( zeller | 2020. 01. 24., p – 13:43 )

A kereskedő jogilag egy korlátozástól mentes készüléket adott el. Ez tény, hiszen a adásvételimegállapodásban nem volt szó arról, hogy IMEI-tiltás alatt áll a készülék egyik slotja. Az is tény, hogy a hibás teljesítés oka már az adás-vétel előtt fennállt, amit ugyan a vevőnek kell bizonyítania (a szolgáltató nem vele szemben, hanem a korábbi tulajdonos miatt tiltotta az IMEI-t), amit meg is tett.
Innentől kezdve a vevő erre a hibás teljesítésre hivatkozással cserét/visszavásárlást kért, amit a kereskedő megtagadott(!), és egy olyan "javítással" orvosolt, amiről szakemberként tudnia kellett(!) hogy a szerződésben vállaltakat (korlátozásoktól mentes készülék) ezzel sem fogja tudni teljesíteni (hiszen az IMEI tiltás nem szűnt meg, azaz minimum itt már felmerül a kereskedő rosszhiszeműsége/a vásárló szándékos megtévesztése). Itt hibázott a vevő, mert elfogadta a "javítást", azonban kérdéses, hogy felróható-e neki ez, hiszen laikusként honnan kéne tudnia, hogy az IMEI tiltás az mit jelent, mivel jár (valamennyi szolgáltató tiltja idővel)?
A készülék ez utáni sérülése mindenképp a vevőt terheli, de ezen felül mást nem követelhet tőle az eladó, aki, ha a vevő jogi útra tereli az ügyet, lehet, hogy kellemetlen kérdéseket fog kapni a készülék eredetével kapcsolatban.