Nem jól fogalmaztam ezek szerint, megpróbálom részletesebben kifejteni, mire gondoltam:
- A kasszáról elindítják a tranzakciót, az ügyfél kártyáját bedugják.
- Az ügyfél beüti a PIN-kódot, tranzakció elindul, a terminál elküldi a kérést a host felé.
- A pénztáros kirántja a kártyát, visszaadja az ügyfélnek.
- Megjön az elfogadó válasz a host felől, a terminál visszajelez a kasszának.
- A terminál (azon belül is az EMV kernel) észreveszi, hogy nincs bent a kártya, elindítja a sztornót.
- A sztornó sikeresen lemegy, a terminál vagy nem értesíti a kasszát, vagy a kassza már lezárt a kapcsolatot, és nem jut el hozzá a válasz.
A probléma ebben az esetben tehát az, hogy a 4-es pont előbb következik be, mint az 5-ös, így a folyamat hibás. A kassza-terminál kommunikációban mindig a terminál a kezdeményező, ezért ha soron kívül jön valami a termináltól, azt a kassza minden bizonnyal ignorálja.