( saabi | 2009. 02. 08., v – 07:40 )

Ó, ne akarj már ilyen kurva okos lenni páréves jogsiddal. Az a baj a magyar autósok egy jelentős részével - az olyanokkal mint te - hogy azt hiszik, Ők szarták a KRESZ-t, de legalábbis nekik kellett volna.
A magyar szabályok szerint NINCS feltételes sebességkorlátozás. Ezért van fix százas korlát az M7-es egyes szakaszain, mivel nem lehet azt különböző időjárási körülményekhez igazítani. Ezért aztán tökmindegy, hogy éjjel egy útszakasz forgalmas-e vagy sem, belátható-e vagy sem. Ha ötvenes a korlát, akkor az éjjel-nappal, derült időben vagy szakadó esőben egyaránt ötven.
Idővel te is megtanulod, hogy a sebességkorlátozás nem azért van, mert afelett nem lehet az autóddal haladni. Hanem mert mondjuk olyan helyzeteknek is van esélye, amelyeket a gyenge és lassú emberi agy nem képes kellő sebességgel feldolgozni, ráadásul ott van az a fránya fizika, ami egy egy-másfél tonnás járművet nem enged pikk-pakk megállni.
Azért van egy ötvenes default, hogy szabályzás hiánya esetén se legyen a helyzet vitatható. Ismersz egy útszakaszt, ahol hetvennel szabad menni, de egyik reggel nem látod a táblát? Akkor bizony csak ötvennel mehetsz ifjú barátom, hiába a megszokás. Tessék megvárni míg pótolják.
Azért olyan ez az ország, meg sokan a szabályok felett állónak tekintik magukat.

Ave, Saabi.
ps: az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy a te korodban én még nem vezettem, és miután megszereztem a jogsit én is nyomtam mint az állat, hiszen "nálam jobban senki nem vezetett". Aztán idővel én is megtanultam vezetni és jobban értem, mikor, miért van sebességkorlátozás. Úgyhogy a fenti, kissé nyers okoskodást az elmúlt kilenc év napi rendszerességű gépkocsihasználata támasztja úgy-ahogy alá.