Shopify tapasztalatok

Elkezdtem használni a Shopify-t webáruház létrehozáshoz, amit egyelőre nem értek, hogy mi ez a hype a Shopify körül, miért használják ennyien?

Azt mondja a W3techs, hogy jelenleg a világ összes weboldalainak 2% Shopify alatt fut, megelőzve ezzel a Drupalt, és már a Joomla nyakán van (első persze a WordPress). Továbbá a CMS-ek közül a Shopify a 3. leggyorsabban növekvő cucc, naponta több mint 300 új Shopify weboldal készül.

De most így 1 hónap Shopify után lehet, hogy gyorsan váltanom kéne WooCommerce-re, mert aztán később nagy szívás lenne platformot váltani.

Gondjaim:

Drága! Az alap csomag appok nélkül alig tud valamit, telepíteni kell egy csomó appot, hogy alapvető funkciókat tudjon a webshop. Viszont szinte az összes app havidíjas, tehát nem egyszeri díj, hanem ha telepítek egy appot, akkor minden hónapban örökké fizetnem kell a havidíjat, így a legalapabb webáruházat sem lehet megúszni havi 100 USD alatt! De ehhez még hozzájön a tranzakciós díj is. Lenne ugye a Shopify Payments, amikor nincs tranzakciós díj, de az meg nem elérhető Magyarországról. De ha elérhető is lenne, akkor is kell PayPal opció is, mert főleg külföldön azt használják a legtöbben. Csakhogy nem elég, hogy a PayPal felszámol vaskos díjakat, még a Shopify is felszámol emellé tranzakciós díjat: alap csomagnál 2%, közepes csomagnál 1%, a harmadik csomagnál 0,5%, tehát ezt minden rendelés után felszámolja  Shopify.

GDPR: fel akartam telepíteni egy kő egyszerű appot, ami annyit csinál, hogy ha van mondjuk egy póló, ami elérhető több színben, akkor ha kiválasztom mondjuk a piros színt, akkor a termék adatlapján csak a piros színű pólóképek jelenjenek meg, tehát ne jelenjenek meg a sárga pólók. Ha viszont a sárga színt választom ki, akkor meg csak a sárga póló termékképek jelenjenek meg. Ja merthogy egy ilyen egyszerű dologhoz is app kell, ami havonta 15 USD! De nem ez a lényeg, hanem hogy telepítéskor ezt kéri az app: jogosultságokat kér az app, hogy hozzáférhessen a téma fájlokhoz, téma beállításokhoz, képekhez (eddig oké), és az összes rendelés és vevő összes adatához (név, email, telefonszám, cím stb). Nézem normális ez? Az app "adatvédelmi szabályzata" 1 db rövid oldal, abszolút nem GDPR kompatibilis, cégnév benne sincsen, azt sem tudom, milyen országba továbbítják az adatokat. Eleve az nem GDPR kompatibilis, hogy egy ilyen egyszerű app hozzá akar férni a vevők adataihoz. De ez csak egy példa, a többi alkalmazásnál is találkoztam hasonló problémával. Az egy dolog, hogy a Shopify-nak van rendes GDPR adatvédelmi szabályzata, de az appoknak is kéne lennie. GDPR rémálom ez a Shopify!

PayPalon kívül nem érhető el normális bankkártya elfogadó rendszer Magyarországról: oké, a PayPalt egyszerű integrálni, de az nem elég, hiszen nem mindenkinek van PayPal fiókja. Itt jön a gond, hogy gyakorlatilag PayPalon kívül egyetlen más normális bankkártyaelfogadó rendszer sem érhető el a Shopifyban Magyarországról. Nem viccelek, végignéztem mindet. Találtam olyat hogy 2Checkout, potom 6% / tranzakció díjat számol fel a kártyás fizetések után, ami rengeteg, de ehhez hozzájön még a Shopify 2% díja, tehát 8% / tranzakció lesz a vége. A Braintree by PayPal lenne a jó megoldás, csakhogy azt meg nem támogatja a Shopify! Shopify payments, Stripe nem érhető el Magyarországról.

Valakinek hasonló tapasztalatai vannak a Shopify-jal? Most úgy tűnik, gyorsan hagyni kéne ezt a dolgot, és WooCommerce-t használni inkább.

Hozzászólások

Van ügyfélkörben gyakorlati tapasztalat, mert van olyan modulunk ami Shopify és eVIR közötti kommunikációt végez (termék adatok szinkronizálása, készlet adatok feltöltése, rendelések letöltése és konvertálása a saját rendeléskezelésünkbe, stb.).  

Pl. most az egyiket megnéztem, ott közel 10.000 rendelésnél járnak. A Paypal mellett Simplepay is van nekik, de ránézésre igencsak dominál az elmaradhatatlan utánvét, tehát van élet a Paypalon kívül is.  Azt már többen is mondták, hogy nem az indulás a drága ott, hanem a fenntartás, főleg ha nagy a forgalom. Azt szeretik benne, hogy hozzáértés nélkül összekattogtatható a Shopify App Store-ból szinte minden, nem lassul be sokezer termék után sem mint egy agyon pluginozott wordpress+woocommerce. Elég jó a reputációja az oldalainak ezért jellemzően jól teljesítenek az organikus keresésekben is. Nem vagyok tőle elájulva, de az tagadhatatlan, hogy normálisan működik mind előfizetői, mind vásárlói oldalról is, és nem variálják ész nélkül az API-t sem (a kb. 3-4 éve írt kódunk még működik változtatás nélkül).

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Nekem nemzetközi webshophoz kéne, ott nincs utánvét, viszont el kell tudni fogadni bankkártyát a Paypalon kívül.

Az a baj, hogy nincsen normális bankkártyaelfogadó Magyarországról a Shopify-hoz. A Shopify Payments jó lenne, de nem érhető el. A Braintree Payments az olcsó, de az sincs a Shopify-hoz.

Igen láttam ezt: http://simplepayforshopify.com/

De nekem ez komolytalannak tűnik. Azt mondja:

Biztonságos, off-site fizetési felület

A kártyaadatok megadása a SimplePay felületén, a webáruházon kívül, a legmagasabb fokú biztonsági tanúsítványokkal ellátott környezetben történik

Miközben a hivatkozott oldal csak http-n érhető el, a https verziója hibát dob. És a regisztrációs oldala sem titkosított. Tehát amúgy ez lenne az egyetlen értelmes megoldás Shopify-hoz, csakhát ugye így komolytalannak tűnik az egész.

Meg ugye amit írtam, hogy a Shopify App Store a GDPR szemszögéből megvizsgálva hajmeresztő.

Sok éve ismerem a srácot aki a http://simplepayforshopify.com/ mögött van, ha gondolod szívesen összehozlak vele.  Ez csak melléktermék volt, alapvetően logisztikai szolgáltatásokat csinálnak webáruházaknak. 

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Nekem nemzetközi webshophoz kéne, ott nincs utánvét, viszont el kell tudni fogadni bankkártyát a Paypalon kívül.

Mi indokolja ezt? A PayPalnál akkor is lehet bankkártyával fizetni, ha nincs a fizetőnek PayPal accountja. Nem világos, hogy egy külföldi fizető miért bízna meg jobban egy ismeretlen kártyaelfogadóban, mint a PayPalban?

Komolyan kérdezem, a szolgáltatásunk webshopjában csak PayPal fizetési lehetőség volt, érdekel az indoklás.

Nem mindenki szereti a PayPalt / nem mindenkinek elérhető. Ill. ha nincs PayPal fiókja, akkor zaklatja a PayPal, hogy hozzon egyet létre, elkéri a telefonszámot, email címet is. Tesztelték, hogy jobb a konverzió, ha többféle fizetési mód van, csak a PayPal kevés.

nem.neztem ra a paypalra mar legalabb 3 eve (eladói oldalrol), ezert erdekel:
-tenyleg ugy van, hogyha refund-olsz valakinek, akkor a paypal megtartja a fee-jet? (elvileg iden nyartol igy van).

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....