Állam vs. civilek, 5 milliárd forint helyett ingyen

Hozzászólások

Szép munka! Bár én lehet félnék a minden tendert is megnyerő 'háverok' bosszújától. Így rendesen belekakkantottak valaki(k) palacsintájába.

Amúgy van valami akadálya annak, hogy az EU nem támogat egy nyitott, opensource rendszert a parkolási/autópálya/tömegközlekedés díjak kezelésére?

Ennyire eltérőek lennének országonként az igények?

Vagy legalább kötelezően legyen opensource, ha valaki közpénzből fejleszt egyet, hogy mások tovább tudják fejleszteni/testre tudják szabni maguknak.

Van. Valamilyen formában olcsóbb lesz. Képzeld el, az EU -n belül készítenek egy nyilt forrású platformot erre, világos API -val, dokumentációval és kötelező jelleggel. Azon egy cég fog nyerni, max egy konzorcium, nem pedig országonként egy :D

Vagy: olyan emberek dontenenek errol, akik kiagyaltak a GDPR -t, magyarul, akiknek nemcsak az IT-ra nincs rálátásuk, de a seggük kitörlésére is alkalmatlanok.

Mások jobban tudják.

"Ennyire eltérőek lennének országonként az igények?"

Igen, ez egy nagyon szabályozott terület. Elég körbenézni 1-2 országnyi körben, hogy hányfajta útdíjrendszer létezik (kapus nem kapus leolvasós rendszámos matricás, ilyen-olyan díjak és büntetések, csak a külföldi fizet, csak az X tonna feletti teherautó fizet, de csak ezen az úton... sőt Magyarországon a teherforgalom ott is fizet, ahol a személyautó nem - végtelen a lista).

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Amúgy van valami akadálya annak, hogy az EU nem támogat egy nyitott, opensource rendszert a parkolási/autópálya/tömegközlekedés díjak kezelésére?

Ahany orszag, annyi fele utdij. :)

Nelunk e-matrica, mashol papir, megint mashol penzbedobos kapu. Meg lehetne oldani, de code change helyett law change az elso lepes.

Karácsonynak kéne írni, hogy itt kalákába' összeálló programozók ingyen kódolnának neki mindent is. Az a baj, hogy nálunk azért nem tudom elképzelni, hogy ilyen működne, mert itt civilek nem, csak álcivilek vannak.

trey @ gépház

Fun-fact: Nálunk 36 milliárdért, 2,5 hónap alatt alakította ki egy 21 fős kisvállalkozás az útdíjfizetési rendszert és üzemelteti 1 milliárd/hó körüli összegért. A cég a nemzetbiztonsági kockázat miatt titkosított pályázattal, meghívásos rendszerben, közbeszerzés nélkül nyerte el a tendert.

https://hvg.hu/gazdasag/20130419_e_utdij_kisvallalkozas

http://nol.hu/gazdasag/20130921-merlegen_a_hu-go-1414461