Nincs turbó, nincs dupla kuplung, nincs kettőstömegű lendkerék, nincs generátor, nincs ékszíj, nincs dpf, a "váltó" egy szögegyszerű szerkezet, amiben 60e km-enként olajat cserélnek. A motorokban 15e km-enként (+szűrők) - mivel "nagy" motorokról van szó (oké, az 1.5 nem nagy, de az 1.8 meg 2.0, meg 2.4? mai szemmel: "nagy"), elektromos rásegítéssel mozognak, ezért nincsenek annyira kihegyezve, jellemzően városban nem, vagy csak részterhelésen működnek (kvázi "ideális" nyomatéktartományban). Ez így azért együtt már nem rossz csomag, és a hosszútávú tapasztalatok szerint jótékony hatással rendelkeznek az élettartamra és a szervizigényekre.
A hibrid akkuk elég jól bírják, 3-400e km környékén is csak cellákat kell cserélni - de ilyenkorra már van új utángyártott és bontott verzió is. A futóművek alapvetően igénytelenek, a fékek a hibrid üzem (elektromos fék) miatt kevésbé kopnak.
Természetesen nem hibátlan autók ezek sem: pl a 12V-os indítóakkut 2-3-4 év alatt megeszik, nem bírják, ha nincs takarítva a beltér, mert nem tudják úgy hűteni a hibrid akkut, ahogy kellene, télen a hibrid akku nem úgy muzsikál, mint jó időben, vagy a fokozatmentes "váltó" vinnyogása zavaró lehet.