( joshe | 2009. 07. 02., cs – 20:44 )

Talan nem szerencses vezetestechnikai hibat emlegetni.

A jegesedes alapvetoen legkori jelenseg - akarhogyan is repulsz benne, ha benne vagy jeget kapsz. A kerdes az, hogy mit kezdesz a jeggel, illetve a veszellyel, hogy vastagon jeges lehetsz. A jeggel amugy a legalabb akkora ha nem nagyobb problema az, hogy a lerakodas a szarnyakon a profilt alakitja at es az aramlast teszi tonkre (felhajtoero csokken), plusz seperc alatt kapsz nem keves plusz sulyt is (van hogy tonnakat 15-20 perc alatt!) - ehhez kepest egy nem tul pontos sebessegmeres nem a vilag (ok, nem a legkivanatosabb komplikacio, de eppen mas lesz a legnagyobb bajod, ha jegesedsz). Nem is az a legnagyobb baj, hogy lesz jeg, hanem az, ha nagyon sok (tul sok) jeg lesz.

A jegesedes valoszinu korulmenyei eleg jol meghatarozhatoak es ezek kozt a kondiciok (homerseklet paratartalom magassag) kozt (korszeruen) automatikusan megy az anti-icing, amugy meg ha automatikusan nem megy meg mehet manualisan is csak mert ugy akarom, mert ugy latom hogy jobb a bekesseg.

Miert ragaszkodsz pilotahoz vagy villamosmernokhoz? ;)
--
Ceterum autem censeo, Carthaginem esse delendam.