PBX választás

Fórumok

Sziasztok!

Az a helyzet, hogy PBX bevezetést választhatunk. Nem kitétel, hogy nyílt forráskókú legyen.  Nagyon a Panasonic felé lejt a pálya, de ez tényleg így van? Az a legjobb? Más márkának nincs létjogosultsága?

Hozzászólások

Szerkesztve: 2019. 12. 08., v - 06:28

Az asterisk + valami frontend szóba se került ?  

1x eve hasznalok Asterisket. Volt ahol Alcatel mellé, volt ahol Panasonic mellé, és volt ahol a meglévő kiváltására. Nem volt panasz az asteriskre.

Fedora 31, Thinkpad x220

+1

Nincs igazán specifikálva, hogy mire kell megoldás, de szerintem általános célra teljesen jó. Én FreePBX-et használok, Eleget tud az ingyenes is, kényelmi funkciókat meg viszonylag jó áron lehet hozzá venni.

Most amit managelek az perpill kezel 30 magyar vonalat egy szolgáltatótól, 4 másiktól meg 4 különböző országbeli számokból 1-1-et, ezek plusz egy magyar össze van fűzve egy telekonferenciára. Tud LDAP-ból telefonszámot kinézni, bármilyen SIP képes készülekkel lehet rákapcsolódni, faxolni, hangposta, hívásrögzítés, hívásátirányítás, automatizált menürendszer akár időtáblázat alapján.. most így hirtelen ennyi jut eszembe az ingyenes részből amire emlékszem és használom.

Commerical modul-ból szerintem érdemes megvenni az EndPoint Managert, ha nem Sangoma készülékekkel dolgozol és sokkal :) Rengeteg készüléket ismer, konfigot úgy szerkeszted ahogy akarod, akár fw-t is frissít neked automatikusan.

Ha analóg telefonok/vonal is van még, akkor Panasonicnál nincs jobb ár/érték arányban. Tisztán IP alapon vannak alternatívák. 

Arra hogy egy rakást telepítettünk és egy HTS32-nél sehogy se jössz ki olcsóbban ugyanazzal a rendelkezésre állással (beágyazott hardver) + konfigurálási idővel (telepítési munkadíj). Nem beszélve arról, hogy Panasonic saját IP telefonjai is jó áron vannak és 100% kompatibilitás garantált (minden funkció működik OOB, van magyar nyelv, funkciógombok is központból állíthatóak), míg ha te akarsz venni ilyet (például Digium), akkor az többszörös áron van. Ráadásul nagyobb központok (például NS500/1000) biztosan Asterisk alapúak, ugyanis debuggoltam trönk problémát a központból kimentett Asterisk logból.

Szerkesztve: 2019. 12. 08., v - 21:44

Szia!

Ez attól függ:
-Felhasználók száma,
-Analog/IP telefonok,
-Fővonal típusa: BRI/PRI/SIP és mennyisége,
-Egyéb elvárások: IVR, voicemail, traffic log, call-routing, group-call, group-pickup, stb.,
-Egy telephely/több telephely,
stb.

Véleményem szerint a Panasonic a középkategória kb 200-250 felhasználóig.

Utána már "Enterprise" megoldások jönnek:
-Vezérlő szoftver HA-ben virtuális gépen fut,
-Központi menedzsment,
-Több telephely, több fővonal, GSM gateway,
-"Csillag-háborús" árazású licenszek :D
-Csak nagy cégeknek (árazás miatt),
Pl.: Cisco CUCM, Nokia/Alcatel OmniPCX, Avaya IP Office

Felhasználók számától függ leginkább, valamint hogy ki fogja üzemeltetni :)

Másik megoldás, hogy mint "szolgáltatást" veszed meg (havi bérlet), akkor kapsz "enterprise" PBX-et, igényeidnek megfelelően.

Szerkesztve: 2019. 12. 10., k - 04:50
  1. Egy telephely.
  2. 2 bejövő ISDN
  3. 8 analóg mellékvonal
  4. Telephelyen belül Wifi-n keresztül mobil hívás
  5. Kezelő előtt menü felkínálása
  6. Mellék hívás automatikusan.

Max ennyi a kívánságom.

gyrgyvrs

Fentebb írtam!

Semmilyen dobozt nem kell venni....

Nézd meg 3CX-et.

  • Egy virtuális gépre feltelepíted
  • az ISDN számokat pedig beviszed egy VOIP szolgáltatóhoz, onnan 3CX-el tudod kezelni őket.
  • Ha nem akarod bevinni, akkor veszel egy 2 vonalas (pl. patton) ISDN PBX-et, arra rádugot őket, és 3CX-el használod
  • 3CX nagyon sok VOIP készülékkel kompatibilis, a támogatott készülékek fent vannak a weboldalon
  • IVR, hangposta, kezelői menü, etc ... mindent tud
  • van hozzá mobil kliens (IOS, android), így bármelyik mobil telefon lehet mellék, akár úgy hogy a világ másik végén van, csak internet legyen
  • teljesen WEB GUI-s, CLI-ben semmit nem kell csinálnod
  • a te esetedben ingyenes, mivel 4 párhuzamos hívás megy az ingyenes, amúgy fullos licencben

Mi elég sok helyen használjuk, soha semmi gond nincsen vele, teljesen önjáró.
 

Alapvetően nem ezzel foglalkozunk, csak építettünk már párat, nekünk bejött.
Ha össze akarnám hasonlítani akkor egy kicsit kisarkított példát hoznék:

Proxmox, 10 perc alatt felrakod használod, van support, van fizetős verzió
vs
Linux+KVM+LXC+ZFS+etc …. X munkaóra mire összerakod, és még értened is kell hogy mit csinálsz

3CX-et feltelepíted, kb. 10 perc alatt megvannak az alap beállítások, és már veheted is fel a mellékeket, jöhetnek a készülékek, kb. 1 perc BLF-eket konfigurálni az adott telefonon.

Ha ezt Asterix-el akarod megcsinálni, a legfontosabb hogy tudnod kell hogy mit akarsz, és azt hogyan csinálod meg.
Egy átlagos SBS cégnél a 4 párhuzamos vonal bőven elég, Call Center pedig nagyon kevés helyre kell.

Folyamatosan frissítik, stabil rendszer.

Pont nem jó a hasonlat. Mert a felsorolt distrok kb berakod a CD-t install, megadod az admin user/pass -t és használod.

Sőt régen csak pár alap modult rakott fel, mostmár minden szar modult ami elérhető felrak, szóval még modulok se kell keresni, pl.: Időfeltételes hívásohoz. stb.

Szóval akkor az volt nálatok előbb. 

Fedora 31, Thinkpad x220

3CX telepítése pontosan ennyi! :)
Vagy letöltöd a kész OVF-et, vagy te hozod létre a VM-et, ISO-ból bebootolsz, feltesz kb. 4 kérdést, és kész a teljes rendszer!
Semmit nem kell a későbbiek folyamán telepítened, hozzáadnod, etc ...

Ez után már csak a vonalak, készülékek, mellékek, etc ... konfigurálása van hátra.

Próbáld ki! :)

Ok, de minek ha a fent említett rendszereknél is hasonló könnyű a telepítés, cserébe nincsen licence díj. Ezért érdeklődtem volna mit ad pluszba, ha már pénzt kérnek érte. Persze a fent említettekhez is lehet kérni supportot, meg vannak fizetős modulok. Viszont alapból nincsen semmi korlát.

Fedora 31, Thinkpad x220

Akkor talán még a 3CX mobil kliense lehet vonzerő, mert elég korrekten működik, ráadásul egy QR kód scannelésével konfigurálható pár másodperc alatt, mutatja az online mellékeket, van benne belső chat (amit akár egy wordpress pluginnal live chat-ként a cég weboldalával is össze lehet kötni),  szóval az is arra van kihegyezve, hogy nem kell érteni hozzá, csak használni...

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

4 éve használunk RasPBX-et (nem röhög) Mobil stick-el (telenor) + 1 voip vonal 3 telefonnal, minimális IVR. Nekünk stabil ha nem hullik a telenor jel mert akkor szaggat a vonal :D

Ez filléres , de alternatív megoldásra nyitottak vagyunk ... 

továbbmenve, mobil simes leginkább telenor szolgáltatást vajon át lehet vinni voip-ra hogy ne laggoljon térerő miatt?

Kérhetsz ha a csillagok úgy állnak. Az üzletemben nagyon sokszor szakadozik a térerő miatt a hívás, kértem, de azt mondták, hogy ez nem úgy megy, hibabejelentés és minden anyámtyúkja kell hozzá.

Az elmélet az, amikor mindent ismerünk, de semmi nem működik. A gyakorlat az, amikor minden működik, de senki nem tudja, miért.

Így van, azért a két szép szemedre nem adnak. Be kell jelenteni hibára az előfizetéshez, valamint mondani kell néhány alkalmat, amikor szakadozott. De szerintem ez normális ügymenet, Vodafone-nál ugyanígy megy.

Miért, ha te lennél a szolgáltató, akkor hogy adnál ilyen állomást?