( XMI | 2025. 11. 11., k – 15:57 )

Ez létezik amit írsz. A linux legalábbis tud olyat, hogy az adott mag maximális elérhető órajele alapján ütemez: https://www.phoronix.com/news/AMD-Preferred-Core-Better-6.14 és ennek illene kivédenie, hogy a játék legjobban terhelt threadje E-coreon ragadjon.

Tehát ha a "performance" core-ok magasabb órajelet tudnak, akkor az ütemező először azokat fogja tölteni, és ha már tele vannak, akkor kerülnek sorra a lassabbak. Ha úgy tetszik, az órajel, mint paraméter jelzi a kernelnek hogy mi legyen a preferencia. Nyilván ennek feltétele, hogy a "gyors" mag minden szempontból gyors legyen, ne pedig egyik szempontból az egyik mag, másik szempontból a másik legyen jobb (mint Ryzen x3d-nél, ahol a nagy cache alacsonyabb órajellel jár együtt).

Létezik még ez is: https://www.kernel.org/doc/html/latest/scheduler/sched-energy.html viszont ez nem működik SMT-t (aka hyperthreading) használó CPU-kon. Elvileg ez tudna dönteni power profile alapján, hogy most éppen a takarékos magok legyenek preferáltak vagy a gyorsak.