TakarékBank SMS phishing?

Fórumok

Jött egy ilyen SMS a +36 30 344 4332 számról (ma reggel), azért elég gyanúsan phishing gyanús nem?

Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben folytatnà hitele törlesztését, ezt nyilatkozat formàjàban is jelezheti! Kattintson a linkre: https://bit.ly/2AsZA16 Takarékbank

Linkrövidítő, ismeretlen telefonszám, az itt lévő értékelések is érdekesek: https://www.kihivott.hu/telefonszam/06303444332

a bit.ly-s rövidítés az úgy látom https://takarekbank.hu/hitel-torlesztesi-moratoriummal-kapcsolatos-info… címre old fel, akkor mégis valid SMS lenne? De bakker, ebben minden benne van ami az anti phishing tréningeken van, hogy mik a gyanús jelek.

  • Nem várt SMS (két hónapja van hitel moratórium...)
  • Linkrövidítő
  • Hibás ékezetek
  • Nincs személyes megszólítás

Szólna valaki valami illetékesnek, hogy ez azért nem kóser így?

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 05. 22., p – 12:36

Gondolom spórolnak (1 SMS-be beleférjen) és hülyék ahhoz hogy saját oldalukon rövid címeket tudjanak létrehozni. Az ékezeteket pedig valószínűleg nem kezeli rendesen a külföldi SMS gateway-ük vagy a külföldről vett szoftverük. Én nem várnék többet egy ilyen banktól, szóval szerintem normális.

Jó lesz ez így Béla! Nyomj már arra az igenre, mert még rendbe kell raknod a főni XP-s gépét!

openssl s_client -connect takarekbank.hu:https -servername takarekbank.hu 2>&1 < /dev/null | \
  openssl x509 -noout -issuer -nameopt multiline,-esc_msb
issuer=
    countryName               = US
    organizationName          = Let's Encrypt
    commonName                = Let's Encrypt Authority X3


A régi titkosító algoritmusokkal az a gond, hogy nem az IT, hanem az üzlet mondja meg, mi a minimális elvárás. És ha az ügyfelek látható%-a még -mondjuk- 4.3 előtti Android-ot használ, akkor üzleti igény lesz az, hogy a régi trotyli algoritmusok is támogatottak legyenek.

Es a PCI DSS (meg hasonlok) kovetelmenyeit is felulirhatjak? Mivel netbank eseten megfelelnek annak, mi ertelme van a weboldalt alacsonyabbon hagyni (a takarekbank.hu gondolom kabw egy tok statikus vagy valami cmses weboldal, nem pci alatt uzemel, de hat akkor is)..

Kapcsolatban allsz veluk? Van naluk hiteled? Ha mindkettore nem a valasz, akkor ignoralhatod.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

akkor másképp látjuk az életet :). Btw relatíve "magasan" lakom, engem nem érintene az árvíz, ennek ellenére alapvető dolognak tekintem. kb mint a márc15 hóban rekedt emberek ellátását és hasonlók. nem kell a világ túlvégére menni egy-egy "napi jótett"-ért vagy akár csak annyiért, hogy mosolyt csalj valakinek az arcára.. Ha fel tudsz venni egy általános pozitív hozzáállást másokkal szemben ("idegen"-ekkel szemben is), amíg okot nem adnak arra, hogy másképp viselkedj, egészen másképp tudod megélni a saját valóságodat a többi külső tényezőtől függetlenül

A "hibás" ékezetes karakterek szinte biztos, hogy az SMS-küldésnél fordultak ebbe az alap sms-kódkészletben megtalálható alakra. (Van még nem egy olyan sms-gw a világon, ami csak ezt tudja...)

Erre csak azt tudom mondani, hogy 2020 van, tudjanak mar magyarul irni es utf-es sms-t kuldeni.

vagy kapjak ossze magukat es csinaljanak vegre egy ertelmes mobil appot, aztan abba is kuldhetnek uziket (nekem pl. a k&h ilyen dolgai nagyon tetszenek).

Hát be is baszna, ha a bank a saját maga által indított kommunikációt kiszámlázná nekem smsenként.

Meg hát amúgy is! Ha én korlátlanul tudok SMS-t küldeni havi 15-20 font körüli akármelyik csomaggal, akkor nehogy már egy bank ne tudjon havi fix pénzért korlátlan számú sms-t küldeni!

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Díjban nehezen. Persze ha a költségük 0, akkor lehet, az még éppen belefér a díjba szűken. 1 fillérrel több már nem férne bele.

Inkább az lehet, hogy náluk van a zsetonom, amit ők ügyesen kihelyeznek mindenféle hitelek formájában és megkapják érte a kamatot attól, aki felvette a hitelt. Aztán a kamatból kifizetik az összes sms-t.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Rohadtul észre kéne venni, hogy kismillió butafon van használatban, amelyik nem tud UTF-8 ködkészlettel érkező SMS-t értelmesen megjeleníteni. Szóval nem spórolás, és hasonló itt felsorolt baromság, csak némi racionális gondolkodás.

Bemégy tetszőleges áruházban levő GSM-boltba, és kikérsz 3 nagyifont. Abszolút noname (Ilike, Selecline, és í. t.)  eszközöket fogsz kapni, amelyek közös jellemzője, hogy relatív nagy gombjai vannak, sok esetben külön zseblámpa kapcsoló, külön vészhívó, és a legnagyobb találmányuk, hogy a "jobbak" Nokia-XYZ tipusú cserélhető akksit használnak, így lesz hozzá utángyártott darab. Van benne a célközönség számára "nélkülözhetetlen" hulladék 300 kpixeles fényképezőgép és MP3 lejátszó is. Ellenben ami a lényeg lenne - a fent említett UTF-8-as, UTF-16-os, vagy bármilyen rendes, - teljes karakterkészlet támogatás, no az alig. Sőt, az sem igazán jellemző, hogy rendesen kezelik az un. "hosszú" SMS-ket. Ettől még a nagyifon hasznos találmány. No most ha ugyanezeket a paramétereket, de normál méretű billentyűkkel találod, akkor az csak szimplán gagyifon, amire  a világnak nem lenne szüksége, de iszonyat mennyiségben vásárolják. Jellemzően nem kis és nagyobb iskolásoknak (azokat ugye a tanyai iskolában is körberöhögnék ezekkel), és pláne nem ifjú felnőtteknek, hanem inkább 50+-os embereknek, akik pl. már nem akarják megtanulni használni az érintőképernyős, ikonos, számukra sok hasznot nem jelentő okostelefonokat. De bizonyos munkákhoz sem ideális a tapiképernyő. (Félreértés ne essék: vannak szellemileg is topon levő 80-as perfekt almafón vagy robothasználók, és eldugott tanyavilágban is párszázezres 3-hete-megjelent-de-lassan-cserélem-mert-elavult emberek.)

" ismeretlen random szám " - ez még hagyján, de amikor valamelyik bank nevében a Call center publikus tudakozóban nem szereplő számról hív hitelkártyával kapcsolatban, na az aztán az űbercuki... vayg inkább űberciki... :-P Szegény telesales/cc-s emberkék minden alkalommal meg kell, hogy hallgassák (merthogy azzal kezdik, hogy rögzített vonalról hívnak...), hogy a bankhoz nem köthető random hívószámról fölöslegesen hívnak, mert semmilyen, a krátyámhoz kapcsolódó adatot nem fogok megadni "beazonosítás" céljából - ha már ők nem tudnak olyan számról hívni, amivel legalább a hívót a bankhoz tudnám kötni... Huszonéve is műlödött az, hogy a cc vezérszámáról látszott a kimenő hívás - persze azóa fejlődött a technika :-)

Ha jól tudom, még egy Nokia 3210 is tudott UCS-2-őt. 1999-ről beszélünk.

De mindjárt kipróbálom említett nagyifonokon (kettő is van).

Szerk:
Egyiket megtaláltam: myPhone Halo 2, tökéletesen működik rajta UCS-2. ~10e Ft-os nagyifon. Nem tudom, hogy ezt tudja-e más überelni lefele :)

Sokszor az a baj hogy az informatikai megoldásokat is úgy kezelik a döntéshozók mint bármilyen más beruházást. 

Számszerűsíthetően jobb ROI-t pedig nagyon nehéz kreálni egy igényesebb megoldáshoz (merthogy az igénytelen taknyok általában olcsóbbak).

Egy olyan meg, hogy "csináljuk meg szebben" az önmagában kb. esélytelen, nem hordoz értéket. Egyrészt a fentiek miatt másrészt meg h (részben megintcsak a fentiek miatt) általában kisebb gondod is nagyobb annál minthogy milyen betűkészlettel mennek ki az SMS-ek.

Ja és az esetlegesen nem teljesen igazmondó/nem teljesen hozzáértő (tetszőleges erősebb kifejezés behelyettesíthatő) beszállítókról nem is beszéltünk.

Gábriel Ákos

Szerintem irj a banknak, hasonlokeppen tettem en is. Bar nekunk emailben kuldte a magnetbank es az is valami idiota link volt, s raadasul gmail.com-os cimrol. :)