( babo | 2007. 05. 29., k – 13:37 )

Azt hiszem, hogy elveszett az oktatással kapcsolatos lényeg, a részletek (pl Nérokontra K3b) vitája közöt, pedig valóban igaz az, hogy az oktatás a kulcsa a terjedésnek..

Valójában ahhoz, hogy az általános és középiskolai okatatásban lehessen szabad szoftver, azt kell tennünk, hogy megvizsgáljuk jelenleg mit és milyen tananyagból oktatnak.
Ha ez meg van, akkor lehet vizsgálni, hogy az adott dolgok mint pl. a CD írás oktathatóak-e szabad szoftverrel pl. Linux alatt.

Az is nagy és fontos lépés lenne, hogy egy szabad dokumentumban elkészüljön egy általános iskolai okatatáshoz megfelelő tankönyv sorozat, illetve egy másik a középiskolai oktatáshoz. Persze mind kettőhöz kellene tanmenet és inden egyéb kiegészítő (tesztkérdések stb.).
Az SzSzI ECDL oktatási anyagát is naprakészen kellene tartani és folyamatosan javítani, jobbá tenni.

Kell készíteni a felnőtt képzéshez, átképzéshez is anyagot (az ECDL egynek jó, de kevés)

Ugyan is, ha ezek léteznek, akkor az oktatással kapcsolatos kifogás rendszer méregfogát kihúztuk. Az oktatás nem létezőségere, a tananyag hiányra hivatkozva nem lehet a szabad szoftvereket félre dobni.