Miert jo szolgaltatonal venni a telefont?

Fórumok

Mar maskor is felmerult bennem a kerdes, de most a VoWIFI-s thread kapcsan ujra. Miert jo szolgaltatonal megvenni a mobilt? Elso ranezesre a legtobb esetben eleg vastagon fog a ceruza az arcedulan, csak a nagyon high-end dijcsomagoknak es csak 2 eves huseggel eri meg a bolti arakhoz kepest.

Feltetelezem, valami elonye megis van, mert sokan vesznek onnan mobilt. Miert?

Hozzászólások

Nem éri meg!

Szerintem jellemzően azok veszik így a telefonokat, akik vagy nagyon rossz anyagi helyzetben vannak vagy a több százeres csúcs eszközöket csak részletre tudják megvenni. Valamikor valóban megérte, ma már inkább nyűg mint előny és még drágább is. 

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Mert 10+ eve ugyanannal a szolgaltatonal es csomagban vagyok. Nem vagyok marka/tipus fan a ket evente aktualis ajanlatban mindig talalok olyan keszuleket ami 0ft es megfelel a 'kovetelmenyeknek'

Nem is tervezek csomagot valtani, havi 4-9k huf kozotti szokott lenni a szamla. Utobbi akkor ha sokat mobil parkolok. A csomagban levo mobil net hamar elfogy ha yt videot neznek rajta a gyerekek.

A havi akcios beszed keret viszont franko, ez nekem fontosabb mint a mobil net.

En pl ezert.

A fórumtársak vélhetőleg ismerik az arukereso.hu, gsmarena.com és hasonló oldalakat. Ellenben az abszolut laikusnak kevés gondolkodással a legegyszerűbb út a szolgáltató ügyfélszolgálata.

Arukereso.hu-n még a MOBILEXPO.HU is megbecsülésnek örvendő, kóser megbízható cég volt 2020 februárban is, pedig a 2019 december eleji lopás óta elérhetetlenek voltak. Ennyit érnek az arukereso.hu plecsnijei, gondolom van valami fix pénz amiért Tasnády fejére is glória kerül.

a közelmúltban szombathelyen a város "médiahivatalába" az ellenzék által javasolt manus a kinevezése után belebukott egy sikkasztási történetbe. akkor a városvezetés felelős...? ugyan honnan tudták volna előre, hogy a faszi a "céges" bankkártyával fizet egy temetést (amit egyébként vissza is rakott még a bukta előtt), meg megy el kurvázni(?) kétszer is 1-1 wellnesshotelbe?

Ne ajándékozzon megbízható plecsnit pénzért csalóknak. Ha meg ad, akkor vállalja a felelősséget érte. Jah, hát az arukereso atbaszlak kft (lánykori neven ezen a heten:

Online Comparison Shopping Kft.
Cím: 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.

  is  csak a pízt lesi a plecsniosztogatásért, elszámoltathatóságot ne is  várjunk érte!

az itt leírtakból nem derül ki, hogy pénzért adja a plecsnit. ahogy az sem, hogy milyen felelősséget vállal milyen esetekben. mondjuk az is vicc, ha azért vásároljak egy webáruházból, mert az árukereső vagy bármelyik hasonló marketinggyülekezet zöldbigyót adott neki...

"mondjuk az is vicc, ha azért vásároljak egy webáruházból, mert az árukereső vagy bármelyik hasonló marketinggyülekezet zöldbigyót adott neki..."

Ne tudd meg, hogy mennyi ember első dolga az árúkereső ha valami kell neki.... A környezetemben szoktam látni, és nem vagyok elesve tőle. 

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Elvben a plecsni ingyenes, és 60 nap alatt kell hozzá 10 pozitív visszajelzés 4.2 átlaggal, vagy 60/60/4.6 ha az erősebbik plecsni kell. Ezt  sajnos kb a haveri körben meg lehet oldani.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

telefonkereskedőként mi közöm van nekem ahhoz (mekkora felelősségem van abban), hogy a masmung, jujváj,  vagy a körteemblémás telefonokat gyártó cég (akik által gyártott telefonokat én is forgalmazok) éppenséggel nem ad frissítést ezekhez a telefonokhoz, mondjuk csak azért, mert magyarországon lettek eladva, nem az indonéz szigetvilágban, ahova ők (a gyártók) gondolták...? ha meg oda gondolták, akkor én hogyan/miért jutok hozzá...?

Mert a díjcsomagom miatt nem drágább mint üzletben. Egyébként nálam teljesen random mikor hol veszem meg, márkabolt vagy szolgáltató.

Nehezen szednél a juhokkal legeltetett területen szegfű gombát, ha mindent megrágnának. Ellenben ez a kecskékre és szarvasmarhákra már csak részben igaz, az előzőek mindent megrágnak tényleg, az utóbbiak meg mindent letaposnak. A bírka meg kikerüli, amit nem rág meg.

Szerintem azért, mert nagyon sok esetben az újabb x év hűségidőért cserébe havi részletre kapja meg a készüléket az ügyfél, és nem kell a boltban a hitelezéssel vacakolnia.  Sőt, boltba se kell mennie emiatt, hiszen telemarketinggel vagy interneten pár klikkeléssel el tudj a intézni a készülék vásárlást. Másrészt erős a szolgáltatói marketing is, az ügyfeleket közvetlenül megtalálja a soha vissza nem térő fantasztikus lehetőségekkel.

Egyébként ez az üzleti modell meglepően sikeres: sokan megvesznek eszméletlen drága készülékeket azért, mert nem egy összegben kell kiköhögni, és a havi 9999.- forintokat még a segílykéből is ki lehet gazdálkodni.

...havi részletre kapja meg a készüléket az ügyfél, és nem kell a boltban a hitelezéssel vacakolnia.  Sőt, boltba se kell mennie emiatt, hiszen ... (az) interneten pár klikkeléssel el tudj a intézni a készülék vásárlást.

https://www.apple.com/uk/shop/browse/financing

Részletre? Hitelezés? Úristen, ez csak egy telefon.
Máshogy adná ki, ha mondjuk egy házról lenne szó. Még autót se veszek részletre. Olyat érdemes venni, amire van pénzed. (Bármikor tetőre rakhatod egy őz vagy figyelmetlen szembejövő miatt, ahogy egy telefont is bármikor összetörhetsz.)

Saját tapasztalataim:
- Bár a flottás díjcsomag miatt van egy bizonyos mértékű kedvezmény a készülékekre, ezzel együtt is jóval drágább, mint *gsm*.hu webshop-ban. (Telenorban még egy nyamvadt autós töltő, tok, BT füles vagy bármilyen kiegészítő is pofalerohasztóan drága.)
- Két év hűség és kártyafüggőség, sokszor a szolgáltató által hátráltatott OTA frissítésekkel.
- Számtalan készüléket (telefonokat és tableteket egyaránt) vásároltunk már a családban *gsm*.hu webshop-ból az elmúlt tizenöt évben. Van egy kedvenc boltunk, de néhányat másik webshopból is rendeltünk már. Illetve Németországból is rendeltem egyszer. Ezek mind dobozos, új készülékek voltak (meglepő módon akkor is, amikor az olcsóbb, csomagolás és töltő nélküli opciót választottam). Még soha egyikkel sem volt semmilyen probléma.
- Ezek általában szaúdi régiókódosak szoktak lenni, ritkábban német vagy olasz. Ennek én még semmilyen hátrányát nem tapasztaltam. Magyar nyelv ugyanúgy van bennük és az OTA elsők között jön ki a szaúdira, egy-két héttel hamarabb, mint a magyar szolgáltatóknál.
- Jellemzően Samsung Galaxy S, Tab S-vonalon illetve LG G-vonalon mozgunk, illetve van már egy-két Huawei (szüleimnek, feleségemnek). Rendeltünk egyszer ,,noname" kínai telefont is. Oké volt, de amikor pár év múlva tönkrement, visszatértünk az előbb felsoroltakhoz.
- Vateráról, Jófógásról még nem vettem telefont. Bár elvi bajom nincs ezzel, lusta vagyok állandóan figyelni a felhozatalt (egyik kollégám így csinálja, és jó boltokat nyélbe ütött már, szintén Samsung S-vonalon).
- Nekem az a stratégiám, hogy mondjuk Galaxy S-ből megveszem az egy vagy két generációval korábbit és azzal elvagyok 3-4 évig.
- Jelenleg egy S7 Edge-em van, amivel elégedett vagyok. Valószínű veszek majd egy S20-at, amikor másodvonalas készülék lesz. (Ha most rögtön kéne, akkor egy S10-et vennék.)

Jó kérdés.....

Igen, árúhitel, kamatmentesen. És ennyi. Nyugati morál fut már itt is sok esetben. Van pénz, de nem egyszerre égetjük el, hanem jó helye van annak a számlán, és havonta egy kis összeggel törleszthető a készülék ami lehet telefon/tv/laptop/stb is igény szerint az adott szolgáltatótól. Az, hogy törik, nem törik, szerintem nem mérvadó... Anno az S7-et elkezdtem túlfélteni, mert az volt az első mindenhol üveg telefonom.... Felesleges. Ugyanúgy használva, mint az elődjeit sem lett semmi baja.... Azután az s5 Mini/S7 páros le lett váltva S7/S9+ párosra, és a két üvegphone se törte össze egymást évek alatt... De igen, amúgy rengeteg gazdasági totálkáros telefont látok nap mint nap.... Nem kell túlvédeni, de ha minimálisan odafigyel az ember, akkor nem lesz baja.

A saját tapasztalaidat picit boncolgatnám.

-Flottás/céges előfizetésekre más kedvezmény van, igazából magánelőfizetéshez éri meg részletre venni telefont. Első 1-2 hűségciklusnál még aránylag ki kell fognia jó ajánlatokat, de vannak. Érdekes módon más árat mutat egyes készülékekre a webshop pár nappal a hűség lejárata előtt, és mást miután lejárt a hűség... A sokadik hűségciklusnál már jellemzően vannak versenyképes ajánlatok is. Amikor a Samsung Galaxy S9+ 285e listaáron volt, akkor kb 30% kedvezményt kaptam ilyen-olyan formában. Ez havidíj kedvezmény, készülék kedvezmény, online kedvezmény, és talán még valami tartozékra elkölthető kupon is volt azt hiszem 5000Ft értékben.

-2 év hűség (pontosabban 22 hónap után hozhatsz ki új készüléket "kétéves" előfizetés esetén hosszabbítással) kártyafüggőség 2018 Okt óta nincs, az OTA meg olyan amilyen, megvan az oka, de simán felmegy odinnal a XEH minden samsungra, és a SES-ben sem szólnak miatta ha nem ugrasztod a KNOX-ot.

-"Még soha egyikkel sem volt semmilyen probléma." Jó neked. Környezetemben több embernek is volt szürkeimportos, vagy nem ebbe a régióba szánt készüléke, amivel lett gond. Bevitte oda ahol vette, mert a hazai hálózat nem foglalkozott vele. Onnan elküldték a nagykernek, a nagyker a származási országba, ott megvizsgálták, továbbküldték, szervízelték, majd ugyanez visszafelé, kb egy hónap márkafüggetlenül. Ezzel ellentétben én bemegyek a gyártó saját boltjába, elmondom mi a bajom, ha van alkatrész, akkor 2 műhelyórára ott kell hagyni, ha nincs alkatrész, akkor megadom a számom, és szólnak mikor hagyjam ott 2 órára.

-"Nekem az a stratégiám" Ez teljesen jó. Nálam annyival árnyalódik a helyzet, hogy két telefont használok. Most egy előfizetéses, és két feltöltős számmal. Ez nálam annyit jelent, hogy van egy elsődleges telefonom ami a hűségidő végén megy másodlagosnak, és az új amit kihozok az lesz az elsődleges. Azaz nálam minimum 44 hónapot kell szolgálnia egy készüléknek. Viszont a használati szokásaim alapján* érdemesebb a középkategória tetejétől-felsőkategória közepéig választani.

-"Jelenleg egy S7 Edge-em van, amivel elégedett vagyok. " Előző sessionből kiesett S7 itt van az asztal mellett, azt kifejezetten szerettem napi használatra, de bizonyos dolgok már nem futnak el rajta rendesen, mivel még ez rendesen el lett avultatva, de az Ocolus VR-ban még kitűnően teljesít. :) Szerintem emiatt meg is tartom, mert a jelenlegi készülékeimhez nem akarok új VR szemüveget venni.

 

*mobil game. Sok mobil game, néha kontrollerrel...... Na meg nem elhanyagolható mennyiségű akár többszáz oldalas pdf, meg egyéb doksi olvasása, ja meg most ezt úgy írom, hogy a telefon rádugva egy DEX kábelen monitorra, usb hub-ra amin billenytyűzet, és egér van.... Tartalomfogyasztásra tökéletes, és minimális munkára is alkalmas....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Decemberben vettem egy S10+-t, 110-120 között volt, már nem emlékszem. Ez elég jó ár volt, függetlenül talán 270 körül indult. Elég sokat beszélek telefonon, nekem megérte. Azelőtt 2 évvel S8-at vettem közepes csomagban 170-ért, az is jó üzlet volt, még ha nem is annyira jó, mint az S10+.

Amiért még kissé drágábban is megéri szolgáltatónál venni: garantáltan nem lopott, megfelelő régiókód, tuti garancia.

És milyen díjcsomagban voltál? Mert magyar szolgáltatók úgy csinálják, hogy megkapod a telefont 100e Ft-ért, ha SmartXL akármi csomagban vagy / mész. Ami ugyanazt nyújtja egyébként, mint a FeatureXL csomag, csak éppen havi 5e Ft-al drágább. Vagyis kifizeted részletekben a telefont, csak éppen nem úgy van hirdetve, részletezve a számlán.

Mobil XL csomag + 20 GB net 10,878 Ft / hó.

Volt ennél kisebb mobil csomag is (ugyanaz, csak multi sim nélkül), meg net csomag is (elég lett volna kevesebb is), de bármelyiket választva sokkal drágább volt a telefon. 2 évre számolva több lett volna a teljes kiadás telefon + előfizetés díjat együttvéve, mint így. Egyébként 270,000-et nem adok telefonért, még ha meg is tehetem, viszont kellett a sok beszéd új munkahely miatt, ennyiért pedig nem tudtam nem elhozni.

Lejjebb volt kérdés: független telefon. A szolgáltató belerak vagy 2 appot, amit le lehet tiltani, de nem zavarnak semmit.

Hát én akárhogy ütöm be:
https://www.telekom.hu/shop/termek/Samsung+Galaxy+S10++Dual+SIM--SAM+GAL+S10+PL+DS+128GB+BLK?sku=jsku1754628581&contractType=newPostpaid&paymentType=FULL&preselectedTariffplanBundleSkuId=sku2920042
188 320 Ft a készülék
21 540 Ft / hó előfizetési díj. SufniGSM-ben 214e Ft, MM-nél 250e Ft a készülék. Tehát valóban kapsz kedvezményt, bár én az előfizetési díjhoz (2 év ugye) mérten elég kicsinek tartom azt.

Korlátlan EU csomag + 30 GB net például én szolgáltatómnál bruttó 12 200 Ft / hó összesen. Igaz, multisim opcióról nem tudok.
De ha ugyanezt multisim nélkül ütöm T-nél (sőt ennél kevesebb netet ad, mert T-nél max 20 GB-ot tudok választani), akkor már:
212 520 Ft a készülék és 19 540 Ft / hó az előfizetési díj. Ami 2 év alatt 176 160 Ft-al több, mint az én szolgáltatómnál köthető nagyobb csomag. Tehát gyakorlatilag "ingyen" vehetnék 2 évente egy új csúcs telefont a különbözetből :) ‬

Ja és én persze nem fizetek ennyit, mert minek.. Ügyfelek hívnak 99%-ban, wifi pedig szinte mindig van, ezért csak 2700 Ft-ot fizetek havonta 250 percért + 3 GB netért, utána 9 Ft / perc mp alapon. Ha valamelyik hónapban túlfutom, akkor sincsen baj mert bőven alatta leszek annak, mintha mindig korlátlant fizetnék. Ráadásul havonta válthatok fel/le bármilyen csomagba (akár hívás/akár internet), így nyárra felváltok nagyobb mobilnetre és kész. Feleségemnek kicsit nagyobb csomagot vettem, mert sokat netezik magán telefonján, így ő 4100 Ft/hó-ért kap 250 percet + 10 GB netet.

Nyilván nem vagy Magenta 1-es. Nekem náluk van a TV + NET is. Illetve decemberben - mint mondtam, akkor történt - más áron adták, akkor akciós volt. Rá egy hónapra én is néztem, sokkal drágább volt. Egyébként megnéztem, 4937 / hó a telefon havi törlesztője (ki tudtam volna fizetni egyszerre is, de minek?). Most beütve: Mobil XL + Korlátlan net (15 GB EU): 12165,-. A mobil ára ugyanannyi, amennyit neked ír.

2 évre számolva az én előfizetésemet (amit én kötöttem) 369.686,- a teljes költség. Ebből levonva a jelenlegi S10+ árat (bár a decemberi, magasabb MM-es árat kéne) kijön kevesebb, mint havi 5000 Ft-ból a korlátlan beszélgetés + 20 GB net. A netem egyébként 30GB, a 20 az lehet országon kívül, EU-ban. Annyira nem érdekel, hogy most utánanézzek.

Arról felesleges vitázni, hogy ki mennyit telefonál és ki hogy ússza meg azt. Én se telefonáltam sokat korábban, sőt, vártam már, hogy kihaljon a technológia. Most mégis kénytelen vagyok többet használni, mert a túl oldalon lévő embereket könnyebben elérem. Konferenciahívást is vagy 2 hónapja indítottam először, egyik ember BP-en, másik autózott, én meg itthon... ezt melyik technológiával lehetett volna megbízhatóan végrehajtani? Gondolok itt az autózó emberre, aki 150-el megy a pályán és nem biztos, hogy végig van 4G-je.

Szóval visszatérve az eredeti kérdésre: azért, mert van, hogy megéri. Ez lehet időszakos (pl. decemberi akció), lehet, hogy csak a más előfizetéssel is rendelkező ügyfeleknek jár (Magenta 1). De lehet olyan helyzetben az ember, hogy megéri.

Így már értem. Ha mindened T, akkor megérheti.

Hála Istennek én meg tudtam szabadulni tőlük: vonalast, TV-t, optikai internetet Digire váltottam. Kb 4-ed áron kaptam mérföldekkel jobb (DVB-C) és gyorsabb (gigabit optika) szolgáltatást. Mobilon már jóval korábban eljöttem tőlük.

Szerintem ezt már kezdik elfelejteni.

Amikor telefonom kezdte a végét járni és vártam a következő telefonom megjelenésére, igénybe vettem a cégnél rendelkezésre álló keretet, ami a szolgáltatói készletre szól (valamennyit hozzátettem).
Elég sok független telefon volt a listában, köztük több dupla SIM-es is, ezek egyikén sem volt szolgáltatói zár - szép is lenne ebben a formában.
Valamivel több mint egy évig használtam, mire elérhetővé (kiszállítottá) vált az áhított telefon. :)
 

a dual-sim android mobilok nagyrésze (ha nem az egésze) független. ám pl a vodafone-nál az iphone 11 szolgáltatófüggő. mielőtt megkérdeznéd: a két éves hűség lejárta után -a megfelelő mennyiségű gempa befizetésekor- függetlenítik.

viszont másfél éve a upc-nél a 7es iphone független volt.

Én kértem már függetlenítő kódot szolgáltatótól, nem kellett fizetni érte.
Ráadásul olyan készülékre kaptam, amit még a szabályozás kelte előtt adtak el.

Másik esetben írták, hogy nem tudják a módját, de kapcsolatba léptek a gyártóval - majd megérkezett a kód is hozzá.
...szóval működik és abszolút korrekten kezelték a kérést.

2018 Október óta eladott készülékek esetén az. De van olyan szolgáltató, ami még a régi Nokia 2110-re is kiküldi a kódot...

https://hirado.hu/2017/10/18/minden-amit-tudni-akartal-a-kartyafuggetle…

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Egy helyen egyszerre elintézel mindent. Ha nem érdekel milyen a telefonod és az sem, hogy mennyibe kerül, akkor a legegyszerűbb megoldás.

Tavaly vettem Telekomnál egy Huawei P20-at. Listaáron kb 110 volt ha jól emlékszem és a többi nagy bolt is kb ilyen áron adta (+/-10e, sufni gsm boltokat nem néztem). 2 év hűségért cserébe 30e Ft kedvezményt kaptam. Megérte. Előtte lévő évben TV-t vettem másik mobil előfizura ugyan így, akkor 40e Ft kedvezmény volt. Most nem jó az ajánlat most csak 12e Ft-t akarnak adni.:)

" Két év alatt bőven lehúzza rólad azt a kedvezményt. " - Tehát jövőbelátóként azt mondod, hogy két év alatt, azoos szolgáltatónál, vagy számhordozással más szolgáltató(k)nál ennyivel kedvezőbb költséggel tudna azonos mennyiséget telefonálni, mobilnetezni, sms-ezni?

Úgy megy ez, hogy amikor pl. én megvettem a telefonomat (Samsung S7 edge) a közeli gsm üzletben, a Vodafone csomagját választottam. A konkrét árra nem emlékszem, csak a nagyságrendre. Mondjuk havi 35 font körül volt az előfizetés, 2 éves hűséggel. Kiszámoltam, hogy kb. 800 fontba kerül az egész balhé 2 év alatt. Ez volt a készülék és az előfizetés költsége. Csak a telefont megvenni a GSM boltban olcsóbb lett volna a kiszámolt 800-nál, de már nem emlékszem, hogy mennyivel. Úgy rémlik, hogy megvenni a telefont teljes áron és mellé egy előfizetést (csak simkártya) szintén valamivel olcsóbb volt, de nem volt egetrengető a különbség. Hasamra ütök, mondjuk két év alatt plusz 50-100, esetleg 150 fontot kellett fizetnem. Szóval nagyságrendileg havi 5 fontomba került az, hogy szolgáltatótól csomagban vettem meg a telefont, ahelyett, hogy egybe kifizettem volna mondjuk 500 vagy akármennyi fontot csak a készülékért.

A hűség letelte után ugyanaz a szolgáltató kb. ugyanazt a szolgáltatást havi 12-13 font körüli áron kínálta. Átmentem egy másik szolgáltatóhoz, ahol egy évig 8, most 9 font a havi díj.

Ha valakinek ott van a számláján vagy a szalmazsákban a pénz, és nem csinál vele semmit, akkor jobb megvenni a készüléket a legolcsóbb helyen egyben kifizetve. Ha nincs épp ennyi pénz szabadon, vagy van, de a két év alatt többet hoz befektetve mint a különbség, akkor meg érdemes hitelre venni. (Gondolom, nem csak a szolgáltatóktól lehet hitelre venni a telefont egyébként, de az ilyen áruhitel dolgoknak nem néztem utána, sosem volt, nem hiszem, hogy valaha lesz, szóval fogalmam sincs, hogy az jobb vagy rosszabb, mint a szolgáltatótól venni).

Valaki említette, hogy mi van, ha a hitelre vett telefon összetörik, elveszik, stb. Ugyanaz van, mint amikor az ember kifizette a teljes összeget. Ha nincs biztosításod, akkor elveszíted a telefon árát. Attól, hogy hitelre vetted, nem vagy rosszabb helyzetben, ugyanúgy fáj. A helyette beszerzett cserekészülékért is ugyanúgy kell fizetni, mindegy, hogy az előző készülék milyen módon került hozzád. Nekem mondjuk szerencsém van, a lakásbiztosításom nem csak a lakásban lévő ingóságokat fedezi, hanem ha elvesztem, eltöröm vagy ellopják miközben máshol vagyok, akkor a kis elektronikai cuccokat is, mint telefon, fényképezőgép, karóra, kvarcjáték vagy laptop. És olyan szempontból is szerencsés vagyok, hogy eddig csak egy céges telefont raboltak el tőlem. A cég bejelentette a kárt a biztosítónál, én kaptam egy másik készüléket. Aztán a rendőrség hívott, hogy megtalálták a telefonomat, így visszaadhattam a cserére kapott iphone-t. Egy saját telefonom volt, amit leejtettem, miközben biciklivel mentem gyorsan, és valaki hívott, vagy valami, és megállás nélkül akartam a zsebemből előbányászni. Az a telefon nem tört össze, csak a csúcsai nyúzódtak le az aszfalton pattogás közben, még évekig szolgált becsülettel, szóval ez is szerencsés eset volt. Meg az is szerencsés volt, amikor beugrottam a medencébe, hogy segítsek a gyereknek, aztán pár másodperccel később jutott eszembe, hogy banyek a telefon a zsebemben van még. De aztán az is eszembe jutott, hogy elméletileg vízálló. Kimásztam, elővettem, megnéztem, gyakorlatilag is vízállónak bizonyult.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem igazán értem miért húznák le. Ha máshol veszem az előfizetésemet úgy is fizetnem kell. Az előfizetési díjam nem nő csak elkötelezem magam, hogy 2 évig nem váltok kisebb csomagra (nagyobbra lehet). És tekintve hogy kb 10 éve mindig csak felfelé váltottam csomagot, ezért akkora rizikó nem volt benne, szóval biztos megérte a szolgáltatónak de ebben az esetben nekem is.

Szerkesztve: 2020. 04. 06., h – 17:50

Még sosem éreztem úgy, hogy jó. Vagy valami olyan készüléket ajánlanak, ami ingyen sem kellene, vagy valami csúcsmodellt, aranyárban, részletre. Csúcsmodellt egyszer vettem (SGS2), kp-re, olcsóbban, mint a szolgáltatónál, és akkor sem érte meg (azért tetszett, mert elég lett volna a hardver évekig, csak éppen a frissítéseket hagyták abba előtt, aztán lehetett Cyanogenezni, meg LineageOS-ezni), azóta inkább kinézek egy olcsóbb márkát, ami csak egy kicsit tud kevesebbet (most pl. Motorola), aztán vagy jó lesz soká (saját sw vagy LineageOS), vagy úgyse került sokba.

Szerk: a minta nem nagy, az SGS2 az első okostelefonom volt, kihúzta 8 évig, a Motorola a második.

Az SGS2-ben cseréltem, kb. 6 év után. Sajnos 2 évvel később a kamera is kimúlt benne, és itt elég gyakran a netes vásárláskor úgy kell fizetni, hogy a bank appjával be kell olvasni egy QR-kódot a laptop képernyőjéről, szóval kell a kamera. A mostani Motorola akkuja beépített (ilyen telefont nagyon nem akartam, de nem nagyon volt más, viszont a hasonló tudású Samsunghoz képest a felébe se került, hiába, ha egy márka divatcikké válik, azt hanyagolni kell, az SGS2 nagyon gyorsan megszűnt szoftvertámogatása miatt tőlük nem is akartam venni semmit).

Még sosem éreztem úgy, hogy jó. Vagy valami olyan készüléket ajánlanak, ami ingyen sem kellene, vagy valami csúcsmodellt, aranyárban, részletre.

Sokan sajnos nem értik meg, hogy a csúcsmodellt részletre veszed és valójában drága.

Egyik kollégámnak T-nél volt előfizetése. Felhívták, beszélgettek, aztán örömmel újságolta, hogy csak 30 ezer forintot kell fizetnie, és kap egy iphone-t. Meg persze maradt az eddigi előfizetése, de az nem volt új költség, szóval nem tűnt fel.

A másik meg azt magyarázta egy baráti összejövetelen, hogy mennyivel jobb az iphone mint az android, mert most pl. a szolgáltatótól ingyen kapott egy iphone-t, és ez milyen kurva jó. Persze közben aláírt 2 év hűséget és magas havidíjat fizetett, de az nem számít, mert a telefon viszont ingyen volt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szóval mint ahogy fentebb is levezettem, az előfizetési díjat és a készülék költséget 2 évre kell számolni és simán megérheti szolgáltatónál venni. Ha MM-ben megveszem 250-ért a mobilomat, akkor mégis hol kapok végtelen beszélgetést meg 30 GB netet havi 5000 Ft-ért? Sehol.

Azt gondoltam egy ilyen alapfokú logikai levezetést a jelenlevők mindegyike meg tud tenni, meg úgy az emberek többsége. Nem tudom, melyik a rosszabb: az, aki tényleg csak azért vesz nagyobb csomagot, hogy olcsóbb legyen a készülék, közben meg többet fizet 2 év alatt, vagy az, aki habzó szájjal ugatja, hogy szolgáltatótól nem szabad készüléket venni.

1. Nem mindenki tudja, hogy máshol is lehet venni telefont. Mobilszolgáltató = mobilbolt.

2. Sokan elhiszik, hogy tényleg olcsóbban, netán ingyen kapják a mobilt, nem értik meg, hogy bele van építve a díjcsomagba az ár, és a felét nem használják el annak, amit a díjcsomag nyújt.

Felesegemnek ket eve vettem igy telefont; valami Samsung A-mittomenhany volt, allitolag listaaron 80, valojaban (mashol) 60 lett volna, igy viszont egy osszegben 2280 Ft. volt, raadasul epp at akartuk valtani a feltoltokartyas verziot elofizetesesre, egyszoval igy megerte. A vezetekes szutykokat bevonva ez ala az elofizetes-csomag ala, mindennel egyutt kevesebbet fizettem havonta, mint elotte csak a vezetekes szolgaltatasokert. 

Ezert, pl.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

"raadasul epp at akartuk valtani a feltoltokartyas verziot elofizetesesre,"

Na erre mondj kérlek racionális érvet, hogy miért érheti meg, speciális élethelyzeteket kivéve, lásd futár például. Én úgy látom, hogy az előfizetés a legdurvább lehúzás, kivéve, ha napi 30 percnél többet beszélsz.

Pl: anyosom magara maradt, napi 20-30 perc telefonalas akar halozaton belul is horribilis koltseg.

Es, ahogy irtam is: kevesebbet fizetunk most, mint cca. ket evvel ezelott, amikor csak a vezetekes szolgaltatasokat vettuk igenybe. Ezek figyelembevetelevel nagyon jo dontes volt, sok 10kHUF lett megsporolva.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

1890 forintot fizetek havonta, ebben van 3 GB net + unlimited forgalom egy csomo alkalmazasnal, es egeszen pontosan 0 perc telefonalas, ami pay-as-you-go, mint a kartyas, csak utolag kell kifizetni. Ez listaaron van, btw.

Szerintem az elofizetes onmagaban nem rossz, ha megfelelo konstrukciot talalsz.

Pontosan.

Sokan abba futnak bele, hogy nem megfelelo csomagot valasztanak, vagy kell az aktualis ajfon, amihez mindig a legbrutalabb dijcsomag dukal. Olyanba soha nem mennek bele. Most az osszes telco koltsegem 3 erintettre 10kHUF/hó, es keptelen vagyok atlepni a csomagok korlatait.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Megörültem, hogy végre Magyarországon is lehet egy nincs havidíj mobil előfizetésem, de látom, hogy választani kell hozzá minimum 3G adatot, vagyis továbbra is lesz minimum havi díja.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Igen? Tudsz olyan oldalt linkelni, ahol ilyen csomagot találok, mint amit keresek?

Mert én gyors Google kereséssel ezt az oldalt találtam, de ez semmivel nem jobb, mint ami korábban volt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Pont itt van (volt) a hozzászólásod alatt, (illetve most már az én hozzászólásom alatt) hogy mi volt korábban és hogy mik az igényeim. :-)

Permalink, ha esetleg közben valaki más is válaszolna és már elmászna: https://hup.hu/comment/2466839#comment-2466839

nekem a magyar telefonom feltöltőkártyás volt, és folyamatosan (értsd évente) lejárt a legutolsó feltöltéskor kapott felhasználhatóság. Folyton be kellett menni a szolgáltatóhoz, hogy figyu, nem szeretném elveszíteni a számom, aktiváljuk már újra, légyszi, aztán megint kellett feltölteni egy összeget, aztán GOTO 10. Legutóbb már nem mentem be a szolgáltatóhoz, azóta nincs magyar számom inkább.

Itt, Angliában van egy előfizetésem egy "tartalék" telefonhoz. Ha jól emlékszem, a magán telefonom helyett 2011-ben kaptam cégest, akkor a szám portolásakor ajánlotta a korábbi szolgáltató, hogy küldenének egy sim kártyát. Azóta ott a telefonban. Működik. A telefonszámom él. Előfizetési díj 0. Ha használom, akkor fizetni kell (értelmes összeget, nem iszonyú sokat) a telefonálásért is és az SMS-ért is. Igen ritkán használom, általában fel sincs töltve a telefon. De ha kell, ott van és elérhető.

Ezt szeretném. Havidíj nélküli szolgáltatást, ahol a használattal arányosan kell fizetnem. Nem azért fizetek, mert van egy sim kártyám.

A Domino és társai használatával ugyan nem kell havonta fizetni, viszont évente kell. Csak azért, mert van sim kártyám, akkor is, ha nem beszéltem semmit egy év alatt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Van ennek egy olyan aspektusa, hogy a szolgáltatónak pénzébe kerül, hogy neked van egy telefonszámod. Tehát csak azért, mert van sim kártyád, akkor is, ha nem beszéltél semmit egy év alatt, neki akkor is generálódik költsége. Persze nem hatalmas költségről van szó, de valamiből csak meg kell keresztfinanszíroznia a dolgot.

Ahogy írtam, itt, Angliában működik ez. Kalkuláltak és úgy találták, hogy ez nekik megéri.

Annyi az óriási költsége az egésznek, hogy egy adatbázisban ott vannak az adataim, meg van egyel több aktív telefonszám a másik több százezer vagy millió mellett, illetve egyel kevesebb szabad telefonszám van, amit kiadhatnak másnak. Úgy gondolom, ha egy cégnél ez gondot okoz, akkor valamit rosszul csinálnak. A költség vonzata talán nem is mérhető, csak számolható.

Ezzel szemben bármikor használom a telefont, az talált pénz.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Konkrétan emiatt mentek tönkre az ingyenes magyar VoIP szolgáltatók (21-es körzetben voltak ingyenes számaik, csak kimenő hívásért kellett fizetni, valamint egymás között is ingyenes volt) és kell fizetni havi 99 Ft-ot pl. Ephone-nál.
(Ha jól tudom, ez konkrétan az az összeg, amit a számért kell fizetniük, tehát egy az egyben megy tovább...)

A pontos számra már nem emlékszem, de ja, nagyságrendileg valami ilyesmi volt.

Mondjuk aki nem hajlandó kifizetni havi 99 forintot egy szolgáltatásért, azt nem sajnálom, itt legfeljebb az a kérdés, hogy külföldről (pl. gee) megoldható-e az automatikus fizetés, mondjuk kártyáról, vagy mindenképpen foglalkozni kell vele minden hónapban. Nem lehet valamelyik VoIP szolgálktatóhoz áthordozni gee számát?

Konkrétan Ephone-nál létezik előre fizetéses és utólagos konstrukció is.
Előbbit konkrétan be tudom fizetni akár Revolutos kártyáról, utóbbinál, ha jól tudom, csak utalás van (csoportos beszedés nincs), de működik az, hogy ráutalsz egy nagyobb összeget és ebből a "túlfizetésből" vonják az aktuális számlát.

Tehát egyik esetben sem kell feltétlen minden hónapban foglalkozni vele.

Van hozzájuk áthordozott vezetékes számom, működik gond nélkül - bár "földrajzi" körzetet csak magyarországi, szerződött helyen szabad használni hivatalosan.
21-es körzetnél viszont nincs ilyen megkötés, de konkrétan manapság is rá tudnak csodálkozni, hogy ilyen körzet létezik...

"A Domino és társai használatával ugyan nem kell havonta fizetni, viszont évente kell. "

De az a pénz a tied marad.

Igaz, hogy a szolgáltatónál tárolod, és csak arra költheted el amire hagyják, de a teljes befizetett összeget elköltheted. Ha nem telefonálod el, akkor elparkolhatod, vehetsz pályamatricát, lottót, ncore prémiumot, vagy bármit amit sms-ben is fizethetsz. Mondjuk kávét az automatából.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Jellemzően nem.

Alapban a post-paid díjcsomagoknál fizetsz egy havidíjat, és azon felül fizetsz az igénybe vett szolgáltatásért. Ennek egy speciális részhalmaza csak a leforgalmazható havidíj.

A pre-paid esetén viszont a teljes befizetett összeget az igénybevehető szolgáltatásokra fordíthatod.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

"A Domino és társai használatával ugyan nem kell havonta fizetni, viszont évente kell. "

De az a pénz a tied marad.

Igen, egy évig az enyém marad, aztán lejár a szavatossága és eltűnik a telefonszámmal együtt az éterben.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

"raadasul epp at akartuk valtani a feltoltokartyas verziot elofizetesesre,"

Na erre mondj kérlek racionális érvet, hogy miért érheti meg, speciális élethelyzeteket kivéve, lásd futár például. Én úgy látom, hogy az előfizetés a legdurvább lehúzás, kivéve, ha napi 30 percnél többet beszélsz.

Nagyon függ a felhasználás módjától.

Pl. nekem a magyar telefonom feltöltőkártyás volt, és folyamatosan (értsd évente) lejárt a legutolsó feltöltéskor kapott felhasználhatóság. Folyton be kellett menni a szolgáltatóhoz, hogy figyu, nem szeretném elveszíteni a számom, aktiváljuk már újra, légyszi, aztán megint kellett feltölteni egy összeget, aztán GOTO 10. Legutóbb már nem mentem be a szolgáltatóhoz, azóta nincs magyar számom inkább.

Itt, Angliában van egy előfizetésem egy "tartalék" telefonhoz. Ha jól emlékszem, a magán telefonom helyett 2011-ben kaptam cégest, akkor a szám portolásakor ajánlotta a korábbi szolgáltató, hogy küldenének egy sim kártyát. Azóta ott a telefonban. Működik. A telefonszámom él. Előfizetési díj 0. Ha használom, akkor fizetni kell (értelmes összeget, nem iszonyú sokat) a telefonálásért is és az SMS-ért is. Igen ritkán használom, általában fel sincs töltve a telefon. De ha kell, ott van és elérhető.

Általánosságban pedig azt lehet elmondani, hogy itt, Angliában van egy kevés olyan előfizetés, ami olcsóbbra jön ki, mint a tipikus feltöltőkártyás cuccok. Ugyanis a feltöltőkártyás is egy kvázi előfizetős módon van itt használva. 3 lehetősége van az embernek:
1) sima feltöltőkártyás sim, a hívásokat perc alapon számolják, az SMS-eket is darabonként. A net-et nem tudom biztosan, de bizonyára ott is forgalom arányosan kell fizetni. Amikor a three-nél volt feltöltőkártyás telefonom, az ilyen volt, csak a skype forgalom ingyenes volt, így skype-on beszéltünk, meg írtuk az üzeneteket mindenkinek. Kb. 2 hónapig ki se derült, hogy a készülék megvételekor kifizetett 10 vagy 20 fontos első feltöltést elfelejtettem beaktiválni. Ez egy viszonylag okos feature phone volt, ugyan van böngészője meg ilyesmi, de nem használtam rajta semmi netes dolgot. Ez 0 vagy nagyon minimális forgalom esetén OK, de normális felhasználás (pl. internet) esetén hamar drága lesz
2) ezért a normális feltöltőkártyás felhasználás az, hogy az ember havi 10 fontért aktivál egy csomagot, ami x perc beszélgetést, sms-t és netet tartalmaz. Ha mondjuk elutazol, akkor nem muszáj arra a hónapra is beaktiválnod, de jellemzően az emberek nagy része minden hónapban aktivál.
3) előfizetés. A legtöbb havi előfizetés többe kerül, mint 10 font, és jellemzően korlátlan beszélgetést, sms-t, és kb. 2G-tól kezdődő internetet tartalmaz. Korlátlan internet annak idején 20 font körül volt az asszonynak (vagy 30?) de ez évekkel ezelőtt volt, nem tudom, most mennyibe kerülnek. Viszont van 10 font alatti előfizetés is. Nem sok, de akad. A fiamnak havi 7 fontért van mondjuk 500 perc beszélgetés, 500 sms meg 1 vagy 2 G adat. Nekem 9 font a 3000 perc, 3000 sms és 4G adat. Ez mind a kettő olcsóbb, mint a normális felhasználásra alkalmas feltöltőkártyás csomagok, és nekünk ez megfelel. De persze nem mindenkinek lenne elég, az asszony pl. sok internetet eszik, most is ha jól emlékszem 18 font a havi előfizetése, és ezért nem korlátlan netet kap, csak olyan 8-10G körül.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Miért lenne jó? 

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nem éri meg a szolgáltatótól telefont venni!
Régen 2 évente vettem telefont a szolgáltatótól. Mert amikor lejárt a 2 év hűség folyton jöttek, hogy válasszak egyet vagy ingyen vagy ha abban a körben nem találtam kedvemre valót akkor néhány ezer Ft-ért. Legfeljebb 15 000 Ft-ért mindig akadt olyan ami megfelelt. (Mondjuk ez elég régen volt, mert legalább 10 éve már nem a szolgáltatótól veszek telefont!)
Aztán egyszer vettem egy független telefont a "szabad piacon" éppen a  hűségidő ciklusa előtt és nem akartam másikat venni amikor a szolgáltató felhívott, hogy itt a cuki telefon csak vállaljak újabb 2 évet. Ekkor mivel semmiképpen sem tudtak rábeszélni az új telefonra, felajánlottak egy kedvezményt a havi díjamból. Szerintem ez a legjobb módszer. Olcsóbb havi díj és szabadon választok telefont ott ahol a számomra legkedvezőbb.
Szóval nekem ezért nem éri meg a szolgáltatótól telefont venni!
 

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Szerkesztve: 2020. 04. 07., k – 10:18

A keszulekbiztositast azt el szoktak felejteni! Ha jol tudom, altalaban az van hozza a husegido vegeig.

Itt, Angliában, ha kéred a biztosítást amikor megveszed a telefont, tipikusan egyszer kell kifizetned kb. egy havi előfizetési díjnyi összeget, és az a hűségidő végéig fedez bármit.

Vagy a lakásbiztosítás is fedezi, ha nem csak az ingatlant, hanem az ingóságokat is biztosítottad.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Telekomnál az opcionális.

Legalábbis eddig nekem az csak ajánlás volt, nem kötelezettség....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Nekem csak 50 ezres a telefonom amit a szolgáltatótól vásároltam részletre, nem kellett plusz díjcsomagot váltanom, csupán hűségidőt kellett vállaljak és megkaptam részletre a telefont, így már havi párezerért nekem megéri.

Jó magam nem veszek T*V* egyéb szolgáltatótól mobilt, faternak a sajátossága ez. De ő konkrétan ~~20éve ezt csinálja és kedvezményből megy kedvezménybe.. X készüléket kihoz olcsóbban, havi díj marad, 2 év hűség rámegy.. na basszus! 20 éve náluk van.. váltani sem szeretne. Szóval neki megéri.

Én nem vennék szolgáltatónál mobilt, amit vettem, az ~10éve volt talán + ennek örömére hozzámvágtak ingyen egy SonyXperia L -t egy teszt akcióban 0 forintért. Az megérte :)

Szerkesztve: 2020. 04. 08., sze – 18:59

1. Mert nem sokkal kerül többe, mintha boltban venném.

2. Részletre veszem, szinte nem is veszem észre.

3. Tudok készülékbiztosítást kötni olcsón/ingyen.

Szerkesztve: 2020. 04. 08., sze – 19:31

A kérdés inkább így szól: Mikor lenne jó a szolgáltatónál venni a telefont?

Akkor, ha nem hagyták volna nekik nyíltan versenyellenes szerződési feltételekkel (pl. hűségnyilatkozattal) kialakítani valamennyi díjcsomagjukat.

A VoWiFi pedig egy elbaszott félmegoldás, egy még elbaszottabb szabványú, amatőr hálózaton, amit csak azért találtak ki, hogy multiék a bőrrétegek lehúzkodása mellett a felhasználó saját Internet-csatlakozásával váltsák ki a szolgáltatói hálózatot, miközben a percdíjat azért még felszámolják a hívásért. Cserébe van egy totál inprofesszionális, akadozó hangú beszédcsatornád.

a szerződési feltételek a kormányzati intézkedések alapján lettek kialakítva és módosítva. ahhoz, hogy a működési feltételeknek megfeleljen, kell biztosíték, pl a hűségnyilatkozat. hogy ezt az előfizetők felé vonzóvá tegye, dobott mellé telefont/tabletet kedvező részletfizetéssel.

miután pedig a BTS-ek, BSC-k telepítése egy halom bürokratikus folyamaton megy át, már ha engedélyezik, a lefedettség növelésére minden lehetőséget megragadnak.

a szerződési feltételek a kormányzati intézkedések alapján lettek kialakítva és módosítva

Erre utalt az első mondatom. Ezek a kormányzati intézkedések helytelenek. Mert teret engednek a versenyellenes, kartellszerű üzletpolitikának. A hűségnyilatkozatot mint olyat már rég be kellett volna tiltani.

ahhoz, hogy a működési feltételeknek megfeleljen, kell biztosíték, pl a hűségnyilatkozat

Nem kell. Csak ha az egyik elkezdi és magához láncolja vele az előfizetőt (gazdasági csapdába ejtve és onnantól irracionális döntésekre kényszerítve), akkor elkezdi a többi is és mivel megteheti a téves és hiányos szabályozások miatt, így meg is teszi.

miután pedig a BTS-ek, BSC-k telepítése egy halom bürokratikus folyamaton megy át, már ha engedélyezik

Ez így megy már legalább 20 éve, szerintem megtanultak vele együttélni. Ahogy a frekvenciapályázatokkal is, mert azok is ilyenek. Egyébként meg nem kell olyan helyre rakni, ahol nem engedélyezik. Se nem kell mások orra alá rakni, meg benézetni az ablakon, arrogáns módon leszarni, hogy az ott lakókat zavarja, akik aztán megvétózzák a telepítést.

a lefedettség növelésére minden lehetőséget megragadnak.

A VoWiFi az minden, csak nem hálózati lefedettség. Csak akkor tudod használni, ha te ott már kiépítettél egy hálózatot (értsd: előfizettél az Internetre, vettél routert stb.).

". A hűségnyilatkozatot mint olyat már rég be kellett volna tiltani."

Nem kötelező a hűség, törvény van rá.

Csak akkor nem kapsz kedvezményt...

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Nekem elegem lett az ipari hulladek arukereso-s, szurkeimportos, joaras, saomi-huvely-kinai fos telefonokbol. Vodanal volt jo Samsung akcio tavaly osszel (30%), amivel piaci ar alatt lehetett venni S10-et kamatmentes reszletre. Ez szerintem nem ugyanaz, mint a hitel. Problema nincs vele es bar megtehettem volna, hogy kifizetem egy osszegben, igy kenyelmesebb. Sim-lock mar nincs vodanal, de amig voda kartyat rakok bele, addig tolem akar lehetne is.

Csamcsung... Soha többé. Ami volt, annak az aksiját (5 hónap), a kijelzőjét (11 hónap) és az alaplapját (12. hónap) cserélték... Ráadásul csilliom saját sz@rt is felpakoltak rá (csamcsung is, meg a szolgáltató is).
Xiaomi A2 hivatalos magyar forgalmazósól, stock Androiddal, köszöni szépen, jól (prímán) működik. A családban egy A2 Lite lett megfürdetve, helyette szolgáltatótól lett egy kifutó modell (talán Huawei gyártmány), fél marék gombért ideadták - a két év hűség meg bevállalható volt, mert nincs akkora különbség a díjakban, amenyniért érdemes lenne szolgáltatót váltani.

Nekem Xiaomi A3 van, de amit csinálnak most Android 10 frissítéssel az szánalmas (ráadásul bugokat sem javították 9-ben). Hardveresen egy király telefon, de még gyári Androidot is képesek elrontani. Nem hiszem hogy a következő telefonom Xiaomi lesz, esetleg még egy MIUI-s telefonnak adok egy esélyt.

Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán Xiaomi folytatja az A szériát, mert az a kb. 1 db programozó aki foglalkozik vele nincs a toppon mostanság.

Ennyi. A1-rol valtottam es egyaltalan nem bantam meg. Pedig nagy remenyeket fuztem az Android One-hoz. Azt hittem, hogy csak letoltik a .tgz-t es felrakjak a telefonra, de nem. Ehelyett Xiaomiek taknyolnak vele fel evet, aztan 1 het utan visszavonjak, hogy uh bazmeg ezt is beneztuk. Gyakoroljatok programozni odahaza, koszi.

A2 Lite tulajként "túléltem" az Android10 frissítést :D a másik ~50% nem élte túl, ők mehetnek szervízbem vagy home-made megoldásban megoldják ..

És ráadásul ez egy androidone frissítés lett volna.. 

Na mind1. Én még szavazok bizalmat a Xiaominak.. A fentiektől függetlenül.

Azért a Moto esetében kérdés, hogy a Google-előtti, Google-közbeni, vagy Google utóni (=Lenovo) időszakáról van-e szó. Nem igazán létezik már mint önálló gyártó, inkább csak egy nyugaton elfogadottabb felirattal ellátott kínai tucat. Mondjuk G4-em volt, az már a Lenovos időszakból, de LaOS -al elég jó volt :)

G6, nem tudom, hogy melyik. A hardver tudja, amit kell, a szoftver is okés, ha nincs rajta valami kémcucc (eddig nem tűnt fel), és sokkal olcsóbb volt, mint a hasonló paraméterű Samsung. Nem akartam divatért/márkanévért sokat fizetni, de azért teljesen nevenincs dzsunkakínait sem akartam venni (rajta az előkészített belpiacos kémprogival). Ráadásul már jött a G7, szóval ez elég olcsó volt.

Én egy G6-ot használtam valamivel több mint egy évig, tavaly év végén cseréltem le (valójában a másikra vártam régebb óta).

Valóban egész korrekt kis készülék.
Két SIM-et korrekten kezeli, különösebb teljesítményproblémáim sem voltak vele és nincs teletömve szutykokkal sem (vagy legalábbis láthatóval nem :).
Úgy éreztem, alapvetően a háttértár (flash) sebessége fogja leginkább vissza, de különösebb panaszom így sem lehet rá.

Android 8-al érkezett, de megkapta a 9-es frissítést, ill. biztonsági frissítések is folyamatosan érkeznek, azóta talán kettő is érkezett, hogy lecseréltem.

Sajnos az akku gyakorlatilag kivehetetlen (ahogy ez mostanság jellemző), és üveg hátlapos, bár nem volt esemény, ahol ez gondot okozott volna...

Én azt csináltam, hogy év elején, meglévő előfizetéshez elhoztam a Telekomtól egy S10+ -t, középkategóriás díjcsomaggal, (MobilS+2Gb-t) 270.000 forintért, 22 hónapra. Utána ezt 3 adagban törlesztettem. Nekem ez így megérte.

Szerkesztve: 2020. 04. 13., h – 17:19

Pár éve szívtam egy Xiaomi-val, ami egy adott magyar szolgáltató kártyájával hajlamos volt eldobni a hálózatot. A telefon működött másik kártyával és a szolgáltató is hibamentesen szolgáltatott másik telefonon, azonos lokációkban.Az oka soha nem derült ki, mindkét fél egymásra mutogatott.

Soha nem tapasztaltam előtte és azóta ilyet. 

Mi Store, Lurdy ház, B20-s volt. Más szolgáltató kártyájával müködött.

De túl sok szerepe nincs, arra céloztam, hogy szolgáltatótól vett telefon esetén az ilyeneknek nem fordulhatnak elő (mert szerencsés esetben előtte eladtak pár ezret belőle).

Nem jó... hanem a szükséges rossz. A legolcsóbb "okos"telefont sem tudnám egy összegben kifizetni. ... szerencsére nek kell gyakran ilyet vennem.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.