( Ritter | 2021. 01. 11., h – 11:01 )

Nem feltétlenül "generációs butulás" az ok. Lényegesen több emberhez jut el ma már az informatika és így a játékok is. A potenciális játékos vásárlók jelentős része már nem anyanyelvi angol, aki csak nehezen tud angol szöveget olvasni, vagy egyáltalán nem tud. Továbbá már nem csak a gazdagabb, jobb körülmények között élő (valamilyen szinten ha nem is okosabb de iskolázottabb) réteg privilégiuma a számítógépes játék. Ehhez igazodik a játékipar. 

Valahol olvastam nemrég, hogy közel 18 millió Commodore 64 -et adtak el anno és ez mekkora rekord volt amit sokáig semmilyen más számítógép modell nem tudott elérni. Ma meg egy héten adnak el ennyi Android mobilt. Gamer PC-ről nem tudok statisztikát, de Steamnek például Kínai hivatalos megjelenése előtt 125 millió aktív játékosa volt, azóta meg elszálltak a 200 millió feletti sávba. Egy sikeresebb konzolgeneráció 100 millió feletti eladott konzolt jelent. PS4 például már itt jár. 

Még valami ha már szóba hoztad az izometrikus Fallout játékokat. Nagyobb lett a játékkínálat, de egyben színesebb is. A "régi jó dolgok" nem haltak ki, ma is vannak nem szájbarágós régi stílusú játékok. Inkább PC-re de azért már néha konzolra is. Csak ezek már nem kerülnek a címlapokra mint a nagy legendás utódok. Egy orosz game dev team például most csinálja a második izometrikus Fallout stílusú játékát. Atom RPG néven. Bár már a Wasteland 2 is a nagy elődhöz való visszatérés szellemében készült, azoknak akiknek nem tetszik a Bethesda -féle 3D fps stílus.