( Gyuszk | 2019. 12. 14., szo – 19:22 )

Vennék újra franciát, az elsőm egy régi 306 volt, a második egy Opel, a harmadik meg ez a mostani. Sok-sok beszámoló alapján úgy érzem hogy bár vannak erősen elqrt autók bőven a piacon, ez még nem az az eset - például hasonló korú 3-as Mazdán már egész biztos hogy átment a lakatos egy kövér negyedgurigás számlával a rozsda miatt, a PUG-ok jórésze meg mintha immunis lenne erre a problémára. Cserébe van más baja (user feedback), de amíg nincsenek hibái, öröm vezetni :) Tipikus hibái és gyengeségei szinte minden autónak vannak, mindegy hogy budget vagy premium kategória, csak az jár jól, aki úgy budgeteli a kérdést hogy pár évesből száll át újba folyamatosan, hiszen a hosszú távú fenntartást megspórolja magának.

Ha innen nézzük, használtan kicsit rizikós a japánt venni, hiszen amikor az autó életciklusában megérkeznek a nagyszervizek (katalizátor, váltó, kuplung, hengerfejtömítés-vezérlés, kerékagy-ABS-fékek, féltengely, társai), akkor jó mélyre kell nyúlni, mélyebbre mint egy európai esetén.

Ismerek amúgy egy ~7 éves BMW-t amiben komplett motort kellett cserélni, a márkaszerviz hibájából kifolyólag (máshol nem is járt), az öt milliós számlát pedig az ügyfél és a szerviz felezte. Szóval a német se garancia semmire.