Szerintem ez a kis „tech demo” már bőven elég lenne pl az EOn telefonos ügyfélszolgálat 95%-nak leváltására.
Jelenleg - tapasztalat alapján - 25-100 perc az az idő, amennyi alatt operátorhoz jutsz el. (Mit tippelsz, egy nap alatt az országban hány embert várakoztatnak meg ennyi ideig?)
De az, hogy operátor van a vonal másik végén, nem jelent semmit. Első körben csak szopatnak. Aztán amikor elmondod, hogy adott ügyben már 3x telefonálsz és már voltál bent személyesen az ügyfélszolgálaton és ott elhangzottak az alábbiak... akkor elkapcsol, molyol 5-15 percet és már majdnem tudja azt, amivel Te felhívtad. Válasz még sehol. Aztán ha nyomás alá helyezed, akkor egy rövidke, 10-15 perces diskurzus után eljutsz oda, ami miatt 1,5 órával korábban elkezdted az egész hajcihőt.
A lényeg, hogy a szükséges info végül is ott van az EOn rendszereiben, csak nincs összekapcsolva vagy rosszul. De kibányászható és ha a kezelőnek nincs szövegértési problémája már minden jó is lehetne. De sajnos sok esetben van. Olyan anomáliákról nem beszélek, hogy egy új fogyasztási pont létesítésnél 4 hónap volt az ügymenet úgy, hogy a tervezés készen volt. Na ennél az akciónál T-5 héttel korábban az aktuális ügyintéző azt mondta, hogy minden szükséges engedély meg lett kérve, a tervek készen, stb, stb, csak a kiszálló kommandóra várnak. T napon (hétfő kora reggel) azt mondta az aktuális ügyintéző, hogy az engedélykérelmet útbontásra az önkormányzathoz T-3 napja adták be, ami egy pénteki nap volt és majd 30 nap múlva érdeklődjek. Érdekes módon még aznap hívott a kivitelező, hogy másnap jönnének bekötni, mert a kábelfektetéssel végeztek (átfúrtak az út alatt). És hát valaki kiadta a munkalapot az út alatti „fúrásra” engedély alapján, vélhetőleg a pénteki napon vagy korábban. Szóval a hölgy vagy nem volt 100as vagy csak kapuzott. (Ez meg a chatgpt is tudja olcsóbban és főleg gyorsabban.)
Szóval ha az a redvás cset csak annyi tudna, hogy válaszol arra az egyszerű kérdésre, hogy adott MGT-hez kapcsolódó folyamat milyen állapotban van vagy mikorra várható előre láthatólag a munka elvégzése, akkor már nem qanyáznék az eon név hallatán.
És szerintem ez simán megugorható feladat lenne egy ekkora szervezetnél. De ugyan így a gázos gázosnál vagy a telkóknál vagy a nyugdíjfolyósítónál vagy a víz/csatorna közműszolgáltatóknál vagy az egészségügyi szolgáltatóknál. Utóbbinál nem diagnózis várok, csak kórtörténetet, ellátóhely elérhetőséget, vényköteles és vény nélkül beszerezhető szer információt, helyettesítő hatóanyag tájékoztatást, stb.
De ahhoz, hogy ezt megbeszélje az ember a géppel, kell a nyelvi modul/modell.