( Gyuszk | 2019. 12. 14., szo – 18:06 )

Szerkesztve: 2019. 12. 14., szo – 18:36

További franciás sikersztorik:

- ha gyújtás probléma van (köhög, rángat a motor), akkor kiírja, hogy környezetvédelmi hiba (ami egyébként egy jolly joker a Peugeotnál, hiszen a pedálok hibájától kezdve a kipuffogórendszer szenzorain át fél tucat dologra kiírja, ezekre sem minden esetben persze, lásd lent)

- ha nincs töltés bármilyen okból a generátor felől, akkor nem teszi ki a piros akku LED-et, mint minden rendes istenfélő autó (ez a standard jelzés rá), hanem kiírja, hogy általános elektromos hiba, még utalás szintjén sem arra, hogy mi a lényegi gond. Ez azért volt mókás, mert egyszer Dubrovnikban írta  ezt ki. Azóta kiderült, hogy a generátor nem töltött, de én ezt nem tudtam, úgyhogy továbbindultam Montenegró felé. A hiba tudatában kikapcsoltam minden nem fontos elektromos dolgot (klíma, rádió, utastér ventillátor, stb), és reméltem hogy nem robbanunk le útközben. A Dubrovniktól Montenegró felé tartó út egy nagyon kanyargós, sok helyen szakadék mentén haladó út, ahol rendesen kormányozni kell, és útközben sokszor éreztem úgy, hogy mintha aprókat rántana a kormány. Igazából akksiról ment az egész autó, mindenfajta utántöltés nélkül, és az elektromos szervórendszernek kezdett kevés lenni a szufla. Hálistennek, hogy nem valami éles kanyarban blokkolt be, mert akkor lehet, hogy ezt most nem tudnám itt leírni. Végül 1-2 órával később a két határ közötti senkiföldjén elkezdett a létező összes hibaüzenet megjelenni, a motor rángatni, majd leállni. Egész jól bírta az Exide akksim :) Amikor teljesen vége volt az akksinak, akkor az elektromos szervó olyan szinten blokkolta a kormányt, hogy alig bírtam gurulva kikanyarodni a parkolóba, ezért mondtam, hogy gázos lett volna ~70es kanyarnál a szikla szélén ezt előadni. Ennek a fantasztikus hibajelzésnek egy fontos jellemzője, hogy nem a töltés hiányától íródik ki, hanem az akksi által adott feszültség eséstől, így új akkuval egy ideig egyáltalán nem jelez hibát (kb. 30-40 perc után), szóval az első szervizes sikeresen lehúzott egy új akksira, majd mehettem vissza félig angolul, félig általános kézmozdulatokkal jelezni, hogy még mindig hiba van.

- a rádió ugyan cserélhető, de a komputer menürendszere nem gyári rádió esetén nem működik, dacára annak, hogy a kormányon van kiegészítő kar mindenféle gombbal, ami a gyári rádiót tudja kezelni, de gyári rádió hiányában semmire sem jó, kivéve egyetlen gombot, ami a default kiírást tudja cserélgetni a "komputer kijelzőn" (akt. fogy., átlagos fogy., tankból hátralevő, km, dátum, stb). Ja, és ha már itt tartunk, a dátum és idő kizárólag gyári rádióval állítható be, ha nem gyári a rádiód, akkor buktad - workaround: éjfélkor levenni az akksit és visszatenni, így legalább az óra pontos lesz, ha a dátum nem is. Én a hátralevő km -t íratom ki a kijelzővel, így nem zavar. Márkaszervizes és veterán Peugeot szerelő szakvéleménye szerint szerviz sem tudja beállítani, a spéci diagnosztikai eszközeivel sem.

- a kipuff rendszerben levő szenzor(ok) meghalt(ak) korábban, viszont erről nem jelzett semmit a kocsi, kizárólag csak akkor, ha diagos eszközt dugtál be (ezt ugye nem szoktuk hetente megtenni, azért van a komputer meg a kijelző, hogy sírjon ha fáj), de mire ezt megtudtam már késő volt, és a rossz kipuff kinyírta a katalizátort

- ha túl éhes fogyasztót teszel a szivargyújtóra, akkor nem védi megfelelően az elektromos rendszert. Ez csak feltevés - a generátor fesz szabályozója akkor ment gajjra, amikor úgy utaztunk nagyon sok órán keresztül, hogy egy elosztó segítségével telefont töltöttünk és egy hűtőtáskát is járattunk róla - feltételezés ugyan, de gyanúsan egybeestek a dolgok.

- szarul van cikkszámozva a hátsó ablaktörlő, így nehéz megfelelőt beszerezni, mert minden létező adatbázis ugyanolyant mond a csapotthátúra és a kombira, holott utóbbi esetén teljesen más az üveg görbülete, így eddig akárhányszor vettem hátsó lapátot, az mindig csapotthátúra és nem kombira volt tervezve - a kombi üvege erősebben hajlik, így a lapát vége a középső részen nem ér hozzá az üveghez, így a törlés alig ér valamit :)

(Még mindig szeretem az autómat, nagy, kényelmes, elérhető ára volt, a hibái kiismerhetők, kezelhetők, a lényeg pedig kifejezetten jó (futómű, motor, mechanikus dolgok jól bírják a kiképzést, nem drága bele a legtöbb alkatrész sem, és egy deka rozsda sincs rajta, ami nem egy utolsó szempont. Most van benne ~320.000 km, és erről a motorról azt olvastam hogy megfelelő odafigyeléssel sokszázezerig kihúzza). Persze a kiismerhetőség meg kezelhetőség relatív, az itt felsorolt hülyeségek nagyrészt mind annak tudhatók be, hogy lósz.rt se ér az amit kiír, diagot kell olvasni, meg rengeteget olvasni és kérdezni, de nagyjából minden dolog követhető és érthető benne).