( KAMI911 | 2007. 07. 16., h – 18:04 )

Szerény véleményem szerint, az, hogy valahogy fel kell hívni a figyelmet a szabad szoftverekre, az nem vitás. Szerintem erre minden lehetőséget meg kell ragadni és a lehető legjobb minőségben kell az érdeklődőket megismertetni a szabad szoftverekkel. Természetes, hogy marketing szempontból minden alkalom egy olyan közösségnek, terméknek, amely saját erőből nem fog tudni megfizetni egy komolyabb reklámkampányt, s talán nem is kell. A marketingnek is vannak olyan formái, amelyek nem olyan láthatóak, de mégis hatásosak. Persze elsősorban a számítógéphasználók körében - de ez nekünk pont nem baj. Szóval én minden ötletet támogatok amely szoftvereink megismertetését segítik:
* on-line kampányok, hirdetések
* más médiában megjelenő hirdetések, ismertetők
* poló és matrica projektek
* részvétel a különféle nagyobb rendezvényeken (lásd: Ubuntu - Hegyalja fesztivál)
* ingyenes CD osztogatás a városokban (OS CD, Ubuntu, stb)
* megjelenés olyan újságokban/médiumokban amiben a hagyományos informatikai arculattól eltérnek (pl. valami cikksorozat egy napilapban)
* akár gerillamarketing
* workshopok, roadshow-k

További ötletek?

Azt hiszem az FOSS szoftvereknek maguknak kell kivívni azt a súlyt amivel már elég erősek, hogy a közigazgatásban is alternatívák legyenek. Lehet, hogy elsőként az iskolákat kellene megkeresni, ajánlani egy lehetőséget az áttérésre, majd a C(r)ampus és egyéb fix szerződések mellet alternatívát állítani jóval olcsóbban, amelyből talán már a további térnyerés is finanszírozható...

Más ötlet?

KAMI
--
OpenOffice.org | A Böngésző - magyarul | Kiterjesztések - magyarul