Ha már készség szinten megy a cookie elfogadása

Elfogadom és hozzájárulok! Csak mehessünk már tovább...

Cookie elfogadásnak tűnik elsőre, de nem az

Ja és ha kattintottál, de leesett, hogy itt valami gebasz van, akkor nincs visszavonási, leiratkozási lehetőség, csak az ügyfélszolgálat.

De biztosan hatékony a módszer.

Nem azt szánom vitaindítónak, hogy mindent el kell olvasni és semmit nem fogadunk el anélkül, hogy értenénk miről szól. Inkább arról van szó, hogy a nagy tömeg aki nem olvassa el, mert kialakult a reflex az okézásra az mind becummantja.

Hozzászólások

Nem leokézni kell ezeket a felugráló szarokat, hanem blokkolni. Adblock-kal, custom-CSS-sel, vagy amivel akarod.

És mivel a sütiket/js-eket minden ilyesmit blokkoltál, az oldal használhatatlan lesz. Na ezért van nekem valamennyi szolgáltatónál olyan e-mail cím leadva, hogy szolgaltato@valamelyik.saját.domainem.tld, amire ha nem az adott szolgáltató küld közvetlenül levelet, akkor lehet tudni, hogy honnan került ki harmadik félhez.

Nem mondtam, hogy a sütiket blokkolom, azt mondtam, hogy ezeket a felugrálókat kell blokkolni. Egyébként egyáltalán nem lesz használhatatlan, maximum kitakarják valami fullscreen divvel a tartalmat, amíg le nem okézod, amit akarnak; megy az is blokkra. Meg overflow: hidden-t raknak a html és body tag-ekre. Az nálam force-oltan felül van írva minden oldalon. Egy olyan eset van, amikor nem lehet így megkerülni: amíg a süti hiánya más tartalmat ad oda az oldalon. A szerveroldali megoldást nyilván nem lehet csak úgy megkerülni. Olyankor eldöntöm, hogy tényleg olyan fontos-e ez nekem, vagy igazából nem.

Mivel eddig még nem volt olyan, hogy cégnek/szolgáltatónak generált címre nem tőlük, illetve nem hozzájuk jogszerűen kapcsolható forrásból érkezett volna levél, így nekem _még_ nem volt ilyen problémám.
Ha lenne, akkor első körben az adott cég/szolgáltató illetékesét (DPO) keresném meg egy panasszal, és ugyanazzal a lendülettel lecserélném a kapcsolattartási e-mail címet egy újabbra (mondjuk cég/szolgáltató neve kiegészítve az évvel), illetve a régi címet, mint aliast megszüntetve az arra érkező levelek mennének a domain "catch_all" postafiókjába, amire általában havonta egyszer azért ránézek.

Különböző okokból amiket itt tl;dr volna megemlítenem, tegnap sok órán át a saját laptopom nélkül kellett elviselnem az időt, de úgy hogy munkám nem is volt, rendelkezésemre állt azonban egy másik számítógép. Azon is Linux futott, de Firefoxszal (én palemoont használok) és nem volt rajta reklámblokkoló.

Unalmamban internetezni kezdtem, de kizárólag a megszokott híroldalakat böngésztem. Nos, a különbség MELLBEVÁGÓ volt!

Az a rengeteg izgő-mozgó SZAR, a felbukkanó popup-ok, a képernyő felét sőt többet is kitakaró rengeteg figyelemelterelő SZEMÉT...

Iszonyatos, na!

Semmiben se hasonlított ahhoz a letisztult képhez amit ugyanezen oldalak a reklámblokkoló használata mellett mutattak - holott, én még azzal az eredménnyel se voltam elégedett. Korábban. Most már tudom értékelni az eredményt...

A modern internet elég közel van a használhatatlan szinthez, efféle kiegészítők (reklámblokkolók) nélkül.

Nem volna kifogásom a szolid szöveges reklámok ellen, ha:

—Nem foglalnának el együtt többet mint az oldal negyedét. (maximum).

—NE VILLOGJANAK, NE MOZOGJANAK, NE UGRÁLJANAK, NE CSERÉLŐDJENEK 10 MÁSODPERCENKÉNT!

—Semmiféle kép ne legyen, CSAK SZÖVEG! (a sávszélességet se pazarolná úgy akkor...)

Ha ez így lenne, azt mondom oké, elvégre kell a bevétel a tartalomelőállítóknak is. Így azonban önvédelemből igenis blokkolok amit csak lehet. Ami oldalt meg totál lehetetlen megnéznem emiatt, azt leszarom, nem nézem meg.

Nem is értem amúgy, mit gondolnak ezek. Komolyan azt hiszik, majd kattintok egy olyan reklámra, ami IDEGESÍT?! Még akkor se ha amúgy valóban vonzó lenne az jánlata. Mert CSAKAZÉRTSE! Engem ne bosszantsanak efféle agresszív módszerekkel!

Szolid szöveges reklámra volt már hogy rákattintottam. Elismerem, nem gyakran, sőt nagyon ritkán. De volt rá példa azért, többször is. Efféle zavaró ugráló szemetekre azonban sosem.

Obsessed commandline-maniac.

Ezúttal sem volt túl rövid, de igazat kell adjak a meglátásodnak. A reklám a "szenzibilis embertípust" hamarabb kiakasztja, mint azokat, akiknek "a hátán fát lehet hasogatni", és nem is értik mi a problémánk. (Ez az idegrendszer veleszületett tulajdonsága. Én biztosan reklámtűrésmentes génekkel rendelkezem.)

Nem ez a lényeg. Te tudod, én tudom, a gyakorlottabb felhasználó tudja. A cég megoldása a problémás számomra, gyakorlatilag egy gombnyomással elintézheted a privát szférád és még leiratkozni sem tudsz és nem tudod kik azok a partnerek akikkel meg lett osztva az információ. Gondolom ez más mint a hírlevél szabályozás, ahol neked kell kipipálni és leokézni, valamint biztosítva van a leiratkozási lehetőség.

Azért valahogy így képzelem el leegyszerűsítve az ötletet:

- Sajnos nehezebb feliratkoztatni a júzereket hírlevélre az új szabályozások miatt. Sajnos azt a k...va cookie elfogadást is implementálni kell.
- Hm... akkor csináljunk egy cookinak tűnő felületet és hagyassuk jóvá a paraszttal, ha már úgyis ész nélkül kattintanak az alsósorban felvillanó oké gombra. Ja és mégvalami. Lehetne úgy színezni a betűt, hogy égesse a retinát? Ez csak amolyan személyes
- Rendben!

Ezért volt óriási baromság az EU-tól bevezetni a cookie elfogadás kötelezővé tételét. 

Nem is értem, hogy ezt hogy gondolták. Sikerült több milliárd ember böngészési élményét egyetlen csapással tönkretenniük. Éveket küzdöttünk, hogy az a rohadt popup ne ugorjon fel random oldalakon, blokkoltuk kiegészítővel, best practicek a webdeveknek, stb. erre ezek kötelezővé teszik... agyam eldobom komolyan. 

Ráadásul úgy kezdődik a gomb, hogy "Elfogadom ". Elég nagy mocsokság.

Sajnos lehet hogy ez a jövő, azaz tényleg reklámokat, donate gombokat, meg egyéb szarokat raknak ki ezzel a formátummal.

Megjegyzem, én a szükséges tartalmat általában megkapom akkor is, ha nem kattintok rá. Van egy-két "bonyibb" oldal, ahol nem tudok a blokkolások miatt további oldalt megtekinteni, de ott elfogadom, hogy elég az első lap. (cookie elfogadás problémára ott sem emlékszem, van ahol "jófejségnek" tartom az erre kattintást, mert tényleg komoly ellenszolgáltatást kapok az ellenében, - pl. nyelvoktatást segítő szájtok, - akkor meg miért is ne.)

Pont ezen az oldalon regisztrációkor elutasítottam az elfogadó részeket nyereményjáték és tájékoztatás témában, majd a regisztráció megerősítése/aktiválása után felhozta ezt a "süti" felugrót, amiben pont ahhoz kéri a hozzájárulást, amit elutasítottam regisztrációkor. Ha jól emlékszem akkor még nem volt kiikszelős lehetőség, így csak figyelmen kívül hagytam a képernyő 25%-át elfoglaló ...-ot.

________________________________________________
Attól, hogy más hülye, te még lehetnél normális.

Lazán kapcsolódik a többszörös feliratkoztatáshoz, hogy meg nem nevezett banknál leiratkoztam a telemarketinges megkeresésről, amikor kezdtek megszaporodni - ráadásul nettó bunkóság jegyében, mert amikor felvettem akkor csöngőhangot adott és várakoztatott, mire felvette az értékesítő, de ez más téma - aztán kaptam az alkalmon és minden csatornán megtiltottam (SMS, email, telefon, posta, agykontroll, műholdas besugárzás...). Azóta x alkalmanként amikor belépek felugrik egy ablak ahol pipálhatod az előbb felsorolt csatornákat és elég rejtett a kiikszelési lehetőség. De végülis arra nincs szabály, hogy ne toljuk a pofádba addig amíg megunod és beadod a derekad, mert feltételezem ez a többségi reakció.

" nettó bunkóság jegyében, mert amikor felvettem akkor csöngőhangot adott és várakoztatott, mire felvette az értékesítő " - Ez ugyanis úgy működik, hogy az automata tolja ki a hívást, és amikor az üf. "beemel", akkor a következő szabad cc.op. kap egy csengetést, és utána a hívásban találja magát. Gyakorlatilag a "kimenő" hívást, miután felvetted, a normál cc-s bejövőkkel együtt kezelik. F0s, mondhatni gány megoldás, de lehet spórolni a cc.op.-ok idejével.