( Zahy | 2019. 11. 12., k – 21:39 )

Valóban, el lehet menni tételes adózónak is, és elkezdeni tisztítószer / wc-papír, stb számlákat gyűjteni. Ugyanis biztos nem tűnt fel, de tipikusan anyaghasználatot nem, vagy alig igénylő példákat hoztam fel, ahol kurvára nincs mit költségelni - márpedig ha elfogadod (márpedig látszólag el), hogy az állam a bevételeit szeretné növelni, akkor azt is fogadd el, hogy a vállalkozó valamilyen módon szintén. Az állam betarthatatlan szabályokat hoz egyik napról a másikra, a nem katás vállalkozó pedig mindent leköltségel, amit lehet (néhányan azt is, amit nem lehet. Hint: Stadler / Utolsó vacsora.) Ráadásul egy katás vállalkozó nagy eséllyel maga elintézheti a könyvelését, egy tételes adózó meg jobb ha tart egy könyvelőt - aki nyilván nem a két szép szeméért fog neki dolgozni, azaz plusz kiadást jelent a plusz bevétel (vagy legalábbis a megtakarítás) helyett.

Azaz de, egy csomó olyan eset van, ahol a KATA teljesen jogosan volt eddig a legmegfelelőbb eszköz. (Újabb hint: "söralátét méretű adóbevallás".)

(Személy szerint az EVA kivezetését se értem, de ez van.)

Az a bajom, hogy nem azt érzem, hogy az adócsalók ellen dolgoznának, hanem az a cél, hogy innentől adócsalónak lehessen nyilvánítani. Vagy rosszabb esetben más az állami cél, pl. az állam ugyan rosszabbul jár, de valami haver cég jobban.)

(Pl. divat volt felmatricázni az autót a céglogóval/egyebekkel, aztán az autóval kapcsolatos dolgokat szépen reklámköltségként leírni. Ügyes. Ki is jött - ha jól tudom - valami állásfoglalás, hogy innentől ez nem működik. Node mit csináljon a "London Double Decker Kft", aki vett egy kiszuperált emeletes buszt, és megálapodott az 5. kerületi önkormival, hogy X Ft/perc összegért áll az autója a fővárosnak egy túristák által sűrűn látogatott pontján, és hirdeti a cég tevékenységét. Az ötlet zseniális, folyton-folyvást jönnek az új vevők, és a buszban elalélva kötik a szerződéseket az LDD kájeftével - azaz jól látszik, a  reklám működik. Csak éppen a kiba bérleti díjat nem számolhatja el költségként. És itt jön a gyanakvás, ugyanis ha teszem azt az LDD eladná nyavalyás buszát (nyilván szaré'-hugyé') az éppen aktuális Kedvenc Reklám Kft-nek (a bevétel után nyilván adózva), akkor már köthetne szerződést Kedvenc Reklám Kft-vel, és azt már leköltségelhetné. Az állam szinte biztosan nem jár jobban, hisz mivel el kell tartani még egy haveri céget, nyilván több lenne a reklámköltség - és ezzel a bevételt csökkentő tétel.)