"Egy magyar twitterező nyomkövetőt tett egy Kaliforniából feladott csomagba, találják ki, mennyi idő alatt jutott el a magyarországi címzetthezl"

https://telex.hu/zacc/2021/06/18/csomag-airtag-magyar-posta-egyesult-al…

- csak annyit a témához, hogy most jött meg egy csomagom az USA-ból, 12nap alatt ért ide - a DHL jóvoltából. Erre az alap szolgáltatásra pl. magyar posta egyáltalán nem képes. 

Hozzászólások

Az eléggé. Ahogy a DHL felszopkodás is. Annál szarabb csomagszállítót elképzelni sem tudok. Annál még a Posta is jobb. A DHL akkor is levámoltatja a kaliforniai csomagodat ha nem is kellene. Persze kiszámlázza rutinból neked a saját "kényelmi" szolgáltatásának költségét, mert hát levámoltatta azt amit nem is kellett volna. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Ne is mondd, mert elsírom magam.
,,Normál" esetben meg szokott érkezni Amerikából a csomagom egy hónap alatt.
Legutóbb egy antik benzinfőző nem is írom le mennyi idő alatt ért ide, mert csak újra felkúrnám magam.
eBay-en nem tudtam már róla review-t írni, annyi idő eltelt, mire megkaptam. Siralmas.
A vámosok meg általában rohadt gecik. Egyszer-kétszer volt, hogy normális embert fogtam ki, de sajnos ez a ritkább.

Ezután inkább kifizetem a DHL-t, csak a postának egy fillérje se legyen belőlem. Pusztuljanak ki mihamarabb.

várjuk meg a "worksfortrey"-t ehhez kérem! :)

a posta tényleg kritikán aluli. A küldemények nem-kézbesítését sem értem amúgy. ha valami hiba csúszik a rendszerbe időnként mégis kihozzák :).

Nekem alapvetoen nem lenne bajom azzal, ha egy "kisse" lassu a normal posta. Sot, meg a postara is hajlando vagyok elmenni erte. Amivel bajom van, az a hektikus nyomkovetes, amikor az egyik csomagnal szepen latszik hol tart, a masiknal meg nemzetkozi kicserelo utan a kovetkezo bejegyzes a kezbesitve.

Eddig amugy a rekordom:
kina -> magyarorszag ~2 het
ferihegy -> Budai Központi Kézbesítő Posta 1.5 honap (addigra elkoltoztunk, es kertek atiranyitast, este meg elugrottam oda, hatha at tudom venni, de mar elindult tovabb)
Budai Központi Kézbesítő Posta -> Budapest 62 Nyugati postahivatal ujabb 1.5 honap

Van hogy hiányos vagy hülyeség, amiket a magyar oldalon rögzítenek. De azt is tudni kell, hogy már vagy egy éve már többféle követhetőnek tűnő küldeménytípus is van. Ezekről valamelyik postai terméklapon vagy ászf mellékletben lehet konkrét leírást találni.

Normál Rx123456789xx az ami a hagyományos regisztrált követhető. Ezek van, hogy egészen jó időt futnak. Akár 2 hét - 1 hónap is lehet összesen.

Az Lx123456789xx az pedig követhető, de nem úgy kezelik, mint a regisztráltat, azaz bár elvileg minden ponton lecsippantják, de ha elvesztik/ellpoják, akkor arra nem vállalnak semmi kártérítést. Csak akkor térítik meg, ha be tudja bizonyítani a károsult, hogy szándékosan tette a posta. De gonodlom a tolvaj dolgozó vagy hanyag munkavégzés nem számít és persze az sem elég bizonyíték, hogy náluk veszett el. Ezeknél még általában van egy másik eu -országos kör is, kínából eu-ba érkezés után egy héttel az országban van, aztán 1-2 héten belül már kihozzák. A teljes útra 1 hónap jellemzőbb.

Az Ux123456789xx pedig csak külföldi import azonosító, nem követhető magyar oldalon, az országba érkezést rögzítik. A későbbi útját pedig lehet, hogy rögzítik, de nem elérhető az ügyfelek számára. Ez simán 2 hónap, amiből itthon áll egyet.

És aztán ott annak még a hagyományos nem követhető küldemények, amelyek itthon egyáltalán nem ismert módon közlekednek. Vannak olyan küldemények is, amelyek kódja úgy néz ki, mint egy követős, de valójában valami logisztikai cég csinálja és a végén követetlenként érkeznek.

Nekem az a tapasztalatom sok hónapja már, hogy az U-s és más követhetetlen küldeményeket valamilyen raktárban pihentetik és kb havonta egyszer hozzák le egyben a megyeszélhelyre. Akkor öntik rá a kézbesítőkre az egészet egyszerre. Egyrészt a különböző postákon át érkező nem követős és az országba érkezést még jelző U kódos dátumaiból gondolom így.

Egyébként nálam viszonylag ritka az elvesztés. Egy rendes követős volt annó, amit a kézbesítő vagy a kézbesítőtől elloptak és azt a panaszra és a vásárlás igazolásával a posta megtérítette. Követetlenekből van, hogy évetne 1-2 elveszik, de most volt pár olyan esemény a világban, ami közrejátszhatott. Esetleg előfordulhat az is, hogy nem hozták ki és sosem értesültem róla, s visszament. De volt, ami 3 hónapnál később került elő. Az elveszések kapcsán szubjektív vélemyénem, hogy nagyban függhet a kézbesítés utolsó állomásaitól, hogy ott milyenek a dolgozók. Ahol trehányabbak, vagy lopnak, ott gyakoribbak a panaszok. Máshol legfeljebb lassúak és nem hatékonyak, de nem lopnak.

Oh ez nem csak amcsira igaz. Oroszországból rendeltem órát. Plusz szállítási költség nélkül (vagy már az óra árában volt mind1). Oroszország túlvégéből pár nap alatt Budapestre ért az orosz posta jóvoltából. Az orosz posta/szállítmányozó trackingje alapján másodperc pontosan mikor hol milyen pontokon haladt át. Budapesten 3 vagy 4 hét pihenés után jött egy levél hogy akkor VÁM. Azonnal válaszoltam kitöltöttem stb. Majd talán 4 hét mire budapestről vidékre kivitték. Vicc az egész.

Legutóbb már fizettem inkább a DHL-nek, aztán az alatt pár nap alatt míg úton volt letudtuk a VÁM ot Áfát mindent.

A posta egy fosta kész.

Fedora 38, Thinkpad x280

Oh, DHL... Nem tudom mitől függ, hogy a DHL itthon átadja-e a csomagot a postának. Már jártam úgy hogy Németorsztágból 2 nap alatt az országban volt a csomag, majd a trackingen szomorúan látom hogy átadva a postának és itthoni tracking számot kapott. Itt 4-5 nap múlva lett változás, hogy már a kézbesítőnél a csomag. Ezzel egyidőben e-mailt kapok a ViddL futárcégtől hogy ma kézbesítenek. Örülök hogy már ez sem megy a postának... A pár napos pihenőre nem tudom mi lehetett az ok, mivel a csomagot az euban adták fel.

Nekem elhagyták az express airmail csomagomat, amit szintén másodpercre követtem a tracker-ben, az utolsó bejegyzés az volt, hogy "Local courier sorting centre, HU"

Írtam nekik, hogy mi van már, megválaszolták: "Elektronikus nyilvántartásunk alapján a megküldött azonosítószámú küldeményről nem rendelkezünk információval. [...] Bla-bla-bla postai szabályzat bla-bla-bla. [...] Amennyiben a feladáskor a küldemény nem kapott a fenti szerkezetű postai azonosítót, úgy a Magyar Posta kezelésébe érkezést követően nyilvántartás nélkül kezeljük. [...] A küldemény esetleges megérkezéséről a helyi kézbesítő postán javasoljuk érdeklődni."

Nyilván nem lett meg.

Hasonló nekem is volt. Értesítőt bedobták, postára rá két napra bementem, erős fejvakarás, keresgélés, nincs meg. Töltsek ki reklamálós papírt. Kitöltöttem. Azóta se történt semmi, így jártam.

Szerencsére tudtam refundolni de nem a magyar postán múlt. Valakinek megtetszett, zsebre vágta, hazavitte. Rohadjon rá. Undorító bagázs, kritikán aluli minőség, igazi nemzeti büszkeség.

Azért jó lenne látni a posta nemzetközi szerződéseit, mielőtt ítélkezünk.. 

A tévedés jogát fenntartva, semennyit. A nemzetközi forgalom kezelése viszonossági alapon működik.

Erre úsztak rá a kínaiak és szopatták be a fél világot a 'Free Shippeng'-gel. Amit így a címzett ország postája fizet ki. A hazai [kínai] postadíjuk meg az export[kedvezmény] miatt ingyen volt. Így nekik valóban Free Shipping.

Mi a viszonyosság? Hogy mindenki ingyen dolgozik? Mert ez nem igaz. Legfeljebb arról lehet szó, hogy csak az elszámoláskor kijövő különbséget fizetik ténylegesen. És gyanítom mivel nem kína felé áramlik a legtöbb küldemény itthonról, hanem fordítva, így kína fizet a magyar postának egy vagyont. Miinél magasabbak a belföldi díjak, annál magasabb a kínaiaktól kapott jutalék, mert abból számolják.

Lehet nem olyan hatalmas összegek külön-külön, de a sűrű fillér sok pénz. És munkaerőre nem nagyon költ a magyar posta, inkább a vízfejre
https://www.penzcentrum.hu/vasarlas/20171122/orult-aki-magyar-webshopto…
Azóta jócskán emelkedett a belföldi díjszabás, így a kínai jutalék is.

Meg a 3 millió eurós kínai-magyar cégre, aminek szintén az egyik postás fejes a vezetője. De mégis csak 28 ezer és 283 ezer forintos éves forgalmakat tudnak felmutatni
https://www.posta.hu/aktualitasok/kinai_magyar_vegyesvallalatot_alapit_…
https://www.opten.hu/european-chinese-supply-chain-zrt-c0110049896.html

minden az embereken/dolgozókon múlik - cégünk dolgozik a Postának

még egy ilyen szájba b@.. ott tr@ger bandát - nem folytatom a végén kirúgnak.

Nem tudom mit lehetne velük tenni egyes dolgozók elég rendesek, de vannak középvezetők, akiket.. ááá haddjuk

For Whites Only meeting room!

A Postát tönkretették, kiszervezték a nyereséges üzletágakat, kedvezőtlen nemzetközi szerződéseket kötöttek felette, utolsó késdőfésként elment a közüzemi számlák kézbesítése privát cégekhez, most pedig liberalizálják a piacot, ezzel a forgalmasabb postai utakat fogja elvesziteni. 

akkor sem volt nyereséges. A nagy állami cégek kifizetőhelyek voltak. Ha valakinek adni kellett pénzt, akkor ezekbe vették fel ( Malév, MÁV, BKV, Posta, ELMŰ, stb) valamilyen kommunikációs, marketing-stratégiai igazgatónak és kész.

Később, ha kormányok váltották egymást ez már nem volt jó, mert mindenki csak ezeket csáklyázta, elindultak a kórházak irányába. Miden kórházban volt 1-2- feleslegesen tartott iroda, igazgató, akik nem igazgattak senkit, legtöbbször meg sem jelentek a városban, mégis utalták a pénzt. 

Tehát, ha monopólium volt, akkor sem volt nyereséges, mert lapátolni kellett kifelé a pénzt. A GDP ezek miatt ilyen szép, ezek miatt dübörgünk (ez bármely kormányzó hatalomra érvényes 1991 óta).

a távközlés mint olyan is masszívan nyereséges, nem véletlen lett privatizálva az értékes fele :). Akárcsak a máv cargo..

Az a baj, hogy a futárcégek is masszívan nyereségesek, kivéve MPL. A MÁV cargo se volt alapvetően összességében nyereséges, csak nem számolták kiadásként bele azt a pénzmennyiséget, amit minden évben bele kellett volna tolni, hogy hosszútávon működjön. Maga a csomagszállítás és vasúti teherszállítás perszehogy nyereséges terület, csak erre se a Posta, se a MÁV nem képes alkati okokból, hogy nyereséges legyen, mert mind a kettő zsíros seggű és lassú észjárású mamut.

És előtte miért volt szar? És pl. a holland posta, ahol eladták a postahivatalokat kocsmának, és a fénymásoldában meg a kempingcuccboltban lehet feladni a csomagot, közben meg van 10 másik versenytársa, miért jó? (De persze ne higgyük, hogy magyar specialitás, Németországban az UPS képes hónapokig pihentetni valamit Herne-Bornewigben; DHL, Hermes, DPD működik, de az UPS először elküldi a cuccot nyaralni).

"...DHL, Hermes, DPD működik..."

Ez sem igaz. DHL, DPD, GLS működik, de hogy a Hermes? Annak idején ebayes rendelésnél nyomták nekem a Hermest, a 3. vagy 4. sikertelen kézbesítés után azt mondtam, nem. Valamennyi csomagom visszament a feladóhoz Hermes esetén azzal, hogy nem létező címzett... Egy kib.szott mo.-i címre képtelenek voltak szállítani. Azóta előre kérdezek, hogy DHL-lel tud-e küdleni, mert a Hermes szar. 4-ből 2 német válasza, hogy nem csodálkoznak rajta, tehát a németek sem szeretik...

A Hermes UK-ban is hirhedt. Kiszallitoknak teljesithetetlen kvotakat allapitanak meg es nagyon sok azt csinalja, hogy csak vegigmegy a cimeken es bedobja az ertesitot (ezert is kap penzt viszont idot nem veszteget) volt olyan, hogy teli torokbol kiabaltam az embernek az elso emeleti erkelyrol, hogy szaladok) es ugy csinalt mint aki nem hallja de ramnezett egy pillanatra es szaladt basszus a kocsihoz nehogy meg kelljen varnia...

"az informatikai rendszer fejlesztése álal okozott lassúbb ügyintézés miatt elnézésüket kérjük"

Miközben a polcokat túrják ahelyett, hogy rögzítenék hová tették, s a gépből kérnék ki azt kód alapján. De még az új, nyomtatott értesítő is olyan, hogy a posta weboldalának címe van rajta qr kódban, ahelyett, hogy a küldeményazonosító lenne az... kibaszott idióták. De amúgy tudom... hallottam sorbanállás közben beszélgetni őket régebben: ha nem áll a sor, akkor leépítenek embereket. Ezért gondoskondak a sorban állásról, így védik a munkahelyüket.

Meg pénznyelő.
Pár éve eu pénzből kihelyeztek csekkautomatákat áruházakba. Egyiket most vitték el, évek óta le volt fagyva rajta a windows. Lejárt a fenntartási kötelezettség.
Meg követhetőek lettek küldemények eu pénzből - amelyek azelőtt is követhetőek voltak, csak az ügyfeleknek nem mutatták meg.

persze mert senki nem vámolta el csak a magyarok:)))

Sebesség rekorder nálam a fedex volt eddig. Random USA kisváros, hétfőn reggel feladták a csomagot, másnap kora délután Debrecenben átvettem

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Megagyazott annak, hogy szarraszopassak majd azokat, akiknek veletlenul AirTag kerul a repulon a borondjukbe. Mar elore latom a tiltasokat ra, amit majd latszatintezkedeskent meghoznak.

Jézusom, itt minden kommentelő tényleg csak annyit fog fel ebből, hogy "harmincöt napig tartott"?

Miért nem veszi észre senki az igazi problémát, nevezetesen hogy John Random Doe az USA-ból Magyarországig 35 napon keresztül követni tudott egy nyomkövetőt, úgy, hogy arról sem a nyomkövetőt szállító mindenkori balek, sem a nyomkövetésben tevékenyen résztvevő, agymosott iPhone / iPad tulajdonosok (technikailag: spiclik) nem tudtak?

Egyszerűen döbbenetes, hova süllyedt a HUP közönsége; a Telex éjsötét kommentárjáról meg kár is beszélni (Ahhoz, hogy az AirTag jelezni tudja a helyzetét, egy közeli telefonra van szükség, ami érzékeli a bluetooth-jelet, de manapság ez már nem nagy truváj, emphasis mine). Garantálom, hogy ez a "nem nagy truváj" teljesen illegális, minimum az EU-ban, és a jelen "esettanulmány" a legjobb bizonyíték arra, hogy az Apple nevetséges "intézkedései" a stalking ellen fabatkát sem érnek.

Itt a wikipedia leírása (két kijelentés idézve):

https://en.wikipedia.org/wiki/AirTag#Features

To help prevent unwanted tracking, an iOS/iPadOS device will alert their owner if someone else's AirTag seems to be with them, instead of with the AirTag's owner, for too long. If an AirTag is out of range of any Apple device for more than 8 to 24 hours, it will begin to beep to alert a person that an AirTag may have been placed in their possessions.

Hát ennyit arról az egybites újságírói megnyilvánulásról, hogy "nem nagy truváj": (1) a csomagban utazó nyomkövető egyik, hatósugárban lévő eszközre sem riasztott rá, hogy "halló, én nem a te tulajdonosod AirTag-je vagyok ám" (még akkor sem, amikor Magyarországon már heteket pihent), (2) a csomagban utazó nyomkövető nyilván nem kezdett el csipogni sem, hogy "halló, nincs Apple eszköz a környezetemben". Akkora lyuk van a biztonsági modellben, amin egy teherhajót át lehet kormányozni: mi van akkor, ha heteken keresztül megjelenik 1-1, mindig más, iPad/iPhone eszköz az AirTag hatósugarában, mindig csak 2-3 percre?

Lásd it: https://en.wikipedia.org/wiki/AirTag#Unwanted_tracking

Despite Apple including technologies to help prevent unwanted tracking or stalking, The Washington Post found that it was "frighteningly easy" to bypass the systems put in place. Concerns included the built-in audible alarm taking three days to sound, and that most Americans had Android devices that would not receive alerts similar to iPhone devices. It is also possible to disable the speaker by opening up the tag with force and removing the speaker magnet. The AirTag does not detect this kind of modification, and the feature which is meant to warn non-iPhone users of unwanted tracking is thereby disabled.

Értem? Három nap, mire riasztást küld egy idegen Apple eszközre; ha folyamatosan változnak a közelében lévő Apple eszközök, akkor feltehetőleg egyáltalán nem riaszt. Ha meg nincs Apple eszköz a közelben, akkor vagy csipog, vagy nem.

Garantálom, hogy ennek 100%-ban tudatában van az Apple is -- de nem érdekli őket.

Miért a "harmincöt napon" meg a "Magyar Postán" hőbörög mindenki ebben a szálban (meg az újságíró a Telex cikkében), és nem azon akad ki, hogy közel egymilliárd mobil lehallgatóeszközzel (per wikipedia) szaladgálnak az emberek, és hogy azon a hálózaton keresztül lényegében bárki bepoloskázhat bárkit, mind az áldozat, mind a (technikailag közreműködő) spiclik tudta nélkül?

A legborzasztóbb az egészben pedig az, hogy az emberek, az úgynevezett "társadalom", ezt a helyzetet nem kényszerként szenvedi el, hanem fizet érte, és örül neki. Mert kényelmes akkor, ha elveszteném ezt vagy azt a bizgentyűmet!

Az a baj, hogy ha mindenki hülye (vagy legalábbis atom naiv), akkor nincs hova menekülni közülük. (Lásd még: ha minden otthonban Alexa ésvagy okostévé van, akkor nem igazán beszélgethetsz senkivel az otthonában; ha mindenki gmail-t használ, akkor nem igazán levelezhetsz senkivel stb.)

(1) Mutass rá, hol állít valótlant (vagy tévedést) a wikipedia szócikke. Ott olvastam utána.

(2) Az Apple-nél rendkívül okos és intelligens fejlesztők dolgoznak; nem a képességeikkel van a baj. A baj az, hogy a cég velejéig erkölcstelen és romlott (ezzel persze nincsenek egyedül).

Szerkesztés: kommentáld kérlek azt is, hogy 35 napon keresztül hogyan volt lehetséges effektíve a futároknak (szállítóknak, embereknek) a mozgását követni, teljes mértékben a tudtukon kívül.

https://edition.cnn.com/2021/05/05/tech/airtags-apple-privacy-concerns/…

A cipődben te vagy.

A csomagnál fogalmad sincs, hogy ki a futár.

Egyébként meg ilyen szolgáltatás jobb helyeken már alapból nyújtanak, megrendeled a pizzát, és látod a térképen, ahogy jön hozzád.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nekem is furcsa volt hogy barmilyen eszkoz barhol a vilagban... Aztan kijott hogy valamelyik osx frissitessel megoldottak hogy barmilyen apple eszkoz a kozelben kepes tovabbitani a jelado helyet, eszleleset. Par oran belul valahol csak lesz a kozelben apple. Igy a cipodet kovetik a tobbiek keszuleke altal.

(A) Egy olyan, a te tulajdonodban levő csomagban van a tracker, ami naponta több ember kezén átmegy, míg végül egy olyan valaki viszi házhoz, akit egy algoritmus választ aznap reggel

(B) Célzottan elrejtesz valaki más tulajdonában egy trackert.

Igen, tényleg ugyanaz! :)

Ez igaz. Nem is ez a fő gond. Ez a folyamat rávilágít arra, hogy bárkit, bármikor követni lehet egy személyes holmijába rejtett ilyen eszközzel. Ez a nagy probléma!

 

Eddig csak nagy testvér figyelt, most már a kicsik is.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

míg végül egy olyan valaki viszi házhoz, akit egy algoritmus választ aznap reggel

 

Es mi van azokkal a futarcegekkel, ahol egy-egy kornyeket jellemzoen ugyanaz a futar kapja meg?:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Hát kedves lacos!

Azért fogott fel csak ennyit itt minden kommentáló mert ez a lényeg.

A problémát meg azért nem veszi észre senki, mert talán mindeniki tudatában van, hogy mindenkit nyomon követnek. Még akkor is, ha csak meg akarjuk enni. Ez a génünkben van.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Genom

De lehet hírszerzés is lehet az oka ami ugyan csak elég régi dolog

https://hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%ADrszerz%C3%A9s

 Az agymosott iPhone iPad tulajdonosokról meg csak annyit, hogy látatlanban nem mondok olyat, hogy jobb lett volna Neked, ha inkább lenyelnek, amikor még csak a legkisebb sejt voltál.

A HUP közösség pedig sokszor jól reagál, (jó néha nem) mivel a topik arról szól, hogy mennyi ideig szállították. Ez a lényege. De eszedbe juthatott volna valamikor réges régen, hogy nem kell ahhoz AirTag hogy bármilyen eszközt lenyomozzanak. Ez az alacsony fogyasztású blútút elég sok eszközben benne van. Hogy lehet, hogy egy ilyen nagy tudású, AirTag-en kiakadó humanoid csak most eszmél fel? Hát hova süllyedtél? Gondolkodni szoktál?

https://hu.wikipedia.org/wiki/Gondolkod%C3%A1s

A random John Dick nem nonstop nézte a követést, és ezt biztos tudod, bocs hogy leírom, de írt egy programot ami 15 percenként csinált képernyőképet. Ezért lehet az hogy ha csipogott akkor lehet hogy nem csipogott, de mégis csipogott csak nem abban az intervallumban.

A borzasztó részhez csak annyit írnék hogy 3 éve cseréltem le a Androidos  (so so hála Imhotepnek hogy nem csak Android van és van választás https://hu.wikipedia.org/wiki/Imhotep) telefonom szokásomat, és bár sokat szidtam az elején, a közepén, és még most is néha, de örülök neki.

Örülök hogy a hülyék közé tartozol, mert az IP címed is ide tartozik, az internet nélküli GSM/3G/4G/5G (nem az az 5G ami a Covidot okozza https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_misinformation) is háromszögel, a bankkártyád is megmondja a vásárolt helyet és azt is hogy mit, stb. stb.

Üdv a hülyék között, de azért lenyelhettek volna. 

Erős csúsztatások vannak a hozzászólásodban. Először is nem látom be, miért probléma, ha valaki követni tudja a saját cuccát. A csomag az övé, a nyomkövető az ové. A 'technikailag spiclik' kifejezés nem kicsit minősíthetetlen, csak hangulatkeltésre jó.

Kérdés: milyen alapon illegális az EU-ban ez a nyomkövetés? Melyik törvényt sértette meg? Mert az, hogy te azt gondolod, még nem jogszabály.

A wikipedia cikked alapján ha egy telefon folyamatosan érzékeli egy más AirTag jelenlétét, akkor szól. Te is írtad, hogy ez feltehetően nem fordult elő, tehát ezzel nincs baj, megfelel a leírásnak.

A bepoloskázás pedig lehallgatást jelent, az AirTag nem hallgatózik. Újabb csúsztatás. A 'közel egymilliárt mobil lehallgatóeszköz' pedig nem az AirTag, hanem a mobiltelefon maga. Remélem, bedaráltad a sajátodat.

Érdekes, hogy ez csak most kezdett felkapott témává válni, pedig az AirTag nem igazán alkalmas arra, hogy valakit a tudtán kíván kövessenek vele. Ha iOS eszközt használ az illető, gyorsan lebukik, ha nem és még a hangszóró is szét is van szedve hogy biztosan ne jelezzen akkor teljesen a véletlenre van bízva, hogy jár e valaki a közelében aki visszaküldi a pozíciót.

Az AirTag csupán csak rávilágított egy elméleti lehetőségre, de ha ezt valaki komolyan gondolja nem fog ezzel szórakozni, inkább keres egy céleszközt kedvenc kínai csomagküldő oldalán és meg van oldva a probléma. Van rendes GPS és mobil kapcsolata, hangot is továbbít szükség szerint. Tele van ilyen kütyükkel az internet, sok esetben olcsóbb is mint az AirTag, csak nincsen rajta kicsi alma logó, tehát nincsen probléma.

És ha most majd még a VÁM-on is szaroznak vele, akkor ez ez idő még több lesz!
Szánalmas egy ország ez :S

Multinál is ugyanez van, csak ott valószínűleg jobban szervezettek a folyamatok. A kétkezi munkás rendes(ebb) lóvéért is csak a minimumot nyújtja. Ha tippelnem kéne, arra voksolnék, hogy nem magyar sajátosság, hogy felelősség nélküli munkakörben motiválatlanok az emberek. Teljesen mindegy, mennyi pénzt kapnak, a feladatukat szükséges rossznak látják, nem úgy tekintenek rá, mint egy folyamat részére, melynek végeredményeként az ügyfél elégedett lesz.

:)

Jajj, már. Az eddigi csúcs nálam 13 naptári nap volt Pestről Budára, ehhez képest 33 nap alatt Kaliforniából egészen jó átlagsebesség.

És ez mióta hír? Ez mindig is ilyen volt.

Az egészben a kommentelők a legszánalmasabbak:

A posta túlterhelt, mert az emberek minden szart postán keresztül rendelnek Kínából. Míg a cégnél meg volt engedve, hogy magáncsomagokat érkeztessenek az emberek, napi 20-50 csomag jött, 99%-ban free shippinggel. Ez nem nehéz felskálázni.
Amit az emberek nem vesznek észre, hogy a free shippinges csomagok, csak egy eszköz Kínának a gazdasági hegemóniájának a kiterjesztésére és fenntartására.
A postai küldemények kicserélését államközi megállapodások szabályozzák. Mikor ezek megszülettek, minimális volt a kereskedelmi termékek forgalma és az államok közötti forgalom kiegyenlített volt. Ha egy adott államban feladnak egy csomagot akkor a feladó a feladás helyén fizet amit az adott állam elszállít a következő államal fenntartott postakicserélőjébe ahol átkerül egy másik állam rendszerébe és megy szépen végig, míg adott célállomást el nem éri. Viszont ez a szállítás az adott állam postaszolgálatának saját költségén megy egészen a camzettig.  Tehát a feladott csomagnak a díja a feladó cég postáján marad. Természetesen ebből évenként egyszer fizet valamennyit a partner államoknak, de ez egy átlag összeg.

Mi a kínaiak trükkje? A csomagok szállítsa szállítmányozó cégekkel történik, hajón. Ezeknek a hajóknak a szállítmányának a szállítási költsége általában ki van fizetve. Viszont az, hogy tele van egy hajó, nem jelenti, hogy "tele van". Pl. szállít valamilyen nagytömegű berendezést, aminek magas a szállítási költsége, akkor előfordulhat, hogy csak 3/4-ig van terhelve, mert logisztikai okokból nem fér több a hajóra, de szállítási térfogata van még dögivel. Nosza töltsük ki  pici kis könnyű csomagokkal. Tehát a hajó már nyereséggel tudna kihajózni, de a Párt és a kínai állam gondoskodik róla, hogy ne maradjon rajta szabad szállítási kapacitás. Mikor  hajó megérkezik valamelyik európai kikötőbe a fogadó állam postaszolgálata kénytelen átvenni a csomagokat és továbbküldeni azt.
Miért rossz ez? Mert minden egyes free shippinges rendeléssel a rendelő állampolgár a saját adóforintjait költi úgy, hogy a saját állami infrastruktúráját terheli, miközben profitot termel  a kínai államnak. Minden egyes ilyen rendelés a saját országának a gazdaságát ássa alá, a saját munkahelyét, saját jövöjét teszi rosszabbá.

Siralmasan ironikussá akkor válik az egész, mikor ugyanez az ember felháborodva szídja és anyázza a saját postáját, mert az állama nem költ még több adóforintot arra, hogy gyorsabban és könnyebben tehesse tönkre a saját országát. Nem könnyű ezt megérteni és sajnos én is beleestem ebbe a hibába. Mentségemre legyen mondva, tanultam belőle és ma már inkább kifizetem a révészt.
 

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Lehet hogy egyszerűbb lenne, ha a posta ezt felvállalná.

Pl. felmesz a weboldalukra, és elédugrik (nem kis betűvel eldugva a sarokba...), hogy oké, használd a szolgáltatást, de ha külföldről rendelsz, a csomagod nagy eséllyel hosszú heteket fog egy logisztikai központban vergődni. Na, így lenne korrekt, és nem is lehetne felróni nekik, ha tényleg így is történik. 

“Any book worth banning is a book worth reading.”

"Miért rossz ez? Mert minden egyes free shippinges rendeléssel a rendelő állampolgár a saját adóforintjait költi úgy, hogy a saját állami infrastruktúráját terheli, miközben profitot termel  a kínai államnak"

- ez akkor olyan, mint a Fudan egyetem? :)

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Plusz a hitel maga, az ingyen átengedett terület, a működtetés költségeinek jelentős arányú átvállalása meg a többi apróság. Na, de ha ezek nem lennének, akkor miért is jönne ide egy elit egyetem ebbe a koszfészekbe? Másrészt vannak azért még bajok: például ugye a kémkedés kérdése, amit szinte minden itt tanuló kínai művel valamilyen szinten, az egyetemmel kapnának a kínaiak egy európai hídfőt, ahol tetszés szerinti ügynökük lehet fedésben tetszés szerinti munkakörben, mert semmi ráhatása nincs a kínai egyetemi autonómiára a mindenkori magyar kormánynak.

Illetve, vannak pletykák, hogy jönne orvosi kar is, ami eléggé felbolygatná a budapesti magyar orvosi egyetem szerkezetét, mert az orvosi egyetemhez alapvetően kell tartoznia klinikáknak, ahol a gyakorlati képzés folyik és ez a képzés nagyobb része... két orvosi egyetem nem fog elférni ebben a városban.

"amerikai, német, francia, angol egyetemi campust"

Nepszerutlen a velemenyem, de az a tapasztalatom, hogy ezeknel a felsoroltaknal joval jobb minosegu a kinai oktatas. Alap- es kozepszinten mindenkepp, felsooktatasban mar lehet vita, de a vita alapja is agyelszivas-strategiara epul velemenyem szerint.

Az agyelszivas a vadkapitalista oktatas bukasanak a mitigacioja.

Az "agyelszivas" kevesbe a forrasorszag problemaja (bar vannak jo peldak arra, amikor mar a forrasorszag erosen megsinyli), inkabb a celorszag szukseglete. Azon kell elgondolkodni, hogy miert lett erre Nyugaton ekkora szukseg?

Fudan eseten sokmindentol tartok, leginkabb attol, hogy 30 ev mulvara lenne egyertelmu, hogy nem erte meg. De agyelszivastol tartani? Kina fele? Kina az agyelszivas legaktivabb forrasorszaga, onnan szivjak el a tul sok jo szakembert, nem forditva.

Nem hiszem, hogy a Fudan szokásos tandíjai mellett felfele viszi a magyar oktatás színvonalát, sőt, inkább lefele: egy gazdag fizetős egyetem még azokat az oktatókat is elszívná a meglevő és az emberek számára elérhető egyetemektől, akik külföldre valamiért nem akartak elmenni.

az nem szívta el az oktatókat

dehogynem :). Ráadásul a legtöbbeket nem "elszívta", csak "kölcsönözte". Teljes állásban ott voltak vmelyik másik intézményben, az fizet utánuk minden járulékot stb, és az ottani munkaidejük alatt eljártak a ceu-ra elődani. Mivel az egyetemi bérezések khm nem kiemelkedőek, így a helyi vezetés ezt elnézte, ha nagyon berzenkedik még oktatók nélkül marad. Értelemszerűen a legjobb embereid elvesztését meg nem akarod kockáztatni..

Olyan jellegű történet ez is, mint a hálapénz, meg a magánpraxis állami infrastruktúrán az orvosoknál: az is kemény dió és sok éves rossz beidegződések rögzültek, tarthatatlan állapot.

Valamennyire elszívta, de keveset. Sokan oktattak a CEU-n másodállásban (ettől a főállásukban sem az oktatási feladataik sem az elvárt publikációk nem csökkentek, ráadásul a magyar felsőoktatási fizetések mellett amúgy is sokan kénytelenek valami kiegészítő kereset után nézni, ha az szintén a témában van, az a minőséget szolgálja). A CEU-s oktatók egy része is oktatott másik egyetemen (hogy mellékállás volt-e vagy önkénteskedés, azt nem tudom). Ha lesz Fudan, persze lehet, hogy akkor is így lesz.

Szép butaság gyűjtemény.

A posta azért túlterhelt, mert nem vesznek fel embereket, nem fizetik meg őket. Viszont hatalmas vízfej van több milliós fizetésekkel. Tudják, hogy sok esetben megkerülhetetlenek az állami monopólium miatt, e még így is vannak már olyan logisztikai cégek és más nemzeti posták közti szerződések, amelyek igyekeznek kihagyni a magyar posta fekete lyukát a szállításból. 
Példák: anno az uk regisztrált levelet gls hozta. Néhány más eu országét meg a dpd. Az észt posta meg sprinter. És megéri nekik, csak a magyar postának nem.

A free shipping nem azt jelenti, hogy ingyen hozzák. Unom már, hogy agyhalottak ezt terjesztik évek óta. Tömeges feladással olcsó küldeményeket feladni. Itthon is létezik ilyen feladási mód, amikor lekötnek kapacitást diszkont áron.
https://hirado.hu/2015/07/28/igy-csinalnak-okos-bizniszt-1-dollar-alatt/
A magyar posta pénzt kap a nemzetközi megállapodások alapján minden küldeményért, amit átvesznek. Nem a feladási díj alapján kap pénzt, hanem a magyar díjszabásból számolják. Persze nem annyit, mintha végig ők kezelték volna a küldeményt, hanem kevesebbet. De nem is ők vitték végig a fél világon.
https://www.penzcentrum.hu/vasarlas/20171122/orult-aki-magyar-webshopto…

Sok európai nemzetközi posta kötött szerződést kínai logisztikai cégekkel, azért hogy ne a postai nemzetközi elszámolási rendszer szerint kapjanak jutalékot, hanem piaci alapon legyen bevételük. Ezek jellemzően azok, amikor egy kínai logisztikai cég hozza be európába az ömletszett küldeményeket, majd az európai posta viszi be a normál postai forgalomba. A járvány előtt mindenféle eu postán kersztül jöttek így küldemények. De holland, belga szállítás manapság is jellemző.  Ezek nem kínai postán keresztül érkeznek.

Ja és a shipping nem hajózást jelent. Vannak küldemények, amelyek hajóval jönnek, mások vonattal, de a légiszállítás a legjellemzőbb. Ezért is ferihegyen rohad sok küldemény mielőtt feldolgozzák.

A magyar posta is indított kínai-magyara közös logisztikai vállalkozást. 2017-ben 3 millió euro tőkével indítottak egy céget. 
https://www.posta.hu/aktualitasok/kinai_magyar_vegyesvallalatot_alapit_…
Ez a sikervállakozás 2019-ben összesen 28 ezer forint forgalmat produkált a céginfó szerint.
Utána 2020-ban pedig 283 ezer forint forgalmat  https://www.opten.hu/european-chinese-supply-chain-zrt-c0110049896.html
Ez szánalmas. Ezért vesz fel a vízfej újabb milliókat havonta?

A posta túlterheltsége kapcsán pedig most júl 1-től jön igazán az intellektuális felemelkedés. Ezek a kibaszott idióták az IOSS - import one stop shop küldeményeket is megállítják, hogy 400 forintos díjbekérőket küldjenek vagy pedig a kézbesítőnek kell beszednie dupla kezellési költséget érte utánvétellel. Sikerült nekik a rendszer lényegét megölniük, mert plusz manuális lépéseket iktattak be abba a folyamatba, ami arról szólna, hogy egy lépésben - a webshopban - lehet kifizetni minden adót és költséget. Ehelyett itthon az összes küldeményt meg fogják állítani és pénzt kérnek a továbbengedésért. Szóval úgy 10X akkora lesz a fennakadás a postán. 

Emellé még olyan finomságok is vannak az új ászf-ben:
- 400 / 800 ft a már adózott, adóhatóságnál regisztrált küldemény feldolgozása. Azért állítják meg a küldeményt, hogy fizesd ki a megállítás díját, teljesen öncélúan.
- ha elbasszák az automatikus vámkezelést, akkor 6600 forint a reklamáció díja
- ha lemondasz egy küldeményről (mert például elbasszák a vámkezelését valami irreális díjjal), akkor 5000 forintos megsemmisítési díj
- ha mással akarod vámezeltetni a küldeményt az 5000 forint
- ha ingyenes, teljesen adómentes (45 euro, magánszemélytől) küldeményed jön, azért 4000 forintos díjat számolnak fel

Valóban siralmasan irnikussá vált a helyzet, hogy ezt megtehetik.

Jepp, terméklapok 
https://www.posta.hu/static/internet/download/PSZ_ASZF_termeklapok_2021…

112. oldaltól a Megbízásos postai vámkezelés esetén alkalmazott rendelkezések

Amennyiben
d) a küldemény vámkezelését ajándék jogcímen kéri a címzett elvégeztetni, mivel a küldeményt természetes személy adta fel és az abban elhelyezett tartalom 45 euró érték alatti ajándék;
a vámeljárást csak írásban adott meghatalmazás alapján lehet megkezdeni.

113-as oldal táblázat
Megbízásos postai vámkezelés esetén fizetendő díjak küldeményenként: 4000 ft.

Gyakorlatilag amihez a korábban is használthoz hasonlóan te küldesz be tételes, x-elős nyilatkozatot, azokért az esetekért 4000  ft (korábban adó esetén 3500, adómentesen díjtalan volt) 

Ja közben látom, hogy konrétan ki is fejtik ezt
"A természetes személy feladó által a küldeményben elhelyezett 45 euró érték alatti ajándék megjelölésű továbbá egyéb vámmentességi jogcím alá tartozó tartalommal rendelkező küldemények esetében behozatali vámkezelésről hozott áruátengedési igazolás alapján a címzettet áfa- és vámfizetési kötelezettség nem terheli, azonban a vámügynöki szolgáltatás díját legkésőbb a kézbesítés során meg kell fizetnie. "

Ott a reklamáció esetén megemelt 6600 forintos díjazás is. Ez a 150 euro alatiaknál szinte drágább, mint rájuk hagyni, ha hibáznak. De más tételek is ilyenek. Kikerülheted őket, hogy normális céggel vagy magad intézd, de az drágább, mintha feladod és rájuk hagyod.

Egy csapda még van amúgy. Akkor tudják megállapítani az adót, ha jönnek elektronikus adatok a küldeményhez. Ez akkor jön, ha ioss lett kitöltve vagy max ha a postával leszerződött a szállító cég szerintem. És ha nincs elég adat, akkor bekérhetik tőled hogy nyilatkozz, mint régen is. 
Na és itt az egy jó kérdés, hogy majd a gyakorlatban az automatikus díjazását használják-e vagy pedig a manuális 4000 forintosat. Elvileg az automatikusnál kiegészítés kérés is automatikus maradhat ászf alapján.. de hogy gyakorlatilag... Ezek a sávos tarifás SA (Special arrangement) módú kezelésnél lehetnek, ami nem ioss kóddal jövő küldemény. Vagy korábbi rendelés, ami júl 1től ér be. Lehet a bekérés után döntik el, hogy sávosan vagy 4000 forintos tariváfal vágnak meg.

Hehe a németeknél 1 euro alatti adót nem szednek be, így 5.2 euro termékértékig továbbra is adómentes. És ugyanitt írják, hogy ioss rendelési módnál nincs postai ügyintézési díj ott sem. Ahogy a belgáknál sem.
https://www.deutschepost.de/de/b/briefe-ins-ausland/zollinformation/neu…

Ok, akkor tisztán fizikai alapon vezesd le, hogy egy 20g-os kütyü, hogyan jön ide 50 centből. Nem, mert az összes rakodómunkás 3 másodpedpercének a munkaköltsége, az út üzemanyagköltsége, az hajó, kocsi amortizációs költsége a büdös életben nem jön ki. Tehát, valakinek ki kell fizetnie a költségeket. Az eladó nem fogja kifizetni, a kínai állam nem fogja kifizetni, a szállító nem fogja kifizetni. Nem, te kisbarátom, te fogod kifizetni.

Volumetrikusan a tengeri szállítás mellett az egyéb szállítások eltörpülnek. Lehet, hogy a te egy-két darabos cuccod repülővel jön, de a java vízen érkezik. Ezért is van belga és holland területen a legtöbb kínai szállítmányozási központ, mert onnan egész európát teríthetik.

A 2015-ös cikk nem említi az államilag támogatott csomag aggregátor logisztikai központokat. Ezek még a Hong-Kong Post 95 dollárját is le tudják szorítani. A második cikk is kimondja "Egyfelől, a fejlett világ postái állják a számlát, amikor Kína elárasztja a levélbe csomagolt, filléres árucikkeivel az országaikat, ami minimum furcsa gyakorlatnak nevezhető. ", ami ugyanaz amit fenn írtam, hogy a cehhet az állam és az adófizetők fizetik.Ne legyenek illúzióid, a nagy és bölcs tanács tagjai szépen meg vannak kenve.

A szállítmányozó cég paci alapon működik, neki egy teherautóban 2-3 csomagon megtérül a fuvar, ha valamit visz még pufifóliaként azonos útvonalon, az már extraprofit. Viszont a szállítmányozó cég a postához képest lean and mean, mert a magyar postának, a közszolgálati szerepköréből adódóan irgalmatlan infrastruktúrát kell fenntartania. Miért mégis a magyar postát választják a free shippinghez? Mert nem utasíthat el küldeményt.

Igen, nagyon helyesen vámoljanak és adóztassanak meg minden szart amit lehetne itthon is gyártani fillérekért. Sőt, büntessék a filléres külföldi vásárlásokat. Ha van esze a magyar gazdaságnak akkor csak nyerhet az ügyön. Oh, és a legkevésbé az ebayről összerendelem freeshippingel és magyar webboltomban drágán eladom vérszívókat tudom legkevésbé sajnálni a történetbe.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Úgy hogy nem egy kibaszott 20 grammos küldeményt tutujgat az egész szállítmányozási lánc, hanem rengeteget. Úgy hívják, hogy hatékonyság.

Persze, hogy a tengeri szállítás a legnagyobb mennyiségű de azok más áruszállítást is végeznek, de az egyéni rendelős küldemények jórésze nem 30 napos hajóúttal jön. Van olyan is, de jellemzően a legolcsóbb szállítási mód is légi úton jön. Mert kis méretű és könnyű kacatokból rengeteg befér egy repülős konténerbe. A nehezebb, méretesebb küldeményeket már vagy drágább vagy lassabb módon küldik.

Ahogy írtam a küldemények nem cn postával jönnek általában, hanem magán logisztikai cégekkel szerződtek eus nemzeti posták, mert úgy nagyobb jutalékkal tudnak dolgozni. És a kínai filléres levelek belga postai feladással érkeznek péládul.

Előfordul, hogy becsúszik fasság az értelmesebb cikkekbe is. Minden esetre szépen megcáfolja azt az hülyeséget, hogy ingyen kéne feldolgozni a kínai küldeményeket, amikor az egyezmény nem tesz lehetővé olyat, hanem pénzt kell kapni érte.
A tetű magyar posta nem teszi közzé a nagy veszteségeit tényszerűen, csak sír. Miközben kamu cégeket alapítanak, amelyekből a vezetők viszik ki a pénzt, de érdemi tevékenységet nem végeznek.

Nagyon unalmas már a konteós baromságokat olvasni évek óta ugyanattól a pár hangadótól.

A magyar posta az, ami mindenféle állami hülyeségekkel, monopóliummal és eu-s pénzekkel vastagon ki van tömve. De mégcsak nem is törekszenek a hatékony működésre.

Akkor most már csak azt intézd el, hogy a itthon legyártható fillérekért  itthon legyártsák. Én meg megígérem, hogy azt veszem, ha kétszer annyiba is kerül, mint a kínaitól. De nem veszem meg tízszeresen azt, amit a eladó is a kínaitól rendelt, hiába hazai webshop. 

"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."

Szóval ha free shippinggel rendelek Kínából, akkor ezzel el tudom érni, hogy kivételesen valami olyanra költsék az adómat, ami engem is érdekel, és ne arra, hogy 22 felnőtt kergessen egy belül üres golyót, ami nem is kell nekik, mert ha utolérik, elrúgják? Good to know. Most már csak azt kellene valahogy elérnem, hogy ne csak postára tudjak átirányítani belőle, hanem az oktatásba vagy a kutatásra is.

A geciputtonyt semmi se menti fel amikor ki se hozza, értesítőt se dob be és a tracking page-ről tudom meg hogy visszafordították a csomagot. Nekünk volt egy csodálatos postásunk amíg nyugdíjba nem ment két éve, sose volt gond semmivel. Ismerte a kerületet, egy csomó embert - rokonságot név szerint. Apósom (!) cuccát odaadta nekünk ha minket talált otthon és viszont. Amikor nyugdíjba ment (váratlanul?!) két hónapig semmit se hoztak ki, nem volt ember. Azóta hulladékok vannak, néhány havonta cserélődnek. Gondolom olyan emberek ezek akiket még pizzafutárnak se vesznek fel.

Gábriel Ákos

Ahja, nálunk a "faluban" többször volt olyan, hogy megyek az utcán és a postás épp arra járt, kezembe nyomott egy levelet. Volt olyan is, többször, hogy látta, hogy van postán "hagyandó" csomagom, és munkából hazafelé (!) felgumizta belülről a kerítésre, mert nap közben nem fért be neki és mondta, hogy nem akarja szopatni a postán ülőket meg engem sem.

Nyilván a posta közép- és felsővezetői réteg meg cross-sell miatt szeretné, ha minél többen bemennének a postára. Én is félek attól, hogy mi lesz, ha az öreg nyugdíjba megy... :/

Hozzánk az ajánlott levelet és a tértivevényest sem hozzák ki. Bebasznak egy értesítőt, aztán mehetsz a postára sorban állni.

A sokadik ilyen után megkérdeztem a postán, hogy mégis mennyivel nehezebb a levél, mint az értesítő, hogy nem fért bele a postás táskájába? Azt válaszolták, hogy kevés a kézbesítő, és nincs rá idő háznál végigcsinálni az átvételi procedúrát, míg az ügyfél előkaparja a személyijét, kimegy, kaput nyit, aláír.

Sajnos Magyarországon nagyon sok kereskedő nem a hosszú távú sikeres üzletmenet felépítését tűzi ki célul, hanem erőt vesz rajtuk a kapzsiság éa nagyot akarnak akasztani a ,,tudatlan prolikon".
Ez nem kizárólag webshop-okra igaz.

Nemrég pároltam el pl. az egyik kedvenc boltomtól, ahová minden héten beugrottam valamiért. Kerti eszközöket szinte kizárólag náluk rendeltem meg, akkor is, ha picivel drágább volt. Kemping és ház körüli kellékeket is sokat vásároltam náluk.
Mert volt velük egy jó kapcsolat, lehetett rájuk számítani és normális árakon dolgoztak. Legalább egy évtizede jártam oda megelégedéssel, sokszor akkor is beugrottam körülnézni, ha a közelben jártam, amikor kimondottan nem is kellett semmi.

Aztán elkezdődött ott is a kapzsiság meg a ,,racionalizálás".
Kedvenc termékek tűntek el egyik hétről a másikra, a szódapatron csere brutálisan megdrágult (pedig azért jártunk oda sokan, mert szignifikánsan olcsóbb volt, mint máshol), látszik, hogy sok terméket, sőt termékkategóriát csak akadozva vagy egyáltalán nem pótolnak. A kerti gépes részlegen elindult a mellébeszélés. Áprilisban úgy rendeltem meg egy fűkaszát, hogy jövő hétre itt lesz. Azóta sincs itt. Mindig csak még egy hét kell. Miért nem mondják meg, hogy bocsi de nem tudjuk ezt beszerezni?

Kár érte. Több évtized alatt építették fel ezt a bizalmat a vevők felé, és jól ment a bolt, akármikor mentél, mindig sokan voltak. Remélem csak átmeneti állapot ez, de egyre kevésbé tűnik úgy.

Hogy webshopot is említsek, pl. az edigital sem olyan már, mint tizenöt éve.

Országosan szerintem a nagy boltoknak vagy boltszövetségeknek van esélye. Ők tudnak fogni a szállításon és a logisztikán, és versenyképes árakon dolgozni.

1500 huf...

Ha beulok az autoba atgurulok a kozeli varosba a boltba, vegigbandukolom a sorokat leveszem a polcrol kifizetem hazahozom az vajon mennyi huf?

Elbaszott idot, el nem vegzett munkat, gazolajat, autokopast, stb mindent felszamolva megsem tunki soknak az 1500 huf....

Kb olyn mint a 'meg rendelek 15000-ert mert akkor csak 800huf a szallitas' noismeroseim gyakori mantraja....

Én ebből amúgy az elbaszott időt sajnálom, amíg odamegyek, megveszem és hazamegyek. Akkor megyek csak boltba (a helyi élelmiszerboltot leszámítva), ha aznap kell valami vagy irreálisan drága lenne a házhozszállítás (például mert két méternél hosszabb lenne a csomag), mert a legtöbb webshop-ból másnapra általában kihozzák, ha délelőtt megrendelem.

Igen. Van, hogy simán megéri rádobni azt az 1500 HUF-ot, és nem baszódik el az idő. Egyetértek

De nem mindig ez a helyzet.
Sok dolgot eleve úgy vásárolok, hogy útba ejtem az adott boltot. Csak külön vásárolni nagyon ritkán megyek el (kb. ha a másnapi grillezéshez észreveszem, hogy hiányzik valami).

A szállítási díjakon lehetne viszont még optimalizálni. Nem abban kell gondolkodni, hogy azt a kimondott darab szart mikor, hova, mennyiért viszik. Egy nagyobb webshop tudna átalány-szerű konstrukcióban lenni, ha van elég forgalma. Ilyen módon leszoríthatóak lennének az árak. Amikben szerintem van azért még tartalék.

Ha beulok az autoba atgurulok a kozeli varosba a boltba, vegigbandukolom a sorokat leveszem a polcrol kifizetem hazahozom az vajon mennyi huf?

 

Csak merem remelni, hogy nem fogpiszkalokent 1500Ft-ert toltod fel a konyhat, hanem neha bedobsz melle egy-egy szalvetat is.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ha nem figyelned a forumot: szallitmanyozasi cegekrol beszeltunk. Gondolom  pl azert, amiert a mp az uj szabalyzatban kikoti, hogy ha nem oi vegzi a vamolast, akkor dragabb lesz a moka, ezzel kvazi a konkurenciat is elemesre kenyszeriti, es akkor nem csak a bajnok eddig szallitasi tarifa lesz. Egyebkent meg mindig olcsobb lesz a  direkt rendeles, mint a hazai webshopbol vasarlas.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én nyugodt lelkiismerettel kiegyeznék egy olyan multitier szolgáltatásban, ahol a hobbiból rendelt aliexpress-es dömpingszart máshogy kezelik, mint a szökőévente egyszer importált értékesebb küldeményeket. Országon belül ez már működik, hiszen a levél és az MPL csomag között elég széles a skála, de ha külföldről rendelsz, akkor nincs olyan pontja a folyamatnak, ahol címzettként egyértelműen dönthetsz, hogy milyen szolgáltatást kérsz. 

Felőlem az aliról rendelt csomag nyugodtan rohadhat 2-3 hónapot a raktárban, eleve akinek sürgős, az nem Kínából rendelt eddig sem. Egy piaci alapon működő Posta viszont azt is kitalálhatná, hogy opcionális, fizetős szolgáltatásként átrakja az ali-s szart a fast lane-be, és kihozza normális időn belül. 

Szerintem a free shippinges kínai cuccok végre elmozdították valamerre a magyar kisker posványos hozzáállását és extraprofit-éhségét. A becsületes kereskedők eddig is megéltek, nem nekik ártott a kínai free shipping. Mert valódi szolgáltatást nyújtottak, korrekt áron.

A postáról meg csak annyit, hogy a sokszázmilliárd elnyelt (kilopott) adóforintból eddig legalább nekem is jutott valami.

"ha lemondasz egy küldeményről (mert például elbasszák a vámkezelését valami irreális díjjal), akkor 5000 forintos megsemmisítési díj"

- ez hülyeség, behajthatatlan.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

lehet hülyeség, de ezt lehet kiolvasni a szabályzatukból. Sok hülyeség van benne, sok esetben teljesen életszerűtlen. Ha nem reagálsz a megkeresésükre, akkor vissza a feladónak. De ha "lemondasz" róla, akkor lóvé. Remélem a jogászok szétszedik őket.

Az is benne van, hogy a vámkezelés kapcsán minden felelősséget a címzettre hárítanak úgy, hogy lehet nem is tudod, hogy valaki rendelt a nevedben. Nem is értesülsz róla automatikus vámkezelésnél, ha nem volt a levélen telefonszám / email cím, hanem csak a kézbesítő csendget, hogy itt a küldemény, adóteher (SA kezelés esetén) és a számla, csengess.

Terméklap 112 oldal környékéről vannak a gyöngyszemek főleg.

Az ördög a részletekben rejlik. Per pillanat úgy tűnik, hogy normál postai forgalomban megkerülhetetlenek és akár megbízod őket, akár nem, így vagy úgy, de pénzt akarnak lehúzni a címzettől. Ha aktívan tiltakozok  küldemény feldolgozása előtt, akkor azért számolnak fel díjat. Ha nem tiltakozol, akkor automatikusan ők kezelik 150 alatt. 

S az sem mindegy, hogy vissza a feladónak vagy beugrasz a csapdába és lemondasz róla. Ugyanis az utóbbi esetben megint csak betarifázott szolgltatást veszel igénybe. A terméklap 112 oldal környékén szépen benne van, hogy ha nem állsz velük szóba, akkor vissza a feladónak. Ha lemondasz róla, akkor megsemmisítés, ami nem ingyenes.

A törvényeket meg szeretik nagyon rugalmasan alkalmazni a postai magánimportos ügyintézések kapcsán. Például:
- ha itthon elvesztik a regisztrált nemzetközi küldeményt, akkor előszeretettel hivatkoznak arra, hogy a törvény alapján nem a te tulajdonon kézbesítés előtt. S a feladó tud reklamálni az ő országában. Valójában persze, ha bizonyítod a vásárlást - úgy lesz a tulajdonod, s akkor a magyar postán  benyújthatod a panaszt és kaphatsz te tőlük kártérítést. 
- ha valami copyright vagy trademarkot sértő dolog jön véletlenül, mert a kínaiak kalóz szoftvert vagy logót is tettek a küldeménybe, akkor a navval karöltve a személyes adataidat átadják az érdekelt cég ügyvédjének (aki a navval leszerződőtt jogvédelemre), s a cég ügyvédje mondja, mint tanácsadó, hogy jogsértő a tartalom. Az ügyvéd azzal a lendülettel ellopja a személyes adataidat és küld egy fenyegető levelet, hogy ha nem bízod meg őt azzal, hogy képviseljen, akkor bíroságra visznek. És fizess neki x összeg munkadíjat, y összeg megsemmisítési díjat és z kártérítést az általa képviselt cég számára. Pedig még sosem láttad a cuccot, nem is a tulajdonod alapból. Valójában meg ott is a nav felé kell csak nyilatkozni a hivatalos megkeresésre - nem az ügyvéd zsarolólevelére -, hogy természetesen hozzájárulsz a megsemmisítéshez, s ennek költsége a megbízó céget terheli a szerződésük szerint. Mégis megpróbálnak kizsebelni. Hogy mennyire törvényes az erősen kétséges. Hogy csinálják-e, arról van több beszámoló ilyen témájú fórumokon.

Szóval valószínűleg el lehet kerülni, hogy kizsebeljenek nem kért küldemény kapcsán. De a rendszer úgy van előkészítve, hogy nagyon kell figyelni mit kommunikálsz velük vagy éppen kommunikálsz -e velük egyáltalán. Mert nagyon gyorsan azt veheted észre, hogy már egy szolgáltatásukat kérted tudatlanul.

Ja és ioss rendelésnél a pénz adó részét sem kapod vissza. Ha posta kezelte itthon, akkor annak is 5 ezer forintos ügyintézési díja van, hogy visszaigényeld rajtuk keresztül.

"A terméklap 112 oldal környékén szépen benne van, hogy ha nem állsz velük szóba, akkor vissza a feladónak. Ha lemondasz róla, akkor megsemmisítés, ami nem ingyenes."

- fent irtam, semmilyen szolgaltatasat nem veszek igenybe azzal, ha nem veszem at a csomagot (ilyenkor a postanak elszamolasi kotelezettsege van a felado fele), ha pedig megsemmisitik, annak a "koltseget" rajtam biztosan nem fogjak tudni soha behajtani. Egyebkent meg siman megdezsmaljak, el ne hidd mar, hogy "megsemmisitik" .

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Óraszíjat rendeltem kínából, dpd hozta, kb 5 munkanap alatt ideért. 

Nekem azt magyarazza el valaki, hogy miert nincs minden postahivatalban egy csomagautomata, ahol 0-24 atvehetned a leveleidet?

Es lenne 2 dijszabas egy automata-automata, es egy dragabb, amikor ki is hozhatjak, es ezt online tudod modositani.

 

A kulfoldi leveleket ilyen automatakba vegeztetnek, aki meg kezhez akarja kapni, annak felszamolnanak pluszban egy magyar levelkihordasi dijat.

Az automataban 2 napig lenne ingyenes, utana napi 100forint foglalasi dij lenne.

Igy mindenki jol lakna, es csinalnanak valamit a penzukert.

 

Mert, hogy a mostani rendszer ilyen penzugyi kornyezetben eletkeptelen, az egyertelmu.

 

A csomagautomata parszaz evvel ezelotti valtozata a postafiok. Meg a helyuk is megvan ra.

 

Ahh, nem gondolkodnak arrafele...

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

a Posta nem piaci alapon működik -> nincs miért feljlődnie.

A piacról élő csomagküldő szolgáltalások meg ezért egyre jobbak. Belföldön is egyszerűbb a csomagokat pl. Foxposttal intézni, mint a postán keresztül. 
 

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nekem azt magyarazza el valaki, hogy miert nincs minden postahivatalban egy csomagautomata, ahol 0-24 atvehetned a leveleidet?

A postafiókot nézted már? :D

A csomagautomata parszaz evvel ezelotti valtozata a postafiok. Meg a helyuk is megvan ra.

A kettő nem igazán keverendő. :)

A postával a fő probléma az, hogy a főnökök nem arra optimalizálnak, hogy kiviszik a csomagot lakcímre és/vagy automatába pakolnak, hanem arra, hogy cross-sell el tudjanak adni biztosítást, sorsjegyet, befektetést, plüssállatot, könyvet és toronyórát lánccal. Egyszerűen erre van a teljes folyamat kitalálva, ha ezt felismered, akkor megérted, hogy miért úgy működik a posta, ahogy.

Postafiók? :D :D :D 

Nemrég szüntették meg azt, hogy postafiókba küldemnény érkezéséről kérhess pénzért sms/email értesítést.
A postafiókba is értesítőt dobnak be, nem pedig a küldeményt. Ha nem a központi postán van a postafiókod, akkor a postafiókból a másik postára kell átsétálni sorba állni. 

Tehát neked kell rendszeresen bejárni megnézni a postafiókot, hogy van -e benne értesítő, hogy állj sorba. Hát ezt a saját postaládám is tudja.

Ezeknek az ügyfél csak zavaró tényező.

A postafiókba is értesítőt dobnak be, nem pedig a küldeményt. Ha nem a központi postán van a postafiókod, akkor a postafiókból a másik postára kell átsétálni sorba állni.  Tehát neked kell rendszeresen bejárni megnézni a postafiókot, hogy van -e benne értesítő, hogy állj sorba. Hát ezt a saját postaládám is tudja.

Nézd, mit írtam:

A postával a fő probléma az, hogy a főnökök nem arra optimalizálnak, hogy kiviszik a csomagot lakcímre és/vagy automatába pakolnak, hanem arra, hogy cross-sell el tudjanak adni biztosítást, sorsjegyet, befektetést, plüssállatot, könyvet és toronyórát lánccal. Egyszerűen erre van a teljes folyamat kitalálva, ha ezt felismered, akkor megérted, hogy miért úgy működik a posta, ahogy.

Szerinted?

amúgy persze, értem ezt az cross selling és upselling témát. Az autóknál a gari megtartásához kötelező szerviz is részben ilyen. Meg, hogy némelyik banknál csak személyesen lehet komolyabb ügyet intézni.

Amúgy a postán valsz a többi kacat árulása is eléggé rossz hatékonyságú lehet. 

A postánál úgy gondolták, hogy mostantól akkor indul a nagy kaszálás, pedig meg fogják szívni, ugyanis ahogy az átlagjóska rendelő konstatálja, hogy be lett szopatva, behúzza a féket és nem eteti tovább a kisgömbőcöt, rendel inkább eu-n belülről, és így, ilyen feltételek mellett nemhogy extra pénz nem lesz, de még annyi se, amennyi eddig befolyt.. A "szegény magyar kisker" pedig továbbra sem lett helyzetbehozva, mert már senki nem fog visszatérni a  hagyományos vásárlási formához, pláne ha ők is hozzáigazítják az árazásukat a postai vadkapitalista díjszabáshoz.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az autóknál a gari megtartásához kötelező szerviz is részben ilyen.

Szerintem messze nem ilyen, soha nem próbáltak meg eladni bármit is, amikor vittem szervizbe, ráadásul nem kell ugyanoda vinned és még csak nem is kell márkaszervizbe vinned... az, hogy a kiterjesztett garancia alapja egy évenkénti átvizsgálás, az szerintem teljesen rendben van.

Amúgy a postán valsz a többi kacat árulása is eléggé rossz hatékonyságú lehet. 

Hát, ezért próbálkoznak erősen, hogy még több embert kényszerítsenek be... az alapszolgáltatás pedig le van szarva.

Nálunk pont így működik a posta, azzal a kiegészítéssel, hogy ha házhoz kérem, az esetek 90 százalékában csak az értesítő jön, és érte kell menni. Ezért mindig csomagautomatába kérem a rendeléseimet, SMSben megjön a kód, és kiveszem belőle, amikor arra van dolgom. Már annyira felfejlődtek, hogy a nagyobb boltokban is van automata, oda is kérhetem, ahová amúgy is megyek bevásárolni. 

Mondjuk itt is csak 1-2 éve van így, előtte itt is katasztrófa volt a csomagkihordás, jöttek is fel az alternatív szolgáltatások, mint a talajvíz, de ezzel a megoldással helyére állt a világrend.

A postafiók az egy tök más szolgáltatás, az nem erről szól.

Csaba

Vegre a finneknel megjott az eszuk.

 

> A postafiók az egy tök más szolgáltatás, az nem erről szól.

 

Az lehet, de fizikailag egy doboz a postan, amit te nyithatsz. Az akar lehet a csomagautomatan fenntartva egy rekesz ami a tied.

En a gyakorlati megvalositast irtam meg (hogy hogyan kellene), nem kell feltetlen fem kontenereket kipakolni a parkolokba (ahogy most van mas csomagautomatanal).

A postahivatalokban van erre hely, mivel a postafiokokat mar kialakitottak. Azokat fel lehet ujitani, es lehetne csomagautomata, egy reszuk meg maradna postafioknak, es nyilna mobilrol, sms-bol, bankkartyabol, titkos pin koddal. Nem kellene sajat "kulccsal" szarakodni postafiok cimszo alatt.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Egy jo ceghez alapvetoen 3 dolog kell:

kapcsolat

kapcsolat

kapcsolat

 

Tudom, mert volt startupom, es dolgoztam (mas) startupban.

Es van cegem is (nem startup).

 

Nekem mindossze csak a kapcsolat hianyzik ebbol a harombol:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nekem a postapont ez, hogy a belföldi csomagjaimat oda kérem, ha lehet. Egyrészt, mert a szomszédban van, másrészt a nyitvatartási ideje is jobb, mint a központi postának. Harmadrészt a követés alapján kimarad így az, hogy betárazzák a helyi postán, így a csúcsidőszakban is 1 napos szállítással szokott sikerülni.