( peterszky | 2020. 01. 18., szo – 17:50 )

Hasznos dolog, de eléggé el van bonyolítva a használata és így szerintem sajnos az emberek nagy része ha akarná, se tudná használni, mert nem értené, mit kell csinálni. Az elmúlt hetekben édesanyámnak kellett nyugdíjügy miatt segítenem, mert a NAV ugyan feladta postán a kimutatását az elmúlt sok évről, de az csak nem akart megérkezni. Az ügyintéző elmondta, hogy át lehet állítani ügyfélkapus bejelentkezéssel a kommunikáció módját papírosról elektronikusra, de "Ő" ezt nem teheti meg, hiába kéri. Küldött is egy útmutatót, az adott oldalon még használati utasítás is volt, egy PDF formájában, hogy megjelenik egy gomb, amivel ezt meg lehet csinálni. Na, csak pont az a gomb nem jelent meg... :D Semmilyen böngészőben (asztali, mobil). De egy ÁNYK űrlappal meg lehetett oldani, de hogy egy hétköznapi ember ezt telepíti (meg valami Javát is mellé), utána letölti az űrlapot, azt is "telepíti', hogy meg tudja nyitni, utána kitölti (az űrlapon volt olyan mező, ami nem volt egyértelmű, hogyan töltendő...), aztán beküldi. Na, szóval ez azért eléggé nehézkes. Nem értem, ezeket az űrlapokat, miért nem lehet egyszerűen kiválasztani az Ügyfélkapuban, aztán ott bepötyögni és beadni.