Elvittek-e a szüleid vezetni gyerekkorodban?

Címkék

Apropó (a videót érdemes megnézni, elhagyatott tanya melletti földút)

Amúgy ennek a másik riportnak a fényében különösen érdekes a sztori (gyerekek is indulnak szlalomversenyen normál autóval).

Önbevallás: engem igen, életem egy fantasztikus meghatározó élménye volt, azóta is imádok vezetni.

Elvittek, ez súlyos testi és/vagy szellemi fejlődési rendellenességet okozott
5% (33 szavazat)
Nem vittek el, ezért irigy voltam a haverjaimra, ez súlyos testi és/vagy szellemi fejlődési rendellenességet okozott
10% (73 szavazat)
Elvittek, hálás vagyok a szüleimnek az élményért
61% (425 szavazat)
Nem vittek el, hálás vagyok a szüleimnek, hogy nem veszélyeztettek
16% (113 szavazat)
Egyéb, leírom
7% (52 szavazat)
Összes szavazat: 696

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 10:51

( x ) Elmentem magamtól , így a szüleim nem követtek el kiskorú veszélyeztetése bűncselekményt / gépjárművezetés tiltott átengedése bűntettet.

trey @ gépház

4. § (1) Járművet az vezethet, aki

a) a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes engedéllyel rendelkezik, és a jármű vezetésétől eltiltva nincs;

b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá

c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.

(2) A jármű vezetését az üzemben tartó nem engedheti meg, illetőleg a vezető nem engedheti át olyan személynek, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek nem felel meg.

A saját, zárt területeden azt csinálsz, amit akarsz, de pl. a lentebb emlegetett elhagyott földutak már nem oké, akkor sem, ha magánút. Amúgy a cikkben sem a vezetés átengedésén van a hangsúly (vétség), hanem a kiskorú veszélyeztetésén (bcs.). Utóbbit a Btk. szabályozza, ami magánterületen is érvényes, szóval csak ésszel. :)

Szerintem semmi köze a jogvédőkhöz. A világ egyre biztonságosabb (folyamatosan találják fel a biztonságot növelő eszközöket, villámhárító, védőföld, biztonsági öv, légzsá, fi-relé, ...) , és ezzel párhuzamosan csökken a megengedhető önként vállalt kockázat. Először az, amit magad vállalsz (ha jól emlékszem, a természetes, elkerülhetetlennek kb. a dupláját), majd, amit meg akarsz engedni másoknak (van kockázatközösség, neked is pénzbe kerül, ha másnak van balesete).

30 km/h elég volt az autózás biztonsági fejlesztések előtti idejében sok halálos balesethez (amikor az autó utasai hagyták ott a fogukat az ütközés miatt).

Viszont gyerek apu ölében szerintem lényegesen kisebb sebességnél szokott történni, mondjuk olyan 5-10 km/h-ra tippelek. És ha az autó lemegy az útról, arra apu tud reagálni, kormányoz, fékez, stb.

Legalábbis amit láttam, ott mindig ilyen sebesség körül történt a dolog. Ha valaki 30+ sebességgel vezetteti a gyereket, az szerintem Darwin díj esélyes.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A földút nem mindenkié, hanem általában a mellette lévő magántulajdon(termőföld)-hoz tartozik, annak része, az esetek legnagyobb részében magántulajdon. Az én földem mellett lévő földút is az én tulajdonom, nem pedig a szomszédos termőföld tulajdonosáé(tsz). Volt is belőle vita 1x, mert az utamat beszántotta, és mégbentebb kezdtek el járni a földemen. Persze kimértük, megegyeztünk, azóta minden a régi.

"Az elsőfokú bíróság a terhelt a felrótt cselekményt olyan úton valósította meg, amely sem közútnak, sem pedig a közforgalom elől el nem zárt magánútnak nem tekinthető: a kijárt taposott földút jogi értelemben nem vált közforgalom elől el nem zárt magánúttá, mert létesítéséhez, forgalom részére történő átadásához senki nem kért és a közlekedési hatóság nem adott engedélyt, ilyen tény az ingatlan-nyilvántartásban sincs bejegyezve.
A másodfokú bíróság a terhelt felmentését helytállónak, de indokolását tévesnek találta. Álláspontja szerint a korábbi Btk. 191. §-ának (1) bekezdése körében nem minden közúti közlekedési szabály alkalmazható, valamint kizárólag a „közút” és „nem közút” fogalmakat használja, így nem vonható a közúttal egyező elbírálás alá a közforgalom elől el nem zárt magánút.

A Kúria megállapította, hogy a felülvizsgálati indítvány alapos. Az elkövetéskor hatályos KRESZ 1. §-a egyértelműen kimondta, hogy a rendelet a Magyar Köztársaság (jelenleg: Magyarország) területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza, s útnak a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút) tekintendő [2. §, 1. számú függelék I.a) pont]. A szó szoros értelmében vett közút a megnevezéséből kitűnően a köz, azaz mindenki által igénybe vehető utat jelenti, és a közforgalom elől el nem zárt magánút sem jelent mást, merthogy rendeltetése ugyancsak a köz forgalmát biztosítja. Azaz más megfogalmazással a közforgalom elől el nem zárt magánút funkcionálisan ugyancsak közút, de megjelölhetnénk quasi közút gyanánt is. A közút és a közforgalom elől el nem zárt magánút a KRESZ 1. §-ának értelmében a közúti közlekedési szabályok alkalmazhatósága szempontjából azonos tartalmú fogalmak. A közúti veszélyeztetés törvényi tényállása nem tartalmaz az elkövetés helyére vonatkozó olyan ún. szituációs elemet, miszerint kizárólag közúton volna elkövethető.

Másként fogalmazva a KRESZ 1. §-a alapján az a hely, amelyen ténylegesen közúti járművek és gyalogosok forgalma zajlik, útnak tekintendő, éspedig függetlenül attól, hogy az adminisztratív feltételek rendszerében egyébként útnak minősül-e."

https://kuria-birosag.hu/hu/sajto/tajekoztato-bfvii3362014-szamu-ugyhoz

Feltételezem, amennyiben az udvart megjelölöd valami módon, amit egy átlagos, nem értelmi fogyatékos állampolgár megért (pl. kerítés), akkor onnantól kezdve nem számít a közforgalom számára nyitottnak, akkor sem, ha nincs szögesdrót, fegyveres őr és beléptetőrendszer.

Szóval nem, nem azt akarom mondani, hogy az udvarban kreszvizsga kell a kistraktorhoz.

Amúgy nekünk azt tanították, hogy jogszabályok értelmezésekor érdemes végiggondolni, hogy mi a jogalkotó szándéka. Elképzelhető, hogy egy másik jármű megjelenik a közeledben, ahol vezetsz, vagy sem? Ha nem, pl. otthon a kertben, vagy két sor szőlő között, akkor valószínűleg a kutya f*szát nem érdekli, hogy van-e jogsid a traktorra.

Btw újra, hogy ez legyen tiszta mindenkinek: a videón a csávót nem a KRESZ alapján vették elő, hanem Btk-s tényállás miatt, az pedig akkor is megvalósult volna, ha zárt magánterületen vannak.

" a szőlőmben a sorok között jogsi kell a kvadokkal való puttonyos pótkocsi vontatáshoz, mert nincs kapu, meg kerítés? "

De ha megengedi, hogy ezt mások is használják, akkor szerintem a KRESZ hatálya alá fog esni, függetlenül attól, hogy magánterület és földút.
Tehát, ha nincs kerítés a szőlőben és a szomszédok rajtad  keresztül grosszálnak át a birtokukra, akkor igen.

Érdemes elolvasni a Kúria állásfoglalását feljebb.

A kiskorú veszélyeztetése sem áll meg. Ha szülői felügyelet mellett tanul a gyerek vezetni, magánúton, magántelken, az teljesen rendben van. Se a gyerek fejlődése, se a közúti biztonság nincs veszélyeztetve. Szlalomverseny talán nem a legjobb ötlet, meg hogy a gyerek egyedül furikázzon a birtokon, de az szerintem kifejezetten hasznos, ha minél korábban megtanítják vezetni. Egy hasznos skill, nem lehet elég korán kezdeni, kb. mint az úszás, írás, olvasás, gépírás, idegen nyelv, stb.. Már csak arra is jó, hogy kicsit ismerkedjen a Kresszel is, amit akkor sem árt ismerni, ha gyalog közlekedik, vagy bringán. Még ha 17 éves koráig nem is vezethet, attól még hasznos, ha rendelkezik ezzel a képességgel is, hogy majd mikor vezetési órákat vesz meg jogosítványt csinál, akkor ne ott kezdjen el teljesen rutintalanul bénázni, meg pótórákra rászorulni, hanem már lesz tapasztalata, volt gépjármű a keze között, érzi, nem okoznak gondot majd neki olyan alapok, mint a kuplungolás, sebességváltás, parkolás, stb..

Engem nem vittek el a szüleim vezetni, pedig örültem volna neki. Nem okozott lelki törést, hogy nem vittek, de egy nagy élmény és hasznos lett volna. A linkelt videót nem néztem meg, így arról nem tudok nyilatkozni, write only módban vagyok.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

A vidámparkba vittek el, dodzsemet vezetni. Nem tudok olyan ismerősről, akit elvittek volna, nem volt téma.

Nem vittek el vezetni, mert fel sem merült, de lett volna rá igényem, de nem rokkantam bele a hiányába. ;)

Nem hat évesen, de kb. 12 lehettem, mikor először vezettem. Zárt pályán amúgy (egy atlétikai, 400 méteresen :).

Szintén kb. akkor kezdtem, eleinte ölben, aztán önállóan, a hétvégi telkünkre vezető főúton egyre rendszeresebben és egyre hosszabb szakaszon. Kb. ezen múlott, h mire oda került a sor, inkább csajozni jártunk az oktatómmal a kötelező óraszám alatt, de simán tettem le a jogsit.
Fun fact, hogy mnemrég szóba került és így, ~25 év után a szülők határozottan nem emlékeznek az egészre.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Vezettem Wartburgot, faluban, tök üres úton.. úgy ~10percig :) Elég is volt abból az élményből egy életre :)) (bár lehet én már túlkoros voltam, 16 körül)

Elvittek. Amíg nem ért le a lábam, apám öléből "vezethettem", amikor már elértem a pedálokat és kiláttam, forgalommentes földutakon vezethettem. Nem lettem tőle sem autóversenyző, sem közveszélyes.

Ellenben ha valaha az életben olyan helyzet történt volna, hogy meg kell fogni a kormányt, tudtam volna, hova és hogyan nyúljak.

Ahogy erre már volt is példa anno:

"12 éves volt a kisteleki Pál Attila, amikor egy barátjával megállított egy diákokkal teli buszt, mielőtt az belerohant volna egy IFA-ba. A sofőr akkor rosszul lett, elvesztette az eszméletét.

Szerencsére a két fiú nem esett pánikba: Robi megragadta a kormányt, és irányította a buszt a forgalmas 5-ös úton. Egészen addig, amíg meg nem látták, hogy egy pótkocsis IFA áll előttük. Kikerülni nem tudták, a szembejövő sáv tele volt. Attila két kézzel nyomta a féket, a busz egy méterre állt meg a teherautótól. A sofőr hívott mentőt a buszvezetőhöz, és értesítette az iskolát is. A két gyerek kitüntetést és ajándékokat kapott."

Anno ha jól emlékszem, az ÁSz című Geszti Péter által vezetett tv műsorban is szerepeltek.

A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Több mint 10 éve, nem közúton volt átengedve.. Általában csípem a pofátlanítós videókat, főleg mert szívtam már villogós gyorshajtó és előző kamionos miatt stb, de ezt nem érzem bűnnek max hogy telefonozott közben.
Ha mondjuk párja videózta volna akkor oké, mert teljes kontrolja van a gáz/kormány minden felett.

Amúgy kicsit hipokratikusnak érzem e-mellett: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/07/06/fordulat_a_fenyegetozo_audis_ugyeben/

- Az élet, a világmindenség, meg minden (DA) -

Ha azt latnam/ereznem, hogy a rendorok ugy gondoljak, hogy mellettem vannak es nem felettem akkor nekem is tetszenenek ezek a videok. Multkor mikor kihivtam oket, kb ugy szalltak ki, hogy minek kellett nekem most oket zavarni ...

Ficko ugy parkolt, hogy lehorzsolta a hatso lokharitot es konkretan benne allt az automban. Majd az volt a rendor elso kerdese, hogy en hogyan tudom bizonyitani, hogy nem en tolattam bele a masikba. Mondom ember ki sem tudok allni mert nincs hely. Az elottem allo auto meg sertetlen. "Ez csak egy kis karc." Tolatoradar cuccai bedoglottek. A vegen nekem kellett intezkednem ... vartam 3 orat. Majd megfenyegettem az embert, hogy kihivom a rendoroket ra :D Aztan alairta a papirt es kifizette a biztosito a kart

Sajnos szinte naponta latok rendoroket akik ugyanazokat a hibakat elkovetik. Bekapcsoljuk gyorsan a villogot egy picit es atslisszanunk, majd lekapcsoljuk stb... Vajon mi lenne ha feltoltenem a netre ezeket a videokat es vegeznek en is egy kis pofatlanitast?

1. Ha nincs személyi sérülés, nem kell rendőr. Hidd el, van elég dolga a te kis karcolásodon kívül is.

2. A villogót nem hinném, hogy mostanában erre a célra használják, mert szigorúan figyelik ezt.

2a. Ha mégis látsz ilyet, töltsd fel. Senki nem fog megakadályozni benne.

 

Könnyű a pálya széléről kiabálni, de ha bemennél focizni könnyel eleshetsz.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Könnyű a pálya széléről kiabálni, de ha bemennél focizni könnyel eleshetsz.

Amikor rendor lesz valaki, gondolom tisztaban van azzal, hogy mit vallal. En mas palyat valasztottam, amin tudok jatszani. Minden tiszteletem azoke a rendoroke akik jol vegzik a dolgukat es valodi segitseget adnak azoknak akik eppen bajban vannak. Veluk en meg nem talalkoztam.

Egyik nap beszroitanak 2 auto koze es nem tudsz menni majd dolgozni es ezen felul anyagi kart is okoznak neked ... varsz fel orat, semmi. Te mit csinalsz?

Hidd el, van elég dolga a te kis karcolásodon kívül is.

Ez nem erv. Nekem is lett volna eleg dolgom, csak eppen nem tudtam menni csinalni. Nekem epp ez a legnagyobb problemam. A segitsegnyujtas az igenis egy szolgaltatas amit a rendorseg is nyujt, nem erdekel, hogy van-e mas dolga en kivarom a soromat.

Elment az elottem allo auto tulaja, igy mar ki tudtam allni. Kiderult, hogy elromlott a tolatoradar. Tudom-e azt bizonyitani, hogy korabban ez mukodott?

A villogót nem hinném, hogy mostanában erre a célra használják, mert szigorúan figyelik ezt.

Ha mégis látsz ilyet, töltsd fel. Senki nem fog megakadályozni benne.

Szoval te azt javaslod, hogy toltsem fel a netre ahogy a rendorok kozlekedesi kihagasokat hajtanak vegre?

Szüleimnek sosem volt kocsija, ez a világ teljesen kimaradt a gyerekkoromból. Mivel szinte minden ismerősnek volt, ezért igen, okozott lelki problémákat. Nem utolsó sorban jó nagy szívás volt felnőttként, első jogsisként a családban megtanulni azokat az apróságokat, amik az autóvezetéssel/tulajdonlással járnak és másoknak tök triviális alapvetések. Megkockáztatom még így több év után is vannak szürke zónák (pl. rendőrrel még sosem volt dolgom, se koccanni nem koccantam szerencsére), bár már azért jól elboldogulok.

Ezt leginkább azoknak írom, akik amúgy megtehetnék az autó birtoklást de valamiért mégsem hajlandók rá, legyen az lustaság, környezetvédelem, spórolás. Ne csak a saját szempontjaikat nézzék, hanem a gyerekeikét is.

Ha lett volna kocsink szerintem teljesen meglettem volna anélkül, hogy fater a volán mögé ültet a határban kicsit bohóckodni, de alapvetően szerintem nem ördögtől való ötlet. Kihalt környéken nagy kárt nem tesz senkiben, max a saját járműben (lefulladások sorozata).

Ja, nekem nagyon könnyű volt a KRESZ vizsga, mert előtte éveken át az anyósülésen utaztam. Persze az ilyen "meddig lóghat túl a rakomány" dolgokat meg kellett tanulni, de a leghétköznapibb dolgokat amiatt tudtam, hogy láttam, mikor minek kell történnie. 

A kresz nagy részét megtanulja az ember bicajjal is, azt meg minden gyerek csinálja. Nekünk nincs kocsink, mert annyira sose volt rá szükség. Szerintem nincs baj azzal, ha nincs kocsi egy családban, több parkolóhely marad nektek. A gyerekeknek sem hiszem, hogy ez a fontos. Meg aztán sok vezető van, aki jobban tenné, ha nem vezetne. (Úgyhogy más oka is lehet, ha nincs kocsi egy családban.)

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 11:37

Vegyük hozzá hogy a mai negyvenes-ötvenes korosztály gyerekkorában tized ekkora volt a forgalom és a tempó is kisebb volt, tehát aki nosztalgiával gondol rá hogy de jó hogy őt elvitték, gondolkodjon erről másként mai fejjel.

Egyébként nem támogatom. Jó oktató kell. Ha meg rossz az oktató, el kell tőle köszönni. A gyerek meg ne gondolkozzon a vezetésen amíg el nem éri a megfelelő kort.

Először apum ölébe kb 7-8 évesen úgy hogy csak fogtam a kormányt de utólag bevallotta hogy sunyiba a térdével fogta a kormányt. Mindezt a telkünkön a kertbe kőkemény 10 méteren kb oda-vissza párszor. Imádtam és azóta is imádok vezetni.

Később szintén telek mellett erdőben full kihalt úton tanítgatott lassan és amint lehetett be is iratott jogsira, majd amint meglett onnantól kezdve én vezettem amikor csak lehetett (családi nyaralások, bevásárlás, stb). 

Nem vittek el, igy nem tudom, hogy mit vesztettem, kell-e halasnak lennem, stb. :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Ez nálunk rendszeres volt. 

Sőt apám a 80-as években a helyi TSZ-ben dolgozott traktorosként. 8-9 éves koromtól önállóan vezettem traktort ( MTZ, Zetor ), úgy hogy apám nem tartózkodott a fülkében. És itt nem csak céltalan vezetés volt, hanem szántás, tárcsázás, bálázás.

Egyszer kb. 12 évesen kombájnt is vezettem, igaz akkor ott ültek mellettem.

Soha nem felejtem el egy nyáron lehettem vagy 12-13 éves, amikor egy nagy területet kellett bálázni apámnak és  a kollégájának, és a kolléga kihozta magával a velem egykorú lányát. Amíg a két szülő a fasorban tolta a pálinkát a lány az egyik traktorral én meg egy másikkal egész nap báláztunk. Akkor baromi nagy élmény volt utólag visszagondolva már kicsit neccesnek érzem az én gyerekemnek biztosan nem engedném meg :) 

Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Én is vezettem párszor a Zetort a keresztszüleimnél, egyszer hajszál híján sikerült beborulni az árokba. Nem voltam még 10 éves. Aztán a Trabantunkat is vezettem néhányszor egy forgalommentes úton. Felnőtt fejjel szerintem is necces volt ez, a gyerekeimet inkább elküldtem jogsit csinálni, majd vezetnek, ha meglesz nekik (kettőnél épp folyamatban).

4 éves fiam rendszeresen vezeti a papa öléből a (zárt) kertben a fűnyírásra használt kistraktort (18LE). Az Y-t úgy nyomja, mintha a világ leg természetesebb dolga lenne hátrafelé fordulva vezetni. Én is vezettem ölből trabantot földúton ~10 évesen. Mai napig emlékezetes élmény marad.

TH

Nem volt autónk, így nem volt mit. Szüleim soha nem tudták maguknak megengedni ezt a luxust. Mindenük elment arra, hogy nekem és öcsémnek egy jobb jövőt biztosítsanak. Anno egy hektár szántóföldet adtak el, hogy számítógépet vásoroljanak nekünk. Mikor elkezdtem dolgozni, a spórolt pénzemből vettem nekik autót.

Elvittek vezetni, de apukám kezelte a pedálokat, és nálam csak a kormány volt. Aztán, amikor az jól ment, akkor egyesbe rakva kihalt földúton gurulhattam egyedül is, csak a féket és kuplungot nyomtam. Nekem nagy élmény volt akkor, nem bántam meg, pedig nem mentem sokat, és 10 km/h -nál gyorsabban sem haladtam sohasem.

Nagy Péter

El hát. Egy csomót vezettem ölben, ott nyilván még a kormányzás volt a lényeg. 14+ évesen meg már egy csomót egyedül földúton, terepjáróval. Nagyon hasznos volt. Most a gyerekemet inkább gokartozni vinném (fogom vinni), az ráadásul legális is.

Gábriel Ákos

Én is vezettem régen apám ölében, úgy hogy pedálokat nem én kezeltem. Azonban a mai autókban veszélyesebbek az ilyen manőverek a légzsákok miatt. Ráadásul a vezető oldalon egyszerű módon ki sem kapcsolható. És mielőtt azt mondják páran, hogy ez nem probléma, úgysem nyílik ki, ha pedig kinyílik akkor egyébként is meghaltál volna a kormány lefejelésétől: anyósom Seat Leonjávál ráment egy fekvőrendőrre és kinyílt magától a légzsák. Ha egy ilyen akkor történik, amikor mondjuk a földúton rámegy apuka ölében a gyerekkel egy nagyobb bukkanóra, akkor a gyerek meghal.

A kormányt sem szabad szabálytalanul (pl. keresztben) fogni pont a légzsák miatt, mert annak kell a hely a kinyíláshoz. A másodperc töredéke alatt fúvódik fel, és mindent nagy erővel eltaszít magától ami az útjába kerül.

Legyen az a karod vagy egy gyerek az öledben. Mondjuk amikor annó minket a trabanttal meg a daciaval elvittek egy kicsit ölben ilyen probléma még nem merült fel :)

De most komolyan arról beszélünk, hogy 50 km/h sebességnél mi lesz az ölben tartott gyerekkel? Ehhez nem kell vezetnie, 50 km/h-ás csattanáskor a hátsó ülésen ölben tartott gyerek is ugyanúgy meg tud halni.

OK, nem tudom, hogy melyik családban mi a szokás, de amiket én a saját szememmel láttam, ott az ölben tartva gyereket vezetni engedés kb. egy nagyságrenddel lassabban történt. Mindig.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

De most komolyan arról beszélünk, hogy 50 km/h sebességnél mi lesz az ölben tartott gyerekkel?

Nem, itt arról beszéltünk, hogy ha kinyílik a légzsák (akármiért), akkor mi lesz a rossz helyen levő gyerekkel. A vezetni engedés pedig sokféleképp történhet, pl. ha apuka ölbe veszi, ő nyomja a pedálokat, akkor szerintem sem történik semmi (10-zel döcögnek, ha rossz felé kormányoz, apuka belenyúl, vagy megáll), ha teljesen engedi vezetni (miközben mellette ül és videózza), akkor azért nem hiszem, hogy sok mindent tud tenni, ha a gyerek gondol egyet, és padlóig nyomja a gázt.

Gyerekkoromban osztálytársakkal(kb 11-12 évesen) megpróbáltunk rendbe hozni egy trabit, ami donornak volt használva, szervizkönyv, szerszámok minden volt. Egyik srác hozott az apja kocsijából benzint is, le föl tologattuk egy földúton és a karbit basztattuk, meg gyertyákat cserélgettünk. Sajnos nem sikerült üzemképes állapotba hozni, pedig voltak nagy tervek(kabrióvá alakítás, rögzített machine gun, stb), sajnos elakadtunk.

(X) Nem vittek el, ezért irigy voltam a haverjaimra, de ez semmilyen testi és/vagy szellemi fejlődési rendellenességet nem okozott

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 14:14

Szüleim nem nagyon de nagybátyám rengetegszer vitt el traktorozni nyári szünetben, óriási élmény volt. Vezettem traktort közúton is 10-12 évesen ... csúcsidőben figyelni kellett, nehogy kinyírjam a family frostos csávót vagy a Dezső bácsit aki biciklivel próbált meg eljutni egy utolsó kenetért a fröccsöntőbe, olyankor ott ült mellettem a fülkében de amúgy többnyire a pótkocsin utazott mert hát mégiscsak meleg volt a fülkében, "öregvótőmárahhoz" - amúgy a kezdeti nehézségek után esküszöm örült neki, hogy ott téblábolok állandóan mert ami melónak volt köze traktorokhoz vagy mezőgazdasághoz azt én élveztem, kb. bármit rám mert bízni .. addig se ő szenvedett vele.

14 év alatti falubeli kölykök körében instant God Mode-ot szereztem amikor elgurultam a kúltúrház előtt az öreg 80-as MTZ-vel :)

Utólag végiggondolva fogalmam sincs hogy a francba lett belőlem panellakó informatikus :D

A trabit próbálhattam ki földúton, persze padlóztam, ami nem volt veszélytelen két árokkal az út szélén.

A gyereket max a felhajtótól engedem az ölemben kormányozni a garázsba beállás közben.
Szimulátorban viszont rendszeresen rallyzik mindhárom gyerek. Úgy fognak beülni szerintem az első órára az oktató mellé, hogy tiltásig forgatják :)

Tavalyi majálison a dodgemben a barátok kérdezték, hogy miért ellenkormányoz villámgyors reflexszel a 9 éves lányom ha nekimennek oldalról? Nekem már természetes volt, neki is.

Más szülője vitt el minket (szomszéd)

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 17:29

Nem a szüleim hanem nagyapám, hálás vagyok neki érte. A 7 hektáros "telkükön" történt, és kb 12-13 éves lehettem. Traktort már 8 évesen vezettem, kis módosításokkal, hogy a pedálokat elérjem.

Persze, Kihalt vidéki úton... apám is és más ismerősök is.

Nem hiszem, hogy lett volna olyan gyerekkori fiú ismerősöm aki ne vezetett volna már gyerekként, ha mást nem akkor traktort vagy valami háztáji csettegőt.

Mifelénk falun előbb tanult meg a gyerek vezetni, mint járni :-) Na jó, nem igaz, de 12 évesen már tudtunk vezetni, motoroztunk is, 14 éves kortól már legálisan, kismotorral.

Persze hogy igen. Ahogy visszaemlékszem, nagyon kellemetlen élmény volt: először is nem ért le a lábam a pedálokig. Ha meg úgy ültem, hogy leérjen, akkor nem láttam ki rendesen. De a legszörnyűbb az volt, hogy nem tudtam finoman adni a gázt, miközben finoman engedem fel a kuplungot. Ugrált, mint egy bakkecske, lefulladt, stb. Aztán vagy én nőttem fel az autóvezetéshez, vagy olyan autók kerültek alám, ahol szép simán ment a gázadás, lehetett a külvilágra is figyelni.

Szerintem jó és hasznos, ha az ember gyerekét a szüleje tanítgatja autót vezetni. Ne már a hivatalos tanfolyamon kelljen azzal kezdeni, hogy ez a gáz, ez a fék, ez a kuplung, nem összekeverni. 3000-nél váltsunk már 3-asba, ha addig nem tettük, stb. Van elég megtanulni való úgy is, ha nem az alapvető technikával kell kezdeni.

Persze ehhez jó lenne egy hivatalos, kibérelhető tanpálya a "vidéki földút" helyett.

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 19:25

Olyan öreg vagyok, hogy amikor gyerek voltam, akkor csak az orvosnak volt autója, még a tanácselnök is gyalog járt. Úgyhogy: lelki fejlődésemben nagy törést okozott gyermekkoromban, hogy 1959-ben születtem. Máig nem hevertem ki, még mindig 1959-ben születtem.

> Sol omnibus lucet.

Elvittek, édesapám járművezető oktató.

Náluk betű szerint be tartották a szabályt: apa autót vezet, anya háztartást, gyerek meg áramot, ha hülye s szöget dug a befalazott röfi orrába.

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 21:24

Nem vittek el, mert nem volt autónk. Gyerekkoromban nem is vágytam a vezetésre és ez azóta sem változott az elmúlt közel 60 évben. Semmilyen lelki törést nem okozott/okoz, hogy nem én ülök a kormányos ülésben.

Amikor 18 évesen (már ezen is kiakadnak manapság, hogy miért nem rögtön 17-et betöltve, meg előtte már letudva a kreszt, stb) elmentem jogsit szerezni az vezetés oktatóm első kérdése az volt, hogy mennyit vezettem eddig? Mondom semmit, azért jöttem, hogy megtanuljam. A fickó kb engem nézett hülyének, hogy miért nem.

Mondjuk rutin órából valóban kicsit több kellett, hogy ráérezzek. Igaz, 1200-es Lada volt , amiből az első alkalommal kiszállva izomlázam volt a kuplungtól. Az autó választás szándékos volt apám részéről, mert akkor már voltak nyugati autók is. Aki azt a Ladát elvezette, az szinte bármit.

Nem éreztem hiányát annak, hogy nem vezettem. Amikor apám motorcsónak vizsgát tett, akkor a végén az oktató velem parkoltatta be a hajót a móló mellé, szóval hamarabb vezettem motorcsónakot, mint autót. Motorozni nem motoroztam soha, manapság pedig inkább nem is tenném, elnézve a közlekedési morált...

A saját gyerekeimet nem fogom volán mögé ültetni, amíg nem szerez jogsit, ha annyira vezetni akar, akkor gokart.

Szerkesztve: 2020. 07. 07., k - 23:04

"...ERKÖLCSI FEJLŐDÉSÉT", lol

12 évesen nem elvittek, hanem rinyáltam, hogy engedjenek oda...

ismerősöm viszont ellopta az autót éjszaka, amíg a szülei nem voltak otthon... (nagymamára voltak bízva, azt hiszem) :)

 

szerk: 10 évesen traktort vezettem, az számít? utánfutóval, nyilván... de csak a mezőn... lehet, hogy az erkölcsi fejlődésemnek ez tett keresztbe... sose fogom megtudni :D

az számít hogy 12 évesen Rába-Steiger vezettem - nem közúton (földút) ?

Pár dolog, ami eszembe jut, hogy mit csináltunk együtt Apámmal:

Apám, amikor hazajött motorral 6 éves voltam mindig felkéretem magamat a motorra és vitt egy kört az MZ-vel az udvarban lépésben.

   Élveztem motorozást, 14 évesen már én vittem ki a fatert a tanyára - fel mert ülni mögém :-)

Apám, amikor szerelt valamit gyakran ott voltam vele, együtt csináltunk nyúlketrecet - akkor tanított hegeszteni..

Apám, kezembe adta hosszabbító aljzatot, hogy blankoljam meg a vezetéket és kössem be - elmagyarázta színeket, segített..

Apám, disznóvágáskor - 13 éves voltam - mondta, hogy én csinálom, de ha nem akkor sincs baj, majd jövőre (láttam eleget, mindig én tartottam a tálat) - megcsináltam.

Apám, ideadta 14 évesen a zsiguli kormányát - tanya körül együtt vezettünk. Ott tanultam vezetni és a bálák közt tolatni a futóval - az nagyon nem ment..

17 évesen jogsit szereztem - már jártam vezetni tanulni - Apámmal minden hétvégén rutin pályáztunk és városon kívül is vezettem vele.

Amikor már meg volt a jogsim - nem volt kérdés - mindig én vezettem, ha családilag mentünk  valahová.

Vezetés közben nem szólt bele, de egyszer rám kiállított  fékezz és belenyúlt a kormányba - egy őz ugrott elénk - megúsztuk - "fiam figyel jobban, mert ezt elcsaptad volna..." Ez 32 éve volt..

Mindig eszembe jut ez a dolog, ha őzet kell kikerülni - sajnos egyszer ütöttem is el. Épp 1 hete volt, akkor centiken múlott, hogy el nem ütöttem és örültem, hogy úton maradtam a kocsival nem csúsztam az árokba.

Azóta közel millió km-t vezettem és a vezetést és sok mást is Apámnak köszönhetek - és szerintem ez így van jól, hogy ő tanított vezetni és az életre...

"az számít hogy 12 évesen Rába-Steiger vezettem - nem közúton (földút) ?"

 

Ezért most irigyellek kicsit. Ültem benne , de sajnos a vezetésig nem jutottam el, pedig az nagy álmom volt. De a legnagyobb álom gyerekkorban ennek a vezetése volt:

 

https://agro360.hu/uploads/news-content-images/20595_1eb4c0222ce961cbaecf024fcf9ab82c.jpg

 

Sajnos ez sem jött össze csak az utazás szintjén maradt.

Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze - 03:01

Elvittek. Megtanították kb. azt, amit a rutinpályán kell gyakorolni, kivéve a szűk helyekre beállásokat.

Hasznos volt.

De nem 6 éves voltam, amikor ez történt. Nem emlékszem, mennyi, de 12 éves koromba vette apám azt az autót, tehát valahogy akkor lehetett. Mondjuk 12-14 között, saccra.

szerk1: Ja, és belegondolva, a gyerekeimet is engedtem vezetni.

A nagyobbikat elvittem egy parkolóba egy kicsit rutinpálya dolgokat gyakorolni, mielőtt jogosítványt szerzett volna. OK, eddigre már 19 éves volt, de ugye a törvény szerint nem engedhettem volna neki át a vezetést.

A kicsit (már nem emlékszem 3-6 éves kor körül) engedtem úgy vezetni, hogy az ölemben ült, én kezeltem a pedálokat, ő meg tekerte a kormányt. Aztán ha nem úgy tekerte, akkor meg én tekertem. Természetesen nem mentünk kb. sétatempónál gyorsabban.

szerk2: meg valahogy 10 évesen "kaptam" egy "motort". Valójában a nagyapám szerzett valahonnan egy viszonylag fiatal kismotort, amire rámondta, hogy azt én kaptam. Pár éven át annyi volt, hogy ráülhettem és berregtethettem sztenderen állva. Aztán kb. 12 évesen megtanított menni vele. Először a telken, aztán mehettem a közeli földúton is. Neki is hálás vagyok. 14 éves koromban nem tettem le a segédmotoros engedélyt, de amikor motor jogsit csináltam, akkor jól jött ez a rutin.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Engem gyerekkoromban ilyenek miatt komoly traumák értek. Faterom rendszeresen kísérletezett velem :-Z. Pl volt egy Babetta robogó amire már fogalmam nincs hány évesen kellett felülnöm, de jellemző, hogy olyan pici volt a kezem, h nem értem el a fékkart, meg erőm sem lett volna azt behúzni, de hát az volt az elképzelés h Ő majd fut mellettem. Hát meg lett futtatva rendesen, mert a gázt azt azért tudtam húzni :D  De nem lett baleset belőle - mondjuk ez leginkább csak a szerencsének volt köszönhető!  

Egy gyerek aki sosem látott még motort elég érdekes első élményeket szerezhet a Babettával. Na azzal (faluban, no forgalom) mentünk egy fél órát fel-alá, iszonyatosan jó élmény volt egy olyan biciklin ülni ami magától megy és nem is lassan. :)

Aztán elérkezett a megállás és leszállás ideje, de valamiért folyton húztam a gázkart, úgyhogy a moci el is repült a francba.

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze - 07:13

Ez felénk annak idején népszokás volt, és nem tudok senkiről, akinek pszichológushoz kellene járni miatta :)
Emlékeim szerint egy IFA-n kezdtem apám ölében tekergetve a kormányt. Nyilván lépéstempóban, és persze a légzsáktól kinyílásától sem kellet félni.

De az is teljesen hétköznapi látvány volt, hogy 10-12 éves srácok csordogálnak a földeken zsigával-ladával-trabival, a felnőttek meg pakolják közben a krumplis vagy hagymás zsákokat a futóra.

Förtelem irányba halad a mai világ. Néhány éve elképedve láttam, hogy az iskolák technika-termeiből pakolták ki a furógépeket, fűrészeket stb.-t, mert az milyen veszélyes, azt majd csak 18+ korában saját felelősségére használja. Addig meg legyen elég az olló meg a technokol. Bár lehet, hogy azóta már az ollót is kitiltották, nehogy megvágja valaki magát.

Emlékem szerint 10 éves koromban már rutinosan használtam állványos- és kézifúrót, körfűrészt, szalagfűrészt, abriktert. Téli délutánokon lelkesen aprítottam baltával a tűzifát, építkező rokonokál vágtam a tetőlécet, meg raktam a cserepet. Hasznos volt. Megtanultam, tisztelni a gépeket, a fizikát, megtanultam, hogyan kell biztonsággal használni, és húsz évvel később, mikor szükségem lett rájuk, akkor nem csak álltam tátott szájjal, és nem youtube-videóról kellet megnéznem a használatukat. Na az lett volna a veszélyes.

Veszélyeztetés? Persze, az. De egy családi biciklizés vajon nem az? A gyereknek egyedül hazajönni az iskolából nem az? A játszótéren a taknyos-fosós kölykök után összefogdosni mindent nem az?

Engem nem de a nejemet annó elvitték ~16 éves kora környékén. A helyi vasútállomásnál köröztek párat, majd terítékre került a hátramenet. Az autó a síneken landolt. Szerencsére használaton kívülieken. :)

Szerintem úgy hülyeség ahogy van, az autó veszélyes üzem, képzett oktató kell ide. A gyerek meg gokartozhat ha nagyon akar.

Szerintem úgy hülyeség ahogy van, az autó veszélyes üzem, képzett oktató kell ide.

Ezzel szemben egy csomó országban rendben van az, hogy a jogosítvány megszerzéséhez csak vizsgát kell tenned, de a tanulás rád van bízva, és a szabályok is engedélyezik ezt.

Itt, Angliában, pl. úgy megy a dolog, hogy ha az ember kikéri a tanuló jogosítványt, akkor az elméleti vizsga letétele után vezethet úgy, hogy mellette valaki olyan ül, akinek van jogsija (és ha jól emlékszem, legalább 21 éves). Az autóra ki kell tenni előre-hátra két L betűt, aztán csókolom.

Veszélyes üzem, persze, de az emberek nem birkaként vannak kezelve, hanem felelősségteljes felnőttekként. Feltételezik, hogy ha a fiam vezetni tanul, akkor az első utunk nem valami városi autópálya lesz durva körforgalmakkal meg fogós és nehezen átlátható kereszteződésekkel erős forgalomban. Ahogy az oktató is fokozatosan építi fel a tudást, úgy apuka vagy anyuka is meg tudja ezt tenni. Elméletileg. Ha meg valaki nem érzi magát (vagy a szüleit) elég jónak ehhez, akkor fizethet profi oktatónak. Vannak is, akik élnek ezzel a lehetőséggel.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Rendszeresen vezettem a telekre 10-15 percet, lakott területen kívül földúton.

Eleinte Skoda 100-ast majd Trabant 601-est.

Soha semmi nem történt. Bár akkoriban jóval kevesebb kocsi volt az utakon.

(o) Szüleim tudta nélkül nyomattuk a Simsont a cimborával

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Elvittek. Mar az olben vezetos korben is tudtam, hogy ez nem teljesen legalis, mert "itt vezethetsz, erre nem jar a rendor bacsi". Itt egy kis falu forgalom nelkuli utjat kell elkepzelni kb husszal.

Mikor mar nagyobb lettem akkor kimentunk szantofoldek melle (az egesz cslad), hogy a gyerekek gyakorolhassanak. Egy tobb kilometeres, simara jart kacskaringos foldutat kepzeljetek el a sammi kozepen. Na en ott vezettem elsore onalloan, apukam mellettem. Egy masfel-ket kilometer mulva a folduton megalltunk, majd apukam mondta, hogy "Nagyon jo. Most tolass vissza." Miutan en vegeztem hugom kovetkezett.

Nem csak, hogy olyan elmeny, amire a mai napig szivesen emlekszem, de a jogositvany szerzesben is rengeteget segitett.

Nem, pedig apám sofőr volt és autónk is volt (1976). Sajnos idióta volt, eszébe sem jutottak ilyen dolgok.

"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze - 12:53

Nem vittek el, nem lett belőle "bajom" és irigy sem voltam. Amikor már volt jogsim, akkor megkaptam az autót ha kértem (nem sokszor, mert volt céges, majd saját).

Bátyám összesen 2 alkalommal elhagyatott úton átültetett és az alapokat megtanította.

Ellenben faterom annakidején nagyon könnyelműen viselkedett az én autós/járművezetős szárnypróbálgatásaim során. Kezdődött kapagépből átalakított "lassú járművel" falun szállítani sok mázsás zsákokat, instrukciók, kiséret és kresztudás hiányában csináltam is forgalmi zűrzavart...igaz a saját bőrömön tanultam meg, hogy pontosan miaz, hogy kuplung és tengelyterhelés.

Aztán beültetett a családi autóba és csak annyit mondott, hogy "menj" és be sem ült mellém. Az első néhány száz méteren jó poénnak tűnt gyerekfejjel. Aztán annyi bátorságom lett, hogy - mivel bátorságot nyertem - később egy kapubeállásnál úgy meghúztam a kocsi teljes jobboldalát, hogy azóta kísért a dolog, mert nagy kárt okoztam és most 10+ évvel később erőszakoltam egyáltalán magamra, hogy menjek autósiskolába és nézzek szembe a félelmemmel és szedjem össze magamat.

Érdemes viszont tudni, hogy engem annyira érdekel az autó, mint mondjuk a függönyvarrás. Majd ha meglesz a jogsi megveszem az ő (azóta is meghúzott/tört) autójukat és megcsináltatom és használom egy közlekedőedényként. De nem leszek az a típus aki "imád vezetni".

Nem vittek el vezetni (nem is volt mit). Csak lóra akartak felültetni, de élénken tiltakoztam ellene.

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze - 16:27

Ahogy NZ mondja igen beteg ez a vilag, de ahogy olvasom a kommenteket koztetek is sok beteg lofasz van. Visszaemlekezve a gyerekoromra, eloszor az udavarunkon foroghattam ide oda az autoval mikor autotakaritas es mosas volt, kesobb mikor latta fater hogy alakul, mar az utca (fold ut) elejetol vezethettem hazaig, aztan kesobb mar a tokoli nagykanyartol (repter) vagy a halasztelki nagykanyartol vezetthettem haza, kesobb mar csepelrol, es volt olyan mikor tobb csalad ment egyutt nyaralni, a szulok ittak imitt amott egy ket pohar bort a borospincekbe tokajon, nem voltak reszegek de nyilvan nem ultek autoba es mi gyerekek 5-en vittuk a szuloket haza, isteni elmeny volt, semmi para, minden normalis volt. Azota rendben felnottem, A tol E ig megvan minden kategoriam, valamint kisrepulogep vezetoi engedelyem is. Szoval nem volt karos hogy a szulok elvittek vezetni. De mar mas okbol kifolyolag is mondtam hogy beteg troger vilag ez amiben elunk.

Falun nőttem fel, persze hogy elvittek, később egyedül is engedtek, ahogy az összes többi gyereket is. A falu szélein a földutakon, szántók szélén, erdők szélén bárhol mehettünk, soha nem volt belőle probléma.

Tudtak róla a helyi rendőrök is, annyi volt a kikötésük, hogy mikor a falun keresztülmegyünk legyen rajtunk sisak és ne száguldozzunk.

6-8 évesen kerekes rotakapás kistraktorral, meg kis kubotával a szőlősben, 12 évesen kismotorral, 14 évesen trabant kombival meg kispolskival csapattunk.

Persze akkoriban nem volt ilyen agyon korlátozott gumiszoba világ.

"Everything fails, all the time."

Szerkesztve: 2020. 07. 08., sze - 20:19

90-es évek közepén Skoda 120-at vezettem város melletti hétvégi kertekhez vezető földúton kb. 12 évesen szülői felügyelettel, előtte meg Trabantot fater öléből, rohadtul élveztem, és hasznosnak is gondolom utólag.

Személyes véleményem, hogy nagyon sok dolog feleslegesen túl van szabályozva, igazából még jogosítvánnyal se dönthetsz el egy csomó dolgot közúton, mikor pl. kicsapják országúton a 40-es táblát egy egyenetlen úttesten, ami egy 30 tonnás nyerges vontatóval még jogos is lehet, de egy 900 kilós személyautóval vicc kategória, de mégis mindenkire vonatkozik, közbe a jogosítvány pont arra jogosítana fel, hogy eldöntsd, hogy vezeted a szekeret...

... 13-14 éves lehettem, amikor egyszer kukoricatörésnél véletlenül beraktam kicsit rückverzbe az általam vezetett pótos Zetort. Volt körülöttem ugrálás ám! :)

Szerkesztve: 2020. 07. 09., cs - 11:14

Akartam vezetni, meg is kérdeztem, de a mama azt mondta, hogy nem nekem való az. Most 39 vagyok, de azóta sincs jogsim, mert megígértem a mamának, hogy szót fogadok és a mennybe megyek! :)

Biztos, hogy nem én gonoszoltam le!

Klasszikus, remélem nem tiltják be! :)

Szerk.:
Ja, egyébként zseniális a kép, pont a buszmegállóban ül szegénykém, de hát direkt erre tetted. :)
Egyébként pont Forrest Gump és a Nemzeti Hang - Mennyit ér eleje ihletett meg a fentebbi szösszenetemre. :)

Biztos, hogy nem én gonoszoltam le!

Elorebocsatom: kiskamasz koromban faterom 1-2-szer atengedte a kormanyt falusi folduton parszaz meter erejeig. Jo bulinak tartottam anno, de en nem fogom ezt megcsinalni a kisfiammal.

Erveim

(1) Valahogy ugy kepzelem, hogy az ilyen iranyu igenyek kielegitesere leteznek legalis modozatok (dodzsem, gokart, stb.). Nyilvan ezek penzbe kerulnek es nyilvan a soherek inkabb okosba oldjak meg, inkabb torvenyt szeg, de nehogymar 10k-t ki kelljen fizetnie a gyereknek par perc mokaert.

(2) A torveny a fenti hozzaszolasokat olvasgatva eleg egyertelmu. Nyilvan lehetne az egyszeri jaror elnezo az ilyen esetekben, kiszabna egy jelkepes birsagot, aztan hazakuldene oket. Amitol nalam egy kicsit felmegy a pumpa, az az, hogy megis mi f*szert gondolta ugy emberunk, hogy ezt az egesz mutatvanyt streamelnie kell? Nem ugy van, hogyha mar valami csibeszseget kovetek el, akkor fulem-farkam behuzom, es probalok nem lebukni? Ez egy kicsit a sutyerak gengsztertempo, hogy kiposztolom az aranyozott Berettat a facebookra, aztan meg sapitzok, hogyha a hatosag rakerdez, hogy van-e hozza engedely. 

(3) Meg azert a "torveny mindenkire vonatkozik" elvet kicsit serulni ereznem. Ha valakit mobilozas kozbe lekapcsol a rendor, akkor joggal sertodik meg, hogy o nem mobilozhat egy jot buntetlenul, csak ha elotte illegalisan atengedi vezetest a gyereknek... Vagy mivan? Azert nem lehet mobilozni vezetes kozben mert nem tudsz eleg gyorsan kozbeavatkozni, ha atengeded a vezetest es mobilozol, akkor mar duplan vagy hendikeppelve, ha kozbe kell avatkoznod...

(4) Ismerve a kozossegi median uralkodo mentalitast, nyilvan a "videki elit" belelatna egy ujfajta challenge lehetoseget a dologba. Milyen raj mar a gyereket videozva csapatni a folduton! Aztan a masodik 40-el menne, a harmadik 50-el, a negyediket meg a tuzoltok flexelnek ki a roncsokbol... Amondo vagyok, inkabb tartassuk be a torvenyt es vegyuk elejet ennek a remek nepi mozgalomnak, minthogy azon lamentaljunk par evvel es temetessel/toloszekkel kesobb, hogy hol b*sztuk el...?

Mindezeket osszevetve szerintem, ha a csavokam bukja a jogsijat 1-2 evre, az nem fog rosszat tenni neki.

Hol volt vidéken 20-30 éve dodzsem vagy gogkart, de még akár most is..? Ne legyünk már ennyire álszentek.

Tényleg milyen jó, hogy bukja x évre a jogsit, meg felfüggesztett börit kap ezért... Ha nagyon demagóg akarok lenni, kár, hogy nem pedo, akkor akár olcsóbban megúszta volna.

Mondjuk azt valószínű megtanulja, ne posztoljon minden f.szságot a neten :-)

Sok dologban igazad vagyon, de...

Egy dodgem vagy gokart soha nem lesz akkora élmény a gyereknek, mint az, hogy apa kocsiját / igazi valódi autót vezetni.
Jó lenne, ha erre is volna valami lehetőség viszonylag normális keretek között (pl. büdös nagy puszta, mérföldekre semmi). Bár sajnos nem a kereteknek, hanem a kedves szülőnek kellene normálisnak lennie. Én mikor először "önállóan"apám mellet vezettem, az olyan földúton volt, hogy 15 km/h körül már a kerék is kitört volna. Nem is hagyta felpakolni kettesbe a trabit. És közben le sem vette a kezét a kézifékről. Ez utóbbi szokása egyébként még a jogsim megszerzése után is kitartott vagy egy évig :)

Egyébként általában is erős ellenérzésem van a különböző dolgokra való jogosultságnak az életkorhoz kötésétől. Emlékszem mennyire dühös voltam, mikor 17 év 10 hónaposan nem engedtek be az OSZK-ba, mert az akkor még csak a 18-at betöltötteknek volt elérhető. Az alatt a 2 hónap alatt biztos sokkal érettebb lettem...  Arról nem is beszélve, hogy fél órán át tudnék sorolni olyan 40+ embereket, akiknél már 12-14 évesen is bőven érettebb, felelősségteljesebb, normálisabb voltam.

Ha testmagassághoz, reakcióidőhöz, IQ-hoz, pszichológiai alkalmassági teszthez kötnék a vezetést, azt megérteném, sőt támogatnám is. Bár biztosan megtizedelné azok számát, akiknek esélye lenne a jogsira :)

tl;dr :P
Moldova Gyuri bá' írta valahol: "Mindenki belepisál a medencébe - de aki a trambulinról csinálja, azt megbüntetik." :-\
Ha eszes apuci ki bírta volna az "élőzés" mellőzését, a kutya se ugatna a gyermek "erkölcsi fejlődésénék" - OMFG! :"-((( - megrogyasztásáért...
A liberális biztonság mániával túl lettek szaporítva az impotens, végtelenül ostoba, tufa hülyék és mivel már ők a túlnyomó többség, ergo a normalitásba emelkedett be a debil retardnak levés. :"-(

A természetes darwini "Aki hülye haljon meg!" evolúció el lett fojtva... mit lehet tenni? :-(

A Kiskőrösi Járásbíróság tárgyalás kitűzése nélkül,büntetővégzésben 1 év – végrehajtásában 2 év próbaidőre felfüggesztett – börtönt, és 1 év közúti járművezetéstől eltiltást szabott ki egy 37 éves férfivel szemben, aki 6 éves gyermekének átengedte személygépkocsija vezetését. 

https://birosag.hu/aktualis-kozlemenyek/kecskemeti-torvenyszek-felfuggesztett-borton-az-autovezetest-kiskoru