A Wizzairre és társaira nem vonatkoznak a szabályok?

Csütörtökön késő este a tisztiorvos határozatot hozott, hogy polgári személyszállító repülők (és vonatok és buszok) nem léphetnek be Magyarország területére.

Szóval autó igen, meg teherszállító repülő és vonat, meg katonai repülő igen.

Erre ma, 3 nappal később megnézem, és a Wizzair weboldalán a járatok státuszánál azt látom, hogy a ma esti Luton - Budapest járat rendben úton van. A Ferihegy érkező gépeket soroló weboldalán is látok néhány gépet ma is, holnap is. Sok Wizz gép, egy Ryanair, egy British Airways, egy Emirates Dohából...

Most akkor mi a helyzet? Magasról tesznek a rendeletre a légitársaságok és senki (rendőrség) nem tartatja be azt?

Hozzászólások

Nem tudom ott mi van, itt Debrecenben minden WA gep a foldon all. Nem tul vidam latvany. Es amugy altalaban sem lattam repulogepet felettunk, legalabb egy hete.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Kapcsolódhat: 

Exercise DEFENDER-Europe 20 is a U.S.-led multinational exercise, including NATO's participation.  It is the largest deployment of U.S.-based forces to Europe in more than 25 years with 20,000 soldiers deployed directly from the U.S. to Europe.  As such, it demonstrates U.S. commitment to NATO and its resolve to stand by its European Allies and Partners.

https://shape.nato.int/defender-europe

Ma voltam bringázni reptér mögött, csak az említett cég gépei voltak láthatóak.

Lízingesek a gépek, valamiből kell fizetni...

Jaaa indexen nyilatkozott a góré pá napja, hogy itt minden nagyon rendeben van, nagy a bevétel stb...

Régebben a malév maradványokkal nagy susmus volt, fejétől bűzlik a hal.

lölö is bukott 1/4 et, sok hotelt vettek a rokonok - semmi gond majd a nép kártérit

sudo mount -o ro /hup.hu

Esetleg szellemjárat?
Vagy jogi kiskapu.

Esetleg szellemjárat?

Annak mi értelme lenne? Már nem lesz semmi negatív következménye annak, ha nem repülnek (nem vesztik el a helyet). Viszont költsége van a dolognak.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

szellemjarat:

meg ho elejen volt szo rola h alapbol ha nem szolgalnak ki egy utvonalat kello rendszeresseggel akkor elveszítik ra a jogosultsagukat, de asszem ezt az eus hatosag mar felfuggesztette

pl

.. It is operating the flights to try to retain take-off and landing slots at major airports such as Heathrow. ..

https://www.bbc.com/news/business-51809318

Szerintem a nagy kapkodásban elrontották a szövegezést. Az eredeti célja a korábban meghozott (és talán már le is járt) kormányrendeletnek, hogy csak magyar állampolgárok (és akiket az életük igazoltan ideköt) léphessenek be az országba.

Nem is arról beszélünk. Autók közlekedését nem tiltja a határozat. Ahogy biciklizést, gyalogos határátlépést és hajózást sem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Valószínű külföldön rekedt magyarokat hozzák haza:

A magyar diplomácia minden külföldön rekedt magyarnak segít a hazajutásban    

A beszélgetésben elhangzik: a hétvégén mintegy 1500 magyarnak segítettek a hazatérésben, s még nagyjából ugyanennyien várnak segítséget.

http://www.hajdupress.hu/cikk/a-magyar-diplomacia-minden-kulfoldon-reke…

Nekem is van külföldön rekedt ismerősöm, aki április elején jött volna vissza fél év után DK-Ázsiából. Cseh és lengyel ismerősit már hazavitte különgép, ő még nem kapott ajánlást a konzulátustól.

Na de mennyit?

Én olyasmit olvastam, hogy pl. USA-ba küld 2 gépet Magyarország, hogy hazahozzon embereket. Aki Dél-Amerikában van, azok megszívták, mert a diplomácia annyiban segít, hogy tanácsokat ad, illetve ha valaki más küld gépet, akkor megkérdezik, hogy nem férne-e fel Gipsz Jakab is.

Ja, és ezek persze adott célból küldött gépek, nem menetrend szerinti járatok.

De mi most nem összesen 1-2 gépről beszélünk, hanem napi 4 gép jön Londonból (2 Wizz, 1 BA, 1 Ryanair), ahogy néztem 1 Düsszeldorfból, 1 Dohából, meg volt még 1-2 másik, amikre nem emlékszem.

Londonból ennyire sok embert kellene hazasegíteni, hogy Londonból a WizzAir napi 2 menetrend szerinti járatot kell üzemeltessen? Amikre az épp kint tartózkodó magyar ember simán vehet jegyet, ha akar?

Nem mondom, hogy nem erről van szó (mert fogalmam sincs, hogy mi történik), de furcsának találom.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Tényleg furcsa, a wizzair oldalán simán enged mai BUD -> LTN, majd holnapi visszaindulással jegyet foglalni. Az oda járaton kb 40 hely foglalt jelenleg, a visszafelén meg 80.

A bud.hu -n sincs róla semmi, a fb oldalon a kommentek alapján ugyancsak tanácstalanok az emberek. (persze arról van napi fotósorozat, hogy épp arra járó politikusok spontán csomagokat pakolnak)

Valószínű egy elbaszott intézkedés, amit nem tartanak be. A kamionosok 14 napos karanténja ugyancsak bajos...

Kapcsolódik:

A minisztériumnak kellett közbelépnie, hogy ne legyen gond az áruszállítással

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megváltoztatta Müller Cecília országos tiszti főorvos pénteki határozatának végrehajtását, amelyben péntekre virradó éjszakától az összes külföldről Magyarországra érkező kamionosnak két hét karantént kellett volna vállalnia, függetlenül attól, hogy fertőzött-e vagy sem

https://24.hu/fn/gazdasag/2020/03/30/koronavirus-karanten-fuvarozok/

Kozeli hozzatartozom penteken, Szloveniabol hazafele kapott piros pairlapot a hataron. Nem tudom, hogy mas ingazok, pl Ausztria felol jartak-e igy, de aznap akkor mindenki igy jart, ahol o lepett be az orszagba. Gondolom ezert: https://koronavirus.gov.hu/cikkek/az-orszagos-tisztifoorvos-tilto-es-kotelezo-hatarozata-jarvanyugyi-helyzetre-tekintettel

Biztos, hogy engedik oket? Amiket linkeltel, nem tunnek naprakesznek. 

Ma reggeli hír:

Fontos információ az Ausztriába járó dolgozóknak, hogy rájuk sem vonatkozik a karantén, ugyanakkor a határon nem lesz elég bemutatni a személyi igazolványt és lakcímkártyát, hanem egy munkáltatói igazolást is szükséges.

https://24.hu/fn/gazdasag/2020/03/30/koronavirus-karanten-fuvarozok/

Mire számítsanak az Ausztriába ingázó, dolgozó magyarok? Milyen vizsgálat vár rájuk? Karanténba kerülnek? Biztosított lesz-e a munkába járásuk? – kérdeztük az operatív törzs sajtótájékoztatóján.

A magyar rendőrség továbbra is ellátja a határforgalom ellenőrzési feladatokat, mind a szlovén, szlovák, mind pedig osztrák viszonylatban. A határforgalom ellenőrzéssel összefüggésben az országos mentőszolgálat munkatársai egészségügyi szűrésnek vetik alá a határátlépést kívánó személyeket. Amennyiben betegségre utaló tényt állapítanak meg, ők hatósági házi karanténba kerülnek – hangzott a válasz a sajtótájékoztatón.

https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/mire-szamitsanak-az-ingazok-a…

Kicsit sem konkrét válasz, de valószínű ugyanaz, mint az osztrák határon: munkáltatói igazolással lehet ingázni.

A wizz saját weboldalán a saját járataikról szóló információkat folyamatosan frissítik. Ha felszáll egy gép, vagy ha leszáll, azt látod ott.

Szerintem naprakész.

A reptér oldala nem biztos, hogy naprakész.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Vannak repterek, ahova ha nem szállsz le, elveszted a slot-odat. Ezekre a helyekre mindig megy a repülő.

Én a másodikra tippelnék, főleg ha tényleg repülnek ezek a repülők. 

De fogadni nem mernék rá, meg a jogi szövegek kötőszavait logikai műveletekre nem mindig lehet egyszerűen átalakítani, szóval...  :D

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nem üresek a gépek: "wizzair oldalán simán enged mai BUD -> LTN, majd holnapi visszaindulással jegyet foglalni. Az oda járaton kb 40 hely foglalt jelenleg, a visszafelén meg 80."

A reptér FB/web oldalán is csak annyi infó van, hogy felrakták a várakozáskor szükséges távolságot mutató matricákat.

Jelenleg is lehet jegyet venni.

Mi lesz, ha veszek egy jegyet, és odamegyek a kapuhoz a beszállókártyámmal?

Hirtelen törlik a járatot? Vagy nem engednek fel, és elmegy a repülő üresen? Vagy felszállhatok, elrepülünk Pestre, leszállunk és közben mindenki nagy ívben tesz a tisztifőorvos rendeletére?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A FlightRadar szerint a DEB-LTN-DEB viszonylatú W67853 / W67854 járatpár március 23-án közlekedett utoljára.

És?

Azt tudjuk, hogy az összes debreceni járatot leállították, és a budapesti járatoknak is kb. 3/4-ét.

De én most azokról a járatokról beszélek, amiket nem állítottak le 23-án maguktól, viszont úgy látszik, a 26-ai rendelet után se.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Én úgy vettem észre, hogy tehergépből most több megy, mint pl. pár hónapja és kizárólag a 2-es kifutót használják jelenleg. Ilyen forgalom mellett megoldhatónak tűnne, hogy ne a város fele szálljanak fel, de ez mégsem sikerül.

Ettől eltekintve épp most jön egy London Budapest Wizz gép.

Dícséretes, hogy most csinálják a felújítást. Kerestem, de nem találtam erről hírt, ezért csak sejtettem, hogy ez lehet a háttérben.

A szélirány a 70-es években még számíthatott, de modern gépeknél már kevésbé. Ez már csak egy szempont a sok közül. Hasraütés nemhiszem, hogy valaha is volt az irányválasztásnál.

2020.03.26  - A lakóközösségeknek is kedvező időszakban pályafelújításba kezdett a Budapest Airport

A Budapest Airport úgy döntött, hogy a futópályák, gurulóutak, valamint a műszaki előtér szükséges éves tervezett karbantartási munkálatait a koronavírus járvány miatt jelentősen lecsökkent forgalmi időszakban végzi el. A repülőtér a feladatokat már meg is kezdte; az I-es futópályán hétfő reggel a karbantartási munkák a tervezetteknek megfelelően már el is elindultak.

Az I-es futópályán hétfő reggel el is kezdődtek a karbantartási munkák, amelyek várhatóan az előzetes terveknek megfelelően április 3-án befejeződnek.

https://www.bud.hu/budapest_airport/media/hirek/aktualis_sajtokozlemeny…

Kollégák chiléből jöttek haza 2 hete miután lezárták az olasz osztrák határt, repülővel Santiago->Milano->Bécs, onnan meg autóval Sopron. Úgy emlékszem azt mondták, hogy attól még hogy Milánó a vírus gócpontja, a repülők ugyanúgy mennek, de a reptérről földön csak kifele engedték az embereket (tehát olaszokat haza), átszálló utasok mehettek tovább bármerre, és pont ugyan úgy ausztria is fogadta az átszálló utasokat Milánón keresztül akik nem olaszországból vagy más tiltott országból jöttek. Persze ezeket az infókat N. embertől hallottam, lehet pontatlan, de lényeg hogy hazaértek.

Szerkesztve: 2020. 03. 30., h – 11:33

Tipp: postajárat? Esetleg teherszállítás? Föntebb is említették: a tranzit utazás sincs tiltva.

Csaba

a tranzit utazás sincs tiltva

De, tiltva van. Ha egy repülőgép nem léphet be az országba, akkor mindegy, hogy az utasok egyébként tovább akartak volna menni.

Egyedül átrepülni lehetne, mert az nem "lép be" az országba.

Tipp: postajárat? Esetleg teherszállítás?

Napi 4 menetrend szerinti utasszállító gépről beszélünk, amikre (legalábbis a Wizz) a mai napig is ad el jegyet.

A teherszállító gépeket nem ezek a társaságok üzemeltetik, és azok nem is jelennek meg a fent linkelt oldalakon.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

De igen. De te most az utasokról beszélsz. A rendelet pedig a repülőgépről írt, nem az utasokról. Ahol lehozták a hírt újságok, ott úgy kommentálták, hogy ja igen, átrepülni az ország fölött leszállás nélkül az továbbra is lehet, mert az nem minősül az országba belépésnek. Számomra ebből úgy tűnik, hogy ha leszáll a gép, akkor viszont belépésnek számít, ami a rendelet szerint tilos.

De persze csak találgatok.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Csak mondom, hogy a BA is ad el jegyet pl. április elejére is, ha törlik a járatot, akkor azt mondják, hogy visszakapod az árát, de valójában persze utalványt ajánlanak fel, amit elvileg nem vagy köteles elfogadni. Csak a gépek kitiltása vis maior eset, úgyhogy valószínűleg nem kapsz kártérítést. Szóval maradna az "utalványra váltom a pénzem" eset, ami nem túl vonzó.

Nekem is van BA jegyem és még nem törölték el. Nyilván majd mérlegelem Áprl közepén lehet e utazni vagy nem.

A gépeken amúgy nem csak utasok vannak hanem sok sok árút is visznek, ami a sok légtér zár, kaminosos lassulás miatt fontos. Cargo gépek is vannak persze. Szóval valszeg nem a 10 ember miatt üzemeltetik ezeket a gépeket.

Tudom az emberek általános hozzáállását dögöljön meg minden nagy cég. de azért mikor sok x1000 en visszakérik azonnal a pénzüket attól megfekszenek ezek a cégek is. a pénzed nem fog elveszni, max később felhasználod ennyi.  de azzal hogy mindenki pánikol mi a f... ra kell az a pénz? otthon üléshez a párna alá?

Valoszinuleg nem alakitjak at a legtobb utasteret, hogy arut szallitsanak, a rakter meg egy normal utasszalliton gondolom nem olyan nagy, hogy gazdasagos lenne arra hasznalni a flotta nagy reszet hirtelen.

"Tudom az emberek általános hozzáállását dögöljön meg minden nagy cég"

Szerintem ez nem jellemzo hozzaallas.

"a pénzed nem fog elveszni, max később felhasználod ennyi"

Ugy el fog veszni az erteke, mint a huzat ebben a vilaggazdasagi kornyezetben. Jo, csak 1-2 repulout ararol beszelunk, de akkor is.

"de azért mikor sok x1000 en visszakérik azonnal a pénzüket attól megfekszenek ezek a cégek is"

Ilyen ez a biznisz. Inkabb helyezzek allami felugyelet ala, mint hogy bejelentkezzenek egy kis allami tamogatasert a kovetkezo 20 evnyi adombol es az inflaciobol, amit az allam emel, mert eszmeletlen mennyisegu hitelt vett fel. A piac valamennyire kepes lenne szabalyozni magat. De mi tortent az elmult 11 evben? Ha kicsit is esett a tozsdeindex, rogton rohant a FED meg az europai kozponti bank penzt osztogatni, alapkamatot csokkenteni. Most majd a 2008-as mintara megint megtamogatjak azokat, akiknek mar ossze kellett volna dolniuk, hogy a piac szabalyai ervenyesuljenek.

"mi a f... ra kell az a pénz? otthon üléshez a párna alá?"

Ez elvi kerdes. Ha akarom, bevaltom huszfontosokra es papirhajokat epitek belole a furdokadamban, amit tartos tejjel toltottem meg, amit masok elol vettem meg a boltban, mikozben az evekre elegendo, felhalmozott WC papir egy reszet magam kore tekertem. Nyilvan nem ez a helyzet, meg repulojegyet se vettem :), de nem ez a lenyeg.

Gyakorlatilag a földbe állt a globális termelés, az USA-ban csak a múlt héten 6 millió új munkanélküli jelent meg, és ennek a folyamatnak még nagyon az elején vagyunk. 

Miért lenne szükség nagyobb cargo kapacitásra, mint az eddigiek? 

Hint: sick leave-en/self-isolate-en teherauto es kamion soforok, tobb kiszallitas idoseknek, konkretan UK-ban mar teherauto-hiany(!) van (igen, a hardver IS hianyzik)

Ezen kivul szerintem evek ota nem kellett ilyen sok orvosi eszkozt szallitani sehonnan sehova.

Meg mindig nincs szukseg nagyobb cargo kapacitasra, Mr. Overmind Killer? ;)

Te belehalnal, ha gondolkodnal is neha?

Bagoly mondja verébnek?

Ugye azt mondtátok, hogy mivel személyszállítás nem engedélyezett, ezért bizonyára átalakították a gépeket teherszállítóvá és nincs rajtuk utas.

Akkor most azt mondod, hogy mégis hagytak 40 széket?

GOTO 10.

Ha van rajta 40 utas, akkor hogyan repülhet a tiltás ellenére?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ezeknek a gépeknek jellemzően az az életútja, hogy utasszállítóként születnek meg és az életük utolsó részét cargo-ként élik le.

Gyanítom, hogy az új gépeket (főleg a Wizz újnak számító flottáját) egyszerűen nem éri meg cargo-ra alakítani, mert túl drágák. 

mi a f... ra kell az a pénz? otthon üléshez a párna alá?

Azt biztos tudod, hogy sokan elvesztettek az allasukat, masok jovedelmenek egy kisebb-nagyobb resze kiesett.

Szoval mi a faszra kellhet az a penz? Pl. ennivalot vasarolni. 

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

de azért mikor sok x1000 en visszakérik azonnal a pénzüket attól megfekszenek ezek a cégek is. a pénzed nem fog elveszni, max később felhasználod ennyi

Bezzeg amikor a 250 ft/perc emelt dijas support szamot kell hivogatnod, mert ok elbasztak valamit, akkor nem ezt a notat fujtak. Meg amikor szopatni kell a random utasokat. Meg amikor negyedevente valtoztattak a kezipoggyasz-policy-n, hogy uj borondoket vehess minden utra. Meg amikor mindent megtesznek, hogy ne kelljen penzt visszaadni. Stb.

Szoval ne haragudj, en nyugodt szivvel visszakertem a penzt. Btw a jegy ara kevesebb volt, mint amennyit borondre, ilyen-olyan felaras hulyesegekre vagy buntetesre kellett koltenem egyik-masik patkany ceg viselkedese miatt.

Én Európán belül baromira nem érzem azt, hogy érdemes lenne átlagosan többszörös árat kifizetni egy nem-fapadosnak.

Olyan 200 útból egyszer kellett az emeltdíjas ügyfélszolgálatot hívnom, ha átlagolnék a Lufthansa lényegesen többet késett, a support-juk sem erősebb, mint a Wizz-nek (csak egy egyszerű példa: az áfás számla igényed tavaly még e-mailben kellett nekik elküldeni, a magyar ügyfélszolgálat csak munkaidőben érhető, a német pedig elhajtott).

Ami ótvar az a Budapest Airport, de erről a Wizz nem tehet. 

En nem azt mondom, hogy a fapadosnak nincs letjogosultsaga, csak azt, hogy nem szeretnem, ha egyoldalu lenne a szivatas. :)

Én Európán belül baromira nem érzem azt, hogy érdemes lenne átlagosan többszörös árat kifizetni egy nem-fapadosnak.

Igazad van, de altalaban akkor van ekkora kulonbseg, amikor 1 db laptoptaskaval mesz egy masfel napos business tripre. Ha elkezded hozzaadogatni a poggyaszt, meg a lefoglalt ulest, meg a tobbi vackot, akkor nagyon hamar elolvad az arelony. Persze vannak kivetelek, mint a 800 forintos Budapest-Szkopje-Budapest, de azert nem ez az altalanos. :)

Amikor utoljara nyaralni mentunk (Olaszorszag), poggyasszal egyutt olcsobb volt az Alitalia, mint a Wizz. Amugy nincs bajom a WizzAirrel, sokszor megyek veluk, de azert nem mindig erzem korrektnek minden huzasukat. Neha a GVH sem, btw.

Alighanem ez a megoldás: "Bár a tisztifőorvos múlt heti normatív határozatában megtiltotta a nemzetközi személyszállítást végző polgári légijárművek Magyarország területére történő belépését, a gyakorlatban a forgalom leállítását nem rendelték el az illetékes szakhatóságok." (Airportal)

A kulcsszó a normatív, azaz ha jól értem, az csak házon belül bír jelentőséggel, azon túl a szakhatóság (ebben az esetben) eldönti, hogy ez most vicc vagy komoly.

jogi űr volt; ha nem hoz határozatot a tisztifőorvos (nevében x minisztérium jogi főosztálya), akkor napokig nem lett volna semmilyen hatályos szabályozás, mert lejártak a 2 hetes rendelkezések, mert a tisztelt ellenzék baszta megszavazni a rendkívüli felhatalmazás törvényt.

~ubuntu, raspbian, os x~

A tisztelt fidesz olyan törvényjavaslatot adott be, ami tulajdonképpen korlátlan időre teljhatalmat adna orbánnak, amiről orbán majd a korona után egyszer megállapítja, hogy erre már semmi szükség nincs, és visszaállítja a normál jogrendet. (Lásd még: tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet, amiből tulajdonképpen csak a tömeges, a bevándorlás, az okozta és a válsághelyzet nem igaz, de ettől függetlenül évek óta folyamatosan meghosszabbítja.)

Ezt az ellenzék nyilván nem tudta megszavazni. A fidesz persze meg baszta figyelembe venni azon ellenzéki igényeket (pl. valami időlimit), amikkel az ellenzék (valszeg) megszavazta volna. De nyilván ezt pont így akarta a fidesz.

És - ha jól tudom - annak se lett volna semmi akadálya, hogy a kormány újabb 15 napra kihirdesse a veszélhelyzetet, és újra meghozza ugyanazokat a rendelkezéseket, de nyilván akkor nem lehetne az ellenzékre mutogatni, hogy hazaárulók. Hát valahogy így történt.

Annyit tennek csak hozza, hogy valahogyan egesz Europaban sikerult ugy veszhelyzeti intezkedeseket hozni es a politikusok altal elhatarozott kemenyseggel/hatekonysaggal fellepni a jarvany veszelyeivel szemben, hogy nem kellett hozza kinevezni diktatornak senkit.

Meg Italiaban sem, pedig ok talaltak fel az egeszet. Igaz, meg Romaban is max. 6 honapra kapott a dictator teljhatalmat, szoval Magyarorszag jobban teljesit.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Svédeknél gyakorlatilag alig van korlátozás, a pozitiv esetek és hallottak száma viszont minimális. És ez biztosan közelebb van a valós számokhoz, mint a magyar, lévén, hogy hetente 10.000 felett tesztelnek.

Az olaszoknál lassan egy hónapja teljes karantén és semmit nem csökken a hallottak száma.

Akkor hogy is van ez?

Svédország északi fekvése miatt erősebb UVB sugárzásnak van kitéve, ami minden bizonnyal szerencsés hatással volt az ország lakosságának pozitív irányú mutációjára és ezért svéd lakosság védett a koronavírussal szemben. UVB sugárzás a vírusölő hatása is segíti a svédeket. 

Szóval, az UVB sugárzás miatt a svédekben pont olyan mutáció alakult ki, ami immunisá tette őket a koronavírusokkal szemben. 

Jó anyag, adsz belőle? :)

Mondjuk már az első mondatnál bukik az egész:

http://www.temis.nl/uvradiation/UVarchive/v1_GOME/uvyear.php?fb=uvdei

https://svs.gsfc.nasa.gov/2980

Teljesen rossz irányból közelíted meg a problémát. A Wikipedia egyébként sem tekinthető komoly forrásnak. Ez egy amerikai laborban fejlesztett vírus, amit személyesen George W. Bush terjeszt. Bár Kína sokkal komolyabb és veszélyesebb célpont, de a svédek is épp elég vörösek, így felkeltették Bush figyelmét. Szerencséjükre az alkoholista svédek bőven több mint 19 üveg Coronita sört vedelnek naponta. Így a mutálódott svéd génjeiknek és Coronita szérumhatásának köszönhetően Bush terve a svédeknél nem működött.

Ha azt mondod, hogy X idonkent meg kell ujitani, akkor lehet, hogy lesz egy olyan idopont, amikor a megujitas nem sikerul. Akar azert, mert a legutobbi valasztason nem sikerult elsopro folenyt szerezni, akar azert, mert a sajat parton belul megszunt a tamogatottsag.

Ha korlatlan az ido, akkor mindegy, hogy mit gondol a sajat parton belul a tobbi ember, vagy a valasztopolgarok, nem tudnak vegetvetni a korlatlan idore megszavazott felhatalmazasnak.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Azért, mert 15 napig érvényesek a veszélyhelyzet alatt hozott kormányrendeletek.

Veszélyhelyzet idején csak a rendkívüli kormányrendeletek hatálya jár le automatikusan 15 nap után, maga a veszélyhelyzetet kihirdető rendelet nem. Viszont a Fidesz törvényjavaslata nemcsak a rendeletek hatályát hosszabbítaná meg határozatlan ideig (= a veszélyhelyzet végéig), hanem a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló rendeletet is. Pedig a veszélyhelyzet meghosszabbításához nincs szükség a parlament jóváhagyására, mivel az alapból is határozatlan időre, a veszélyhelyzet fennállásáig szól.

Veszélyhelyzet akkor kell, ha az országgyűlést megkerülve, közvetlenül a kormánynak kell rendeleti uton vezetnie az országot.
Eleve < 500 betegnél, napi 30-s nagyságrendű növekménynél és összesen 20 halottnál miért van szükség veszélyhelyzet kihirdetésére?

Erre itt a válasz:

Ráadásul a kormány ezzel csapdát is állított az ellenzéknek. Ha nem szavazzák meg a koronavírus-törvényt, hetekig, hónapokig, de talán évekig üthetik őket azzal, hogy nem járultak hozzá olyan, a magyar emberek érdekében hozott intézkedések fenntartásához, mint az iskolák bezárása vagy a hiteltörlesztési moratórium.

 

Csak megjegyzem, már hétfő óta meg van szavazva a diktátor. De még a kijárási korlátozást is érdekes módon, csütörtökön még tagadták, péntek reggel mégis bejelentették, dél ködül már ki is volt plakátolva, nyilván ezt még nem a felhatalmazási törvény miatt sikerült, szóval ennyit arról, hogy kell a kis törpének. 

openSUSE Leap 15

Pedig hát nem nehéz belátni, hogy egyrészt döntést kell hozni, amíg az nincs, addig az előző döntést köll kommunikálni. Azután ott van az is, hogy a meghozott döntést el köll juttatni a kommunikátorhoz, de úgy, hogy világos legyen, közben azt rendelet formába köll önteni, hogy érvényes is legyen, és még sok dolgot köll tenni. Így egy 24 órás csúszás nem is olyan sok. Igaz, a magyari ember, főleg ha gyurcsányista, akkor azonnal akar mindent tegnapra, meg mér' nem tuta már hétfőn, hogy pénteken mi lesz? 

Lehet(ne) pl. azt is mondani, hogy "jelenleg az X bevezetését nem tartjuk indokoltnak, de ismeretlen területen járunk, a helyzet bármikor rosszabbra változhat, ami indokolhatja azt". Sztennyi.

És akkor nem szaladnának bele pl. olyanba, hogy reggel még hülyeség az iskolák bezárása és a tanárokat fizetésmegvonással fenyegeti, este még a szoponcok híradószerűsége az ellenzéket ekézi az iskolabezárással, aztán pár óra múlva kiáll a sámán beszélni, hogy akkor mostantól távoktatás van...

Szerkesztve: 2020. 04. 01., sze – 14:37

Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Egyébként USA-ban most mentik éppen a magyarokat, keressetek rá: wzz 9024

Nem rossz.

De amúgy más is nagy ívben.....

Sok autósiskolát látok például teli autókkal napközben oktatni. Hát ott sem a safety first oldalról fogják meg a dolgokat.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol