( ulysses | 2020. 01. 21., k – 15:15 )

Nem jól fogalmaztam ezek szerint, megpróbálom részletesebben kifejteni, mire gondoltam:

  1. A kasszáról elindítják a tranzakciót, az ügyfél kártyáját bedugják.
  2. Az ügyfél beüti a PIN-kódot, tranzakció elindul, a terminál elküldi a kérést a host felé.
  3. A pénztáros kirántja a kártyát, visszaadja az ügyfélnek.
  4. Megjön az elfogadó válasz a host felől, a terminál visszajelez a kasszának.
  5. A terminál (azon belül is az EMV kernel) észreveszi, hogy nincs bent a kártya, elindítja a sztornót.
  6. A sztornó sikeresen lemegy, a terminál vagy nem értesíti a kasszát, vagy a kassza már lezárt a kapcsolatot, és nem jut el hozzá a válasz.

A probléma ebben az esetben tehát az, hogy a 4-es pont előbb következik be, mint az 5-ös, így a folyamat hibás. A kassza-terminál kommunikációban mindig a terminál a kezdeményező, ezért ha soron kívül jön valami a termináltól, azt a kassza minden bizonnyal ignorálja.