( yoursoft | 2020. 09. 30., sze – 15:37 )

Egy másik szempont, ami egy nemrég megjelent dokumentumfilm: The social dilemma

https://24.hu/tech/2020/09/13/the-social-dilemma-netflix-jeff-orlowski-… 

Idézet:

A Netflixen szeptember 9-től magyar felirattal is elérhető Társadalmi dilemma (The Social Dilemma) című dokudráma hátborzongató képet fest a jövőnkről, de főként a valóságunkról. A Facebook, a Google és az Instagram egykori fejlesztői kongatják meg a vészharangot, és hívják fel a figyelmet arra, hogy mit művel az adatkapitalizmus a mentális egészségünkkel és a demokráciával. Ami felé tartunk, az egyszerre utópia és disztópia, megoldást pedig csak együtt találhatunk.

Az a baj, hogy ezek a cégek már túl nagyra nőttek, így az EU is csak félmegoldásokat (és inkább hibás megoldásokat) hozott ezekre a gondokra.

E miatt van szinte minden törvénytisztelőbb oldalon felugró popup az adatkezelés elfogadásra. Ami miatt az emberek még inkább immunisak lettek és jobban beletörődnek mit kezdenek azzal, hogy Te tegnap pl. porszívóra, vagy "bom*a" szóra kerestél valahol és közben az energiaitalra voltál kíváncsi. Én is most szenvedek az újabb megfelelőséggel, aminek köszönhetően az eddig oldal alján elvolt popup most a teljes weboldalt használhatatlanná teszi, amíg nem döntesz. De így is még sok hiba van.
A kis oldalak így fognak megszűnni. Egy kis oldalnak kell megoldani az óriáscégek adatkezelési politikáját is helyettük a törvény előtt, ami egyre bonyolultabb, az egyre tisztább helyett.

A mesterséges intelligencia itt van és mivel arra van beállítva, hogy profitot termeljen, így arra fogja használni a Rólad megtudottakat, hogy több pénzt sajtoljon ki belőled. Azaz több időt tölts olyan dolgokkal, amik a profit érdekeit szolgálják és kevesebbet pl. a családoddal. Stb.