( nagy_peter | 2020. 10. 10., szo – 14:54 )

Hát, régi, 22 kWh-s BMV i3-al nem, azt nem is arra találták ki. Viszont mondjuk egy Tesla Model 3-al, aminek fűtött akkuja van, (és még csak nem is a LR változat) 90 km/h tempóval nyáron 480 km a hatótávja, télen pedig 433 km. Ha meg lemerülne, már elektromos autó töltő is van országszerte mindenhol. Tudtommal már nincs olyan pont az országban, ahol 40 km-nyi távolságra (közúton, nem légvonalban) ne lenne töltőállomás, annyira már nem nehéz töltőt keresni.

Aki minden télen rendszeresen megtesz napi 800 kilómétert, annak most még kevésbé kompromisszumos megoldás egy benzines kocsit venni. De aki családi kertesházból jár be dolgozni kocsival a peremkerületekről vagy valamelyik pest megyei településről napi szinten, neki már kényelmesebb és gazdaságosabb lehet venni valami kis elektromos autót. (pl. Skoda Citigot) Azzal napi 160 km-ert ingázni még a leghidegebb téli napokon is lehet, nyáron meg simán lehet 300 km-ert is kihozni egy töltésből. Otthon meg a konnektorból kényelmesen feltölthető a napi fogyasztás éjjelente.