( Yuhl | 2020. 02. 26., sze – 11:17 )

Hm, ha kiveszem a történetből a lezárt portokat, akkor nekem abból ami marat levelezőkliens-problémának (vagy levelező kliensproblémának?) tűnik az egész. Mobilon a levelezés nem tudom mennyit változott az elmúlt 2-3 évben (kb azóta nem kell ezzel szívnom), de akkor is már ilyen volt. Ugyanazon típusú készülékek között 3-4 különböző kliens volt használatban, mert teljesen változatos módon reagáltak arra, hogy nekik levelező-postafiókot kellene kezelniük. (De a szerver ugyanaz!)

A sent-be a kliens rakja el a levelet. Most, hogy ez a vékony, vagy teljesen elfogyó sávszél miatt nem ment egy publikus wifi-n?... Örüljünk annak, hogy egyáltalán elküldte. (Plö: 18MB-os csatolmány, 3 fotó. 10 percig küldi. Sent-ben nem mentette már le, sikertelen. És? De hát, hogy igazolja, hogy az ügyfélnek ő elküldte?)

Átérzem a helyzetedet, én is voltam már ilyenben, de ez egy komplex probléma, a megoldása is komplex lesz. (Ráadásul minden élethelyzetre nem is fogsz tudni megoldást találni.) Anno nálunk ami bevált: VPN, RPD kapcsolat egy Windows-os VM-re odabent, amin dolgozott a delikvens. A mobilos levelezéshez meg mobilnet. Így is sok sírás volt, hogy nem ment a VPN, de az ügyesebbje azért alkalmazkodott hozzá, meg saját workaroundja volt a problémára. (Pl 4 simkártya, más-más szolgáltatóhoz. Csak arra volt egy külön mobilja, ami neki netet szolgáltatott, amelyik jobb volt azon netezett.)