Egyaltalan nem biztos. Hogy szuletik a policy? Ugy, hogy van pl. a fent amlitett SFTP over VPN "szolgaltatasa" az IT-nak, ami egy hulladek, mert az ugyfel nem fer hozza, accountot kell neki adni, ki kell nyitni a tuzfalat az ugyfelnel, stb. Erre jon a sales, hogy bakker, at kell kuldeni az ajanlatot, specifikaciot, akarmi, ne adj Isten kozosen kell dolgozni rajta, meg lehetoleg legyen verziozott. Ez btw egy teljesen legitim keres. Ket opciod van.
- Elkuldod az anyjaba, o majd bepanaszol a fonoknel, es rad force-olnak valami hulyeseget (pl. lakossagi dropbox)
- Konstruktivan allsz hozza, es kitalaltok valamilyen hivatalos megoldast, pl. hogy a sales department kapjon business GDrive-ot, ami best effort supported, tehat ne ott tarolja elete munkajat, hanem hasznalja amire valo: fajlok kuldozgetesere es egyideju szerkesztesre az ugyfellel.
Azt kene megerteni, hogy az IT egy tamogato terulet. Azert koltenek ra, hogy mukodni tudjon a ceg. A sokat fikazott sales meg core business, azert van, hogy te honap vegen kapj fizetest. Nem vagytok ala-fole rendeltsegi viszonyban, az IT nem egy hatosag a cegen belul, ugyhogy tessek ertelmes, felnott emberek modjara egyuttmukodni.