( _Franko_ | 2025. 10. 13., h – 14:21 )

 Ugyanabból a pénzből, amit EV autóra költenél, vagy megkapod az 1000 km-es hatótávolságot simán robbanómotorosban plusz még egy sor kényelmi funkciót egy magasabb osztályban, vagy ha csak rövid távra akarod használni az autódat akkor a feléből, negyedéből kijössz, ha veszel egy olcsó benzines bevásárlóautót magadnak. Ha a tudatmódosítás ezt elfedi, akkor vegyél magadnak 50-60 MFt-ért olyan EV autót, aminek a hatótávolsága 4-500 km és egyéb képességeiben gyengébb vagy azonos értékű egy 25-30 MFt-os áron megvehető robbanómotorossal. Van ilyen, aki büszle erre, mert megengedheti magának. De ebből nem lesz piaci siker.

Először is, nem robbanómotor, hanem belső égésű. Ezen túl egy átlag személyautó hatótávja 500-600 kilométer, az 1000 kilométer ritkaságszámba megy. Egy Kia EV6 long range tudja ezt az 500-600 km hatótávot, teljesen átlagos és bruttó 20 millióba kerül, amiben már minden lófasz benne van, ugyanilyen kategóriás autó csak ICE kiadásban 13-15 millió körül van, szintén 500-600km hatótávval. Nem tudom, hogy honnan veszed az 50-60 millió forintos árakat, de szerintem hagyd abba annak a szívását, amit iszol, mert megárt.

AZ EU autóiparát az tette tönkre, hogy erőltetetten, ideológiai alapon, olyan autók gyártásába fogott, amelyek nem piacképesek, mert csak módosult tudatú vevők hajlandóak kétszer annyi pénzt adni ugyanazért a szolgáltatásért csak és kizárólag azért, mert sötétzöld a színe.

Nem, az EU autóiparát az tette tönkre, amit képviselsz. Itt van egy tök jó WV ID.5, mostanában divatos SUV, 550 km hatótáv, bruttó 22 millió, és megy a fanyalgás, meg a sértegetés, hogy sötétzöld meg módosult tudató vevők. Kínában meg fogy, mint az akciós cukor ősszel, mert nem fanyalognak.

A tudatmódosítás hatékonyságával kapcsolatos várakozásokat megcáfolta a realitás, ezért a német autóipar most gödörben van, nem kicsiben, hanem nagyban.

Igen. Mert a világpiacnak nem kell ICE, hibridet nem tudnak értelmeset gyártani, EV-t pedig még kevésbé.

A K+F  lemaradás egyébként létezik, de szerintem nem annyira jelentős, az talán még behozható, ha lesz piacképes EV autó európai gyártásban. Kíváncsi vagyok pl. lesz-e az új ix3-ból "mi autónk", mint a Suzukiból lett annak idején. 

Kurva nagy K+F lemaradás van, és köszönhetően a hozzád hasonlóknak, akik még mindig sötétzöldeznek, egyre nagyobb a lemaradás.