( xclusiv | 2020. 02. 05., sze – 17:09 )

a) Kell hozzá X darab szállítóautó, nyilván az elején kell sok, később jóval kevesebb, már ha feltételezzük, hogy hatást is akarunk elérni. Aztán ez a lopóautó fölöslegesen szennyezi a város levegőjét kb. folyamatosan, és a kocsival visszaközlekedő szabálytalankodó is tök fölöslegesen szennyez. És számoljunk: egy lopóautó odaér TFH 10 perc alatt, felteszi a kocsit kb. 20 perc alatt, addig is akadályozza a forgalmat. Aztán elviszi a kocsit a halál Lentibe mondjuk 4 óra alatt, vissza másik 4 óra, szóval naponta kevesebb, mint 3 szabálytalankodóval tud elbánni. De számoljunk reálisabban, legyen 40 perc az oda (nyilván nem Lentibe, de elég messze), másik 40 vissza, 110 perc, kerekítve két óra alatt bánik el egy szabálytalanul parkoló autóval, ez napi 10-12.

Ez baromi kevés, ettől sokkal olcsóbb, hatékonyabb és kevésbé szennyező _rendesen_ megbüntetni a szabálytalankodókat. És az nem csak szabálytalanul parkoló autósnál működne, mert az utakon is csikágó van. Nem reprezentatív minta, de érzésre mintha a kanyarodó autók kevesebb mint fele irányjelzőzik, ezek közül is sok csak a kormány elfordításakor löki meg a kart. Piroson átmenés, kereszteződésbe beragadás, ezek mindennaposak ma Pesten. Ha az ilyenekért is >0 valséggel kapnának egyre növekvő büntit, akkor sokat javulna a közlekedési morál.