( dlaszlo | 2025. 08. 21., cs – 00:25 )

Már most is lehetővé teszi, konkrét havi számlákat kapok a fogyasztásért: Netflix, Spotify, Udemy, Xbox game pass, stb.. De több hírújságban is van ilyen, hogy prémium tartalomra fizethetsz elő.

Vagy arra gondoltál, hogy tételes számlát kapsz arról, egyes oldalaktól, hogy mely reklámokat nem nézted meg? (pedig szerettek volna valamiről meggyőzni?) :) - ez valami Black Mirror epizódnak menne el. - És ha valaki nem tisztességes/etikus módon akar neked kiszámlázni valamit, ott a blokkoló programok ismét képbe jöhetnek majd, magát az oldalt blokkolják majd.

Én bízok benne, hogy a megfelelő jogi környezet, és az online társadalmi normák fejlődése azt teszi majd lehetővé, hogy a reklámozó cégek a potenciális vevőket autonóm egyéneknek kezeljék, akiknek joguk van nemet mondani egy reklám megtekintésére, és tiszteletben tartják majd döntéseiket. Emellett a reklámozás módja is a tiszteleten alapul majd: nem tolakodó módon, nem a mennyiség lesz a cél, és nem a felhasználói élmény rovására megy majd.

Annyit kellene belátni, hogy az emberek nem azért használnak adblockereket, mert csalók - hanem mert a mostani reklámozási gyakorlattal sok helyen probléma van. A reklám az normális esetben egy win-win dolog lenne.