( TCH | 2023. 05. 27., szo – 12:19 )

A YT-on nekem nincs túl sok reklám - arányaiban kevesebb van, mint a ker.tévéken, ker.rádiókban, úgyhogy ugorgyunk.

Az hol mérvadó, hogy neked mennyi van? Egyáltalán #define túl sok - ez szubjektív.

Azok a tartalomelőállítók, akik pénzt látnak a YT-os tartalomból, azok _nem_ fognak egy ingyenes/nekik sem fizető platformra átmenni, mert bár szerinted aprópénzt kapnak, mondjuk úgy, hogy aki jó és szép nézettséget produkáló anyagokkal jelentkezik, annak azért nem csak tejre-kenyérre lesz elég a zseton,amit kap érte.

Akkor idézném magamat:

És akikkel megállapodása van, azoknak a nagy részének is csak aprópénzt ad; max. azok kapnak "sok" pénzt, akiket sokan néznek.

Olvasd el még egyszer.

De HOVA? Mert nagyon nincs értelmes videomegosztó, ahova érdemes lenne átmenni

BÁRHOVA. #define értelmes

és az miből fogja finanszírozni a szerzői joggal védett tartalmakat illetve az ilyet tartalmazó videók költségét?

Miért, a YT miből finanszírozza? Leginkább semmiből, hanem hagyja, hogy feltöltsék jogtalanul, aztán majd, ha a jogtulaj szól, akkor leszedik. A YT-re felrakott jogvédett cuccok elsöprő többsége úgy van ott, hogy a jogtulaj nem adott engedélyt, hogy felrakják. Ami pedig a jogosan ott lévőket illeti, nos, azokat meg maga a jogtulaj (kiadó/szerző/etc.) rakta fel, vagy a feltöltő engedélyt kapott rá és a YT-nek nem kell érte fizetnie.

Aki bevétel reményében tartalmat gyárt, az oda fog menni, ahol fizetnek neki, ahol nem, oda meg nem.

De ki fizet neki? Mert a kugli nem fizet neki, csak annak, akivel megállapodást kötött (feltöltők 0.000001%-a) és azok is csak aprópénzt kapnak, kivéve a populáris tartalmak feltöltői... Ezeket a saját szponzoraik fizetik. De a többség ingyen teszi fel a tartalmait. Csak úgy.

És nem, egy ingyenjútyúbbytécéhápontorg videómegosztón megjelenő tartalomba belerakott reklámért baromira nem lesz fizetőképes kereslet addig, amíg ott kellő nézettséget, illetve potenciális nézőszámot nem lehet elérni.

Hát, ha a YT-t fizetőssé teszik, akkor a potenciális nézőszám azonnal meglesz, a szponzoroknak meg mindegy, hol nézik.