( st3v3 | 2020. 04. 12., v – 23:09 )

nálam a telenoros mobilnet lett a trágya upc uptime pótlására az áthidaló megoldás, de szerencsére elég gyorsan megjelent a digi. azóta nincs gond :)

a upc-vel a következő problémáim voltak (bár ezt már részleteztem korábban más topic(ok)ban is, azóta kicsit módosultak a számok mert másik helyen levő tapasztalatokkal is bővült):

  • nem voltak képesek szólni az "előre tervezett" karbantartásaikról -> írtam rá scrapert.
    • amikor nagy nehezen(alább kifejetve) bejelentettem a hibát, utólag felkerült "tervezett karbantartás" időablaknak.. ..na a sunyi anyátokat azt.. /persze nekem egyértelmű volt, mert a scrapelt adatok mellé képernyőképként & html forrásként is mentettem az odlalt esetleges változások. egy ideje csak pdf-ként elérhető.. :D
  • a hibabejelentő átlag várakozási ideje 10-30p között mozgott, de általában nem lehetett megúszni 20p alatt még késő este sem. természetesen 30másodpercenként megköszönték a türelmem amitől szerintem bárki agyfaszt kap 4-5perc várakozás után (gondolom a bejelentők elüldözésére van.. ezzel is javítva a statisztikát)
  • ha pl este nem jelentettem be a kimaradást akkor másnap reggel még mindig állt a szolgáltatás.. gondolom az első másik környékbeli bejelentő + reagálási idejükig. (saját infra monitoring luxus bazeg? oké, hogy kertesházas övezet, ahol gondolom kevesebb a beeső $ / fejállomás de akkor is... )
  • a reakcióidejük (bejelentéstől elhárításig) 2-6 óra között mozgott, de általában ha én jeleztem elsőként akkor kb 4 óra volt mire lett valami eredmény. persze erre rá jött a hívás előtti várakozási idő, az ügyfélszolgáltatos győzködése, hogy nem nálam van a hiba, végigmenni a kötelező agymenés listájukon stb..

ezzel szemben az elmúlt 1 évben konkrétan egy kezemen meg tudom számolni a leállások számát, egy sem tartott 1 óránál hosszabban és mindet legalább 1 héttel előre bejelentették emailben. emellett csak bónusz, hogy olcsóbb a szolgáltatás és nagyobb a sávszél :)