külső hangkártya audio csatornájának továbbítása hálózaton

Fórumok

Sziasztok,

Valaki próbálkozott már a zita-j2n zita-n2j, linux jack audio, vagy hasonló szolgáltatás segítségével ethernetes audio továbbítással?

A következő lenne a konkrét probléma. Adott egy sok csatornás audio eszköz (konkrétan egy digitális keverőpult, ami rendelkezik USB interfésszel, amit ha összedugok egy linux-os géppel, akkor a csatornák (KI/BE menetek) megjelennek, azaz egy DAW eszközzel simán tudok vele pl rögzíteni)  emelynek lehetőség szerint az így elérhető bemeneteit, vagy azok valamelyikét el kellene juttatni ethernet hálózaton keresztül egy távoli munkaállomásra, ahol visszaalakítva audio jellé egy fejhallgatóval pl. bele lehet hallgatni az adott csatornába. Fordítva is kellene ugyanez, azaz a munkaállomáson levő mikrofonba ha beleköhögök, mondjuk egy külső hangkártya segítségével, akkor ezt a jelet pedig a távoli keverőpult tetszőleges bemenetére kellen rálőnöm.

Az érdekelne, hogy csinált-e esetleg a jelenlevők közül valaki hasonlót? Sajnos Linux audio terén nincsenek nagy tapasztalataim viszont tudom, hogy meg lehet csinálni, de a neten eddig általam fellelt manual-ok nem szolgáltattak elég információt ahhoz, hogy megoldjam a problémát, valószínűleg az elméleti alapok hiányoznak.

Üdv,

Kincza

Hozzászólások

Mennyire kritérium az audiophile hangminőség? 

egyáltalán nem kritérium, bár az említett szoftverek esetén elméletileg nincs számottevő minőségromlás, illetve a bitráta, stb állítható. A késés ami inkább zavaró, de leírások alapján az is elfogadható határon belul lenne tartható jó minőségű fizikai hálózat esetén

kincza

Teamviewer, Chrome remote desktop. Chrome remote desktopnál lehet némi szinkroncsúszás a kép is hangsáv között. Teamviewer passz.  A Steam stream is jó de annak biztosítani kell, hogy azonos subneten legyen, például VPN-nel. Ez utóbbi adja a legjobb minőséget, pláne ha van 30mbps a két pont között. Steam streamlésnél ha a kliens oldal is PC akkor trükközni kell ahhoz, hogy elérd a másik PC desktopját. Eredetileg játékra találták ki. Felkell venni a távoli oldalon például Notepad.exe-t a "játékok" közé és azt kell elindítani kliens oldani Steamen. Majd F1 gombbal behozni a help-et, ami böngészőben nyílik meg és máris ott vagy a desktopon. 
Ha SteamLinket használsz nem kell semmilyen trükk. Ott egyből kapcsolódhasz a remote desktopra. Csak SteamLinkből nincs PC verzió csak Android és iOS. Esetleg Anbox-szal lehet próbálkozni PC linuxon.

Ezek mindig működnek. Teamviewer és Chrome remote desktop valóban tud kapcsolódni lokális géphez sem internet nélkül. Ha már kapcsolódtak a forgalom lokális neten megy és onnantól nem kell internet sem. Steam streamelt desktop működik internet nélkül is. 

Az tény, hogy ezek "vastag" megoldások.

locsemegét pingeld meg, ő szívatta magát hálózatos pulseaudio témakörben :) https://hup.hu/node/154222

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Dante audio a Te baratod. audinate.com

Viszont a linuxot igy felejts el. Azon nem megy.

vati

:-) Pont a Dante audio-s megoldás helyett gondolkozom sajátban. Valószínűleg a Dante megoldásokban is ugyanezek a szoftverkomponensek (jack audio, zita, stb...) dübörögnek, viszont az árazásuk a prof kategóriában van, ez meg első körben kicsit hobbista megoldás lenne.

kincza

emlékeim szerint mi anno csináltunk olyat - helyi rádiónak - hogy 2 linuxos géppel vittük át a hangot vezeték nélküli hálózaton, kb netcat-al olvasva "A" gép mikrofonját kiírva (over network) a túloldali gép hangszórójára.
Emlékeim szerint nem volt benne sem konverzió (pl mp3-ra) sem extra pufferelés.
A késleltetés közel nulla volt, főleg az addig használt dobozos verziójukhoz képest.

Nekem kettő gondolat jutott eszembe:
   1. Speak freely - ezt 20 éve aktívan használtam távkezelt rádió hangátviteléhez. Max picit belenyúlva a forráskódjába.
   2. Írnék egy audio -> TCP/IP     és   TCP/IP -> audio   démont például Rust-ban. Utóbbit (TCP cli -> audio) itt megtalálod. Ha pedig tömörítve kell a hangátvitel, akkor az is pár sor.

Nem úgy tűnik, hogy fejlesztené még valaki. https://sourceforge.net/projects/speak-freely/files/

Utolsó módosítás 2004-ben volt. Az itt található browse source code http://speak-freely.sourceforge.net/ link már azért nem jó, mert időközben átalakították a sourceforge-ot alatta. Persze a forráskód ettől még elérhető, csak vicces szitu, hogy ennyire nem frissítik az oldalát. 

sox | socat

socat | sox

Sőt, a ~/.asoundrc -ben is lehet definiálni olyan playback/capture device-t, ami socat-ra/ról működik.