( kroozo | 2023. 03. 31., p – 11:01 )

Nem érted. Ez nem helyette van, hanem mellette. A gyerekeknek megtanítják, hogy hogyan kell ezt egyébként számolni, értik, hogy a háromszor nyolc óra az huszonnégy, és az 2x a 48. Ez azon felül van. Azért, hogy gyorsabban tudjon számolni később, mert ezek alapvetések. A 10 alatti összegeket és különbségeket sem számolod (legalábbis a nagy többség nem), csak tudod. Ezt már magadtól nem biztos, hogy rögzítenéd, viszont hasznos rögzíteni, ezért megteszik. Többek között egyébként épp azért hasznos, mert akkor a komplexebb problémánál már nem visz el két absztrakciós szint megértéséhez szükséges effortot, mert alap tudás lesz, nyersz két slotot, hogy átlásd a valódi problémát. (Én pl nem tudom rendesen zsigerből a szorzótáblát, valószínűleg azért, mert másodikban még elég okos voltam ahhoz, hogy megugorjam megtanulás nélkül is elég gyorsra. Szinte biztos vagyok benne, hogy hozzájárult, hogy fősulin már szoptam a matekkal rendesen.)

És egyébként minden más is így működik, az agyad azokat a dolgokat, amiket gyakran használ, "bebiflázza". Mennek fejből a parancsok, tudod, hogy mi-mire való, hogy a gyakran használt eszközeid milyen összefüggésben vannak egymással. És pl az ilyen memoriter jellegű dolgok nem csak a konkrétum miatt jók, hanem pl segítenek kifejleszteni azt a skillt, hogy ez később kb magától menjen, ne kelljen leülni bebiflázni.

Az az igazság, hogy magas lóról fikkantasz valamit, amit nem nagyon értesz.