/MEGOLDVA/ Mikrofon-effekt processzor-erősítő hogyan Phonic AM440-el?

Fórumok

van egy Shure analóg mikrofonom, aminek a csatlakozója Canon. Van mellé egy behringer virtualizer pro dsp1000p effekt processzor, amibe ezt a csatlakozót simán tudom csatlakoztatni. A jelszint viszont csak egy csík amikor beszélek a mikrofonba, nekem kevésnek tűnik. A gondom itt kezdődik, hogy nem tudom pontosan, hogy milyen jelszintek jönnek ki a processzorból és azt hova tehetem rá, mert a végeredménynek egy laptop mikrofonbemenetére szeretném csatlakoztatni. Van egy 4 csatornás keverőm is, ha szükség lenne rá. Hogyan tudom optimálisan csatlakoztatni a laptop mikrofonbemenetére, hogy megfelelő jelszintet kapjak? Most egyelőre nem szólal meg amikor sima 6,3-3,5 Jack átalakítóval próbálom meg, közvetlenül a processzorról.

 

Megoldás: az effektprocesszoron kellett egyszerre megnyomni az EQ gombokat, utána minden egyszerű lett már.

Köszönöm mindenkinek az összes tanácsot, így már pontosan az történik a keverőben is, amit szeretnék.

Hozzászólások

Lehet h mikrofon előerősítőre (preamp) van szükséged! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Tippek:

A mikrofonok egy részének szüksége van fantom tápra, amit a keverőtől kap meg az XLR csatin keresztül. Ha keverőbe dugva ilyen extra nélkül szokott működni, akkor nem ez lesz a baj.

A mikrofon XLR -> jack kábele olyan-e amit a mikrofonhoz adtak? Vannak tréfás kedvű gyártók, akik az XLR lábakat szépen összekeverik, aztán egy másik gyártó kábelével meg se nyikkan.

Az effect processzorod, meg általában az audió eszközök nagyobb jelszintekkel dolgoznak, mint a mikrofonod. Ezért nem megy normálisan az effected.

A bekötéshez pedig nézd át alaposabban a keverőd kézikönyvét, mivel ott találod meg a választ. Nagy vonalakban a mikrofonodat a keverőnek kellene fogadnia, abban a csatornában, amelyiknek van pre-ampja (általában van egy gain szabályozó ezeken a csatornákon, vagy egy ki-be kapcsolható pre-amp gomb). A keverőd FX send-jére rákötöd az audió processzorodat. A keverő FX return vagy AUX return csatlakozóira kötöd azt a jelet, amelyik kijön az effectedből. A keverő csatornáin lévő FX tekerentyűvel fogod tudni szabályozni, hogy az adott csatorna mennyire legyen effektezve (gyakorlatilag ezekkel állítod, hogy a keverő az effekt irányába milyen mixet küldjön). A keverődet pedig bekötöd a géped vonal szintű bemenetére (tehát nem a mikrofonra, mivel már szabályozott jelszinteket fogsz kapni a mixerből). Alternatívának megnézed, hogy a mixered usb porton bejelentkezik-e hangeszközként (mostanság már elég sok mixer rendelkezik ezzel a funkcióval).

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.

Szerkesztve: 2020. 03. 12., cs – 20:58

sub

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Lényegében már megválaszolták. Az effekt processzor nagy jelszintekkel dolgozik, nem alkalmas a mikrofon jelének fogadására. A keverő viszont igen. Az effekt proc a keverő EFX OUT és EFX RETURN csatijaira megy, a keverőből a laptopba a REC kimeneteken tudsz csatlakozni, 2xRCA-to-3.5jack kábellel. A MAIN nem alkalmas erre, mert az szimmetrikus kimenet.

A leírásban lévő sémák alapján nekem úgy tűnik, hogy az Insert-re lenne szükséged. Sajnos ebben én sem vagyok pro, a minikeverőmön nekem is egyértelmű Aux/Effect send-return csatlakozók vannak, és bár igaz, hogy hobbiból zenélek, de a keverőkben nem vagyok otthon. A sémákon a keverő és az effekt esetében oda-vissza nyilak vannak az Insert-nél, így lehet, hogy az ott lévő 6,3 jackkivezetés stereo, azaz egyik "oldalon" ki a másikon be megy a jel, és ezt kell az effektbe valahogyan (kérdés, hogy ott milyen bemenetek vannak) bekötni. Ha ott külön van az in és out, akkor kell egy átalakító 6,3 stereo jack -> 2db amire éppen szükség van.

De sosem használtam még Insert-es keverőt, így lehet, hogy totál baromságot írtam.

szerk:

vagy pedig az Effect/FX a kimenet, azt küldöd be a mikrofoneffektedbe, és onnan jössz vissza a megfelelő csatorna Insertjébe? Ez még úgy ahogy logikusnak tűnik.

Az "insert" helyekre sztereo jacket kell dugni, aminek az egyik "oldalán" jön kifele a nyers mono jel a csatornáról és a jack másik "oldalán" megy is vissza az effektezett verzió. google://audio insert cable

(szerk: dii közben megelőzött)

Oké, elég sok új infó kiderült. Ahogy fentebb írták, az effekt egységedhez a mikrofon jelszint kevés lesz, előerősített kell. (Valamiért első olvasatra az effekt cucc típusát nem láttam.)

Ennek a korrekt megvalósítása a keverőddel a következő:

  • Mikrofon csatlakozik a keverőhöz
  • Az effekt processzor a mikrofon csatornájára csatlakozik (az előerősítés után), az "insert" TRS (jack) csatin. Ez egy sztereó jack lesz, az egyik lábon kijön a jel és bemegy a processzorba, majd annak a kimenete a másik lábon visszamegy.
  • Az EFX tekerő segítségével szabályozod, hogy a mikrofon nyers és effektelt hangja milyen arányba legyen jelen a kimenetben.
  • Keverő csatlakozik a számítógéphez.

Az említett kábel ÍGY néz ki, legyárthatod házilag is.

Az XLR-re azt írja, hogy van "+" meg "-" és "föld", úgyhogy az ki-be mono lesz (ahogy egyébként a legtöbb effekt processzor, merthogy ami bekerül a rendszerbe (mikrofon, gitár, stb), úgyis mono.

Nem lesz jobb XLR(Canon) esetén, arra akkor lehetne esetleg szükséged, ha nagy távolságra lenne a keverő és a processzor (és akkor már DI box-ra is). Úgyhogy javaslom a fentebb linkelt jack kábelt megszerkeszteni vagy megvenni.

Így kell bekötnöd a dolgot:

Keverőpult INSERT csatlakozóba megy a sztereó jack.

Sztereó jack, ha te csinálod 3 csatlakozási pontod van, a negatív és két pozitív (ha sztereó lenne ugye jobb és bal oldal.) Ebből két kábelnek kell kijönnie, közös negatív pólussal, és kábelenként egy-egy pozitívval, így jön létre a másik oldalt a két mono jack. 

A mono jackek mennek a processzorba. Hogy a kettő közül melyik a be és melyik a ki arra biztos van szabály, de kárt nem okozol vele ha fordítva van (csak nem szól), úgyhogy rápróbálás alapon nézd meg. Úgyis látni fogod, ha megy befelé a jel, onnan már egyértelmű és az EFX adagolásával elvileg hallható is az eredmény.

Sajnos meghalt a Phonic 1202 keverőm, még nem jöttem rá a bajára, ám van nálam egy Phonic AM440 típusú, amin nem találtam inst bemenetet, csak vonalt, illetve olyat, amire azt írja, hogy fogadja az effekt processzor jelét. Át is jön rendben, ám mind a saját hangomat, mind az effekteltet hallom egyszerre a main kimeneten keresztül, nem tudom szétválasztani, gondolom a processzorban kellene valamit állítani, de nem találtam erre a leírásban okosságot. Az effektprocesszor még mindig Virtualizer pro 1000P.

Amit eddig teszteltem: sztereo 6,3 jack az effektprocesszor kimenetébe, a processzor bemenetére a dinamikus mikrofon, a keverőnek az 5-6 L-R bemenetébe a sztereo jack szétbontott vége egy-egy monóra. Ekkor hallom a saját hangomat is, valamint az effekteltet is. De ezt csakis egyben. :-(

Akkor hogyan oldjam meg ezzel a keverővel? Nincsen rajta ins bemenet. Ami most van kábelem egy XLR kábel a mikrofonnak és egy gyári 6.3 Jack sztereo egyik végén, a másik végén szétbontva 2 mono-ra. Amit láttam eddig a keverőben esetleg jó dolgot, az az AUXSEND, de SFX-et eddig nem láttam sehol kiírva, sem INS-t.

A keverőn kell egy insert-bemenet, azon be tudod keverni az effekt jelet és a kívánt arányt is be tudod állítani. Ha nincs insert a keverőn, akkor próbáld felfűzni az effektet a proci után (vonali jelet kapjon) és az effekt menüjében állítsd be a kívánt arányt!

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ja hogy nincs processzor, csak effekt. Oks, a keverőbe megy a miki, az effektet az aux-send-ről táplálod, a kimenetet pedig visszahozod valamelyik bemenetre. A mikrofont csak az aux-ra add ki, az effekt kimenete pedig kijön a main-en.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ha az effekt nem tud ilyet  és ráadásul a mikrofon direktbe megy az effektbe, akkor ez nem fog menni. (Bár én sem értem pontosan, hogy mit szeretnél: csak a visszhangot akarod hallani, az eredeti hang nélkül? Tud egyáltalán ilyet bármelyik effekt (mi az értelme)? Pitchshifter-nél még érteném, de ott meg alapból nem kellene, hogy az effekt az eredeti hangot is kiadja, hacsak nem szándékosan olyan a programja (pld. gitáreffektekben is kétféle picth szokott lenni, és tipusa válogatja, hogy mi a fantázianeve. Az egyik esetben szól az eredeti hang és rákeveri az eltoltat - az inteligensebb változatnál meg lehet adni hangnemet is, és így lehet kétszólamú szólókat nyomni. A másik esetben csak az eltolt hang szól, pld. le/felhangolást lehet vele szimulálni. De ez effekt függő, hogy melyik mit tud.)

Ha a mikrofon csak az effekbe van kötve, akkor ez nagyon érdekes.... illetve: korábban írtad, hogy az XLR mellett egy stereo 6.3-s jacked van a másik végén megbontva két monora és az megy be a keverő L és R csatornabemenetére. Szerintem itt lehet esetleg gond, hogy az effektből ezzel jössz ki, pedig ott a kimenet elvileg mono(! - FIXME) jack aljzat, insert kábel részére.

Próbáld meg egy mono-mono jackkel, vagy pedig ha nincs, akkor csak az egyik "felét" használd a kábelednek, ezt ki kell próbálni, hogy melyiken mi jön ki. Ezt a mono kimenetet küld be a keverő bármelyik csatornájába (lehet 1-4 ig is, vagy pedig az 5-től fefelé a Left-be (általában az az egységes mono bemenet). Lehet, hogy nincs igazam, de egy próbát megér.

Ha ez sem igaz, akkor egyelőre én feladom :), eddigi élettapasztalatom szerint a világnak nem így kellene működnie :D :D (vagy a rosszabbik eset, hogy sikerült egy necces effektet szerezned, vagy van benne valahol valami beállítás, hogy az eredeti jelet mindig keverje hozzá az effektelthez)

Szerkesztve: 2020. 03. 29., v – 23:09

Na akkor kezdjük az alapoknál. Sztereó vs. mono. A hang effektedben ballanced jack van, ami egy "stereo jack csatlakozó", de mono hang megy rajta. Itt baromira vigyázz, hogy melyik pole-on megy rá a hang, mert kijön belőle a füst. A kimenet ugyanez.

Mikrofon a keverőbe megy, ahol van pre-amp, ha kér, akkor tápold meg a keverőről. Vigyázz, ha mikrofon nem kondenzátor mikrofon és ráadod a 48V-ot, akkor kijön a füst. (egyszerű megtudni, rákötöd a keverőre, PFL-t bekapcsolod és elkezdesz bele huhogni, állítod a gain-t addig, amíg nem lesz max 0-n. Ha egyáltalán nincs semmi, akkor PFL ki és kapcsolj neki Phantomot, aztán PFL be és ismét huhogj bele.)

A channel insert egy stereo jack, egyik fele a send, másik a return. Ezt írnia kell vagy a leírása, vagy a csatlakozó mellett / alatt / felett. Amennyiben ilyen csatlakozód nincs, akkor a keverő egyik mono csatornájába menjen az effekt kimenete, a keverő egyik aux kimenete menjen az effekt bemenetére. Ezek le vannak írva, hogy ballanced, vagy unballanced. Ha unballanced, akkor mono kábel kell, ha ballanced, akkor lehet mono és stereo is, inkább utóbbi legyen. Ha nincs auxod, akkor az a keverő kuka. A keverő kimenetét SOHA ne kösd az effektre, mert szétgerjed és kijön a füst belőle. 

Ja, még valami. A keverővel a tiszta és az effektelt hangot is össze kell rakni, különben gagyi lesz a végeredmény.
A keverő 2 track out / record out-ja menjen a laptopba felvételre. Az arra való. A main out az erősítőbe megy.

openSUSE Leap 15

Vessetek a nagymellű szőke nők elé, ám még mindig csak együtt hallom a mikrofont az effektelt hanggal.

1- mikrofon jelet mindenképpen bele kell vinnem a processzorba, szerintem mindegy, hogy XLR csatlakozón vagy 6,3-as Jackon megy be a jel.

2- amikor a kimeneten elérem, hogy csak a saját hangom szólaljon meg, illetve utána egy másik beállítással az, hogy a saját szól együtt az effekteltel, akkor olyannak is lennie kell, hogy csak az effektelt megy ki.

3- sajnos az IQ-m kevés ahhoz, hogy megértsem a user manualból, hogyan lehet ezt beállítani, így most legyen kedves aki ért ehhez, csak ezt a verziót erőltetni, hagyjuk nyugodni most a keverőt. Itt az effektprceszor típusa ismét:  behringer virtualizer pro dsp1000p.

4- ha megoldjuk ezt, ígérem, a segítőnek a családjáért elmondok több imát is, amiben kérni fogom a korona vírust, hogy kerülje el az összes hozzátartozót. :-)

Most a AM440-es keverő van igaz? Kép alapján a következőt mondanám.

1-es csatornára bekötöd a mikrofont. Az 1-es csatornán LEVEL tekerőt nullára állítod, hogy ne menjen ki a főcsatornán semmi, az AUX-ot feltekered, illetve az AUX sendet is. Ezzel eléred, hogy ne hallatszon a mikrofon hang, de megvan az előerősítésed és az AUX-on kiküldöd a hangját. 

Fent, az AUX SEND kimenetre kötöd az effekt proci bemenetét. Az effekt proci kimenetét rákötöd a keverőn a 2-es csatornára. Ezen a csatornán, az AUX legyen nulla, különben lesz egy hurkod, a LEVEL viszont a MAIN felé az effektprociból jövő hangot kiküldi. Így elvileg csak az effektprocit hallod kizárólag a MAIN kimeneten.

Természetesen a GAIN-eket be kell állítanod hogy ne legyen torz, túl magas vagy alacsony jel, illetve az AUXot csak addig tekerd felfelé amíg nem túl sok a jel az effekt procin.

Lehet, hogy az AUX szint a LEVELtől függ, ez nem túl valószínű, de van néhány keverő ami ezt csinálja, akkor ez nem fog működni. 

Ha a fenti működik és ennek ellenére is hallod magad, akkor az effekt proci beállításaidat kell nézegetni, mert akkor az keveri hozzá nem kívánt módon az eredeti hangot az effekteltel. 

*ez egy kicsit kókány, de ez a keverő nem tud rendes effekt loop-ot így ránézésre :)

Ahonnan elhoztam, ott a srác beállította úgy, hogy a procira volt kötve a mikrofon és csak az effektelt hangot hallottam vissza, sajna nem jegyeztem meg mit állított be, mert nem volt rá ideje, rohannia kellett el otthonról. Tehát tudja a proci, hogy csak a bemenőt adja ki, vagy az effekteltet, vagy együtt a kettőt.

1, szerintem mindegy, hogy XLR csatlakozón vagy 6,3-as Jackon megy be a jel.

Így igaz, mindegy, hogy XLR, vagy TS/TRS a be vagy kimeneted. Vannak kivételek, de az most nem áll fenn.

2, amikor a kimeneten elérem, hogy csak a saját hangom szólaljon meg, illetve utána egy másik beállítással az, hogy a saját szól együtt az effekteltel, akkor olyannak is lennie kell, hogy csak az effektelt megy ki.

Az effekteknél kell lennie Bypass módnak, ezért jön ki belőle az effekteletlen hang. Neked az "external mix" mód kell. Az EQ LO és EQ HI gombokat együtt nyomd be (azt hiszem 5 másodpercet kell tartani), megjelenik a kijelzőn két vonal, akkor van external-ban. Bármelyik EQ gombbal lépegethetsz a mix módok között.
Innentől a keverő dolga, hogy az eredeti jelre rátegye az effektet. Azaz pont ez kell neked. 
Internal esetén maga a processzor végzi a jel keverését, ilyenkor tudod állítani, hogy milyen erős legyen az effekt.

3, sajnos az IQ-m kevés ahhoz, hogy megértsem a user manualból [...]

Nem az IQ-d kevés, a manual nem túl érthető, és én is az újakhoz vagyok szokva, azokhoz szép manual van, meg USB port gépről vezérlés stb.

openSUSE Leap 15

Köszönöm szépen a segítségedet, megoldva, az az 5 mp együttnyomás kellett. Azért nem értem ezt, mert van egy gombja a processzornak, amire az van írva, hogyvariation és azt megnyomva is megjelenik a 2 vízszintes vonal, ennek ellenére, akkor nem tudom létrehozni amit te javasoltál, ám az 5np-es együtt nyomvatartással viszont már minden szépen működik. HÁLÁS KÖSZÖNETEM!