Autójavítás

Tegnapi / mai kalandom annak reményében, hogy az autóm újra használható legyen.

Van autóm, vezetem is, de a javításához egyáltalán nem értek és nem is akarok. Kereket cserélni is a Marsohoz viszem mindig. Miután egyszer kaptunk defektet a Hortobágy közepén, beléptem a Magyar Autóklubba, mert ilyen esetben értünk tudnak jönni és segítenek. Gondoltam jól jön ez majd még, de szerencsére még nem volt rá szükség (Murphy).

Viszont egyik reggel nem indult az autó. Kipróbáltam mindent amit laikusként érdemesnek tartottam: vettem akkutöltőt, azzal töltöttem, a végén kiírta, hogy nem jó az akku. Mondom ok, akkor veszek új akkut. Azzal se indult be. Kínomban töltöttem azt is pár napig biztos ami biztos. Utána sem indult be. Pontosabban forgatta és 1-2 másodpercre nagy nehezen beindult, de utána le is állt. Már a garázsban áll néhány hete, közben kölcsön autót használunk.

Próbáltam egyeztetni egy helyi szerelővel akinek itt van a műhelye 500 méterre, de annak ellenére, hogy először megígérte, hogy eljön és megnézi, másodjára már azt mondta, hogy inkább vigyem el én, mert úgysem fog vele tudni csinálni semmit sem nálunk szerszám és műszer nélkül. A vontatást nem tudtam hogyan megoldani, de eszembe jutott az Autóklub. Nekik sincs messze a szervízük és mivel klubtag vagyok az elszállítás és a helyszíni segítségnyújtás ingyenes. Fel is hívtam őket tegnap. Fiatal hangú illetővel beszéltem. Azzal váltunk el, hogy majd visszahív, hogy kell-e fizetni vagy sem, mert ő nem tudta biztosan. Amit persze furcsáltam, mert 1.5km-re kellene elvinni, ott van az Autóklub helyi központja és 20ezer forintig ingyenes amibe bele kell férnie szerintem. Vártam, hogy hívjon, nem hívott tegnap. Ma reggel 7:15-kor ugrasztott ki az ágyból a telefon. Normálisan 8 után kelek. A vontatós ember hívott, hogy én vagyok az aki rá várok? Mondom az túlzás, mert nem is tudtam, hogy jön. Hát, ő itt van 3-5 perc múlva nálam az autóért. Mondom, oookééé. Gyorsan összeszedtem magamat és kimentem. Elvittük az autót az Autóklubhoz, majd felhívnak, hogy mi van vele. Remélem meg tudják csinálni.

Amíg a vontatós emberrel beszéltem csörgött ismét a telefonom. Mire előszedtem, lerakta. Próbáltam visszahívni, nem vette fel. Aztán látom, hogy hangposta üzenetem van. Ilyet se kaptam még. Gondolom a tegnapi ügyfélközpontos akart értesíteni, hogy fog majd jönni a vontató. Meghallgatni nem tudtam még, mert kódot kér, amit nem tudom mi lehet. Valahol biztos megvan.

Update: ahogy a kommentben is írtam a levegőszűrő volt koszos, ezért nem indult, 22ezerért cserélik ki. Írtam, hogy rendszeresen hordom szervízbe átvizsgáltatni. Pont ugyanott volt átnézve tavaly novemberben ahol most is csinálják. Itt van előttem a gépjármű állapotfelmérő lap, aláírva, miegymás. Azon az szerepel, hogy a levegőszűrő megfelelő... Tehát a kérdés, hogy 1 év alatt, úgy hogy gyk csak belvárosban autózok, hétköznaponként kb 20km-t, el tud-e egy szűrő mostanra úgy koszolódni, hogy be se induljon miatta az autó? Erre várom az itteni szakik válaszát, de majd ha megyek érte akkor megkérdeztem az Autóklubos szerelőtől is ezt. Az én felfogásomban az ilyen átnézésnek pont az a lényege, hogy ami megelőzhető az legyen megelőzve és ne az legyen, hogy pont akkor rohad le az autó amikor nagyon kellene... Viszont ha nem nézik át alaposan, akkor sok értelme nincs átnézetni.

Update 2: ma érte mentem. A kapott papíron ezek szerepelnek: "holtpont jeladó szakadást jelzett. Levegőszűrő erősen szennyeződött, gyújtógyertyák elhasználódtak, kormosak. Levegőszűrő, szívászajcsökkentő dobozban motorolaj felhordás található. Holtpont jeladó, gyújtógyertyák, olaj, olajszűrő, levegőszűrő cseréje"

Egyébként kértem az olajcserét is tegnap, de azt mondták azt nem tudják vállalni. Ma meg kiderült, hogy mégis megcsinálták azt is.

Hozzászólások

Érdekes, nekem a sárga angyalllal csak pozitív tapasztalatom volt, pont előző héten javasolta egy kollegájuk, hogy fotózzam le a laptopja képernyőjét a diagnosztikai infókkal, satöbbi (egy gyújtástrafó ment tönkre), proaktívan megnézte nekem, hogy annál a típusnál hengerenként lehet-e cserélni vagy egyben. A szervízeikkel kevésbé volt jó tapasztalatom, de az csak abból akad, hogy ma már sok a márkaspecifikus dolog, amihez hozzá sem tudnak nyúlni.

Ez se sárga nem volt, se angyal, hanem egy bajszos ember. :-) Komolyra fordítva, nem az autómentőt küldték, hanem csak egy vontatót küldtek érte. Meg se nézte az autót, hogy mi van vele, csak felpakoltuk és mentünk.

Az autóm régi, még lehet szerelgetni rajta a dolgokat.

Szerkesztve: 2019. 12. 05., cs - 09:24

Velem fizettetett az autóklub az általa diszpécselt tréler után, mert nem műszaki hiba hanem baleset miatt hívtam ki őket. Ez egy kicsit megdöbbentett. Neked ingyen volt otthonról a szervizbe?

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Igen, ingyen. Amikor elvitte az autót a szervízbe, megkérdeztem újra és mondta, hogy nem tartozok semmivel. A standard tagságban ez van:

KORLÁTLAN HELYSZÍNI HIBAELHÁRÍTÁS

A hideg indítás (bikázás) évi két alkalommal díjmentes, harmadik alkalomtól 7 900 Ft.
AUTÓMENTÉS évente két alkalommal díjmentes (bruttó 20 000 Ft-ig).

Ui. persze azért még várjuk meg a végét ;-) Náluk van az autó, még könnyen lehet hogy nekem is kiszámláznak valamit a végén.

Ha műszaki hiba miatt jött ki akkor ingyenes :) De én egy kicsit ezen berágtam, nekem törött volt az autóm, igaz, beindult, gurulóképes, szállításra alkalmas, szóval nem látom a különbséget. De ha ez van a szerződésben, hát ez van, nyilván nem olvastam végig, csak a marketing hívószavakat :)

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Szerkesztve: 2019. 12. 05., cs - 10:10

MIlyen autóról van szó? Ha nincs extra elektronika, akkor elosztó, gyújtótekercs, kábel, gyertya (ha egyébként üzemanyagot rendesen kap), ha meg valami újabb, akkor az elosztó "helyett" az elektronika jön be, a többi elem, mint hibaforrás megmarad.

A "nem indul" hibakeresése is többféle lehet a fentiek tükrében - anno még "úrvezetőknek" is tanították - úgy látom, azonban, hogy manapság még közlekedni sem tanítják meg a delikvenseket, nem hogy műszaki hibákra megfelelően reagálni.

A "megáll" az gyújtáshibának vagy üzemanyagelltási problémának néz ki? Ha van OBD csatlakozó, akkor hibakódot kéne olvasni, ha nincs, akkor meg szépen körbeszaglászni(!) leállás után, hogy szaglik-e az el nem égett üzemanyag (gyújtáshiba), vagy sem (üzemanyagellátás hibája).  Nem űrtechnológia megtalálni a "miért nem indul/miért áll le" okát... És a legtöbb esetben sok szerszám sem kell hozzá...

Csak felkészítem arra, hogy ha netán nem a trafó-kábel-gyertya vagy épp az üzemanyagellátás a gond, hanem elektronikai baja van, akkor az nagyon sokba is tud fájni.
2004-es Ford Fusion, motorvezérlő hiba volt a verdikt majd' egy évvel ezelőtt. Bontottat márkaszervíz nem rak be, más szervízben lutri, hogy sikerül-e vagy sem. Nem sikerült, árajánlat 500E Ft fölött volt a cserére. Az elektronika javítására szerencsére találtam céget, úgyhogy 45E-ből megvolt. (Ja, az elektronikát fransziák követték el ott is...)

Koszos szűrővel többet ártasz, mint ha évente az olajjal együtt kicseréled. A papíron kívül én még a szivacs (sportnak nevezett) szűrőkről tudok. Az mosható, csak utána át kell itatni egy bizonyos olajjal. És ha elhanyagolod, kiszárad, akkor nem fogja meg a port - tönkreteszed a motort.

Nem tudom te mikor és hol vizsgáztál / tanultál vezetést, de nálunk a műszaki abból állt, hogy elmagyarázták mit kell megnézni indulás előtt, kerekek, hogy működik a világítás, ilyesmi. Ezen a szinten meg is maradtam, mert egyrészt nem érdekel, másrészt nincs időm vele foglalkozni. Annyit teszek meg az ügy érdekében, hogy évente átnézetem szervízben. Gondolom ott ezt illett volna megnézniük és kicserélniük hamarabb.

Még anno 1987-ben tanultam és vizsgáztam, úgyhogy nem tegnap volt - igaz, én nem "úrvezetőit" csináltam, hanem MHSz-nék A+B+C kategóriát egyben. De ez mindegy, mert a műszaki alapok azok anno az úrvezetőin is elhangzottak, hogy a szűrőbetéteket rendszeresen takarítani/cserélni _kell_, hogy az olaj mennyiségét ellenőrizni, és alkalmasint pótolni szükkséges, illetőleg ezt a matériát rendszeres időközönként cserélni is illik, meg hogy a gyújtógyertyát is illik karbantartani, satöbbi, satöbbi, satöbbi... És az is a képzés része volt az "úrvezetőin" is, hogy ezeknek az elmaradása mit okoz, milyen tünetekkel jár.
Az, hogy nem vetted észre, hogy fuldoklik a motor, az azért durva, és gondolom a fogyasztástra sem nagyon figyeltél (abból is látszik, hogy valami nem kerek)... Azt a szervízt, ahol sok év alatt nem cseréltek légszűrőt, azt sürgősen felejtsd el - lehet, hogy nálad is kevésbé érdekli őket az autód, és magasabbról tojnak rá, mint gondolnád.
Ha már a levegőszűrőről nem tudod, mikor cserélték, megkérdezném, hogy péládul a fékfolyadék mikori az autóban? mert ugye azt is illendő pár évente cserélni, de mondhatnám a hűtőfolyadékot is, amire 6-10 éves csereperiódus a jellemző. Soroljam még? Én a helyedben kinéznék a közleben egy szimpatikus márkaszervízt, és a következő éves felülvizsgálatot (olaj- és szűrőcsere, meg ami még kell) ott csináltatnám meg - van rá egy bélásom, hogy ha így teszel, a mostaninál akár nagyobb meglepetésekre is számíthatsz... Ign, az eddiginél drágább lesz - de ha "csak" egy átvizsgálást és azonnal/sürgősen/közeljövőben elvégzendő karbantartások listáját kéred, már nyugodtabban ülhetsz be az autóba, ugyanis jelen pillanatban azt kell, hogy mondja, az eddigi szervíz által végzett munkával kapcsolatban én azt sem hinném el, amit kérdeznek.

 

A képzésnek lehet része mindez, az tuti, hogy én ezekről, hogy mi mit okozhat ott nem hallottam és azóta sem. Annyit persze tudtam, hogy olajat cserélni kell, fagyállót, stb. Ezekkel ahogy írtam korábban is, én nem akarok foglalkozni, ezért viszem el szakemberhez.

A ma kapott papíron ezek szerepelnek: "holtpont jeladó szakadást jelzett. Levegőszűrő erősen szennyeződött, gyújtógyertyák elhasználódtak, kormosak. Levegőszűrő, szívászajcsökkentő dobozban motorolaj felhordás található. Holtpont jeladó, gyújtógyertyák, olaj, olajszűrő, levegőszűrő cseréje"

Tegnap a recepciós nekem csak annyit mondott hogy a levegőszűrő volt koszos, de úgy látszik volt más gond is. Gondolom a hölgy se tudta mi az a holtpont jeladó, ezért mondta csak a levegőszűrőt.

Egyébként az autó nem fulladt le sosem. Olyan volt az elmúlt 1-2 hónapban, talán kétszer, hogy reggel nem indult elsőre, de a hidegre fogtam.

A képzésen azért mondják el, mert fontos, nem másért. A "nem akarok vele foglalkozni" szép indok, de akkor tényleg szakemberhez vidd az autót, ne egy kóklerhez, aki még a légszűrőt is toszik kicserélni, ha a tulaj explicit módon nem kéri. Merthog yte ezek szerint nem kérted, ő meg önállóan nem tette meg. Ugyanez a gyújógyertyákkal kapcsolatban - Alapvető dolog, hogy az éves átvizsgálás része a gyertyák vizsgálata (igen, ki kell szerelni, utána meg vissza...), és ez igaz még akkor is, ha a gyártó nem írja elő(!).

ha csak azt veszed észre, hogy nem indul, vagy hogy lefullad, és azt nem, hogy erőtlen, a szokásostól eltérően viselkedik, akkor csak azt tudom mondani, hogy figyelj rá sokkal jobban. A légszűrő egyébként nem az elmúlt 1-2 hónapban lett ratyi, a gyertyák sem ennyi idő alatt kormolódtak el - a holtponti jeladó hibajelzése meg szerintem fel kellett volna kattintsa a motorhiba lámpát...

A légszűrőbe felkerült olaj az több dologtól lehet - a kormos gyertyákkal együtt én megnéznék egy kompressziómérést is akár, mert a jó ég tudja, mit hozott magával a "fene tudja mikor lett cserélve olaj meg légszűrő"...

Ok, ez mind szép, de én aki nem értek hozzá, honnan tudjam hogy ki a kókler és ki nem? Úgy gondoltam, hogy a Magyar Autóklubhoz tartozó szervíz egy megbízható hely, hiszen az elvégzett munkáért jótállást is vállalnak. Itt van a papíron amit aláírtak: "Az elvégzett munka megfelelő. Az elvégzett munkáért a vállalási szabályzatban rögzítettek mértékéig jótállást vállalunk".

Pont ezért gondoltam, hogy inkább megyek egy ilyen nagyobb helyre, nem pedig Gipsz Jakabhoz akiről semmit sem tudok. Aki persze lehet hogy egyébként megbízhatóbb mint egy nagy cég, de hacsak valaki nem ajánl valakit, magamtól ezt nem fogom megtudni, max úgy hogy próbálgatom őket.

Szerinted menjek vissza és verjem ki a balhét, hogy miért nem vették észre ezeket egy éve? Az sem teljes átnézés volt, hanem "téli felkészítés", bár szerintem ennek teljes átvizsgálásnak kellene lennie, ahogy te is írod. Most is ugyanezt csinálták, mert kértem, hogy ha megjavítják, utána csinálják meg ezt a felkészítést is ismét. Ebben a listában nincs pl gyújtógyertya ellenőrzés. Olaj, fékfolyadék van. Az is lehet csak azért nincs rajta gyújtógyertya mert azt egyébként is megnézik mindig, bár az esetem ennek látszólag ellent mond.

Motorhiba lámpa nem világított sosem, be se villant.  

Ui. https://www.autoklub.hu/kedvezmenyek/muszaki-akciok/ 

"Az átvizsgálás tartalmazza a megbontás nélküli fék, futómű, folyadékok, gumiabroncsok, világítások, ablaktörlők, ablakmosók, karosszériasérülések (alvázvédelem sérülések) felmérését."  Nekem ez nem tűnik teljesnek, pedig annak írják és eddig úgy gondoltam, hogy megnéznek mindent amit a gyártó is ajánl.

Ugyanitt: megbízható, lelkiismeretes autószerelőt keresek Nyíregyházán.

" Az sem teljes átnézés volt, hanem "téli felkészítés", bár szerintem ennek teljes átvizsgálásnak kellene lennie, ahogy te is írod. " - Nem, a téli felkészítés az nem éves szervíz. Téli felkészítés során azt nézik meg (és ha megkérdezed, hogy milyen munkákat végeznek el az autón, akkor el is mondják), hogy a hűtőfolyadék dermedéspontja megfelelő-e, hogy az ablakmosótartályban téli mosófolyadék van-e, hogy a gumiabroncsok alkalmasak-e a téli közlekedésre, hogy az ablaktörlőlapátok kellően tisztán és csíkmentesen törölnek, hogy a világítás rendben van-e - és pont. Mert azt nézik meg, hogy téli közlekedésre alkalmas-e a jármű, nem mást. Ez alapján visszavonom a "kókler" megjegyzést, mert itt bizony nem a szervíz, hanem az ügyfél hibázott. Ha visszamennél panaszkodni, akkor az tökéketes K. Józsefes sztori lenne :-)

Olvasd csak el a Téli átvizsgálás leírásához tartozó első bekezdést (kiemelés tőlem):

" A legtöbben évi két alkalommal cserélünk kereket autónkon a szezonnak megfelelően. Ezen alkalommal érdemes egy teljes átvizsgálással is összekötni a műveletet, hisz gyakran az apró hibák kijavításával megelőzhetők a nagyobb alkatrészkárosodások vagy akár balesetveszélyes helyzetek is. "

Úgyhogy ha tényleg csak ilyen téli átvizsgálásokra hordoztad az autót, akkor - tetszik, vagy sem - te vagy a hunyó. Korábban linkeltem a szervízfüzetet pdf-ben. Na neked, mint tulajdonosnak az abban leírt munkákat kell az ott leírt rendszerességgel elvégezni, vagy elvégezteteni az autón.

Amikor először vittem hozzájuk 2018-ban, akkor emlékszem úgy kértem, hogy nézzenek meg mindent amit kell, hogy ne legyen gond. Ebből szerintem lehetett tudni, hogy teljes átnézést kérek. Mondták, hogy most pont akciós a téli felkészítés, így örültem is. Ekkor mondaniuk kellett volna szerintem, hogy ez a téli átnézés nem egy teljes átnézés. Így abban a tudatban maradtam, hogy mindent megnéznek rajta.
Nem azt akarom mondani, hogy nem én vagyok a hibás, de azért láthatták volna rajtam, hogy nem értek hozzá. Na, de ez már a múlt. Most már legalább ezt is tudom. Ahogy nézem a weboldalukat, náluk nincs is olyan teljes átnézés amit én szeretnék.

Előtte a Marso-nál volt szervízen, szóval nem éveken keresztül csak a téli átnézés volt. Aztán klubtag lettem és mivel adnak kedvezményt is, ezért vittem az autóklubos szervízbe. A weboldalon csak most néztem meg jobban, hogy pontosan mi is ez a felkészítés, szóval egyértelmű, hogy az én hibám.
Mostantól majd megint viszem a Marso-hoz, mert ott az van ami nekem kell: https://www.marso.hu/autoszerviz-szolgaltatasok/idoszakos-szerviz

Legközelebb, ha nem felejtem el, lefényképezem neked, hogy néz ki az enyém 3 hónap és 10 ezer km főként BP-i közlekedés után.

A szerelőm csak annyit szokott kérdezni szofisztikáltan: Mi a f*szt csinálsz te ezzel az autóval? :)

Én úgy tapasztaltam, ha sokat mész városban, akkor minden olajcsere idején a légszűrőt is el kell hajítani.

Nekem is volt ilyen, nagyon szerettem, nem hagyott ott soha. A nagy francia megbízhatatlanság valahogy elkerült mindig is. Update 2-re reagálva, ezeknek a felsőholtponti jeladó és a trafó szokott a bajuk lenni, amitől nem indul, szóval a tiédet is csak ez érte el :) A vicc az, hogy maga a jeladó filléres tétel és házilag is cserélhető, ha már az ember rájött mi baja.

Szeretem én is. Az esetemben 5310 forint volt a jeladó. Era. Ez gondolom vagy a típusa vagy a márkája.

Mióta nem ment Skodával járok, azon nagyon szokatlan volt, hogy milyen könnyen megy a kuplung. Most meg alig bírtam hazajönni a Renault-val az 1.5km-re lévő szervízből, annyira fura volt, hogy jobban kell nyomni a kuplungot. Bár talán most már még nehezebb mint előtte. Majd megnézetem ezt is a Marso-nál jövő héten.

+ ha a nem indulás előtti éjszaka kint volt, nyest is rongálhatott kábelt

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Miután egyszer kaptunk defektet a Hortobágy közepén, beléptem a Magyar Autóklubba

 

Erre inkabb a potkerek a megoldas! Gyorsabb is mint barmilyen segitseg amire meg varni kell...

Volt pótkerék, de nem bírtam leszedni az autóról a lyukasat. Az se, aki megállt nekünk segíteni. A vége az lett, hogy a defektes gumival elmentünk Szoboszlóra, ott találtam egy gumist aki nagyon rendes volt és kicserélte, de neki se jött le könnyen.

Főleg, amikor a gumis rávereti légkulccsal, majd még nyomatékkulccsal ráhúzza. Persze a réz spray luxus, úgyhogy miután szépen belegyógyul a kerékcsavar az agyba, Te meg 1,5 órája ugrálsz a szerencsétlen gyári kerékkulcson, akkor nem igazán ez a gyors megoldás. Nekem volt olyan, hogy ketten villany ütvecsavarhúzógéppel fél óra alatt végeztünk egy kerékcsavarral. 

Akkor beszélsz igazán jól angolul, ha egy angol viccen őszintén tudsz nevetni.

Ne ugrálj rajta, csak elnyalod. Én vettem egy olyan kulcsot, ami egyrészt pontosabban illeszkedik a csavarfejre, másrészt, kicsavaráshoz kihúzható a nyele hosszabbra. Eddig még mindig ki tudtam csavarni, akkor is, ha gumis tette rá a kereket, akkor is, ha én. Meghúzni a végén nyomatékkulccsal szoktam (téli-nyári cserekor).

Az én kocsim elég régi ahhoz, hogy akkor még a gyári kulcs is egész rendes volt, de ha a szerelő ráhúzza légkulccsal, akkor azért megizzad az ember, mire kicsavarja, Kulcsot még nem sikerült elbasznom, kezdő koromban egyszer egy csavart sikerült letörésig húzni (szerencsére ki tudtam csavarni a maradékát), utána vettem egy nyomatékkulcsot.

Minden "ilyen tagság"* egy negatív értékű játék számodra. Én nem játszom ilyesmit.

 

*Bármi, ahol fogadsz egy számodra negatív esemény kimenetére.

Egy átlagos trailerezés költsége 15-25k, az éves díj meg 9-12k. Egynél megéri, kettőnél nettó profit. Túl általános a mondásod, engem trailereztek Montenegroban ~2 órán át, a biztositás 10k körül volt, gondolhatod hogy a külföldit hogy lehúzták volna.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Az is lehetne, hogy a trélerezésen egyébként nagyon nagy a haszon :)

De szerintem ez igazából egy biztosítás. Amikor valakinek megvan az évi két trélerezés, azon vesztenek, de kiátlagolódik, mert a többségnek nincs is semmi gondja, vagy olyan miatt hívja őket, amin van hasznuk (akkumulátor, kell alkatrész, hozzájuk viteted be szerelni). Amúgy én sem vagyok tag, de faékegyszerű autóm van, jól karbantartva. Egyszer nem indult, akkor is az utólag (de a márkaszervízben) beépített riasztó romlott el. A riasztó bekötésekor elvágják a gyújtáshoz menő kábelt, és beletesznek egy relét, amivel a riasztó meg tudja szakítani a motor áramát, ha riasztás van. Ezt visszakötöttem én olyanra, amilyen gyárilag volt. Ahol most lakom, ott úgysem nagyon lopnak.

A közelmúltban adtam el egy 15 éves autót. Végig(!) volt rajta Casco, és nem azért, mert szórom a pénzt, hanem azért, mert így tudtam nyugodtan aludni, így mertem nyugodtan otthagyni parkolókban a kocsit.
Volt három kárkifizetés: egy szélvédőcsere (kaptunk egy kavicsot), egy oldalüveg, amikor feltörték az autót, és egy hátsó lökhárító+csomagtérajtó (csapott farú autó, parkolóban durván beletolattak) - ez utóbbi bőven túl a félmilliós összegen, amiből bő ötvenezret kellett nekem állni.
A Casco-ra kifizetett összeg valóban több volt, mint amennyit spóroltam azzal, hogy nem zsebből kellett a javításokat finanszíroznom - az a fél millás számla pl. pont olyankor jött, amikor esélyem nem lett volna annyit összekaparni...
 

Háát... azért ez a levegőszűrő elég gyanús mesének tűnik....őszintén szólva én még nem is hallottam ilyet, h annyira koszos legyen a szűrő, h azért nem tud beindulni motor! És h ennek előzetesen semmi jele nincsen, nem rángat, nem fullad le, húz rendesen stb...

Olyan rémlik,  h az egyik észkombájn az utcában nejlonostúl rakta be az új szűrőt ..és hát úgy tényleg nem indult ;-D

Szerkesztve: 2019. 12. 06., p - 10:40

Ha hosszútávon szeretnéd még használni az autót, akkor javasolnám a következők betartását:

10000 kilométerenként vagy évente cseréltess olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt. A "vagy évente" úgy értendő, hogy ha nem éred el egy év alatt a 10000 km-es futásteljesítményt, akkor is cseréltess olajat, szűrőket, évente.

Az egyik legnagyobb autóalkatrész áruház szerelői kedvezményes árai 2002-es Reanult Meagne 1.4-es motorral úgy kb:

 

Légszűrő: ~2000 Ft, Olajszűrő: ~1000 Ft, Motorolaj: ~5000 Ft. Pollenszűrő: ~1500 Ft.

Normál műhelyben kicserélni ezeket kb fél óra. Normális szervizben munkaköltség ~10-15000 Ft.

 

Ha benzines, 20000 kilométerenként cseréltesd a gyújtógyertyákat. Persze ha irídium elektródásak, akkor ez a km szám 60000 km. A kitolt, 20-30000 Km-es olajcsere-intervallum

amit a gyártók előírnak a motor gyorsabb kopását eredményezi, a gyártó érdeke hogy a garanciaidőn belül ne hibásodjon meg a jármű. Ez általában 100000 Km, hogy utána megdöglik,

az már a gyártónak csak jó.

 

Azoknak akik szerint hülyeséget beszélek: a saját autóm futásteljesítménye lassan eléri a 360000 Km-t és a motor bontatlan, olajat nem eszi. 10000 km-enként kap friss, jó minőségű olajat, szűrőket.

A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Egyébként hihetetlen de lényegében szinte tényleg csak ennyi,hogy egy auto mennyit megy el. Hál istennek nekem is karbantartásjellegűek azok a pénzek amiket az autora fizetek.
Nekem is 3500000 Km van az automban és köszöni szépen jól van.  Persze egy nyestrágást és abból fakadó kellemetlenséget nem lehet kiküszöbölni. Szoptam én is nyesttel, nekem ami bevált az a zárt garázs....

Lehet nála előre pörgették az órát, nem hátra ahogy szokás :-) Figyeled, még ezt is tudom! :-D Pedig ez tuti nem része az oktatásnak. Erről jut eszembe, kár, hogy nem tanítják, hogy hogyan vegyünk autót magunknak ;-) Gondolom az sejthető, hogy nem egyedül voltam anno autót nézni :-) Magamtól, kis túlzással, én szín alapján választottam volna :-D

Nagyon sok dolgot nem tanítanak - azért van a nyakunkon az a két oldalt füllel ellátott (melyek nem a megemelésére szolgálnak!) testrészünk, illetve annak a belsejét jelentős részben kitöltő szervünk, hogy használjuk. Ismeretszerzésre, gondolkodásra, ilyesmire... A jó pap is holtig tanul (ezért van a pap fejfájára írva, hogy tanulmányait befejezte), és bizony ha műszaki dolgokkal egészíted ki a háztartásodat (lett légyen az egy kenyérpirító, vagy épp egy autó) akkor a beszerzés- és üzemeltetés kapcsán mindenképp szükséges egy rakat ismeretet összegyűjtened, és elraktároznod. Például azt sem tanítják sehol, hogy a kenyérpirítókban alul van egy morzsatálca, és azt rendszeresen üríteni köll. Pedig fontos - irdatlanul ronda dolgok alakulhatnak ki belőle, ha elfelejtődik. Ugyanígy az autó is sok előzetes ismeretet, és üzemeltetéssel kapcsolatos tudást igényel. Ennek egy részét (egyre kisebbet - sajnos) a jogosítvány megszerzéséhez szükséges tanfolyamon átadják, illetve szóba kerül. Az mondjuk nem biztos, hogy szó szerint elhangzik, hogy "az autóhoz mellékelt szervízfüzetben van leírva, hogy milyen gyakran és milyen karbantartásokat kell elvégezni", de például ahogy egy mosógép esetén természetes dolog, hogy átnézi az ember a használati útmutatót, illetve az üzemeltetési leírást, úgy ennek az autó esetén is természetesnek kéne lenni. Egyik sem bonyolultabb a másiknál :-D
 

Ha a levegőszűrő olajos, akkor ott egyéb disznóság is van. Kérdezz rá a legközelebbi szervizben, hogy mitől lehet, illetve mondd, hogy szüntessék meg azt is. Jó esetben csak egy tömítés-csere, de nem érdemes elhanyagolni. Az ilyen hibák egy idő után lavinát indíthatnak el.

Autoklubos szervizbe egyszer vittem az autot, mikor elkezdett csuszni a kuplung. A jol megszokott szerelom csaladi program miatt nem tudta vallalni hetvegere sem, a hivatalos szerviz ahol dolgozik csurig volt, az Autoklub meg masnapra vallalta a komplett kuplungcseret, amit meg is csinaltak.

Par hettel kesobb (akkor mar a szokasos szerelomhoz) vittem az autot olajcserere, es az emelon nezegetve feltunt hogy olajos az alja. Kiderult hogy a kuplungcserenel szarul raktak fel a szimmeringet es szivargott az olaj...

SOHA tobbet nem viszem az autot az autoklubhoz. Ha tok veletlenul nem vesszuk eszre, ki tudja mikor derult volna ki hogy elb@sztak...