( pink | 2021. 01. 21., cs – 23:00 )

Persze innen is meg lehet közelíteni. És igen, nyilván nem a fejlesztői kulccsal kellene mennie, de lehetne azért easy-to-deploy api key.

Mégis, azt gondolom, hogy a YouTube olyannyira penetrálódott, hogy minimum véleményes húzás szívatni vele a parasztokat. Halkan jegyzem meg, hogy az ott fellelhető felfoghatatlan mennyiségű tartalmat nem a Google állította elő, hanem a pórnép.
Az egységnyi user egyébként sem érti, hogy ha a telefonján, tabletjén gond nélkül nézheti, akkor a tévéjén miért nem.
És szerintem itt nem ér azzal védekezni, hogy én váram - én szabályaim. Ezt a cipőt a youtube rég kinőtte.
A jogi csűrés-csavarás engem nem annyira érdekel, nem is értek hozzá. A win-win szitu megtalálása minden résztvevőnek jobb szerintem.

A korrektség kedvéért meg kell jegyezni, hogy a Google-től szép hozzáállás, hogy a reklámbevételek egy részét visszaosztja a tartalom előállítójának.
Mindezek mellett viszont olykor (pl. Karácsony előtt, választások előtt) irgalmatlanul bosszantóan sok lesz a reklám, és nem is feltétlenül olyan, amit szívesen nézek. Valamint a gyerekeknek szóló műsorokban sem tartom etikusnak reklámok elhelyezését. E miatt nem is a gyári appon youtubozunk telefonon, tableten sem. Ez így végülis egy jó deal, hogy ha tudatosabb vagy és picit értesz hozzá, utána mész, akkor azért vannak kiskapuk. Google-nek ez még mindig minority, cserébe nem generál hangoskodó elégedetlen usereket. Az emberek túlnyomó többsége meg három neuronnál úgysem használ többet egyszerre a napi rutin során. Ők szépen nézik tovább a reklámot és ugyanezzel a három neuronnal fognak dönteni impulzusvásárláskor.