( kupcsik | 2007. 08. 18., szo – 13:45 )

Úgy tűnik, hogy normalizálódott a helyzet, legalábbis mifelénk már be lehet lépni. Nagyon tanulságos volt ez a kis leállás. Mutatja pl, hogy milyen nagy szükség lenne egy nyílt forrású, multiplatformos audio/video chat programra. Esetleg olyanra, ami nem központosított, mégis könnyen használható. Persze itt van a Wengo, de ahogy mások írták, még nagyon sok mindenben kell javulnia. Ehhez persze bugreportra van szükség, de azért a fent leírt összeomlások meg a fülsiketítő hanghatások eléggé elriasztják a usereket.

Nagyon nem tetszett, ahogy a Skype ezt az egész ügyet kezelte. Ahelyett, hogy a userek elé tárták volna a hiba okát, inkább mindenféle rejtélyes szoftverhibákra hivatkoztak, letagadták, hogy támadás érte volna őket. Persze ez még nem bizonyított, de az eléggé érthetetlen, hogy a már egy ideje forgalomban levő legújabb verziójú Skype kliens miért épp most dönti romba a rendszert. Vagy szerveroldali programhibára gondolnak? Akkor meg valami olyasmit kellett volna, hogy elnézést kérünk, amiért nem teszteltük a szerver szoftvert mielőtt használni kezdtük volna. Ilyen nyilatkozatot még nem láttam.

Szintén kiakasztó volt ez a Hartbeat blog, ahol szép piros szivecskékkel mutatták, hogy minden a legnagyobb rendben. Mindössze két helyen volt törött szivecske, ebből egyik a bejelentkezés. Namármost az nagyon szép és jó, hogy minden tökéletesen működik, csak éppen hogy Skypeoutoljon az ember, ha pl nem is tud bejelentkezni. Szóval szerintem nagyon félrevezető volt ez a "PR". Kicsit mintha hülyének néznék az embert, és nem akarnák megmondani, hogy mi is volt a gond tulajdonképpen... Nagyon nem szimpi hozzáállás.