sajnos érzékeny vagyok), meg csúnyán le is tömörítette. Flatout 2 és Whicher 1 közel játszhatatlan volt a latency miatt. Ugyanakkor az látszott, hogy nem sok kellene neki latencyben, hogy jó legyen.

Nem, most mentem pár kört a DiRT 3-al. Meg lövöldöztem picit a F.E.A.R.3-al.

Lag bőven tűréshatáron belül, viszont gyors mozgásoknál kockásodik rendesen a kép a videotömörítés miatt.

+1

Játszottam a Virtua Tennis 2009-el és alig látom a teniszlabdát, mert annyira gyorsan mozog a labda, hogy nagyon homályos :S

két helyről teszteltem ma. Ha nagy és ingadozó a latency-d a szerver felé, kevesebb sávszélt használ hogy egyenletesebb legyen a dolog. Ha jó a pinged a szerver felé, akkor visszavesz és több sávszelet enged (értelemszerűen ilyenkor jobb a kép:)), ez gondolom ilyen kompenzáció akar lenni.

aztakurva

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

+1:D

Játszottam ma vele párat és jó, de néha gyenge hozzá az 5mbites net (bár 2-őt írnak minimumnak és 5-öt ajánlottnak, de az nem derül ki, hogy ADSL -re gondolnak -e vagy sem; laggolt néha és nagyon kockás volt a kép gyakran). Szerintem a PC -s játékgyártók gyorsan elkezdik majd támogatni a dolgot (ha nincs valami ordas nagy technikai buktató, ami a terjeszkedés során jön elő), tekintettel a kalózkodásra. Viszont a konzolgyártók szemét csípni fogja. (mondjuk PC esetén meg a vga gyártóknak eshet rosszul, meglátjuk) :)

kíváncsi lennék egyébként úgy is rá, hogy egy országba vagyok a szerverekkel:)

Valaki csak van itt angliából lassú nettel :)

A videókártya gyártókat ne féltsd, valamivel dekódolni is kell a videostreamet. :)

--
Don't be an Ubuntard!

Meg kódolni is. Nem? Vagyis szerver oldalon is lehetséges, hogy GPU-kat használnak erre a célra?

annyira gyanúsan low latency a dolog, hogy szerintem spec hardware-t gyártottak hozzá. Nemmellesleg egy csomó hardware gyártó támogatta őket, sok pénzel és gondolom technikai háttérrel, szóval ez utóbbi számomra inkább elképzelhető

Amelyik megoldásról hallottam ott NVidia szerverekkel megy, rakás GPU, ők ebből csak jól jöhetnek ki.
A console gyártók most se a gépből élnek, hanem a tartalomból... azt meg majd jól ők szolgáltatják !

Számukra azért nagyon nem mindegy, hogy 10 vagy 200 USD-t keresnek egy eladott kártyán.
Akkor fog ez rentábilisan működni, ha a felhasználóknak olcsóbb lesz a cloud, mintha konzolt vennének (lopott játékokat is beleértve).
Ergo, ezen csak veszíthetnek a hardver gyártók.

az üzemeltető (teszem azt UPC) tele lesz szerverrel amibe ott fognak virítani azok a kártyák, pont olyan áron mint most... ők ezen nyerni fognak szerintem, mint ahogy azon is csak nyernek, hogy grafika után már sok sok minden másra is használjuk a GPU-kat...

eeepc-n kipróbáltam...
és ilyen nincs, pedig müködik...
:-O

Kicsit leesett az állam, hogy gagyi g-s Wifi-vel milyen korrektül fut pl. a DIRT-t. :)
Havi 10$ért pedig korrekt a játék kínálat is. :)
Szóval mega like.

Pixel shader 2.0 minimum a kliensnek win alatt... intel x3100 már megy vele, bár nem mindig egyenletes... de másik laptop unicrome pro grafikával már a telepítéskor elvérzett a shader miatt. Gondolom a videó dekódoláshoz használja.

Szerk.: áh csak egy buta döntés az oka, hogy a régi gépeket kizárják

aa1 + 80/25
:O

Tök jó!

Net kimaradás esetén még egy jó SP játékot se tud tolni az ember :/

Nyugi, ez már sok esetben a lemezről telepített játékokra is igaz (drm).

a net kimaradas lassan kozelit az aramszunethez, szoval szerintem nem baj, ha egyre tobb minden epit ~teljesen a netre.