Hogyan jellemeznéd magad leginkább a koronavírussal kapcsolatban?

Címkék

Hisztérikus
2% (34 szavazat)
Rettegő
1% (19 szavazat)
Rémült
1% (20 szavazat)
Bosszankodó
3% (56 szavazat)
Felhalmozó (étel, ital, maszk, vitamin ...)
4% (69 szavazat)
Elővigyázatos
13% (220 szavazat)
Felkészült
2% (34 szavazat)
Óvatos (kézmosás, nincs kézfogás, home office stb.)
15% (245 szavazat)
Semleges
33% (547 szavazat)
Kétkedő (komolyságát, súlyosságát illetően)
21% (347 szavazat)
Full szkeptikus
3% (52 szavazat)
Egyéb, leírom.
1% (20 szavazat)
Összes szavazat: 1663

Hozzászólások

És akik a tengeren egy hajón kapták el, annak utánaküldtek a nyílt óceánra egy úszó mobil 5g tornyot? 🤣 Kemény világban élünk!

Valami gonosz háttérhatalom lelőhetne egy 500 forintos golyóval is, de inkább milliós értékű mobil-adótornyokat telepít az óceánra.

Nagy Péter

Ez mekkora :D

Katasztrófa. Igazából ... nem akarom elhinni hogy ezek az emberek nem direkt gépelnek be ekkora marhaságokat.

"Pedig ha tudnák hogy az alufólia sisak nem elnyomja a titkos hullámokat amiket a világkormány megfigyelésünk és agyunk irányítása céljából sugároz hanem épphogy felerősíti! :O "

Komolyan, hihetetlen katasztrófa, ha valaki ezt komolyan írja, gondolja, és nem viccel. Élőben én még nem találkoztam ilyen emberrel de lehet nem is vágyom rá túlságosan...

Ha meg kell b*szodni, akkor meg kell b*szodni :D

Fedora 31, Thinkpad x220

Kézfertőtlentő, de már rég óta. Újat amiatt nem vettem.

Szerkesztve: 2020. 02. 26., sze - 21:14

500ml -es fertőtlenítő gélt szoktam vásárolni, (nem, nem a koronavírus miatt hanem egyébként is évek óta mindig van itthon és ebből töltöm újra a kis-flakonokat a családnak hogy legyen útközben ha kell)

Viszont most az áruházak polcain már egy hónapja nincs belőle szóval kénytelen voltam online rendelni.

Ma már egyébként nagyon kevés dolog nem Kínából származik. Lehetetlen versenyezni egy olyan ország vegyi iparával, ahol gyakorlatilag bármilyen környezetszennyezés megengedett. Védővámok kellenének hozzá, csak ugye manapság ez szitokszó egyes körökben..

Az a baj, hogy vannak velünk élő jó bacik is és a fertőtlenítő ezeket is elpusztítja, illetve ha állandóan sterilen próbálod magad tartani, akkor az immunrendszered is teljesen "ellustul", aztán amikor épp nincs nálad fertőtlenítő és találkozol valami komolyabb dologgal akkor gáz van. De egyébként néha néha járvány idején, pl. tömegközlekedés után érdemes használni. A baj a mindennapos és naponta többszöri használattal van ( szerintem )

Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

ezzel nem tudok egyetérteni,
azért ha évek alatt sem okozott gondot hogy reggel munkába érve fertőtlenítek és hazaérve leveszem a tömegközlekedős ruhát és telefont, kezet fertőtlenítek, vagy bárhol étkezek a lakáson kívül akkor fertőtlenítek, akkor az javamra billenti az elméletet.

Nagyjából az elmúlt 15 évben évente 1x voltam beteg, tél közepén habár idén még nem, gondolom az enyhe tél miatt.
A munkahelyi alkalmassági orvosit és fogorvost leszámítva legalább 15 éve nem kellett orvoshoz mennem, az éves megfázást nagyjából 3-5 nap alatt letudom magamnak otthon, persze a kor előrehaladtával ez bizonyosan változhat.

Családban van aki oltóanyag-gyártónál dolgozik, napi 8-10 óra steril környezetben, folyik a kézfertőtlenítő egész nap, még a levegő is steril amit lélegeznek, por sem lehet a laborban, teljes laboros öltözék szájmaszk stb. és nem betegesebb mint a család bármely másik női tagja.

A ritkán lakott településeken élők statisztikailag igazoltan nagyobb biztonságban vannak, holott jelentősen kevesebb fertőzésveszélynek vannak kitéve és mégsem lustul el a szervezetük, szerintem a városi kézfertőtlenítés sem szeparál el jobban a vírusoktól mint mondjuk egy 500 fő lakosú faluban élni. :)

Ezen okokból nem igazán hiszem hogy a fertőtlenítők hatására ellustulna a szervezet, nyilván más lenne ha 0-24-ben ilyen környezetben lenne az ember, de ha kimegy bárki 1 órára a szabadba máris jönnek a vírusok és bacik.

Ezt elolvasva eszembe jutott a két fiam (3 és 6 évesek) amint nyáron, egy kiadós eső utáni pocsolyában dömperrel száguldoznak,  kisgatyában, fülig sárosan, koszosan. :) Mindkettőnek mocsárszaga volt rendesen. Utána a kádban, tussal alaposan lecsutakoltam őket. (Lehet más szülő agybajt kapott volna a dologtól, de én csak vigyorogtam rajtuk :) )

Most ott ülnek az oviban és unatkoznak, mert a csoport 3/4-e beteg...

Szerintem nem kell ennyire betojni a baktériumoktól.

Itt nem is a gusztustalanságról beszélek hanem az elfogult és elfogulatlan megítélésről annak fényében hogy ki miben van benne épp,
továbbá az hogy ki szerint és milyen tevékenység felesleges az teljesen szubjektív...

Az emberi általános tevékenységek fele teljesen felesleges és/vagy nem járul érdemben hozzá semmihez,
mégis milliárdok művelik, kivéve akik valamilyen okból kifolyólag úgy döntenek hogy szerintük felesleges. :) ez ilyen...

Néhány napja vettem pár konzervet meg néhány csomag kétszersültet. Nem attól tartok, hogy karantén alá fognak vonni, hanem mert tartok tőle, hogy előbb-utóbb az általános pánikban itt (vidéki kisváros) is kiürítik a polcokat, és nem nagyon lesz mit megvenni. Az olaszoktól elég sok fénykép jött erről.

(Egyébként a kollégákra való tekintettel ma is itthon ültem. Lázasan.)

Én nem tudnám elképzelni hogy a magyar vásárlók képesek lennének a logisztikai/raktár központokban bekészletezett tartós élelmiszer mennyiséget felvásárolni. Igen, ami éppen ki van rakva a boltba, megveszik, de este jön az árufeltöltő (vagy napközben) és hozza az új raklapot.

Nem dolgozom hatóságnál de biztos vagyok benne hogy az ellátási lánc ellátó oldalán (boltok, nagykereskedők) egyeztetnek a hatósággal az elérhető élelmiszer készletekről, és ha ez veszélyben lenne, akkor meghoznák a megfelelő intézkedéseket (pl. vásárlási korlátozás. Úgy emlékszem volt is már rá példa korábban).

Láttam ma reggel olyanokat akik 10-15 karton vizet betáraztak. Ez nettó pánikolás. De elhiszem, hogy valaki kényszerűen cselekszik, és ez nyugtatja meg.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Mondjuk ha prepper lennék, nem karton vizeket vennék, hanem hordót, és feltölteném otthon a csapnál. De a tartóskajából azért egy-egy olasz faluban is üresre tudták vásárolni a népek a boltot. Vagy ha látni akarod a pánikot egy reális ábrázolását, nézd meg a Threads c. filmet (1984).

Az nem biztos, hogy a korlátozás hatékony. Magamtól nem vennék most 50 konzervet, de ha bemennék a boltba, és a pénztárnál valakinek az 50-ből 25-öt visszavennének, akkor a másik 25-öt megvenném gyorsan.

Lehet h. csak urban legend, de a 60-as években felhúzott panelek kamrája azért lett országszerte mindenhol olyan hitvány kicsi, hogy az egyszeri proli ne tudjon felhalmozni, és a következő menetrendszerinti háború kitörése után gyorsan éhen dögöljön a civil lakosság nagy része.

+1 a Threads-re . Az egyik legrealisztikusabb és egyben legsokkolóbb atomholokausztot bemutató ál-dokumentum film. Mindenkinek ajánlom, akinek nem para a téma és/vagy van jó pszichológusa (elegendő itala a vitrinben utána). 

“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Többminden vagyok. Erősen kételkedő, nem értem mi ez a nagy para, de ugyanakkor azt gondolom, hogy a döntéshozók értenek valamit amit én nem (leginkább, hogy miért sokkal rosszabb ez mint az influenza). Bizonyos felhalmozásra is készülök, de nem a posztapokalipszisre. A cégben meg felkészült próbálok lenni, hogy mi van akkor (az egyelőre kevéssé valószínű esetben ha az emberek nem tudnak bemenni dolgozni (mondjuk egy karantén miatt).

A múltkor olvastam erről statisztikát, sajnos nem tudom hol ezért nincs forrásmegjelölésem.

A statisztika épp arról szólt hogy ugyan fertőzőbb de a halálozási és szövődményes százalék-számok jelentősen kisebbek,

azaz jelentős lehet a fertőzöttek száma de százalékokat tekintve akinek ebből komolyabb baja is lehet (értsd kórházi ellátás szükségessége) az elenyésző.
Továbbá jelen értesülések szerint Kínában is erősen kezd visszaszorulni, persze a Kínából kijutó kevéske információt illik fenntartással kezelni.

Influenza (forrás: CDC):

 - Kórházi kezelés: 1.8%,

 - Halálozás: 0.13%

COIVD19 (forrás):

 - Kórházi kezelés: 18% - 25%

 - Halálozás: 2.29% - 5.7%

Nyilván ezek az adatok pontatlanok lehetnek, mert sok eset nincs jelentve (emiatt javulhat a stat), illetve a betegek nagy százaléka még továbbra is kritikus/súlyos állapotban van. (emiatt romolhat: jelenleg a lezárt esetek 8.4%-a végződött halállal)

További problémák:

 - Nincs vakcina (idén nem is valószínű) -> Orvosok is megfertőződnek -> Csökken az ellátás minősége

 - Mivel új vírusról van szó senkinek nincs immunitása és magasabb mutáció esélye is

 - Hosszabb lappangás: Influenza 1-4 nap, Covid19: 0-27 nap (5.2 átlag)

"

COVID-19 Fatality Rate by AGE:

*Death Rate = (number of deaths / number of cases) = probability of dying if infected by the virus (%). This probability differs depending on the age group. The percentage shown below does NOT represent in any way the share of deaths by age group. Rather, it represents, for a person in a given age group, the risk of dying if infected with COVID-19. 

AGE

DEATH RATE* 

80+ years old 

14.8%

70-79 years old 

8.0%

60-69 years old 

3.6%

50-59 years old 

1.3%

40-49 years old 

0.4%

30-39 years old 

0.2%

20-29 years old 

0.2%

10-19 years old 

0.2%

0-9 years old 

no fatalities

 

"

 

Ezt mutatja a forrasod. Ezalapjan megis mi a franctol felunk ennyire?

A hosszu lappangasi ido miatt ugyis minden Europan beluli lezaras latszatintezkedes es netto kibaszas a lakossaggal, gyakorlatban 0 hatekonysaggal. Ha az Azsiabol erkezo egeszsegeseket is teszteltek volna, talan lett volna esely. De ahhoz meg jovo honapra se lesz eleg tesztanyag egy Europai orszagban sem.

Ez siman vegig fog soporni, nincs mit tenni. Kerdes, mennyire toljak majd tul a latszatintezkedeseket. A virustol nem felek. De attol, hogy valami barom miatt nem tudok majd Europan belul A-bol B-be jutni, mert ugy akart csinalni, mintha felelos vezeto lenne, attol igen. Az emberi hulyeseg veszelyesebb, mint maga a virus.

Szerintem nincs ennyinek valoban szuksege korhazi kezelesre. Nem kell ahhoz korhazba menni, hogy lazat csillapitsanak, de extrem esetben oxigenpalackozni is lehet otthon (de ez nem SARS, nem nagyon lesz arra szukseg).

Tovabbi erdekesseg: Wuhanban haltak meg a legnagyobb aranyban. Amirol ket dolgot tudunk:

1. Legnagyobb aranyu a korhazban "kezeltek" szama.

2. Legnagyobb hiany volt alapveto alapanyagokbol a lezaras miatt. Kepzeld el, ha egy orrcseppel, C-vitaminnal, akacmezzel, gyomberteaval, palinkaval le tudnad gyozni a virust - de fizikailag nincs, nem kapsz sehonnan egyiket se. Ez volt Wuhanban, ahol a nagy lezarasok kovetkezteben nagyobb lett a halalozasi rata, mint mindenhol mashol.

Nem kell ahhoz korhazba menni, hogy lazat csillapitsanak

Amikor az orvos arról beszél, hogy “About 25% of them have very serious disease, requiring relatively intensive or really intensive care,” eléggé kétséges számomra, hogy lázcsillapításról lenne szó.

de extrem esetben oxigenpalackozni is lehet otthon

Erről szólhattál volna a kínaiaknak is mielőtt felépítették az új, ezer ágyas kórházat.

Legnagyobb hiany volt alapveto alapanyagokbol a lezaras miatt.Ennyi hirtelen betegre máshol sincsenek felkészülve, valamint a gyógyszer alapanyagok többsége kínából származik. Lehet tippelni, hogy fognak-e adni, ha a saját igényeiket sem tudják kielégíteni.

In its battle against the COVID-19 virus outbreak, China has banned the export of surgical masks. That is causing bottlenecks elsewhere — now even Europe faces the prospect of a breakdown in supplies.

[..] egy háziorvos azt mondta, neki egy linket küldött segítségül az ÁNTSZ, hogy hol lehet maszkot rendelni. De mint jelezték, „ők biztosítani nem fognak semmit”.

Sept. 12, 2019: "Basically we've outsourced our entire industry to China," retired Brig. Gen. John Adams told NBC News. "That is a strategic vulnerability."

"Rendes" gyogyszer nincs ra. Es azert szerintem a Richter meg a Bayer tudni fog orrcseppet meg lazcsillapitot gyartani par honapig akkor is, ha a kinaiak nem kuldenek alapanyagot. De lehet tenyleg nincs tartalekuk, franc tudja. De nem tartom valoszinunek.

A "relatively intensive care" meg szerintem vizsgalatokbol allt - tudni akartak, hogy tenyleg SARS szintu-e a baj. Es igy kerult jegyzokonyvbe. Akarhogy kutattam, nem talaltam semmi konkretumot arrol, hogy akar egyetlen betegnel is mivel probalkoztak a korhazban pontosan, ami szignifikansan novelte volna a tulelesi eselyet.

Ellenben a panik miatti tulkereslet az eleg kemeny, azt lehet akkor se birjak, ha minden idoben jon Kinabol.

A "relatively intensive care" meg szerintem vizsgalatokbol allt - tudni akartak, hogy tenyleg SARS szintu-e a baj.

Ez intenzív osztályt takar, nem egyszer vizsgálatokat.

> Akarhogy kutattam, nem talaltam semmi konkretumot arrol, hogy akar egyetlen betegnel is mivel probalkoztak a korhazban pontosan, ami szignifikansan novelte volna a tulelesi eselyet.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)3018…

41 eset volt, ebből 40nek volt láza, 22nek légzési nehézsége, 13 kerül intenzív osztályra.

Leggyakoribb komplikációk: 12db ARDS, 6db vérszegénység

Az ARDS igen súlyos betegség, a betegek mintegy 1/3-a elhalálozik. A túlélők legtöbbjének helyreáll a tüdőfunkciója, de előfordulhat fennmaradó, enyhe fokú tüdőkárosodás.

Az ARDS-túlélők között nem ritka a memóriazavar, vagy egyéb életminőséget érintő probléma a gyógyulás után. Ennek oka az agykárosodás: a nem kellő oxigénellátás miatt az agy sem jutott megfelelő mennyiségű oxigénhez.

Az ARDS-ben szenvedő betegeket intenzív osztályon kezelik.

A kezelés célja a légzés támogatása, és az ARDS lehetséges oki kezelése (a fertőzés, a gyulladás kezelése, a tüdőben lerakódott folyadék eltávolítása).

Lélegeztetőgépet is alkalmaznak nagydózisú oxigén bejuttatására a tüdőbe, megfelelő nyomás mellett. A betegek gyakran nyugtatók adására szorulnak a gépi lélegeztetés alkalmazása mellett. Egyes kutatások szerint az ARDS-betegek időszakos "bénító hatású" gyógyszerelése javítja a gyógyulás esélyeit. A kezelést addig folytatják, amíg a beteg már képes önállóan lélegezni.

41-an kaptak antibiotikumot, 38-an antivirális szereket

Az elemzés írásakor a 41 esetből 6 végződött halállal, 28 gyógyultnak nyilvánítva

A median életkoruk 49 volt.

Pontosan, köszönöm.

Plusz hozzátenném, hogy mindezzel párhuzamosan megy a szezonális influenza járvány is, ahol pl csak az USA-ban ebben a szezonban eddig 16-41 ezren haltak meg. Amiatt miért nincs pánik? 

Plusz a tegyük már hozzá azt is, hogy az influenza esetében a vírussal fertőzöttek kb 20%-a marad tünetmentes, addig ennél az új koronavírusnál kb a 20% produkál egyáltalán tüneteket. A fönti halálozási ráták mind a tüneteket mutatókból számolják, azaz ahhoz, hogy a teljes fertőzött populációra átszámoljuk mindezt, a COVID rátákat kb el kell osztani 5-tel. Akkor pedig ott leszünk nagyságrendben, mint a szezonális flu rátái. Szóval a nagy többség észre se fogja venni, hogy átesett a fertőzésen. Az idősek sajnos veszélyeztetettek, de kb ugyanazok fognak meghalni a szezonális flu miatt, mint az új koronavírus miatt.

- Kórházi kezelés: 18% - 25%
- Halálozás: 2.29% - 5.7% (aminek közel 50%-a 80+ éves személy további 25% -a 70-80 éves kor közötti személy és még nem kalkuláltuk bele azt hogy Kína mennyire sűrűn lakott és egyes területei mennyire elmaradottak is lehetnek)

Van hipochonder a családban? :) Nekem 3 is a rokonságban, komikus dolgokat tudnak sok esetben, képesek közel kórház-közeli állapotba kerülni valami új de ártalmatlan dolog miatt amit észlelnek magukon... :D
a hipochondria a lakosság 5% -át érinti és növekvő tendenciát mutat, szóval az a 18-25% szerintem nincs annyi, de ez csak egyéni vélemény és nem tény.

Nem mellékesen, nem mindegy melyik évet nézed influenzás halálozások alapjául

WHO 2018.
"... évente átlagosan 290.000 – 650.000 ember veszti életét az influenza miatt világszerte"
...
"2018.02. előrejelzések alapján arra az évre 1.000.000 - 4.000.000 közötti áldozat várható.
"

 

A legalacsonyabb és a legmagasabb végpont között (2018-ban) 3.710.000 halálozás lehetett,
nem tudom a 2018-as világ lakossága számokat, de aki tudja kérem számoljon utána, globális szinten ez százalékban mit jelenthet.

Tudod mennyi a szezonális influenza halálozási aránya? 0.1%.

Tudod mennyi a koronavírusé? 2.29 - 5.7%

Számolj mi történne, ha úgy hagynák terjedni mint az influenzát és nem alkalmaznának karantént..

Valamint azt is számold ki, hogy hány kórházi ágyunk és lélegeztető gépünk van ahhoz, hogy kb minden 4-5. beteget ellássuk.. már most is az összeomlás szélén van az egészségügy mindenféle vírus nélkül.

Nem mondtam egy szóval sem hogy hagyjuk terjedni szabadon,
de mint fentebb is mondták, a karantén nettó hülyeség a lappangási idő tekintetében,
ugyanis mire a karantén megszületik a vírust terjesztők de még tüneteket nem produkálók már kijutott azon egy hete.

50+ évesen persze nagyobb elővigyázatosság kell mert a halálozási ráta 1% -ot érint,
70+ évesen pedig okosabb nem nagyon kimozdulni ha teheti az ember, de ennyi.

szerintem a semmivel egyenértékű a karantén,

a 70+ idősek jobbára úgysem mozdulnak ki,
a tünetmentesek és lappangva-terjesztők városból ingázók szétviszik mondjuk pestről az egész országba nap mint nap,

akár már egy hete is, szóval hiába zárnák le pestet akár holnap mikor nap mint nap körülbelül 1millió ember megy be a városba majd akár 1-200 Km-re az ország minden pontjára.
... ilyen alapon meg ugyan mit beszélünk hasznos karanténról ?!?!

Nem a karantén lenne az első számú megoldás hanem a kötelező szájmaszk, a köztereken, áruházakban és közösségi területeken, tömegközlekedésen kihelyezett fertőtlenítők, a mozgólépcsők korlátjainak óránkénti takarítása (amit jelenleg a BKK úgy ahogy jó ha naponta elvégez)

Az embereket ekkora lappangási idővel bezárni felesleges pánikkeltés semmi több és egyébként sem ér semmit amíg az idióta tüsszög a metrón felelőtlenül...

Szerintem valamit félreértesz. Mármint a karantént. A karantén azt jelenti se ki / se be, tehát az ingázók száma pontosan egyenlő lesz 0-val a karantén bevezetése esetén (tehát ez nem valami lázmérős játék, amit a reptereken játszanak). És általában a karantén is részekre van osztva, amik között nem közlekedhetsz, tehát például kerületek szintjén.

Az idősek pedig hiába nem mozdulnak ki otthonról, ha ilyen korban már általában el kell látni őket. Erre minden kerületben van egy szervezet, akik kimennek hozzájuk (gondozószolgálat). Ha ezt nem veszik igénybe, akkor pedig a családtagok. Ráadásul 70+ esetén még ha jól mozog is, akkor sem szokott netről rendelni, tehát el kell mennie boltba (sőt ilyen korú emberek, ha még aktívak, akkor általában a piacra mennek!) Tehát ugyanúgy érintkeznek mindenkivel, érted?

Azzal is vigyázni kell, hogy mi a hatása a karanténnak. Mert ha van egy-két fertőzött embered, és azokat izolálod, jól felszerelt kórházba, akkor a dolog működik. De ha az a dolog látszata, hogy ahol megjelenik a vírus, azokat összezárják, és magukra hagyják, onnantól mindenki ki fog akarni törni onnan. És ez játékelméleti szempontból optimális stratégia, mert lehet, hogy valamekkora valószínűséggel én viszem ki a vírust, és mind meghalunk, de nagy a valószínűsége annak, hogy nem vagyok fertőzött, viszont ha bent maradok, az leszek (vagy csak nem lesz kaja).

A karantén évszázadok óta működő / bevált módja a járványok megfékezésének. A mai liberalizmus + rabló imperializmus + globalisták miatt azonban nem szeretnék alkalmazni, nehogy korlátozzák piciny lelkét valakinek + nehogy a szent profit kiessen. Valójában ha azonnal karantént rendeltek volna el és megszüntettek volna minden járatot az adott területekről, akkor amire több év alatt eljut a betegség a térségbe, már rég készen lenne a vakcina rá. Ugyanígy a migráns krízis + kiadások is csak a mai világ mesterséges képződménye. Régen elég volt néhány filléres golyót ellőni és meg volt oldva a probléma (ez karanténnál is működik), senki el sem indult volna. Ugyanígy a kiterjedt bűnözés is csak a ma képződménye, mivel nincsen semmi visszatartó ereje se a rendőrségnek, se a bíróságnak, se a börtönnek.

Ha a mai világrend így marad, ahogy van, akkor el fog pusztulni véges időn belül.

Érdekes, az a világrend viszont már el is pusztult.

Amúgy régen kiterjedten alkalmazták a karantént, aztán a nagy járványok mégis akkor voltak. Részben azért, mert mire észrevették, hogy járvány van, már volt máshol is, részben azért, mert tudták a karanténba zártak, hogy ott bent nincs túlélési esélyük, ezért kiszöktek. A jogok korlátozása mindig remek ötletnek tűnik, amíg nem a mi jogainkról van szó, de akkor hirtelen nem.

Az szerintem sokkal nagyobb eséllyel hat, ha a fertőzötteket igyekszel kórházba juttatni, és ott kezelni is, olyan színvonalon, hogy egyrészt, jobb legyen ott a túlélés esélye, mint máshol, másrészt, hogy kicsi legyen az esélye tévedésből bekerülni, és ott megkapni. Ha az emberek tudják, hogy ha köhögnek, akkor maszk fel, irány a kórház, és bíznak is benne, az működhet. Az egész várost/országot körülzárni most is inkább a politikusok szerint megoldás, nem  járványügyi szakemberek szerint.

Nem látok adatokat az 50-es évekre visszamenőleg. Illetve korábbra sem.

Valamint akárcsak a mentősök kiérkezési ideje, a rendőrségi adatok is a kozmetika okán javulnak az elmúlt néhány évben. Próbálj meg csak feljelentést tenni valami miatt! Sógorom feleségének intenzíven ellopták a telefonját egy olyan kórházból, ami zár alatt van jelenleg influenza miatt. Egész nap nem tudta mi van vele, azt mondták majd megoldják az osztályon. Végül esti váltáskor adta oda az egyik nővér a saját telefonját, hogy egyáltalán beszélni tudjanak. Utána feljelentést akart tenni a rendőrségen sógorom, ahonnan elhajtották, hogy ez már a héten a 4. ebben a kórházban, felesleges, este is van, nem érnek, menjen el.. Ugyanez van kb. bolti lopások, sőt rablások esetén (!) esetén is. (ezzel foglalkozom mellékállásban) Például rendőr szerint csak lopás az, hogy fogta magát az elkövető és kifelé a földre vágta szerencsétlen alkalmazottat, aki csak úgy nyekkent. Nehogy feljelentést tegyél, mert rontja a statisztikát!

Akármilyen statisztikát nézhetsz (más fejlett országokét is). Pedig akkor még szabad volt leírni a feketéről, hogy fekete. Ma már szinte semmit nem írhatnak le, mert valakinek a lelkébe gázolnak vagy jogait sértik, ezért úgy kozmetikáznak ahogy csak lehet. Cigánybűnözés sem létezik ma, régen pedig külön könyv és oktató anyag foglalkozott vele, mert akkor még szabad volt. Tehát még a mai kozmetikázással, feljelentések elutasításával + mást írnak le mint amit mondasz (tapasztalat) is sokkal több bűnözés van mint régen. Nem is beszélve arról, hogy a régi időkhöz képest, ma gyakorlatilag nincs büntetés. 

Sajnos egyetértek. Ezt a koronalóf4×t nem lehet megállítani. A lappangók meg a globális kiküldött áruk (pl. egy beteg kínai megfogdos egy rendelt valamit, postára adja, már terjeszti is vele a kort, repülőre se kell szállnia vele, vagy a karantént elhagynia), széthordják mindenhová. Csak idő kérdése, hogy kikerüljön kontroll alól, ezt karanténozással maximum lassítani lehet a korai terjedési időszakban, de ahogy eléri az exponenciális robbanás állapotát, onnantól vége a történetnek, nem állítja meg senki. Ráadásul most sok helyen sima (értsd: nem göcsörtös) influenzajárvány is van, elég sok ember tüsszög, taknyos, a tünetek mind egybeesnek, az életben nem ellenőrzi mindet senki, hogy ez most korona vagy jogar vagy tényleg csak sima megfázás. Azt nem mondom, hogy mind meghalunk, meg itt a világvége, de baromi kemény lesz, ha csak a fele igaz azoknak a híreknek, amik Kínából jönnek. Ennek ellenére nem pánikolok, mert már túl késő ahhoz is. Lesz, ami lesz, felesleges kézfertőtlenítőkkel meg maszkokkal ökörködni. Ezt a Kínaiak tudták volna megfékezni, amíg csak elszigetelt <10 beteg volt, ahogy túllendültünk ezen a ponton, már csak illúzió, hogy tehetünk ellene bármit is.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

A lassítás is fontos. Ha minden igaz, ez egy állatról emberre átterjedt betegség. Ilyenkor azért a vírusok szoktak változni, ha pl. a súlyosabb eseteket sikerül időben kezelni, a további fertőzés útját elvágni, akkor a vírus is úgy változik, hogy kevésbé legyen súlyos.

a 70+ idősek jobbára úgysem mozdulnak ki,

Gondolom területe válogatja. Felénk tele van a város délelőttönként nyuggerekkel, akik mennek a mindennapi piacozós bevásárlós körüket intézni. Nem tudom amúgy, hogy ez a teljes nyugdíjas lakosság hány százaléka, de a tömegközlekedésnek eléggé odavágnak :) 

Fontos megjegyezni hogy a korona vírus jelen pillanatban ismert halálozási rátájához a dokumentált fertőzötti számot használják fel, ami kevés, mert csak az van benne aki kórházba került, és visszaigazolást nyert hogy igen, ez a COVID-19. Miközben az egészségesebb/fiatalabb/erősebb szervezetű rétegeken úgy megy át a vírus, hogy enyhe vagy semmilyen tünetet nem produkálnak, ezért orvoshoz sem fordulnak.

Vagyis a szám amihez a halálozási rátát használni kellene nem x, hanem akár nagyságrendekkel több lehet mint x, végeredményben aszimptotikusan a nulla felé lökve a rátát.

Nem bagatellizálni akarok, de pontos adatokat és tényeket ismertessünk.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Viszont sok elhalalozott sincs benne, mert azokat meg nem teszteltek. Es ha nincs teszt akkor nem a COVID-19 miatt halt meg.

Szoval ez ketiranyu, azaz megintcsak akar meg pontos is lehet. De leginkabb semmit se tudunk, amig eleg nagy minta nem lesz a szabad vilagban.

Ez elég logikusnak tűnik. Abban is biztos vagyok, hogy pánikolni semmiképp nem érdemes. Nem bagatellizáció miatt, hanem a média az ilyen, tömegpánikot keltenek, mindent súlyosabbnak állítanak be, mint amilyen, mert úgy van szenzációértéke, és emiatt sok mindennek nagyobb a füstje, mint a lángja.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

Szóval te pontos adatokat szeretnél? No, az úgy megy, hogy mindenkire szerelünk egy csomó érzékelőt: hőmérséklet, szívritmus, légzésszám (-> oxigénhiány), kilélegzett gáz analizátor, szellentésérzékelő (-> emésztési zavarok, intolerancia), ...

Ezekről 5G-n valós időben mehetnek az adatok a népegészségügy fele. Pl. megtudható az is, ha nem mozogsz eleget, így egészségügyi plusz adót vethetnek ki rád. Mivel te egy valamire optimalizáló intelligens egység vagy, az adó befolyásolja a működésedet.

Szerkesztve: 2020. 02. 26., sze - 20:36

Full szkeptikus. Soha nem mostam sűrűbben kezet influenzajárványkor, oltás talán egyszer véletlen volt.

Nem tömegközlekedek, biciklizek hideg-melegben, simán kimegyek pár percre trikóban 0-10C közt is. Megfázva sem voltam az utóbbi 10 évben 2-3 alkalomnál többször.

Bosszankodó (mert nem tudunk elég fertőtlenítőszert gyártani)  

A fájdalom ebben az, hogy szumma árbevétel nem változott csak 10%-ot, addig egyes kategóriák az egekben 3-5x mennyiséggel, más termékkörök meg visszaestek.

A piacon rendesen fogy a nem virucid fertőtlenítőszer is, mert a lakosságnak elég annyi, higy fertőtlenít. :S

jellemzően a gézfertőtlenítő gélek 55-79% -ban állnak alkoholból, a többi további adalék.
a kézfertőtlenítő szappanok pedig jellemzően klórszármazékokból készülnek továbbá további adalékokból

azért ezeknek is meg kell felelniük előírásoknak, vodkával valószínűleg nem lenne olyan hatékony kezet fertőtleníteni :D

Hipó egyébként nem jó mindenre? Én még olyat is olvastam, hogy néhány cseppet kell rakni a vízbe és utána meg lehet inni, mert megöli baktériumokat / vírusokat (és annyi számodra nem ártalmas állítólag).

Kézre megfelelő hígításban nem lehet alkalmazni?

Én még olyat is olvastam, hogy néhány cseppet kell rakni a vízbe és utána meg lehet inni, mert megöli baktériumokat / vírusokat (és annyi számodra nem ártalmas állítólag)

Honnan tudja a par csepp hipo, hogy a sejt, amit eppen pusztit, az egy rossz bakterium, jo bakterium, vagy a nyalkahartyad egy darabja?

Hyponak van egy exponenciális bomlása. Vgayis amit veszel arról fogalmad sincs, továbbá 2019.08 óta külön engedély kell rá, hogy virucid legyen aminek az ára horror. Mi megcsináltunk emiatt nálunk drága a hypo és csak az veszi, akinek kell az engedélyünk a felhasználáshoz.

Vizet azért fertőtlenítenek hypoval, mert reményeik szerint elbomlik és ezt használjuk 100 éve. Tudomásom szerint sohasem volt hosszú távú hatásvizsgálat.

A hipó, ha tömény, elég sok mindent elpusztít. Viszont bomlik, csökken a töménysége. Ez azt jelenti, hogy ha veszel egy flakon hipót, és lemosod vele a cipőd/kimosod vele a klotyót, valószínűleg fertőtleníteni fogja, ha ráteszed egy foltos fehér ruhára, valószínűleg kifehéríti. Ha nem, akkor sincs nagy baj, egyrészt valószínűleg nincs ebola/koronavírus/pestis sem a cipődön, sem a klotyódban.

Ahhoz, hogy valami egészségügyi célra használd, sokkal alaposabban ellenőrzött, hamarabb lejáró hipó kell.

A hipó oxidálással fertőtlenít. Meginni nem érdemes, hígítva sem, mert egyrészt baromi kártékony, másrészt, úgy már úgysem a vírust fogja megtalálni (mivel abból sokkal kevesebb van, mint belőled), hanem oxidál valami mást benned. Még a kezedre kenve is baromi kellemetlen, mar, szárít, ami elég tömény ahhoz, hogy fertőtlenítsen. Nem erre való.

(Amúgy ez a hipóivás valami elterjedt marhaság újabban, és van cáfolata is. Régebben hipót csak balesetben ittak, sokszor súlyos eredménnyel. Link.)

Szerintem félreértetted. Nem azt írtam, hogy benned öli meg, hanem a vízben. Tehát ha innod kell valami bizonytalan vizet (mert megszűnne a vízszolgáltatás), akkor azt mondják egyesek, hogy cseppents bele néhány csepp hipót, várj néhány percet és megihatod. Ha jól tudom ipari méretekben (ivóvíz) kutakat + csapvizet is fertőtlenítenek vele egyes helyeken.

Szerk:

Sodium hypochlorite in solution exhibits broad spectrum anti-microbial activity and is widely used in healthcare facilities in a variety of settings.[37] It is usually diluted in water depending on its intended use. "Strong chlorine solution" is a 0.5% solution of hypochlorite (containing approximately 5000 ppm free chlorine) used for disinfecting areas contaminated with body fluids, including large blood spills (the area is first cleaned with detergent before being disinfected).[37][38] It may be made by diluting household bleach as appropriate (normally 1 part bleach to 9 parts water).[39] Such solutions have been demonstrated to inactivate both C. difficile[37] and HPV.[40] "Weak chlorine solution" is a 0.05% solution of hypochlorite used for washing hands, but is normally prepared with calcium hypochlorite granules.[38]

Főleg, ha a vodkát belsőleg használod :D

Amúgy az adalékok egy része szerintem azért van, mert ha a sima alkoholt öntenéd a kezedre, akkor a nagyobbik része egyszerűen lefolyna, a kisebbik része meg nagyon gyorsan elpárologna. Ha glicerinnel besűríted, akkor tovább van ott.

Én influenza időszakban is azt próbálom, hogy lehetőleg nem szemembe számba nyúlkálni önkéntelenül. Szerintem ez logikus tanácsnak tűnik.

Amúgy érdekes élőben látni a pillangó-effektust. (Valószínűleg) egy ínyenc kínai jóember megkívánt a munka után egy kis sült tobzoska combot rizzsel, így kiment a kedvenc piacára vacsorázni. Szerencsétlenségére az elfogyasztott tobzoska korábban megfertőződött a vírussal; pont egy olyan hangyát evett meg, ami fertőzött volt, vagy a rossz látása miatt belelépett egy adagnyi fertőző denevér guanóba? Sosem tudjuk meg. A jóemberünk talán még tünetmentes is volt, de közben elkezdte tudtán kívül terjeszteni a vírust. A többit ismerjük és ez még csak a kezdet. Mérhető világgazdasági hatása lesz annak, hogy egy kis pikkelyes állatka rosszkor volt rossz helyen és egy kínai jóember vacsorájában végezte.

Most akkor a felresikerult biologiai fegyver teoriat vegleg ejtettuk?

Vegulis ragcsalokrol jutott at....

 

En mar nem tudom, hogy melyik konteoba higyjek. A hivatalos kinai semmivel se hihetobb....

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Tudtommal a tobzoska a legvalószínűbb forrás jelenleg, a linkelt oldalon is írják hogy 99%-ban megegyezik a vírus az emberben találttal. Hogy tényleg egy vacsora volt a találkozási pont, vagy a "hagyományos kínai orvoslás" néven felszippantott valaki egy adag őrölt tobzoska pikkelyt, azt nem tudni.

Elolvastam.

Tehat azt akarod ezzel mondani, hogyha valaki fog egy influenzavirust, csinal belole egy biologiai fegyvert (mas orszag gazdasagat tonkre tegye, amihez eleg egy kocsit halalosabb, *nagyon* fertozobb).

Majd ez veletlenul kikerul a laborbol.

Akkor ez *azert nem* biologiai fegyver mert hasonlit az egyik influenzavirusra (amibol pl. kiindultak), amik evezredek ota leteznek, tehat *termeszetes* es nem lehet mesterseges.

Eleg hiheto magyarazat. Most nyugtattal csak meg igazan.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Na akkor a tettes csak olyan lehet akinek semmilyen gazdasági kapcsolata nincs Kínával. A Pirézek.

Egyébként a fejlett világban ha nem érkeznek meg az alapanyagok elég sok cég bajba kerül. Sőt a polgárok is idegesek lesznek ha a rendelt bizbasz nem jön meg a postával. Fejletlenek meg azért mert ha a Kínai ipar megáll akkor nem vesznek tőlük nyersanyagokat.  Olajtermelők meg azért mert bezuhan az olajár. 

dolgoztam Kínaiakkal (pár éve bevándorolt egyetemet Budapesten végzett személyek) és voltam olyan szemtelen hogy ezt a kutyás enyhén rasszista kérdést feltegyem,
az ő elmondásuk alapján abszolút nem reális hogy itt kollektíven az egész társadalmukra ezt feltételezzük róluk.

Ugyan valóban vannak akik megeszik a kutyát is, de ez jellemzően az elmaradottabb területeken, szegényebb rétegekben igaz,
nem mint ha magyar-őseink főleg a mélyszegény parasztok nem ettek volna meg bármit a túlélés érdekében.

Szerintem nincs finnyás ember, csak nem elég éhes. :)

Tök mindegy, hogy hol zabálta meg a tobzoskát, szegény vagy nem szegény területen. Ez náluk divat. Nem értem, hogyan jön ide, hogy mit csináltak eleink. Most, 2020-ban mit teszünk, az a lényeg. Ez a zabáljunk meg minden szart dolog probléma náluk, tenni is akarnak ellene:

Koronavírus: Kínában betiltanák a kutya- és macskahús fogyasztását

trey @ gépház

Eleve a "kínai" több, mint 56 féle etnikumot jelent. A "több mint" pedig több százat is jelenthet, de kb 56-ból van annyi, hogy egyáltalán számba vegyék.

Itthon meg van voltak hírek arról, hogy dögkutakból szereznek húst egyesek. S mivel itt is mindenfelé van mindenféle származású emberből, ennyi erővel mondhatnák, hogy a magyarok dögöt esznek. 
Sőt, nem túl keleti és nem túl távoli falumban még a közelmúltban is előfordultak olyan átutazó árusok, akik egyebek mellett kolbászt árultak zsebből. Van, aki vett is belőle. Hogy dögkútból vagy kutyából lett, azt nem lehet tudni.

Azoknak a dögkutakban van vagy volt étkezés szempontjából olyan egzotikus állat, aminek az elfogyasztása a koronához hasonló vírusátvándorlást okoz? Vagy aki megeszi az max. felpusztul magában anélkül, hogy ragályos fertőzést kezd el terjeszteni? Ha a válasz nem, akkor "ne terelj".

trey @ gépház

Oké. Tehát akkor ott tartunk, hogy valaki feltör egy dögkutat és onnan tiltott cselekményt (vétség, bűncselekmény stb.) elkövetve, hatóságok által tiltott húsfogyasztást visz véghez, az ugyanaz, mint amikor a ferde szemű Kínában koszos húspiacokon árulja fogyasztásra a hatóságilag senki által sem ellenőrzött kutyát, macskát, tobzoskát anyám picsáját. Valóban, a kettő pont ugyanaz.

trey @ gépház

Nem kell egzotikusnak lennie. Az ellenőrizetlen forrás és a betegségek jelenléte a veszély. Dögkútban meg pláne nem egészséges állatok tetemei szoktak előfordulni. 

https://index.hu/bulvar/kolbasz0205k/

https://weborvos.hu/lapszemle/a-dogkut-lehetett-a-fertozes-forrasa-207521

...

Szóval ha épp nincs hisztériás kínai gyűlölet hullámod, akkor gondolkodj el kicsit.

Amiről te beszélsz az bűncselekmény. Halottat is lehetne enni hullaházból betörés után. Mégsem tesszük. Ha valaki megteszi, az nem lesz általános. Amit Kínában tesznek, az pedig általános, bevett gyakorlat.

Miért kell bevédeni egy olyan kínai hagyományt, ami élből közegészségügyileg aggályos? Hagyjuk már!

trey @ gépház

Nem védem én a kínai állatfogyasztási szokásokat, csak rámutattam arra, hogy a sok felsőbbrendű prolira is ugyanúgy ráakasztható valamilyen bélyeg.

A törvényt meg hiába hozod fel, ha egyszer a vírus nem tud olvasni és ügyvédje sincs.

btw, ha itthon 10 millióból 10 ezren esznek döghúst (minden ezredik), akkor hasonló aránynál kínában másfél millió emberről beszélünk. 

Szabadtéri piacokat nem ismerem, de a néhbi rendszeresen tesz közzé felvételeket, amelyeken közegészségügyileg veszélyes helyeket mutatnak. 

https://www.agrarszektor.hu/elemiszer/ezt-etettek-volna-meg-velunk-rekordfogas-a-huspiacon.3541.html

https://portal.nebih.gov.hu/-/mintegy-1-tonna-hust-vont-ki-a-nebih-a-forgalombol-egy-baranya-megyei-elelmiszer-eloallito-egysegben

http://www.atv.hu/belfold/20190506-bekatetemek-veres-padlo-es-28-tonna-lejart-hus-lecsapott-a-nebih-a-baranya-megyei-husuzemre

Ezek csak amiket pár perc alatt találtam a közelmúltból. Nem valami piac, hanem ipari szintű ellenőrizetlen, ismeretlen eredetű hús. És ezek ki tudja mióta folytatták a gyakorlatot. 

De időnként vadhússal kapcsolatos hírek is vannak
https://adozona.hu/altalanos/Lejart_vadhus_is_volt_a_neves_etterem_szenn_A23UL5
https://www.nak.hu/agazati-hirek/elelmiszeripar/151-hus-baromfiipar/92006-veszelyes-vadhusokat-foglaltak-le-a-piacon

Sejtettem, hogy ezt fogod mondani, mert fullba nyomod... csak a szerkesztésbe már nem tudtam betenni:

Persze, megint jöhetsz azzal, hogy így-úgy a törvények és hogy itt ez illegális. De egyrészt, attól még rendszeresen megtörténik. Másrészt ki mondta, hogy legális volt az árus. Kb az a szokás arrafelé, ami itthon is ment még a közelmúltig, hogy elkezdenek valamivel foglalkozni, s csak akkor gondolkodnak el engedélyeken, legális vállalkozásokon, ha már nagyra nőttek.

Néha szétcsapnak köztük. Itthon is néha bezárnak, lefoglalnak ezt azt. Ettől még tonnaszámra van forgalomban.

Például:
"Tavaly szeptemberben egy Peking melletti farmot feljelentettek a rendőrségen, mivel mintegy tízezer élő madarat tartottak összezsúfolva egy csűrben. Illegális módon, csapdákkal fogták el őket, hogy ezután éttermeknek adják el fogyasztás céljából."

https://prove.hu/kinai-huspiacok-hozzajarultak-koronavirus-terjedesehez/

Mosolyogva fogadom, ahogy próbálod elmagyarázni, hogy Magyarországon olyanok a szabályok, a szokások, a higiéniai viszonyok, az élelmiszer biztonsági törvények, rendeletek, mint a világ azon részein. Ilyet max. az próbál eladni, aki sosem járt arrafelé. Tudod, egy európai turistának nem véletlenül kell oltatnia magát ha arra megy. Nem véletlen hívják fel a figyelmét, hogy ne zabáljon piacokon össze minden szart, ne egyen tuk-tukból, meg olyan piacokon, ahol vastagon van retek, ahol patkányok futkorásznak, hol nem tudod az ételről, hogy miből van. Ahol a gyengébb gyomrúak attól vékonyfosást kapnak, hogy elmennek egy ilyen mellett.

Nálunk az étlapon kötelező feltüntetni, ha allergén anyag van az életben.

Most komolyan, össze akarod a kettőt hasonlítani?

trey @ gépház

Bármerre mégy, akkor is kell védőoltás, mert a szervezeted számára addig ismeretlen dolgokkal találkozhatsz, amire a helyiek már immunisak. Ahogy, akik ide jönnek, azoknak sem árt pár védőoltás és kerülniük érdemes az itteni nyers dolgokat. És nyugatra is.

Mondanám, hogy a tudatlanság beszél belőled, de inkább a rosszindulat.

Nem győztél meg. Nem kellett meggyőznöd. A húsevés híve vagyok. Arra reflektáltam, hogy te bogarakat eszel ami nekem pl. gusztustalan, neked totál természetes, a kínaiaknak meg gyakorlatilag minden természetes ami mozog ( vagy inkább mozgott )

Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Ha hiszed ha nem, de nekem is rém gusztustalan volt a bogárevésnek még a gondolata is, még pár évvel ezelőtt is. Csak tudod aztán történt hogy a paleo mellett kötöttem ki, aztán meg elgondolkoztam rajta, hogy hm, az ősember biztos evett bogarakat is... Aztán ekkor utánaolvastam ennek a rovarevéses témakörnek... Szóval, fokozatosan barátkoztam meg a gondolattal! Bizonyos értelemben logikus út vezetett ide a paleótól. Ettől persze még nem kell minden paleósnak eljutni a bogárevésig... Ez tényleg már nagyon „hardcore”.

Én azonban mindenben szeretek hardcore lenni.

Obsessed commandline-maniac.

Különben meg én nem szégyellem hogy rovarokat eszem. Meggyőződésem hogy egy haladó és hasznos mozgalom „önkéntes aktivistája” vagyok! Rendeltem pár napja az EBAY-ről (még nem érkezett meg) egy úgynevezett (illetve nem is egy hanrm mindjárt két) "pinback button badge"-ot, azaz magyarul „kitűzőt”, amin ez a szöveg van:

I EAT BUGS

Természetesen azért rendeltem hogy majd viseljem is...

Teljesen őszintén bevallom, szeretek rendkívüli lenni! Csak persze nem akárhogy, nem akármivel, nem akármi áron... Nem akarom az embereket megbotránkoztatni MINDENÁRON, ahogy sokan teszik, még itt a HUP-on is egyesek, meg mindenféle mikro-sztárocskák...

Ha azonban meggyőződésem hogy jó ügyet szolgálhatok ezáltal, na akkor valóban szívesen teszem és nem riadok vissza tőle, ezt bevallom. Ismétlem azonban ehhez az kell hogy az adott téma amiben „megbotránkoztatok” illetve amiben „feltűnést keltek” az olyan legyen amivel teljes mértékben azonosulni tudok érzelmileg, szóval amiben HISZEK!

Obsessed commandline-maniac.

Szerkesztve: 2020. 02. 26., sze - 21:21

Én vagyok jelen szavazatok szerint az egyik középszerű hisztérikus...

10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.

Szerkesztve: 2020. 02. 27., cs - 00:24

Egyébként mellékes érdekességként jegyezném meg a ma reggel tömegközlekedésben tapasztaltakat.:

- Buszon egy férfi kapaszkodó után előkapja a kis péksüteményt és elmajszolja, mindenféle kézfertőtlenítés nélkül
- Ismét buszon férfi beletüsszent a tenyerébe majd mint ki jól végezte dolgát egyből rá is markol a kapaszkodóra
- Buszon egy nő felszáll, leül majd szintén fertőtlenítés nélkül a szemét dörzsöli
- Metrón nagy köhögés és szipogás mindenfelől, nem különösebben érdekli egyiket sem hogy fertőzi a népet

mindezt ma reggel nagyjából 30 percen belül tapasztaltam

Szóval összességében ezek alapján kettő dolgot szűrtem le az egészből.:
- A betegek jelentős részét nem érdekli hogy mivel hogyan fertőzi a társadalmat, ő már elkapta neki már mindegy más meg így járt...
- Ha elszabadul pesten a korona akkor az igénytelenebbek miatt igen gyorsan fog terjedni. :(

Arról mit gondoltok amúgy, hogy az mennyire reális benyomás a hírekből, hogy ahova bement ott muszáj volt durván korlátozni a fertőzési lehetőségeket, interakciókat, mert különben szanaszét fertőzték egymást azok akiken még nem látszik, mert lappang? Szóval, ha megjelenik itt, akkor lehet nem lehet maszk nélkül utcára menni, nehogy tovább add vagy elkapd?

 

A kérdés másképp: volt ahol elkerülhető volt mindenki maszkolása vagy otthon tartása?

Szerkesztve: 2020. 02. 26., sze - 21:59

Eladtam minden részvényt, kb. 1 hétre előre vásároltam kaját, kezet fertőtlenítek, ennyi a felkészülés. Amúgy járok dolgozni, tömegközlekedéssel. Maszk (FFP2/3) eszembe jutott, de végül nem vettem, most már nem is lehet. A sok cikket inkább csak érdeklődve olvasom, de nem pánikolok, csak már zavar, hogy a csapból is ez folyik. Nem különösebben tartok attól, hogy mi lesz, ha megfertőződöm. El fog terjedni mindenképpen, a korom és jó állapotom miatt vállalhatónak tartom az esélyeimet. Inkább attól tartok, ha majd tömegek kezdenek pánikolni, vagy karantén épül körém. És főleg ez utóbbi miatt a bosszankodót jelöltem.

Amiatt, hogy lappang lehet muszáj a karantén jelleg, mert különben a még egészségesnek tűnő fertőzöttek fertőzik tovább a még egészségeseket és így tovább. ennek megfelelő a kérdés, hogy akinek van maszkja az mikor kezdje hordani. Meg maszkban majd bemegy dolgozni és ott leveszi?

 

Szerintem simán lehetne már valami terv, hogy mikor mit érdemes majd csinálni.

a maszk csak egy része, sokaknál kézmosás, fertőtlenítés a cégnél sincs meg amikor bemennek, nekem ugyan saját billentyűzet egér van amit azért hetente eddig is áttöröltem de

kollégák alapból van hogy átülnek egymás gépéhez, ki mennyire figyel oda a kézmosásra, egeret áttörölni nem tudom szoktak-e egyáltalán, székekbe úgy ülnek be egymás után hogy tömegközlekedésben azt szedtek össze amit épp tudtak és viszik tovább ruhán haza is.

Mondjuk én hazaérve eddig is mindig átvettem a ruhám és nem értem azokat akik egy tömegközlekedés után képesek otthon ágyra stb. leülni majd később abban alszanak.

Szóval összefoglalva, a maszkot önmagában még nem nevezném elég elővigyázatosnak, de nyilván a semminél több jobb.

Nem tudom igaz e, de ha nem nyúl a nyálkahártyáiba valaki, akkor elvileg a fertőzés úgy lehetséges, hogy valaki kilélegzi, vagy még inkább köhögi, tüsszenti és más azt be. Szóval csak azért, mert a kézre kerül szerintem még nem lesz fertőzött valaki, vagy ezt rosszul gondolom?

Az a baj hogy a témában még rengeteg dolog csak feltételezés, ilyen szempontból viszont jobb elővigyázatosnak lenni.

A másik viszont hogy nem csak a korona van, egyszer olvastam egy cikket ami pont azt taglalta milyen nyalánkságokat találtak a buszok ülésén és kapaszkodóin amikor mintát vettek, fekáliára utaló nyomokat is,
húgom kisvárosi tömegközlekedésen egyszer nyúlt véletlenül a szeméhez és árpával szenvedett utána sokáig. Szóval szerintem jobb az óvatosság, főleg ha nem ismerjük 100% ban az ellenséget.

Fekáliára utaló nyomokat néha szemmel láthatóan is lehet látni, szerencsétlen hajléktalanok miatt. Konkrétan be kellene tiltani a szövet ülést tömegközlekedésen. Aki kitalálta, az se utazott még buszon,  A régi műbőr huzat összehasonlíthatatlanul higiénikusabb, a következő utas már le is törli. A budapesti 3 -as, hannoveri villamosok ülése kemény műanyag, mint a beton, mégis olyan formatervezett, hogy kényelmesebb mint egy szövet ülés.

Aki tisztaságmániás, le se üljön szövet ülésre.

a maszk csak egy része, sokaknál kézmosás, fertőtlenítés a cégnél sincs meg amikor bemennek, nekem ugyan saját billentyűzet egér van amit azért hetente eddig is áttöröltem de

+1

tegnapelott lattam egy kollegat, aki szaras utan elfelejtett kezet mosni, majd fel perccel kesobb mar egy meeting roomban lattam belepni az ottani PC-re

Well, én "óvatos"-nak szavaztam magamat most, de csak jobb híján. Óvatosságom ugyanis kimerül abban, hogy nem fogok kezet senkivel... De amúgy nem a vírus miatt, hanem ezt a virus-ügyet használom ürügynek. A kézfogást ugyanis eszeveszetten gyűlölöm és utálom amita csak az eszemet tudom, egyszerűen mert mindenféle vírus nélkül is baromi gusztustalannak és undorítónak tartom! Nem beszélve arról hogy sokan sportot csinálnak belőle hogy minden erejüket beleadva igyekezzenek összeroppantani a kezemet mert az az úgymond „férfias”... Hát menjenek a búsba!

Most tehát az van hogy még majdhogynem örülök is a járványveszélynek mert van egy POMPÁS ürügyem amivel megindokolhatom, miért nem fogok kezet senkivel se! Ebben senki nem köthet bele...

Amúgy meg lehet hogy én már el is kaptam. Kissé szipogok, néha nagy ritkán tüsszentek is egyet, jelentősen csökkent az étvágyam (ez mondjuk tiszta haszon, legalább jobban fogyok...), és kissé gyengébb vagyok mint úgy általában lenni szoktam, amióta a magam ketó/paleó fogyókúrája szerint élek.

DE EZ MINDEN...

Körülöttem amúgy már a fél kisváros hulladozik. Szipognak, lázasak, migrénes fejfájás kínozza őket, és mindenki szaladgál a dokihoz (kérdés meddig teheti. Úgy értem mikor lesz a doki is beteg...)

Épp csak azt nem mondja senki hogy ez AZ a bizonyos vírus... Lehet persze hogy valóban közönséges influenza...

Nálam tulajdonképpen a legkomolyabb felkészülés épp az, hogy zsír-adaptált lettem, azaz lényegében nulla mennyiségű szénhidrátot eszem. Már vagy háromnegyed éve...

Korábban egy ilyen járvány ami épp itt van most, simán ágybadöntött volna talán két hétre is, 39 bfok körüli lázzal. Tudom, mert majdnem minden évben úgy volt addig. Most lényegében semmi bajom. Oké, érzem hogy ott van bennem valami betegség, de legfeljebb úgy tekinthetem mint valami „apró, bosszantó kellemetlenség”, szóval semmi igazán komoly...

Miközben, mondom, körülöttem mindenki sorra dől ki hogy jobban se kell...

Emiatt én nem is félek a vírustól. Végülis ha jön, 3 eset van:

1. Elkapom, de észre se veszem hogy nagyobb gondom lenne miatta mint ami most van. Erre KIFEJEZETTEN REMEK esélyem van, mert eleve nem is mindenkinek lesz komoly baja tőle, az én szervezetem meg most hogy folyamatos ketózisban van szerintem nem olyan biokémiájú amihez ez a vírus kifejezetten szokva van.

2. Elkapom, és lesz tőle komoly bajom, de TÚLÉLEM. Szintén a fenti okok miatt (ketózisban élek) erre is jelentős az esélyem.

3. Belehalok. Nos, valamikor úgyis meg kell halni... már 54 éves vagyok sőt nemsokára 55, ilyen idősen azért nem egy hatalmas tragédia már a halál, sokan vírus nélkül is feldobják a tappancsukat ennyi idősen. Szóval én ezesetben se izgatom magam különösebben, ha így lesz hát akkor ez van, ezt kell szeretni... De ennek egészen elenyésző esélyét látom csak az esetemben. Erre nekem szerintem annyi az esélyem mint hogy egy Linux-user bekap valami vírust a gépére... És nemcsak azért mert ketózisban vagyok, hanem mert rengeteg vitamintablettát/kapszulát is szedek, főleg D, K2, A vitaminokat, meg szelént, cinket, magnéziumot...

Mondom, abszolút nem izgatom magam a járvány miatt. Más kérdés mi lesz ha az emberek bepánikolnak és olyasmi történik mint a katasztrófafilmekben... Nos az érdekes lehet a valóságban... Van egy hatalmas fagyasztószekrényem, az dugig van fagyasztott, főtt disznóhússal. Rengeteg időre elég... Talán 3 hónapra is. Hogy utána mi lesz, nem tudom. De már előbb is lehetnek gondok, ha megszűnik az áramszolgáltatás ugye... nyilván ekkor megpróbálkozom azzal, hogy a húst megszárítom a napon, illetve újrafőzöm az egészet (valami hulladékfából rakott máglyán...) aztán reménykedem benne hogy amikor a kocsonya megalvad, a tetején a vastag zsírréteg sokáig tartósítja...

A víz jó kérdés lesz. Van errefelé patak, de úgy talán 3 kilométerre. Hát, nem lesz egy leányálom mindig onnan hordani a vizet, gyalog... De, végülis, én azt hiszem mindent figyelembe véve REMEK helyzetben vagyok a túlélést illetően mondjuk azzal szemben aki egy nagyváros közepén él...

Obsessed commandline-maniac.

Ebben neked teljesen igazad van. De most mit tegyek, ezzel van tele a fagyasztóm... Tudod, nem a koronavírus miatt töltöttem fel ezzel, egyszerűen így alakult. Mire ez a koronáskodás komoly hírnévre tett szert, a fagyasztó már fel lett töltve. Ismétlem nem a vírus miatt.

Ami azt illeti, álláspontomra leginkább az illik amit ide a HUP-ra szoktak beírni egyesek a flame-szagú topikokba:

„Popcornt bekészít”...

Arra gondolok, egyszerűen figyelem az eseményeket, kissé még szórakozva is a dolgon. Tudom, ez nagyon aljas dolog... de most mit tegyek? Nem érzek pánikot. És úgy vélem, az emberiség ezt MAGÁNAK KÖSZÖNHETI. Ami azt illeti, én ÉVTIZEDEKKEL EZELŐTT megjósoltam (linket nem tudok adni, akkor még nem volt Internet, de mondtam fűnek-fának) hogy nem az atombombáktól kell félni, hanem egy járványtól. A bombákat félnek elindítani a politikusok, még a diktátorok is. A járványhoz azonban nem kell diktátor se. A járványhoz semmi más nem kell mint az emberi faj ELTÖMEGESEDÉSE.

Ahogy ugyanis egyre több ember él a Földön, egyre újabb helyekre mennek lakni, ahol új fertőzéseknek esznek kitéve... A szegények olyan szarokat is elkezdenek enni jobb híján amit eddig nem, s ez is fertőzésforrás. A túlzsúfoltság miatt eleve embertelen körülmények közt laknak milliók (milliárdok is lassan...) ez lecsökkenti a szervezet természetes védekezőképességét, így eleve fogékonyabbak minden fertőzésre. A sok junk food (szar kaja, műkaja) miatt vitaminhiányban szenvednek és létfontosságú nyomelemekből van bennük kevesebb. A túlzsúfoltság stresszfaktor, ami megint kedvez a fertőzések elkapásának.

Emellett pusztán a tény hogy annyi ember él egy helyen, kedvez a vírusnak, mert nagyobb számban tud elterjedni. Ez azt jelenti hogy ha kezdetben a vírus nem is veszélyes nagyon, esetleg teljesen tünetmentes is, de SOK embert megfertőzve a SOK vírus közt könnyebben bukkan fel hirtelen egy nagyon veszélyes, akár halálos mutáns. És ezután ez is gyorsan elterjed a SOK ember közt! És mondtam mindenkinek hogy LEHETETLEN lesz megállítani egy ilyen járványt, ha akár csak 2-3 nap is a vírus lappangási ideje, feltéve hogy ezalatt is már fertőzhet...

IGAZAM LETT.

De mindigis az volt a nézetem, ez nem okvetlenül tragédia. Na jó, persze, annak aki meghal, az. Annak is akinek egy rokona hal meg. Végeredményben azonban ha mi emberek nem szabályozzuk a népességünket, más tényezők fogják szabályozni helyettünk... Akkor is ha nekünk nem tetszik!

Teljesen felesleges hogy a világban 8 milliárd (vagy még több) ember éljen. Ez egyrészt tönkreteszi a környezetet, másrészt EMBERTELEN is!

Én nyugodtan beletörődnék abba is ha a bolygón élő emberek összmennyisége nem lenne több mint mindössze 3 millió...

Ez Magyarország lakosságának is csak kb egyharmada.

Nem kéne ekkor egymás hegyén-hátán élni... Rengeteg helyet visszakapna a Természet... Az egyes individuumok is több megbecsülést kapnának, mert MINDENKIRE SZÜKSÉG VOLNA!

Oké, lassabb lenne a „fejlődés”, elismerem. Ritkábban fedeznének fel valami újat a tudományban, ritkábban születnének nagy művészi alkotások... De mégis, miért kéne mindenáron fénysebességgel „fejlődni”?! Semmivel se vagyok boldogabb ma a ThinkPad T530 laptopommal (16 GB RAM, plusz 2 SSD) mint tizenévesen a Ti-58 programozható zsebszámológépemmel...

Szóval, most 2 eset van. vagy lesz egy gigahalál, vagy nem. Ha nem: felesleges pánikolni.

Ha igen: hát az pech, és szörnyű dolgok következnek be RÖVID IDEIG, de HOSSZÚ TÁVON még akár jó is kisülhet a dologból, amennyiben az emberiség észre tér és rájön hogy ha úgy szaporodik mint a lemmingek akkor úgy is végzi...

Tisztában vagyok vele, lehet hogy én is a „kiselejtezettek” közé kerülök, de emiatt nem izgatom magam mert egyrészt hátha mégse, másrészt, elég öreg vagyok már hogy emiatt ne nagyon aggódjam, harmadrészt, volt már tüdőgyulladásom, 3 is, és emiatt TUDOM, méghozzá TAPASZTALATBÓL, hogy ez egyáltalán nem is olyan szörnyű halálnem! Sőt, ha hiszitek ha nem, inkább még kellemes is: amikor nagy a lázad, akkor az olyan mintha valami érdekes álmot látnál, víziók, hallucinációk, stb...  a halál meg mindenképp öntudatlan állapotban jön majd el érted, tehát NEM FÁJ!

Én kifejezetten épp azt szeretném hogy ha mindenképp meg kell halnom akkor így legyen végem. Ez igenis kellemes elmúlás!

Tehát abszolút nem izgatom magamat, majdhogynem kívülállóként figyelem az eseményeket.

Lesz ahogy lesz és kész.

Érdekelne kik osztják ezt az álláspontot, kérem aki egyetért, lájkolja ezt.

Obsessed commandline-maniac.

Optimista vagyok: hátha megoldja a túlnépesedést, az oltásellenesek/ezotérikusok problémáját, az akciónyugdíjasokét...

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Én úgy fogalmaznám ki, h "aggódó". Nem rémült, nem rettegő. Nem halmozok fel konzerveket / iPhone-t a válság idejére, amit okoz, nem kerülöm az embereket, bevallom még kezet is fogok néha. Igazából kézmosáson kívül még semmit nem csináltam (és nem is tervezek) a vírus megállítására.

Nem hiszem, h béres cseppre van szükségem, h átvészeljek egy ilyent. Viszont a gyerekeim, nagypapám miatt aggodalommal tölt el a dolog.

Az áram / víz / gáz stratégiai fontosságú, nem valószínű hogy hosszabb probléma lenne az ellátással. Ha kell odaküldik az ezredik embert is meghalni, de ki kell javítania a hibát. Ha visszautasítod, akkor jobb esetben börtönben végzed, rosszabb esetben az volt az utolsó napod. Ez mindenütt így van katasztrófa esetén..

Kínában is azt mondták, hogy mától a teherautóddal egészségügyi felszerelést szállítasz és kész.

Szerkesztve: 2020. 02. 27., cs - 08:04

A youtube-on látható videókból nem úgy tűnik, hogy félvállról kéne venni ezt a vírust, de nem pánikolok.

Igyekszem higgadt maradni. Rászoktatni magam, hogy ne piszkálja az arcom állandóan, kézmosásra többször stb..

Kenyeret tudok sütni, tüzet tudok gyújtani :-)

Kéz mos, aztán elmegy tömött plázába, SZÉP kártya oda-vissza, oké gomb, toll megragad + aláír, tálca megfog, szék kihúz, krumpli megragad, konyhán leköhögött burger megesz.

Nemsokára jön a tavasz, a napsütés. Idővel feltöltődnek a D-vitamin raktárak és a vírus le fog csengeni. Tipp: kb. április közepére. Aztán valószínűleg jövő ősszel megint jön, de már szelídebben és az életünk része lesz, akár csak a többi korona vírus törzs. 

Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Miután egy makacs baktérium fertőzésben szenvedek 3 hete, az aktuális bajomtól jobban tartok, mint a COVID19-től. Viszont a reptéri dolgozókkal aktív kapcsolatot ápoló édesanyám és a várandós nővérem miatt kissé aggódom. Tudnám értékelni, ha Magyarország végül nem kapna ellenőrizetlenül beteget.

Felhalmozó-t jeloltem, mert vegulis abba a kategoriaba esek, de ettol az egesz mizeriatol fuggetlenul.

Ha tejet veszek pl akkor kapasbol a 12db-os karton-t veszem meg nem szaladgalok hetente boltba emiatt, olaj, teszta, konzervek detto, amikor akcios akkor veszek tobbet/nagyobbat.

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

A számokat figyelve, jelenleg hisztinek tartom az egészet. A felvásárlási mániások több kárt okozhatnak.

Az óvatost jelöltem meg. Nem emiatt, különben sem szeretem a koszt. Természetesnek érzem, hogy kaja előtt, érkezéskor, buszozás után, bármi olyan tevékenység után, aminél a kezemre kerülhet valami kórokozó, megmossam. Egy normális szappanos kézmosás bőven ér annyit, mint  a kézfertőtlenítő. A maszk azért még nagyon korai lenne. Kaját felhalmozni is, ha hiány lesz, nem a vírus miatt lesz, hanem mert ha fennáll az esély egy két hetes karanténra, akkor rögtön mindenki kéthavi kaját akar majd venni.

Aminek lenne értelme az az, hogy ha elterjedne a civilizált viselkedés (kevesebben tüsszentenének a buszon az előttük ülő nyakába, vagy a kezükbe, hogy aztán utána rögtön a kapaszkodóra kenjék), és egy kicsit ritkábbá válna a kézfogás (ami eddig is értelmetlen volt), vagy ha megtanulnánk ritkábban nyúljunk az arcunkhoz.

Szerkesztve: 2020. 02. 27., cs - 11:37

Óvatosan jegyzem meg, hogy egy hatalmas telekommunikációs multi cég kiadta már a dolgozóknak, hogy senki nem mehet Olaszországba és bárki, aki BÁRMILYEN külföldi országban járt annak most két hét távmunka. Továbbá  egyetemen tartottam külföldi diákoknak előadást és egy kínai sem volt, csak arabok és indiaiak. Ugyanis nekik is ki van adva, hogy ne jöjjenek be, mindenük igazolva lesz.

(nem írom le a vállalat nevét, de biztosan dolgozik innen is ott valaki és tudja)

Nagy cég, nagy felelősség. Ha én többezer emberért felelnék (és felelek, hiszen én mondom meg hogy iroda/onsite/homeoffice), én is ugyanezt mondanám. De nem azért mert félek a zombi outbreak-től, hanem azért, hogy mossam kezeimet, én felelősen utasítottam.

(arról nem is beszélve hogy ha ezt egy sima megfázásnak vesszük, ugyanúgy veszteséget szenvedek el, mert betegen nem dolgozunk)

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Szerkesztve: 2020. 02. 27., cs - 12:16

Bosszankodok, mert így a nyárra tervezet külföldi nyaralás lehet nem fog összejönni :(

Nyárra semmi nem lesz itt. A koronavírusok nem tűrik a száraz meleg időt. Nézd meg Indiát vagy Thaiföldet. Ha a meleget szeretné a vírus, akkor már ott is kész káosz lenne. Ehelyett van néhány behurcolt beteg, akik kifekszik aztán cső.

 

Thailand

Confirmed: 40
Deaths: 0
Recovered: 22 
Existing: 18

 

India

Confirmed: 3
Deaths: 0
Recovered:
Existing: 0

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Valószínű, hogy csökkeni fog a terjedés sebessége és a tünetmentes emberek száma, de valószínű teljesen eltűnni és ez kedvezhet a későbbi terjedésnek, pl spanyol nátha is a 2. évben volt a legpusztítóbb: https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu#/media/File:1918_spanish_flu_…

Ugyanakkor a diamond princess-en (szobahőmérséklet) az utasok/személyzet nagy része elkapta.

A Diamond Princess 0-5 fok környékén vesztegelt hetekig, és az kifejezetten szar volt ebből a szempontból, hogy egy nagy fémdobozba bezárjuk a tömeget. (még ha fűtés is volt, a környezet egyáltalán nem hasonlított egy melegebb, szárazabb időszakra).

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Oké, de egy hajóra zárt tömeg egészen másként terjeszti maga között a vírust mint egy utcán szaladgálós. Gondolom járatták a szellőztetőt is, azaz a sok tüsszentés és köhögés szépen keringett körbe. Utólag és messziről okos kapitány szerint jobb lett volna gyorsan lezavarni róla mindenkit.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Persze ez igaz, de most arról van szó hogy hülyeség volt ennyi embert hetekre bezárni a hajóra. A repülőút és a tömegközlekedés opcionális azért nagyrészt, legalábbis a hatóság nem kényszerít rá.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Két hetes infók:

Thailand

Confirmed: 40
Deaths: 0
Recovered: 22 
Existing: 18

 

India

Confirmed: 3
Deaths: 0
Recovered:
Existing: 0

 

Friss infók:

Thailand

Confirmed: 75
Deaths: 1
Recovered: 34 
Active: 40

India

Confirmed: 81
Deaths: 1
Recovered:
Active: 76

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Szerkesztve: 2020. 02. 27., cs - 12:21

Stresszeljen a faszom. Egyreszt negyszazzal osztok mindent amit a media hoz le, foleg ha az aktualisan jarvanyrol szol. Masreszt az adatok alapjan sincs erre nagyon okom, foleg ha betartom az alapveto higienaiai szabalyokat. 

Meg amugy is mar meguntam ezredjere elpusztulni az epp aktualis vilagjarvanyban / vilagvegeben.  A bulvar pletykazos hobbirettegest meghagyom masoknak.

Illetve probalok rettegoktol joarusitva repjegyet / egyebet szerezni. Ha ez keszulesnek szamit :)

> Illetve probalok rettegoktol joarusitva repjegyet / egyebet szerezni. Ha ez keszulesnek szamit :)

Szerintem a legtöbb esetben nem átruházható, illetve egyre nehezebb dolgod lesz, ha utazni akarsz: Koronavírus: a Wizz Air március 10. és április 4. között több olaszországi járatát törli

https://www.youtube.com/watch?v=VWJIZeh4rkc

Szerintem nem heccből vagy, elrettentés miatt vannak így beöltözve. Három keztyűt viselnek, a külsőt mindig kidobják ha vizsgálat volt.

Nem engedik wc-re az ápolókat, felnőtt pelenkát vesznek nekik.

Én sem pánikolok csupán a képeket nézve, nem tűnik egy egyszerű influenzának.

Szerkesztve: 2020. 02. 27., cs - 12:50

Ja és a felkészültségünkről: két ismerősöm is dolgozik az egészségügyben, egyik csak kórházban orvos, másik viszont magas hivatalban. Az orvos idős és azt mondta egyáltalán nem vagyunk felkészülve semmire sem, ő lemegy a balatoni nyaralójába és ott hagyja az egészet, mert nagy valószínűséggel megfertőződik, ha el kell látni a betegeket és mivel idős ezért ez kockázatos számára. A másik azt mondja, hogy próbálják csak megelőzni a pánikot, de nagyobb a baj mint azt kommunikálják, gyakorlatilag mindenből hiány van. Betegek pedig azért nincsenek Magyarországon, mert majdnem fővesztés terhe mellett tesztelik csak az embereket, senkinek nem hiányzik hogy "legyenek" betegek Magyarországon. Ez az emberek érdeke is, lásd már most az üzleteket, patikákat.. ráadásul most a hónap vége van, képzeld mi lesz a hónap elején (hint: fizetés)!

Ez olyan, mint 1986-ban, amikor az egyik napi újság szerint nem volt megemelkedett sugárzás, a másnapi szerint viszont az volt a jó hír, hogy a sugárzás gyorsan csökken.

Szerintem az igazság az, hogy a) könnyen lehet, hogy még nincs MO-on a vírus (máshol is elég kevés van), b) valószínűleg lesz c) kurvára nem vagyunk rá felkészülve (olyan régen hiányzik pénz az egészségügyből, hogy normális körülmények között is éppenhogy megvan, és ha kicsit is akadozik az ellátás, abból könnyen lesz pánik) és d) nem fogunk belehalni (nem olyan ez, mint a Contagion c. filmben, de azért az influenzánál valamivel rosszabb), de ha kitör a pánik, abba simán.

Ha koronát látok, ütök!

Vagy a vírust találom el, vagy a Viktort.

Rosszabb esetben fizethetem a fogorvosi számlát. :(

Szóval Magyarországon nincs koronavírus, mert ezt kommunikálja a fideszes kormány. Elhisszük neki. Mindig mindent elhiszünk nekik.

Van ellenben ha nem is KoronaVírus, de KoronaViktor, és az sokkal rosszabb...

Ja, egy konteó: ugye a Fidesz alapszíne a SÁRGA. Hmm... Hátha összeszövetkeztek a kis sárga kínaiakkal, és így akarják kicsinálni a gonosz Brüsszelt?! OV úgyis nagyon Kína felé akar nyitni... ezesetben érthető, miért nincs Magyarországon a vírusból: titokban majdnem mindenkit beoltottak ellene...

:)

Obsessed commandline-maniac.

Annak én sem szoktam hinni, amit a kormány összehazudik, de jelen esetben elhiszem nekik, hogy nincs még regisztrált beteg az országban. Mivel nem vagyunk frekventált célpont, nem sok a turista, főleg ilyenkor télen, így tényleg nem hihetetlen, hogy még esetleg nem hurcolták be. Még. Ez nem azt jelenti, hogy a járvány elkerülhető lenne, de egyelőre még nincs hivatalosan regisztrált eset.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

Miert kellene kapcsolatban lennem vele ?

Engem inkabb az zavar, hogy jon a hir, "Meg nincs fertozott Magyarorszagon". Az egy dolog, hogy inkabb csak nem tudnak rola, de hogy ez egy hir legyen. Vajon ezutan orankent bemondjak ? Vagy csak naponta ?

http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

Addig mondogatják, amíg mindenki el nem hiszi. Ha kell akár már köhögő emberekkel fognak molinót tartogatni az összes téren, hogy nincsen fertőzött, minden a legnagyobb rendben:
https://knowyourmeme.com/memes/this-is-fine

De tudod a WHO szerint is elég csak kezet mosni. A képen ott vagy te (a buszvezető, aki kezet mosott) és hátrébb a WHO dolgozója: https://www.theguardian.com/world/2020/jan/31/britons-evacuation-flight…

Erről ez jut eszembe
Mary Poppins - SNL
https://www.youtube.com/watch?v=7eBG8JIGugw

What is supercalifragilisticexpialidocious? :)

Nem járok masszázs szalonba.

Nem reprezentatív felmérést végeztem a cégünknél.

Gyakorlatilag beszélgetést kezdeményeztem dolgozókkal, hogy mi a véleményük erről a vírusról.

Olyan emberek dolgoznak nálunk akik nagy része, nem tud 20-ig számolni, nem tudják hogy készül a kenyér, a föld kering a napkörül stb...

A nagy része elhajtott a picsába, hogy

- hagyjál már a hülyeségeddel

- milyen korona, nincs semmi

 

Szerintem nincs itt semmi baj Magyarországon.

van egy jó ötletem!!

essünk pánikba!

Az imént jártam a Lidl -ben egy energiaitalért (tudom egészségtelen de megkívántam)

Kíváncsian körülnéztem és meglepődve tapasztaltam elfogyott a
liszt, a wc papírból sem sok van ahogy porcukor, margarin, tojás és hasonló tartós élelmiszerek is alig alig ...

Persze ez lehet csak erre a boltra igaz de eléggé megcsappant néhány élelmiszer és kétlem hogy mindenki süteményt akar sütni a hétvégén.

Főleg az idősebb, nyugdíjas korosztály volt kissé vicces ahogy alig bírták tolni a színültig rakott kocsikat.
Fiatalabb és középkorú személyeknél a látottak alapján nem feltételezném hogy nagyon raktározni készülnének.

 

Az a baj, hogy ez csak a kezdet:
- ha már nem tudják titkolni, hogy mennyi beteg van nálunk, akkor sokkal nagyobb roham lesz
- hónap elején jön a fizetés, valószínűleg akkor még nagyobb roham lesz

Szerintem az elkövetkező 1-2 hétben olyanok lesznek az üzletek, mint Észak-Koreában. Ez nagyobb probléma jelenleg, mint maga a vírus. Patikák ugyanúgy, semmi sincsen. Csak ígérget a kormány is, sehova nem érkezett eddig semmi, mindenre azt mondják patikában, hogy fogalmuk sincs belőle, hogy mikor lesz újra.

Az én saját viszonyomat a dologhoz, a tanácstalan, mérsékelten aggódó, várakozó, jelzőkkel tudnám most leírni.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Ha lehetne két opcióra is szavaznék: aggódó és felhalmozó 

 

Felhalmozó mert fontosnak látom hogy otthon legyen elegendő tartalék, ha épp a bekattant emberek mindent felvásárolnának. Számomra a tudat, hogy nem tudom megvásárolni a rizset vagy épp a csirkecombot, mikor épp kívánom sokkal frusztrálóbb, mint a vírustól való félelem. Ez miatt a tegnap jól (nem mennyiség, inkább minőség) be is vásároltunk mindenből ami nélkülözhetetlen: protein, víz, olajos magvak, rizstészták, mandula tej, köretek, stb. Összegezve az otthoni készleteket másfél hónapig nem lesz gond és ahogy írtam nem attól tartunk, hogy nem lesz kaja, hanem nem lesz olyan az üzletek polcain, amit szeretnénk enni. Ez most ad egy jókora biztonságérzetet. 
 

Aggódó: elsősorban nem magam miatt, mert korom és fizikai állapotom miatt remélhetőleg engem nem fog ledönteni, hanem elsősorban közeli hozzátartozóim miatt, akik idősebbek. Gyakran utazom, így ha mégis beütne a baj, akkor mindenképp visszafognam ezt és otthon maradnék (munkám is innen végeznem), de elsősorban azért hogy ha Hordozó lennék akkor szüleim, ismerőseim ne tudjam megfertozni.

... már edzem a köhögő és tüsszentő izmaim :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Szerkesztve: 2020. 02. 28., p - 09:20

Most őszintén, melyik kormány vállalná be, hogy a még nem pánikolókat is pánikhelyzettel "öntse nyakon"? Ha logikusan gondolkoznál, és neked kellene az általad vezetett társadalom felé "elszámolni", - tudván azt a tényt, hogy a kórházakba járó "betegek" egy jó részének, - konkrétan a legkeményebb orvosi munkát, a sürgősségi ellátást végző orvosok szerint, - inkább pszichológusra lenne szüksége mint orvosra, akkor biztos vagyok benne, hogy bármekkora nagy is a baj, az emberek megnyugtatására törekednél. (Nem mellesleg, még a gazdag országok, akik könnyebben "kiköhögnének" milliós létszámokra vírus-teszteket, azok is hasonlóképpen járnak el. Végül is az embereknek jobb, ha a jelentkező járványok sorrendjében szerzik meg az immunitást, mintha véletlenül támadna rájuk 10 különféle "sátáni" vírus, mert esetleg aránytalan gazdasági áldozatokkal sikerült 20 évig megőrizni sterilen őket a jelentkező világ-járványoktól. (Esetleg az ezzel okozott pénzügyi "mélyrepülés" is tud utóbb halálos eseteket produkálni a kivéreztetett költségvetéssel, a kivédett járvány után öngyilkosságokat vagy extrém esetben akár éhenhalást is. - Egy vírus az embernek olyan mint az alkohol, szokni kell. :) (Tudom az öregek...! - De én is ide sorolom már magam. :) ) - Ja, és mellesleg, a kormányoknak a felelősséget mindig az életben maradók felé kell viselni.

Fun-fact: A Spanyolnátha valószínű Franciaországból indult, de ott a lehetséges pánik és a háborús morál csökkenése elkerülése miatt megtiltották hogy írjanak róla az újságok. A spanyol lapok hozták le elsőnek, így kapta a nevét. 

A magyarországi lapok is elbagatellizálták a fertőzést.

Én személy szerint nagyon nyugodt vagyok. Nem is készülök annyira tartalékolni. Maximum tényleg csak azért vásárolok valamiből többet, mert a sok hülye most pánikol.

Az olasz esetet is túltolta a média. Igen a karantén alá vett övezetekben tényleg kipakoltak minden boltot, de oda viszik be a családokhoz a készleteket. Viszont amit a média nyomat, hogy az ország többi területén is kifosztották a boltokat, az átverés. Internet szerte látható, hogy az emberek cáfolják ezeket szépen, mert ugyanannak a boltnak a polcait fotózták le, hogy minden rendben van, meg ott dolgozók is megerősítették, hogy a médiában látható képek pont árufeltöltés vagy átmozgatás ideje alatt készültek. Ugyanolyan üres polcokat havonta látok a helyi Tesco-ban mert szeretik átrendezni a dolgokat.

Tehát véleményem szerint a média, főleg a clickbait média direkt rámegy a hisztéria keltésre. Az emberek ezt elhiszik és pánikolnak, holott egy kis utánajárás bizonyítja, hogy nincs akkora baj, mint azt mutatják felénk.

Párom is kiakadt már az elmúlt napokban, mert FB-on kismama csoportokban már megy a riogatás meg a kérdezősködés, hogy van-e aki a koronavírus miatt már nem járatja a gyerekét bölcsődébe/óvodába/iskolába...

"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Ez nem minden boltra igaz jelenleg, hanem csak a nagyobbakra. Menj kis boltba, belvárosba, ott minden van (beszámolók szerint). Vagy ha van kártyád, menj Metro -ba, vagy ha megteheted, menj 024-es Tescoba hajnali órákban, addigra feltöltenek mindent.

Hint: a polcokat rabolják le, nem a raktárakat. Majd ha az is eljön, szólnak.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

De ez most pont a hisztériakeltés és az emberi hülyeség következménye. Nem a magyar viszonylatra írtam a dolgokat, hanem az olaszra.

Tudom, hogy most mindenki itthon is megy rögtön tartalékolni, de felesleges lenne...

"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Szerintem nagyon sokan élnek még Magyarországon azon nemzedékekből, akik felnőttek vagy legalábbis serdülők voltak a szocializmus idejében. (Én is ezek egyike vagyok). Ehhez még nagyon idősnek se kell lenni, elég ha valaki az ötvenes éveit tapossa. Na most ez azért fontos, mert a szocializmus úgynevezett „hiánygazdaság” volt, ami azt jelentette hogy a fontosabb/luxusabb/finomabb/minőségibb/stb termékekből gyakran nem volt elég: csak a „bennfenteseknek” jutott belőle, másnak nem, vagy ha jutott másnak is de csak egy egészen kevés, nagy sorbanállás volt érte, tülekedéssel, a későn jövőnek már nem maradt... illetve egy részét a pult alól lehetett megvenni, az eladó megvesztegetésével...

Emlékszem, milyen volt az amikor nagynéha lehetett banánt vagy narancsot kapni... de sok másra is jellemző volt. Ilyen volt a gázpalack és az olajoshordó is egy időben, szóval nem csak az élelmiszerek, déligyümölcsök...

Na és ennek az emléke sokakban még elevenen él. Ezért kezdenek tartalékolni, mert félnek, hogy megint ilyen idők következnek be. múgy még lehet hogy igazuk is lesz... Bár az esély erre csekély, legalábbis hogy hosszú távon legyen ilyen a helyzet. Ennek ellenére, matematikai ételemben az esély akkor se nulla rá...

Az más kérdés, ha lesz egy „apokalipszis”, a nagyvárosokban lakók esélye úgyis egy nullához infinitezimálisan nagyon közeli érték csak, legalábbis hosszú távon, tökmindegy mennyi kaját halmoznak fel. Annyit úgyse tudnak, hogy életük végéig elég legyen. Vadászni meg olyan helyen nem lehet semmire. A vízhez jutás is nehézkes, finoman fogalmazva...

Obsessed commandline-maniac.

1 héttel később:

- Ma: 3329 új eset, 74 halál kínán kívül (kína: 167 eset, 30 halál)

- Tegnap: 2759 új eset, 70 halál kínán kívül 

Tehát jelenleg naponta 20x annyi új eset van kínán kívül.

Mi lehet az ami miatt ilyen jól vissza tudták fogni a kínaiak a terjedést és hogy wuhan régión kívül csak napi 5-10 eset van, míg olaszországban 700?

Az is furcsa, hogy olaszba 3900 aktív, 460 kritikus esetből 49 halál volt ma, míg kínában 23900 aktív, 5737 kritikus esetből 30

Szerkesztve: 2020. 02. 28., p - 14:39

Kivancsi vagyok hogy majd par honap mulva amikor ez a mediahiszti is leul, mert nem lehet mar kattintast szerezni vele, mit mondanak majd a hobbirettegok.

Valoszinuleg ugyanazt mint az elozo 5 mindmeghalunk jarvany eseteben. Semmit.

Aztan varjak a kovetkezo aktualis temat amin megint walking dead dokumentumfilmet vizionalhatnak.

Érdekes lesz, hogy ha netán megússzuk a járványt úgy nagyjából, utána mennyire esnek majd vissza a vásárlások. Elvégre, a sok felhalmozott készletet valamikor el is kell fogyasztani...

Obsessed commandline-maniac.

Maximum annyira fognak lemenni, mint amennyire most megnőttek. Vagy kicsit kisebb lesz a visszaesés, ha sokan ezentúl nem X hanem 2X napi kaját tartanak otthon folyamatosan. Ennyi.

Nem tartok attól, hogy összeomlik az élelmiszeripar vagy a kereskedelem, sem a mostani rohamtól, se a vírustól úgy általában. De attól igen, hogy egyszer csak egy karanténban találom magam 1-2 hétre.

Temesváron van csütörtök-péntek óta egy beteg, jelenleg még két gyanús. Helyben tesztelnek, a járványkórházban, oda utalják be azokat akik végül pozitívak.

A boltokban nemigen látható a pánik, holnap majd elnézek az Auchan-ba is, csak a kíváncsiság kedvéért.

... benéztem. A chips részleg kicsit megtépázott volt, liszt, olaj, bab van, a rizses polcon volt egy kis üresedés, de nem extrém.

Nem megmagyarázza, hanem egy esetleges per alól akarja kihúzni magát, mert belengette a kormány.

Sajnos nehéz eldönteni mi a helyes megoldás:
- tényeket hallgatni el (mint például üresek a polcok, lásd az én képeimet, videóimat amit tegnap készítettem) és ezzel megelőzni a pánikot vagy
- megosztani mindent, amit tudnak és ezzel pánikot okozni.
Talán valahol a kettő között kell lavírozni..

Én a legmagasabb szintről tudom mi a helyzet élelmiszer-ellátás ügyileg, egy ismerősöm által:
jelenleg folyamatos az utánpótlás, 1-3 napig azonban hiányozhatnak egyes termékek a polcokról

Ez tegnapi információ.

Amikor az index címlapja 14"-es laptopon 100% koronavírussal van tele és bármi máshoz görgetni kell, az nem kettő között lavírozás, hanem tiszta pánikkeltés. Ez volt kb. 2 nappal ezelőtt este, ha jól emlékszem. Ez pont olyan, mint amikor választás előtti napon az Origo címlapja 100% migránsos cikk volt.

Felőlem beszámolhat üres polcokról, ha hozzáteszi, hogy a boltok maradék 97%-ára nem ez a jellemző, és az üres polcos helyen is csak ideiglenes a hiány. Ennek hiányában teljesen más egy cikk hangvétele.

Én már felkészültem, van otthon pár üveg whisky, ha esetleg probléma lenne az ellátással. :) 

Ma frissitettem/updateltem a konzervkészletet. Igen-nagyon szeretném, ha ránkrohadna, én pedig paranoid izé lennék mindenki szemében utólag...

Mások jobban tudják.

A nagy készletezés egyvalamire biztos jó: hogy legyen kitől elvenni a katasztrófa idején annak, aki nem készletezett...

Ha nem értenéd: arra gondolok, ha TÉNYLEG beüt egy nagy gebasz, akkor azok lesznek a pánik miatt kitörő zavargások legelső áldozatai, akikről tudják vagy gyanítják, hogy alaposan bekészletezett...

Gyakorlatilag tehát szart se ér a készletezés, ha nincs mellé egy jó erős gyilkolóeszközöd is, sok-sok ezer tölténnyel. De még ha van akkor is elég kicsi az esélyed, mert még ha emellé van egy erős páncéllemezből készült földbeásott bunkered is, akkor is az van hogy aludnod neked is kell...

Sok lúd disznót győz. Ha tehát EGYEDÜL vagy, vagy még ha akár nem is egyedül de csak mondjuk féltucat másik fő van veled (családtagok) akkor cseszheted az egészet, akármennyit is bespejzoltál és akármilyen sorozatvető fegyvereid is vannak! A TÖMEG KICSINÁL BENNETEKET.

Ez van.

A Történelem arra tanít, hogy mindig minden háborút (tágabb értelemben: konfliktust) az az „erő” nyert meg, akinek TÖBB BARÁTJA/SZÖVETSÉGESE volt!

Hiába volt egy hadsereg sokkal szervezettebb, erősebb, jobb fegyverekkel ellátott. Ideig-óráig győzhetett, az rendben van, de hosszú távon mindig a tömeg győzedelmeskedett!

Amennyiben tehát komolyan aggódsz, akkor ne készleteket halmozz fel, hanem igyekezz valami erős baráti körre szert tenni... (vallásos csoportok ilyenkor különösen jól jönnek mert kellően fanatikusak, összetartók és eléggé számosak is...).

Szövetségesek nélkül minden hiába, tökmindegy mennyi konzerven ülsz és milyen fegyverek birtokában. Idővel - és azt tippelem nem is sokára! - úgyis kicsinálnak.

A magányos hős csak a filmekben győz, a valóságban mindig elbukik.

(Akkor meg pláne ha még fegyvere sincs csak kajája...)

Obsessed commandline-maniac.

Bocs, de ez paranoiddabb hozzaallas, mint az enyem.

En nem zavargasokra keszulok (mert akkor mar mindegy, masok a "szabalyok"), hanem arra, hogy mi tortenik akkor, ha pl. a varos 40 pekje kozul 40 megbetegszik. Az pl ket het kihagyast jelent az adott terulet ellatasaban. Ha gyerekeid vannak, akkor nem mondhatod, hogy bocsi, a pekbacsik korhazban vannak, ma nincs kenyer. A nagy kenyelemben mindenki elfelejti, nagyszuleink miert is tartottak eleskamrat.
A kornyekunkon eleskamra szempontjabol meg mindig en allok a legszarabbul;  a szembeszomszed ket napon belul epp a 3. disznot vagja - es ez naluk minden ev februarjaban alapeset, nem keszulnek semmire. 

Mások jobban tudják.

> Ha gyerekeid vannak, akkor nem mondhatod, hogy bocsi, a pekbacsik korhazban vannak, ma nincs kenyer.

Pont azon gondolkodtam a napokban, hogy valójában mennyire jót tenne a gyerekeknek pár nap éhezés. Nyilván lenne az elején némi nyivákolás, de megerősítené őket odabenn ha pár napig nem ennének. Nem árt némi nehézség az életben.

A ketogén diétát is gyakran egy rövid (egy napos) koplalással szokták bevezetni...

Azaz ha a gyerekei (is) éhezni kezdenek az csak azt jelenti, elkezdenek egészségesebben élni, mert remek alkalom hogy leszokjanak a szénhidrátfogyasztásról.

Tudom, most majd jön a beköpés hogy cinikus vagyok meg troll meg nincs bennem együttérzés, meg rosszat kívánok felebarátomnak (szó se volt KÍVÁNÁSRÓL!) , meg ilyesmi. Elvégre fentebb már előkerült a paranoid szó...

Holott épp a gyerekeknél lenne a legfontosabb a pleo, hogy később ne kelljen lefogyniuk, mert eleve rá se szokjanak a műkajákra és a szénhidrátra...

Amúgy ha netán lesz egy hatalmas katasztrófa, egy darabig én biztos nem halok éhen. Nem találjátok ki, miért? Leírom: emlékeztek az Andokban lezuhant repcsire amin a rögbicsapat utazott? Könyvet is írtak róluk, filmet is készítettek a sztoriból... Néhányan ugyanis túlélték. Azok, akik képesek voltak megenni a halottak húsát...

Nehezen tagadható, ők is ketózisba kerültek eközben. Szénhidrátot nem ehettek, mert nem volt náluk olyan...

És figyelj csak Wladek, még mindg nem érted az előző hozzászólásomat. Ha a környékeden minden pék beteg lesz, ráadásul hetekig, az már teljesen elég ahhoz hogy olyan pánik törjön ki a nép körében, hogy elkezdjék fosztogatni a mindent és a bármit! Elsősorban azokat akikről tudják, hogy nagy tartalékaik vannak. Nem lesz neked módod szépen házilag kenyeret sütni a felhalmozott lisztecskédből. Amint megérzik a sülő kenyér szagát, odamennek hozzád és kérnek ők is. Több százan... és ha nem adsz, azonnal előkerül a boxer, kés, bunkósbot, amit a biztonság kedvéért már az első látogatásuk alkalmával is magukkal visznek, udvarias kérésüket nyomatékosítandó...

És nem fogja érdekelni őket hogy neked viszont gyerekeid vannak. Lehet hogy vannak nekik is, de ha nincsenek akkor se érdekli majd őket. Ez így szokott lenni, emlékezz csak bármely katasztrófafilmre. És ne jöjj azzal hogy az nem valóság. Az űrlények, zombik esetleg nem valóság, de az nagyonis, miként reagál a csőcselék az ilyen helyzetekre. Az valóság amennyiben a valóságos emberi lelkialkatot mutatja be, épp emiatt sikeresek az ilyen filmek mert a nézők érzik ösztönösen is hogy itt az „igazat” mutatják be nekik.

Nem lesz nyugodt kenyérsütés, ne is álmodj róla!

Obsessed commandline-maniac.

Szerintem tok mas iranybol kozelitjuk meg a dolgokat :) 

Az etkezesi szokasokrol: van olyan, hogy kozetkeztetes, nem mondhatod meg, mi lesz a menu, mennyi szenhidratot visz be a gyerek. Ez sokban befolyasol, csakugy mint az, hogy a gyerekek nagy resze chipsen es csokin el. Szerencsere a gyerekeim zsigerbol szeretik a zoldseget es a gyumolcsot, hust, tejtermeket - ami viszont latszik is: nincs igazi "zsirtartalek", mint a magyar atlag gyerkeken.

Az meg, hogy mi lenne egy esetleges lazongas eseten, eleg erdekes kerdes. Mindenre nem lehet felkeszulni, akkor egy 1 meteres olomburkolattal rendelkezo betonbunkert tartanek fent egy, a kulvilagtol leheto legjobban elzart helyen, tetejere mar hosszu evekkel ezelott bozotost telepitve, rejtett lejarokkal es 3 evi keszlettel, beleertve a keszletbe a vasvillat, baltat, neheztuzerseget, sajat vizellatassal, aramfejlesztovel, whatever.

A realitas azonban nem ez. Az "egy kis ehezes nem art" nem opcio a fejlodo szervezetnek. Nekem az, Neked is, egy gyereknek nem.

Mások jobban tudják.

Az ovodában minden gyerek leul enni, az enyem nem, mert reformgondolkodo vagyok? Az oviba, es kulonosen a bolcsibe nem lehet becuccolni mindenfele kajat - ha nem kap kajat, haza kell mennie, de az ovoda kotelezo.

Az iskolaban is sok olyat lehet latni, hogy pl a gyereknek nincs elofizetve az etkezes. Tudod, mit eszik helyette? Nem azt, amit otthonrol hoz! Azt a hulladekot, amit a bufeben lehet venni es ami miatt meg en is reflexbol b..nam pofan az uzemeltetot.

Nalunk viszonylag jo a kozetkeztetes, rengeteg halat, gyumolcsot, zoldseget kapnak, viszonylag keves tesztafelet, stb. - es meg ezt is minden tovabbi nelkul kihajitjak es mennek a bufebe a hulladekert. Es az, hogy nalunk ez jo minoseget takar - ettem en is parszor a suli ettermeben, tenyleg jo - feher hollo szindroma, mashol nagyon gaz, amiket kozetkeztetes cimen csinalnak.

Mások jobban tudják.

Így igaz ahogy írod! Pluszoltalak is.

Én nem is eszem semmi gabonafélét már jó háromnegyed éve. (Lásd a fogyókúrás blogsorozatomat). Általában véve elmondható, hogy a gabonák nem emberi fogyasztásra vannak kitalálva. Eleve, a bennük levő „glutén” nem más mint egy RAGASZTÓ, utal erre a neve is, vesd össze az angol glue szóval... Mekkora nagy ötlet hogy együnk ragasztót, nahát!

A gabonára kínjában szokott rá az emberiség mert nem volt már elég vadászható állat.

Obsessed commandline-maniac.

Példának írtam, de beszelhetunk a hentesekrol is, ott nagyobb is az eselye a fertozodesnek, plane, ha kiderul, hogy kutyan kivul minden mas is kepes ezt  a csodat tejeszteni.

Amugy mi pl. szoktunk kenyeret enni, a kulcsa szerintem ennek is -mint mindennek- a mertekletesseg.

Mások jobban tudják.

Ha gluténérzékeny vagy, cseszheted te a mértékletességet. Ezesetben ugyanis nemhogy egy szelet, te pár TIZED gramm glutén is már kiváltja benned a... eh, hosszú lenne itt kifejteni, és nem akarok offolni. Lényeg hogy olyan folyamatokat amik hosszú távon (néha már rövid távon is...) autoimmun betegségeket okoznak!

Na és a tesztekkel kimutatható gluténérzékenység csak a jéghegy csúcsa. Egyelőre úgy tűnik, a népesség több mint fele is rejtett gluténérzékenységben szenved... Amúgy én magam is. Az hogy érzékeny vagyok rá, akkor derült ki amikor genetikai vizsgálatot végeztettem magamon...

Hasonló a helyzet a laktóz-intoleranciával is. Ráadásul a laktóz még a legkisebb baj a tejjel...

Szóval jobb lenne ha inkább nem etetnél kenyeret a gyermekeiddel még „mértékletesen” se, és a tejet is eltiltanád tőlük. A tejtermékeket is.

A gyümölcsök... Hát, azok se igazán nyerőek, de fogjuk rá hogy maradhatnak jobb híján. Csak ne mondd akkor hogy paleós vagy... Mindazonáltal, ha nem eszel kenyeret meg tejterméket akkor mégis nagy lépést teszel előre az egészséged védelme érdekében, még akkor is ha a többi rossz táplálkozási szokásod megmarad.

Na tudod mit mindjárt írok egy blogbejegyzést a gyümölcsökről... Az lesz a címe, hogy "Óvakodj a turmixgéptől!". Hogy miért az, majd megtudod ha elolvasod.

Obsessed commandline-maniac.

Szerkesztve: 2020. 02. 29., szo - 11:48

Most jöttem meg a vásárcsarnokból és a boltból. Mindent kaptam, semmi sem hiányzott. A liszt meg a többi "hiánycikk" 15%-20% akcióban. Mindeközben az Index és társai üres polcokkal riogatnak.

A ballib + csicskatábora eddig nagyon türelmes volt, de most már nagyon türelmetlen, tájékoztatást sürget. Miközben a közszolgálati TV-n minden nap élőben megy a tájékoztatást. Természetesen igyekeznek meglovagolni a dolgot egy olyan országban, ahol nincs koronavírusos eset. Arról nem ugatnak, hogy de jó, hogy van déli határvédelem, amikor a csőcselék ismét Európa felé tart, köztük ki tudja mennyi potenciális vírusgazdával.

trey @ gépház

> A ballib + csicskatábora eddig nagyon türelmes volt, de most már nagyon türelmetlen, tájékoztatást sürget

Politikától függetlenül hasznos lenne tudni, hogy hány embert képes ellátni az egészségügyi rendszer.

Arról nem ugatnak, hogy de jó, hogy van déli határvédelem, amikor a csőcselék ismét Európa felé tart, köztük ki tudja mennyi potenciális vírusgazdával.

Ez csak fölösleges pánikkeltés: se Törökországban, se Szíriában nincs fertőzött.

 Politikától függetlenül hasznos lenne tudni, hogy hány embert képes ellátni az egészségügyi rendszer.

Ezt a kérdést fel lehet tenni a napi tájékoztatón. BTW: milyen esetben? Egy vis major, egy világjárvány esetben? Melyik ország van erre felkészülve szerinted?

Ez csak fölösleges pánikkeltés: se Törökországban, se Szíriában nincs fertőzött.

Görögországban, Horvátországban, Romániában viszont van.  Vagy ezeket majd átalagutazzák? Elég ha egy összeszedi. Tudod mi lesz ott köztük? Szerinted ezeket ki fogja kezelni és hol?

trey @ gépház

Görögországban, Horvátországban, Romániában viszont van.  Vagy ezeket majd átalagutazzák?

Elég valószínűtlen, hogy áthaladás közben elkapják, de ha ezek az országok felől érkeznek, akkor miért a szerb határra építettünk kerítést?

A 19. és 20. század fordulójánn az USA-ba kivándorló magyarok is gazdasági migránsok voltak. Túlnyomórészt képzetlenek, leginkább csak a mezőgazdasághoz értettek. Viszont ők törvényes keretek közt, útlevéllel utaztak, a hivatalos belépési ponthoz (Ellis Island). Az USA-ban főként a legnehezebb, legveszélyesebb fizikai munka területén tudtak elhelyezkedni (pl. bányák, öntödék). Ezt a tömeges bevándorlást az USA törvényhozása 1921 körül gyakorlatilag leállította, a bevándorlók összlétszámát évi 350 ezer főre korlátozta, 1927-től pedig évi 150 ezer főre. Magyar bevándorlók számának limitálása: 1921-től évi 5747 fő, 1924-től már csak évi 473 fő.

Hunky Blues - Az amerikai álom

„Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat.”