( seferbt | 2020. 10. 03., szo – 18:09 )

A dolog nem nennyire fehér vagy fekete szerintem. Nyilván mindenhol pénzből élnek és bepróbálkoznak sok helyen. Tök mindegy, hogy autó, számtech eszköz vagy háztartási gép az alany.  Jó ideje a márkaszervizekben már nem szerelők dolgoznak, hanem részegységcserélő-techinkusok/szakmunkások. egy hivatalos szervizben egyszerűbb/költséghatékonyabb (nekik) cserélni egy részegységet, mint hibát javítani. Nekik az az érdekük, hogy pörgessék a javításra bevitt dolgokat. Megrendeli az új alkatrészt/részegységet, míg megérkezik, addig megcsinálni N+1 másik alkatrészcserét, amivel pénzt termel a szerviz. Megjön az új alaktrészed. kicseréli és kész. Nekik ez az egyszerűbb és jövedelmezőbb. 

Ez egyébként az IT-ban is megvan. Remek példák erre a dockeren futó rendszerek. Ott is kb az a felfogás. Megdöglik egy konténerben egy microservice? Töröld le a francba a konténert, kit érdekel, mi volt a baja?!?!? Deploy-olj egy másikat, indítsd el, probléma megoldva. Ez ugyanaz, csak ez nem olyan költséges, mint mondjuk egy Suzuki ABS kocka cseréje, ami amúgy javítható is. De az elv mögötte kb. ugyanaz. 

Mondjuk ahol ilyet eljátszanak egy fékfolyadék cserénél, oda nem szabad többet visszamenni, mert jó eséllyel ott a potméter erősen el van tekerve a "nekünk legyen jó" irányba a "középállásból". Ritka de azért van olyan szerviz is, ahol arra is figyelnek, hogy az ügyfélnek jó legyen.