> meg utólagos accelarator board-ok
az azert van c64-hez is szep szamban... sok mai c64 demo el se indulna azok nelkul :(
> annak nagy része hirtelen egyik évről a másikra alapszolgáltatás lett
ez igy igaz, a Radikalban meg hetekig optimalizalgattam assemblyben az antialiasolt vonalrajzolomat, aztan fel evre ra mar a voodoo3 megcsinalta izombol ezt. de a 3d kartyakkal uj lehetosegek is nyiltak, azokban is ki lehetett aknazni bugokat, nem annyira ismert featureket (pl. trukkos bump mapping, amit az Alpha2-be beraktunk - sajnos a 480p YT videoban nem latszik), aztan par evvel kesobb meg mar a shaderekkel tudtak nagyot villantani, lasd https://www.shadertoy.com/
de az is igaz hogy kb 2000-tol mar erosen hanyatlasnak indult a pc demo mufaja, pont azert mert akkor hipersebessegre kapcsolt a hw fejlodes (elotte evekig volt 486, p1, p2, p3...) es mire elkeszult a demo mar nem is volt erdekes mert az ujabb vasakon az mar nem volt nagy kunszt. irogattam meg akkoriban erdekes dolgokat, pl. realtime raytracer (eleg trukkos es reszben fake, de allat jol nezett ki), realtime 4d julia fraktal (nem blobbal, hanem minden pixel leszamolva) stb, de ezek mar ki sem lettek adva...
> egy "akkor és ott" jellegű műfaj volt. Egy performansz
ezt nagyon jol megfogalmaztad. ez pontosan igy van! ezeket akkor es ott a partyn kellett elvezni, szajtatva...