Megnéztem a linkelt videóidat.
Mindkettő arról szól, hogy felelőtlenül, körültetkintés nélkül, lakott területen száguldoznak benne a barmok.
Illetve az első videón a piros terepjárós nő elkövette azt a baromságot, hogy úgy állt a kereszteződés előtt, hogy nem nyomta a fékpedált, pláne, hogy láttta, hogy előtte vannak gyerekek. Isten igazából ott 50%-ban ő volt a hibás emiatt, rendkívül felelötlen dolog volt, legalább annyira, mint az integra-s fickó kanyar előtt, lakott területen való száguldozása. Mi van, ha a piros terepjáró magától rágurul a gyerekekre, mert van egy kis leejtő?!
Alapszabály, hogy a féket nyomva állunk, stop-táblánál is, elsőbbségadás-táblánál is, piros lámpánál is.
Velem is megesett olyan (pesten), hogy állok a pirosnál, erre hátulról fékcsikorgás (tükörben már láttam előtte, hogy ebből gond lesz, túl gyorsan jön, de elöre nem mehettem, ugyanis keresztbe mentek előttem az autók 2x4 sávon, inkább felkészültem az ütközésre...), belémjön. Még jó, hogy nyomtam a féket, különben betolt volna a hungária körútra a 60-nal döngető kamionok elé keresztbe. Így meg csak ki kellett cserélni a hátsó lökhárítót, aztán jólvan, semmi baj nem történt.
A második videóban meg életszerűtlen, hogy visszarántja a kormányt a faszi, ilyen esetben simán elb@ssza a kutyát, és nincs baj.
Ezen kívül filmes trükkről van szó, ugyanis ha oldalról ráhúzza a kormányt, attól nem fog a levegőbe kerülni, átpördülni, hanem neki összetörik az oldala, a másiknak meg az eleje.
(Megjegyzem, hasonló eset velem is előfordult: este M0-s, 90-100-zal al külső sávban csordogáltam, mögöttem is autók, mellettem a 120-szal menök konvojban előztek. Egyszer csak megjelent egy közepes testű kutya féktávon belül. Egy pillanat alatt el kellett dönteni: a) elbaszom, majd később biztonságosan félreállok, mindenki megy tovább, senki sem sérül meg. b.) besatuzok, a szorosan mögöttem jövők belémjönnek, baleset, sérülés, stb.stb, ráadásul nem biztos, hogy meg tudok állni a kutyáig c.) megpróbálom kikerülni oly módon, hogy két, a belsőben haladó mocsi közé bevágok, evvel potenciális balesetet előidézve. Természetesen az a) lehetőség lett belőle, a kutyát elütöttem, mindenki ment tovább, a kutya is elszaladt (!), be az erdőbe, a kocsiban keletkezett egy 120 ezer Ft-os kár, kijavíttattam, mentem tovább, senki sem sérült meg.)
Szoval igen, ez a két videó is bemutatta, hogy a balesetek, halálesetek a felelőtlenség, hanyagság, figyelmetlenség miatt vannak,
illetve amiatt, hogy néhány barom hajlamos túlvállalni magát, gyorsabban megy, mint ahogy ő is érzi, hogy biztonságos, elkezd előzni úgy, hogy nem 100%-ig biztos a kimenetelében, lakott területen jaszkarizik, etc.etc.
Jól belátható, lakott területen kívüli útszakaszon lehet haladni, persze ott nem 200-zal, de útminőségtől, viszonyoktól függően 100 fölött,
nem tömött, jól belátható autópályán, szabad belső sáv és szellős külső esetén akár 200-as utazó is biztonságos. Persze kell figyelni, hogy nem-e akar valaki sávot váltva bejönni a belsőbe, de erre ugyanúgy figyelni kell 130 esetén is, csak míg ott egy-két kocsival figyelsz előlre, 200-nál 3-4 kocsinyival.